Haudio Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Wow, wat een energie zeg! Ik heb er grote bewondering voor dat je dit allemaal doet. M rc Dank je, en ook de anderen, ik doe het graag. De autoreis naar huis verliep vlot en zonder problemen. Hopelijk heeft het team van Audo Selectief nog een vliegtuig kunnen halen want ik las dat het vliegveld van München om 15:00 dichtging vanwege de vulkaanas. Gelukkig had ik vandaag ook vrij genomen want ik heb de reis en de twee shows in München nog wel in de benen zitten, ik realiseer me dan ineens dat ik geen 18 meer ben. Eerst nog twee dagen werken en dan gelukkig een extra lang weekend. Die dagen zal ik gebruiken om zoveel mogelijk online te krijgen. Vanmorgen heb ik vooral foto's geselecteerd en naar schatting zullen er zo'n 150 foto's van de High End 2010 en nog eens 20 foto's van de show in Le Meridian geplaatst gaan worden. Daarnaast heb ik nog een aantal filmpjes, die ik op Youtube zal gooien. Eerst nog even uitvogelen hoe ik enkele van die filmpjes tot één geheel kan bakken. Windows Moviemaker loopt accuut vast bij het opstarten, maar er zal vast een prima alternatief zijn, iemand een suggestie? Het gaat om .MOV-bestanden in HD 1080P formaat. Ha die Paul, Nee we hebben het niet gehaald, we moesten wachten, hoe lang dat kon niemand vertellen, dus hebben we een slaaptrein geboekt, maar de Duitse automaten nemen geen betaalkaarten uit Nederland ook geen Masterkaarten ! Gelukkig hadden we voldoende geld mee, maar ook dat mocht niet baten, want alles was al uitverkocht, dus toen maar de gewone trein, tja dat is geen pretje, echt je kunt dan beter met de auto. Maar we zijn weer thuis en morgen gaan we moe en wel naar Indonesië. Er was wel heel veel te zien en te horen, ook van zeer hoog niveau, waaronder Kharma zo mooi heb ik ze nog nooit gehoord. Ook bij Octave was de kwaliteit zeer hoog, wat de prijs was van al dat moois weet ik niet. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Er gaat wel een ICE vanuit Munchen, maar die doet er al ruim 7 uur over om in Utrecht te komen (met overstap in Frankfurt). Dan heb je t wel gehad ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 mei 2010 Author Report Share Posted 11 mei 2010 Er gaat wel een ICE vanuit Munchen, maar die doet er al ruim 7 uur over om in Utrecht te komen (met overstap in Frankfurt). Dan heb je t wel gehad ja... Die had ik dus vorig jaar. Vandaar dat ik dit jaar met de auto ging, was nog sneller ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 mei 2010 Members Report Share Posted 11 mei 2010 Die had ik dus vorig jaar. Vandaar dat ik dit jaar met de auto ging, was nog sneller ook. Wij dit jaar ook, in 8 uur heen voor 853km (2 stops), in 9 uur terug (3 stops), kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Je moet voor een eerlijk vergelijk ook wel alle kosten van de auto meenemen (afschrijving, onderhoud, slijtage) en die parkeer kosten kun je NS niet kwalijk nemen (wel de politiek). Blijft zo dat als je met 2 of meer bent de auto al snel goedkoper is (moet je wel een beetje redelijk auto hebben, als je in een oude brik ergens met pech aan de kant staat kan het ook aardig oplopen..) Voor gemiddeld woon-werk verkeer in de spits (en randstad) prefereer ik de trein (Den Haag - Utrecht). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Wij dit jaar ook, in 8 uur heen voor 853km (2 stops), in 9 uur terug (3 stops), kosten? €110,= aan diesel met 3 dagen gratis parking bij het hotel. Nou ja, gratis... De prijs daarvan zat waarschijnlijk wel bij de prijs van het hotel in... In Munchen gebruik gemaakt van het Openbaar Vervoer (want dat werkt daar dus wel, en dus... NOOIT te laat) voor €9,30 per dag met 5(!) personen onbeperkt reizen. Er gaat toch ergens iets fout in ons land... Die €110 was ik verleden jaar per persoon al voor de heenreis met die trein kwijt! O ja, en €55,= voor 2 dagen parkeren in de parkeergarage in Utrecht, want daar moesten we opstappen. Zoals Duck al zei: als je in je eentje reist is de trein altijd goedkoper. Zeker als je de vaste kosten van de auto (belasting, verzekering, afschrijving, enz.) meerekent en een NS voordeelurenkaart gebruikt, want dan krijg je 40% korting. Die kaart zelf kost maar €55 per jaar, dus dat kan makkelijk uit als je meer dan 5x met de trein gaat... Dat parkeren in Utrecht duur is, ligt uiteraard ook niet aan de NS. En bovendien hoef je natuurlijk ook niet met de auto naar Utrecht Centraal, aangezien daar wel meer treinen stoppen dan alleen de ICE naar Munchen Ik weet niet waar je woont, maar als je in Utrecht woont, kun je makkelijk met de bus of de tram. Desnoods een taxi; die kost ook geen €55. Als je verder bij Utrecht vandaan woont, kun je natuurlijk prima met de trein naar Utrecht CS... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 mei 2010 Members Report Share Posted 12 mei 2010 Tja, zo kun je natuurlijk alles wat krom is recht lullen... Ik rij zo'n 60-70.000 km per jaar met deze auto, die afschrijving, onderhoud en verzekering gaat dus op de grote hoop. Die ga ik voor dit reisje niet extra incalculeren om een kosten/batenplan op te maken. Als het parkeren bij de prijs in was had ik dat dus ook betaald als ik per trein was gekomen, die logica valt dus ook af. Als ik trouwens hier vandaan met het openbaar vervoer naar Utrecht zou moeten reizen om daar de trein te pakken ben ik zo ongeveer 2 uur bezig, buiten dat, ik heb eerst een paar uur nodig om uit te zoeken wie wat waar en hoe (wat een onoverzichtelijke bende is dat zeg). Alle berekeningen en pro openbaar vervoer praat ten spijt, ook alleen was ik dus goedkoper én sneller uit met de auto. PS, wetende dat ik nu waarschijnlijk allerlei soorten van commentaar ga krijgen, dit is allemaal NON-topic, mijzelf verdedigen ga ik hier in deze dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Tja, zo kun je natuurlijk alles wat krom is recht lullen... Ik rij zo'n 60-70.000 km per jaar met deze auto, die afschrijving, onderhoud en verzekering gaat dus op de grote hoop. Die ga ik voor dit reisje niet extra incalculeren om een kosten/batenplan op te maken. Als het parkeren bij de prijs in was had ik dat dus ook betaald als ik per trein was gekomen, die logica valt dus ook af. Als ik trouwens hier vandaan met het openbaar vervoer naar Utrecht zou moeten reizen om daar de trein te pakken ben ik zo ongeveer 2 uur bezig, buiten dat, ik heb eerst een paar uur nodig om uit te zoeken wie wat waar en hoe (wat een onoverzichtelijke bende is dat zeg). Alle berekeningen en pro openbaar vervoer praat ten spijt, ook alleen was ik dus goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 mei 2010 Members Report Share Posted 12 mei 2010 Tja, weet je, dat hele Munchen verhaal was een zakelijk tripje. Als ik priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Arden Clarkson Met een dikke diesel is het naturlijk ook fijn rijden, maar 8 a 9 uur lijkt mij ook geen pretje. Roken is natuurlijk je eigen probleem (In de trein mag je dan weer drinken (niet verstandig als je moet overstappen )). Mbt de snelheid: Rood zou 300 km/u zijn, geel 250, blauw 200 en grijs slechts 100 (er valt dus nog wel wat te verbeteren op dat traject). Mijn 11 jaar oude brik zou toch minstens 230 euro verstoken op die 1800 km (vanuit mn woonplaats gerekend). Ik rij dan ook slechts 5000 per jaar (dus dieselen zit er niet in). Overigens die 50 kilo DT mag je niet eens vervoeren in de trein(zonder bij bijbetaling). Daar is Railion voor (natuurlijk ga je met zware apparaten niet per trein). Maar we hijakken Pauls topic. Iemand misschien ook dit merkje tegen gekomen?? http://www.groundsound.com/index.php (die DCN28 zou er gestaan moeten hebben) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 mei 2010 Author Report Share Posted 12 mei 2010 Vorig jaar gingen we met de ICE, dat kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Er is nog wel een argument voor de auto te bedienken. Die stapel folders op de terugweg Aan de andere kant had je die natuurlijk mooi ook in de trein kunnen bekijken Het blijft gewoon zo dat een uur of 8 reizen gaat vervelen, of je nu in de tein of in de auto zit. Wat voor een persoon de beste keuze is, hang van de individuele situatie af. Ben wel eens dat de trein best iets goedkoper zou mogen (maar ja, je betaalt ook voor alle ongein en vernieling die sommige reizers veroorzaken. En natuurlijk voor de hele organisatie die de toko moet runnen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 In jouw geval zou ik ook met de auto gaan Huidig zou ik de trein nemen zodat het thuisfront de auto heeft (kids) Vertel anders eens wat indruk heeft nagelaten in Munchen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 (...) pak ik de volgende keer toch echt wel weer de auto. Komt bij dat ik een pesthekel aan openbaar vervoer heb, vast een traumaatje van jarenlang treinreizen in het verleden ... Als je een auto hebt dan is daarmee rijden veelal goedkoper dan treinreizen, dat wil ik geloven. Maar een auto kost ook nogal wat als hij niet rijdt, en als je die kosten meeweegt worden de verhoudingen anders. Nu ben ik natuurlijk ook bevooroordeeld, want ik heb weer een pesthekel aan autorijden, zelfs aan meerijden. Mocht ik de energie & de zin hebben om naar die beurs te gaan, dan zou ik zeker de trein nemen, en dan liefst de vouwfiets mee. Ik wacht je mooie verslag ongeduldig af. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Tja, zo kun je natuurlijk alles wat krom is recht lullen... Ik rij zo'n 60-70.000 km per jaar met deze auto, die afschrijving, onderhoud en verzekering gaat dus op de grote hoop. Die ga ik voor dit reisje niet extra incalculeren om een kosten/batenplan op te maken. Volgens Google Maps is de afstand Utrecht - Munchen bijna 800km. Heen en terug samen is dat dus 1600km. Dat is nog altijd zo'n 2,5% van wat je gemiddeld per jaar rijdt. Afhankelijk van je auto betaal je aan alle vaste kosten bij elkaar waarschijnlijk wel iets van €5000 euro per jaar, dus dan heeft dat retourtje naar Munchen je al €150 aan vaste kosten gekost. Dus wie is er nou aan het recht lullen wat krom is... Als het parkeren bij de prijs in was had ik dat dus ook betaald als ik per trein was gekomen, die logica valt dus ook af. Nou, dat vind ik toch wat kort door de bocht. Het zal niet apart op je rekening vermeld staan, maar dat parkeerterrein zal toch onderhouden moeten worden. Daar betaal je als gast natuurlijk gewoon voor. Of je nou met de auto komt, of je komt lopen... Als ik trouwens hier vandaan met het openbaar vervoer naar Utrecht zou moeten reizen om daar de trein te pakken ben ik zo ongeveer 2 uur bezig Ik zie dat je in je profiel hebt staan dat je 'ergens in het westen' woont. Nou is dat nogal een vaag begrip, maar Utrecht ligt ook 'ergens in het westen' en is bovendien een van de best bereikbare steden met het OV. Zelfs ik kan helemaal vanuit Enschede binnen 2 uur in Utrecht zijn, dus dat zou jou dan ook moeten lukken. Maar nogmaals, ik weet niet waar je woont, dus ik kan het mis hebben... buiten dat, ik heb eerst een paar uur nodig om uit te zoeken wie wat waar en hoe (wat een onoverzichtelijke bende is dat zeg). Nou, nou... Niet zo overdrijven. De NS heeft een prima website, waar je heel makkelijk je reis mee kan plannen. Moet je ook nog met de bus? Dan is 9292ov.nl erg handig. Ook vervoersmaatschappijen hebben vaak prima websites. Daar moet een beetje normaal ontwikkeld mens wel uitkomen in een half uurtje, dus dat lukt jou vast ook wel. Op de stations is het ook heel makkelijk. De reisplanner (van de NS) heeft je al de perrons gegeven waar je moet zijn, dus dan hoef je alleen maar de borden te volgen... Alle berekeningen en pro openbaar vervoer praat ten spijt, ook alleen was ik dus goedkoper én sneller uit met de auto. Sneller waarschijnlijk wel. Zeker in Duitsland, waar je flink mag doorrijden op de Autobahn. Maar daar wordt het wel weer duurder van natuurlijk Of je ook goedkoper uit bent met de auto, waag ik nog steeds te betwijfelen... Natuurlijk heeft de auto zo z'n voordelen. Zoals Stef al zei, ben je met de auto veel vrijer in je reisbewegingen, je zit niet opgescheept met lastige medereizigers (of je moet na 7 uur in de auto een hekel aan je vriendin gekregen hebben ) en je hoeft niet zo te slepen met bagage (waarom je 2 koffers nodig zou hebben voor een verblijf van 3 dagen (=2 nachten?) ontgaat mij een beetje overigens, maar wellicht had dat met het zakelijke karakter van de reis te maken). Aan de andere kant moet je wel 7 - 8 uur lang geconcentreerd zijn, omdat je zelf rijdt. In de trein hoeft dat niet. Kun je nog wat nuttigs doen. Of gewoon rustig om je heen koekeloeren, of maffen. Overigens heb ik geen keuze. Ik moet wel met de trein, want ik heb geen auto. En dat scheelt een geld joh, dat wil je niet weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 mei 2010 Author Report Share Posted 13 mei 2010 @ Stefk, Mumsoft e.a.: de eerste indrukken van de show kun je lezen in mijn blog: http://blog.audiopaul.nl/ . Inmiddels staan er ook al wat filmpjes op You Tube: http://www.youtube.com/user/audiopaulnl. Daar zullen de komende dagen nog wat filmpjes bijkomen. Ik moest de afgelopen dagen werken en had eerlijk gezegd niet erg veel energie om meteen aan het verslag te beginnen. Dat gaat de komende dagen gebeuren. Omdat het enorm veel foto's zijn denk ik dat ik het verslag weer in twee delen ga plaatsen. Nog even geduld dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Beste Paul, Mss had ik beter @Arden geschreven ... mijn vraag vr indrukken was voor hem Jouw blog heb ik ondertussen al 3 keer doorgenomen Je schrijft zo vlot, to the point, uitnodigend, dat ik vol enthousiasme wacht op je verslag. De Gemme Audio Katana staat blijkbaar exclusief in Brussel als demo, boven budget dat wel, maar als jij deze citeert als de moeite, tja dan ben ik geprikkeld in pos zin. Luisteren is ervaring opdoen. Ik moet daar trouwens nog een vovox gaan ophalen dus gelijk een uurtje luisteren plannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Doe rustig aan Audiopaul het weekend komt er ook nog aan. Ik weet hoeveel tijd het kost om een mooi verslag te maken. De filmpjes zijn leuk en goed! Krijg je toch een indruk van bijvoorbeeld zo'n Kharma set. Die CD-speler met open lees-eenheid, waarbij je de CD open ziet draaien is fantastisch. Gek, maar wel gaaf. Ik ben nog niet in de hifi-beurs spirit zo blijkt, ik werd namelijk misselijk van de achtergrondmuziek bij het filmpje "High End® 2010 München (6 - 9 mei) - Thales en Brinkmann". When does the hurting stop! Nou ja, we hebben nog even tot de nieuwe VAD, ik bedoel: NU... nog wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Die filpjes zijn echt kicken, zeker op 1080p. De Kharma's konden me niet zo overtuigen, maar dat kan ook aan mn 5 cm pc speakers liggen Dat daar nog een sub tussen moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 mei 2010 Members Report Share Posted 13 mei 2010 [...] Mss had ik beter @Arden geschreven ... mijn vraag vr indrukken was voor hem Tja, onze indrukken... Druk, enorm druk en toch loopt alles geolied (daar kunnen ze hier nog wat van leren)! De handelarendag is daardoor een stuk interessanter, je kunt dan namelijk wel in alle rust je oor te luister leggen. Helaas klinkt het op de laatste dag altijd het beste, de handelarendag is dan uiteraard weer de eerste. Wat luisterindrukken betreft, menig Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastian Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 [...] Mss had ik beter @Arden geschreven ... mijn vraag vr indrukken was voor hem Tja, onze indrukken... Druk, enorm druk en toch loopt alles geolied (daar kunnen ze hier nog wat van leren)! De handelarendag is daardoor een stuk interessanter, je kunt dan namelijk wel in alle rust je oor te luister leggen. Helaas klinkt het op de laatste dag altijd het beste, de handelarendag is dan uiteraard weer de eerste. Wat luisterindrukken betreft, menig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 mei 2010 Members Report Share Posted 13 mei 2010 Beste Arden, Raar dat jij niet weet dat Burmester al ruim 25 jaar vertegenwoordigd is in ons land , ik ben al ruim 15 jaar een Burmester-fan , ik vind dit gewoon the best what you can get!!! , na echt vanalles geprobeerd te hebben van ML tot Accuphase ,van Krell tot Macintosch ,van Spectral tot Chord , maar steeds weer is de Burmester verbluffend . Ik zal gelijk even een link mee sturen van de Nederlandse importeur , zodat je het niet vergeet hahahaha. Mvg. Sebastian link : http://www.sounddesign.nl/ Tja, je kunt ook niet alles weten he... Raar ook dat de site van Burmester dit ook niet vermeld... Alleen Duitsland, Oosterrijk en Zwitserland! Wat aktiever met dit merk omgaan zou denk ik helemaal niet slecht voor ze zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 ik heb helaas ook de Sonore afwijking, heb je dat gehoord ben je eigenlijk klaar. Kijk nou, ik ben niet voor niets thuisgebeleven toen. Heb je die gehoord, wil je ze hebben. En hoeveel K in kilo-grammen en Euro's heb je dan wel niet te verstouwen... (...)De derde dag werd hier dan weer gestreamed en sorry Mumsoft, toen kon het mij weer een stuk minder bekoren. Avantgarde klonk heel groots, maar daarbij zeer plat, ook hier wijt ik dat aan het streamen.(...) Ik pik het er even uit, mag wel, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastian Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Beste Arden, Raar dat jij niet weet dat Burmester al ruim 25 jaar vertegenwoordigd is in ons land , ik ben al ruim 15 jaar een Burmester-fan , ik vind dit gewoon the best what you can get!!! , na echt vanalles geprobeerd te hebben van ML tot Accuphase ,van Krell tot Macintosch ,van Spectral tot Chord , maar steeds weer is de Burmester verbluffend . Ik zal gelijk even een link mee sturen van de Nederlandse importeur , zodat je het niet vergeet hahahaha. Mvg. Sebastian link : http://www.sounddesign.nl/ Tja, je kunt ook niet alles weten he... Raar ook dat de site van Burmester dit ook niet vermeld... Alleen Duitsland, Oosterrijk en Zwitserland! Wat aktiever met dit merk omgaan zou denk ik helemaal niet slecht voor ze zijn. Heey Arden , Staat wel degelijk op de site van Burmester , alweer een link hahaha : http://www.burmester.de/en/haendler/index.php?content=index¤t_id=navigation_4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 mei 2010 Author Report Share Posted 14 mei 2010 Beste mensen, Het eerste deel van het uitgebreide fotoverslag van mijn bezoek aan de High End® 2010 in München staat online op Audiopaul.nl en kun je http://www.audiopaul.nl/nl/reviews/munchen2010a.html vinden. Heb je vragen, opmerkingen of aanvullingen? Laat het me dan even weten. Veel plezier gewenst met dit eerste deel, binnenkort zal ook het tweede (en laatste) deel verschijnen. Mvg, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now