erik klijnsmit Posted 6 mei 2010 Report Share Posted 6 mei 2010 ik ben op zoek naar een hele lange dunne interlink ongeveer 8 meter lang en hij moet heel dun zijn, omdat ik hem over een plint wil leggen. waarvan kan ik dit maken? alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 mei 2010 Report Share Posted 6 mei 2010 ik ben op zoek naar een hele lange dunne interlink ongeveer 8 meter lang en hij moet heel dun zijn, omdat ik hem over een plint wil leggen. waarvan kan ik dit maken? alvast bedankt! Misschien een gepasseerd station, maar waarom zou je 'm over een plint leggen? Je kunt allerlei kabelgootplinten kopen tegenwoordig. Hoef je niet een superdunne kabel te zoeken, maar gewoon je geliefde dropveter en dan ligt ie nog uit het zicht ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 mei 2010 Report Share Posted 6 mei 2010 Niet zelf maken. Losse onderdelen zijn vaak veel duurder dan kabels die al aan elkaar gebakken zijn, zoals deze: http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/1019395/Tulp-Kabel.html 10 meter cinch met aangebakken pluggen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 mei 2010 Report Share Posted 6 mei 2010 47 labs heeft een hele dunne kabel die ook per meter van de rol wordt verkocht ... De 4708 OTA dacht ik. Dunner ga je niet vinden. Nietwaar Miracle? GR Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 Johan Ketelaar heeft ook hele dunne snoertjes op rol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 De interlink van johan Ketelaar is ook mijn advies. Prima interlink en redelijk geprijsd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 mei 2010 Author Report Share Posted 7 mei 2010 juist! zoiets zoek ik wat kost dat per 10 meter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 24 Euro per meter, plus nog pluggen voor ongeveer 30 euro. Er staat een prijslijst op zijn site: www.jkacoustics.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 8 meter unbalanced. Zou ik wel goed afgeschermde kabel nemen (dus geen 47 labs) Of converteren naar balanced (en terug), maar tis lastig te zeggen of dit beter zal klinken http://www.mcmelectronics.com/product/MCM-CUSTOM-AUDIO-555-8485-/555-8485 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 24 Euro per meter, plus nog pluggen voor ongeveer 30 euro. Er staat een prijslijst op zijn site: www.jkacoustics.nl Klopt... ik zou dan maar even bellen ... Bij dergelijke lengte even vragen hoe men daarover denkt, en wat dan de prijs moet zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 Of misschien iets van Prefer? http://www.prefer.de/ http://www.platenspeler.com/diy/cabling/nl_preferred_most_1.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 Of misschien iets van Prefer? http://www.prefer.de/ http://www.platenspeler.com/diy/cabling/nl_preferred_most_1.html Ja, zo kun je er nog velen noemen. Maar weinigen zijn echt dun, zoals Erik wenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 mei 2010 Report Share Posted 7 mei 2010 Zoals ik al eerder opperde, deze bestellen: http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/1019395/Tulp-Kabel.html 10 meter cinch met aangebakken pluggen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 Hoe dun moet het zijn Erik? 1 mm of is 2,5 mm ook goed? Uitstekende kwaliteit 2,5 mm kabel met Teflon isolatie kost iets van €3,-/m. Google eens op RG179 + PTFE of RG178 + PTFE. Kom je b.v. dit tegen: http://nl.farnell.com/belden/mrg179-0125/cable-coax-rg179-brown-25m/dp/1423310 Goedkopere RG178/RG179 met gewoon PE isolatie is er ook. Dan kom je op dit uit: http://nl.farnell.com/brand-rex/rg179pe-25m/cable-coax-rg179pe-25m/dp/1347171 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 mei 2010 Author Report Share Posted 8 mei 2010 heej Pjotr, zoiets is ook prima. ik heb nl mijn eindversterker tegenwoordig vlak bij mijn speakers staan, het ding wordt nl zo heet dat mijn stereokast aan alle kanten ging scheuren. dus nu moet ik i.p.v. 8 meter speakerdraad, 8 meter interlink hebben. ik ga dit achter mijn plint proberen te steken met een trekveer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 gewoon naar een muziek zaak gaan. waar ze ook prof apparatuur verkopen. alle lengtes die je wilt. mischien heb ik er nog 1 liggen , die wil ik best opsturen voor nop. moet ik morgen even de schuur in.....zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 ik heb nl mijn eindversterker tegenwoordig vlak bij mijn speakers staan, het ding wordt nl zo heet dat mijn stereokast aan alle kanten ging scheuren. Zat het dan in een kast de versterker, waardoor de warmte niet kon worden afgevoerd? Wat is het voor een stevige jongen, dat het zo heet wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 Ha Erik, Als het zo'n eind is en je versterkers hebben gebalanceerde ingangen zou ik toch voor gebalanceerd gaan. Maar dat is niet zo makkelijk als dunne kabel te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 mei 2010 Author Report Share Posted 8 mei 2010 kheb nu tijdenlijk een netwerk kabel als interlink gebruikt. het is een kabel met 4 paar getwiste draadjes. ik heb er 2 keer twee setjes van gemaakt en daar cinch pluggen aangesoldeerd. de lengte is 10 meter en het klinkt gewoon prima (ik hoor echt geen verschil of zo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 ik heb er een van een meter of 8 gewoon dropveter. ik lees het wel als je hem hebben wilt heeft opgerold gelegen. ik geef geen garantie of er breukjes inzitten maar hij lijkt oke Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 kheb nu tijdenlijk een netwerk kabel als interlink gebruikt. het is een kabel met 4 paar getwiste draadjes. ik heb er 2 keer twee setjes van gemaakt en daar cinch pluggen aangesoldeerd. de lengte is 10 meter en het klinkt gewoon prima (ik hoor echt geen verschil of zo) Prima, dat is dan opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 24 Euro per meter, plus nog pluggen voor ongeveer 30 euro. Er staat een prijslijst op zijn site: www.jkacoustics.nl 24 euro per meter? En dat wordt dan ook nog 'redelijk geprijsd' genoemd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 Ondanks dat ik echt iets tegen de exotische prijzen in de audio heb, wil ik hier wel een lans breken voor JK. 24 euro voor een stereo meter voor een custom produkt met een lage doorstroom en hoge overheadkosten vind ik heel redelijk. Het is geen mediamarkt met studenten als verkoopassistent. Je mag ze voor het geld ook nog thuis proberen. Ik zou dat ook redelijk geprijsd noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 Ondanks dat ik echt iets tegen de exotische prijzen in de audio heb, wil ik hier wel een lans breken voor JK. 24 euro voor een stereo meter voor een custom produkt met een lage doorstroom en hoge overheadkosten vind ik heel redelijk. Het is geen mediamarkt met studenten als verkoopassistent. Je mag ze voor het geld ook nog thuis proberen. Ik zou dat ook redelijk geprijsd noemen. Misschien is de prijs voor die kabel best redelijk, al kan ik me niet goed voorstellen waar de hoge overhead vandaan zou moeten komen. Mijn punt is dat een bedrag van 24 euro per meter heel redelijk gevonden wordt voor een kabel om audiosignaaltjes te transporteren. Een leverancier kan zijn kabeltjes door blinde chinese moniken in splendid isolation linkshandig laten vlechten, nadat ze minimaal een uur gemediteerd hebben. Dat werkt zeer prijsopdrijvend en dan is 250 euro per meter wel heel redelijk, maar of audiosignaaltjes er beter mee getransporteerd wordt is wat mij betreft zeer de vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 Met hoge overhead bedoel ik dat de zaak is ingericht om te adviseren. Op een ochtend kan het zo zijn dat er twee mensen aan het werk zijn in de zaak en er slechts een interlinkje verkocht wordt. Dat is een heel andere formule als de mediamarkt, waar langs die studenten gemiddeld in die ochtend 30 verkopen zijn gepasseerd. Ik wil niet zeggen dat de klant de dupe moet zijn van het businessmodel van de winkel, maar, ook gezien de prijzen die een dozenschuiver durft te vragen voor een interlink vind ik het een redelijke prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts