Jump to content

Audiofiele filmkes

WanFie
 Share

Recommended Posts

Leuk, maar.... Ik krijg weer lichte maagproblemen.... Diana Krall... Temptation.... Dit nummer.... kan het niet meer horen... te veel VAD.... te veel...

Die Engelsman fantastisch! Electricity, synergy, op 4 minuten... die platenspelers... wow... leuk tangentiaal design... wat vind je Georges? It plays music. We are not normal... 48 apmlifiers... You are crazy... experience is unique... obsessed.... it is an addiction... Just for luck...Op 8 minuten wordt er even een plaat opgezet. I never kept a book... 25,000 euros. I call it playing... That cost more than my car... 140.000 excluding the digital, hoor ik dat nu echt? 250.000 euros.... I feel that energy that come to me...Almost hypnotic state... There is only the music... You want to be transported.... You can't analyse, because it's an emotional thing... it's something taking place inside your brain, inside your heart... If you want to put in words, you will fail... Leuke quotes...

Ik zal beginnen met een filmpje waar iemand van onze audioclub mij op attendeerde..

:blink::blink:

Wel een erg oud filmpje

Meest irritante mannetje

Saaiste "filmpje":

Mooie muziek

:D

En als je echt een hekel aan je buren hebt

http://www.youtube.com/watch?v=eEAgoRK6JN4&feature=related

Mooie muziek

Idd mooie muziek, op een nog mooiere installatie van Jadis versterkers + bronnen met Westlake Reference TM-3 speakers. Dat zou je eens in werkelijkheid moeten beluisteren ipv deze slechte opname. ;)

Ook wel leuk als "audiofiel filmke": Dali factory tour

Mvg. Miracle.

P.S. @Hans: Oud filmke, wat al ontelbare keren op de diverse fora voorbij is gekomen de afgelopen jaren.

Meest irritante mannetje

Ja, ik heb er geen geduld voor. Die 47 labs platenspeler blijft een kunststuk om te zien.

De Dali film is ook leuk. Ookal neemt het wat weg van de magie. Zo makkelijk als het wordt geassembleerd. Aan de andere kant het knowhow gedeelte dat er aan voorafging luidsprekerdesign en productieproces krijg je niet te zien. Maar worden sets nog gematched, bestaat dat? Of is de standaard zo correct, dat je gewoon 2 exemplaren in een doos stopt?

P.S. @Hans: Oud filmke, wat al ontelbare keren op de diverse fora voorbij is gekomen de afgelopen jaren.

Voor mij was het nieuw en een mooie topic-opener.

:)

De Dali toer laat een grote kastenfabriek zien, is dat alleen Dali wat daar gemaakt wordt..??

:o

Jammer dat die filmpjes vaak zo'n slechte belichting hebben.

Een iets ander invalshoek op dit draadje zou zijn: Films met een audiofiele soundtrack (goede opname etc.).

De nieuwe formaten op bd kunnen best wel wat opslaan.

Meest irritante mannetje

Ja, ik heb er geen geduld voor. Die 47 labs platenspeler blijft een kunststuk om te zien.

De Dali film is ook leuk. Ookal neemt het wat weg van de magie. Zo makkelijk als het wordt geassembleerd. Aan de andere kant het knowhow gedeelte dat er aan voorafging luidsprekerdesign en productieproces krijg je niet te zien. Maar worden sets nog gematched, bestaat dat? Of is de standaard zo correct, dat je gewoon 2 exemplaren in een doos stopt?

Voor zover ik begrepen heb worden er 2 exemplaren gematched. Dat werd mij iig verteld toen ik mijn Helicon's bestelde.

De Dali toer laat een grote kastenfabriek zien, is dat alleen Dali wat daar gemaakt wordt..??

:o

Daar word alleen Dali als volledige speaker gemaakt, maar er worden ook kasten gemaakt voor de andere Deense merken, en ben ook al een Poolse speaker tegen gekomen waar de kast van bij Dali was gemaakt.

Jammer dat die filmpjes vaak zo'n slechte belichting hebben.

Een iets ander invalshoek op dit draadje zou zijn: Films met een audiofiele soundtrack (goede opname etc.).

De nieuwe formaten op bd kunnen best wel wat opslaan.

Wat let je, om onder muziek ook een filmkes topic te maken...??

Ach, dat wou ik in het midden laten (oude discussie), maar hij praat wel alsof ie aan de speed is of zo iets

Als oude audiofielen zijn we natuurlijk helemaal blas

Nou in stekkerblokken geloof ik al helemaal niet meer (heb er wel een van 500 euro liggen). Dus zou mij benieuwen wat een gehakte doet...

Duck, het gaat om het materiaal.

Kijk eens naar het laatste verslag van de Audioclub van Hans: http://aob.hifi.nl/club.htm#Peacock

Ik ga ervan uit dat er echt verschillen zijn te horen. Maar het verschil zit 'm mijns inziens in de geschiktheid voor structuurinformatie.

(Of heb jij een betere verklaring hiervoor? Komt er een meetbaar andere stroom uit een bouwmarkt stekkerblok dan uit een Furutech stekkerdoos?)

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Ik ga ervan uit dat er echt verschillen zijn te horen. Maar het verschil zit 'm mijns inziens in de geschiktheid voor structuurinformatie.

Structuur informatie ?

Bij een stekkerblok, kan ik me er écht niets bij voorstellen Marc.

Maak gewoon een fatsoenlijk randaarde stopcontact en dat is het wel.

Er zijn wel speciale smalbandige op 50hertz getunde scheidings trafo' s

waar ik verschillen mee hoorde. Maar het kost een godsvermogen.

Met een deugdelijk aangelegde stroomvoorziening ben je m.i. beter af.

Nou in stekkerblokken geloof ik al helemaal niet meer (heb er wel een van 500 euro liggen). Dus zou mij benieuwen wat een gehakte doet...

Duck, het gaat om het materiaal.

Kijk eens naar het laatste verslag van de Audioclub van Hans: http://aob.hifi.nl/club.htm#Peacock

(Of heb jij een betere verklaring hiervoor? Komt er een meetbaar andere stroom uit een bouwmarkt stekkerblok dan uit een Furutech stekkerdoos?)

M :ph34r: rc

"Om er zeker van te zijn dat we ons dit alles niet inbeelden, schakelt Antoine alles nog een keer terug naar de Gamma/Praxis bekabeling van 5 euro. Onmiddellijk zakt het beeld als een plumpudding in elkaar en herkennen we weer het vlakke, platte beeld."

Ik vind t wel wat opvallend dat dit geschreven wordt over een set van bijna 30000 euro. Die Pass pre (oud topmodel) kostte al ruim 12000 euro. Dat die fabrikanten dat niet weten, vraag ik me dan af. Wordt er zoveel moeite gedaan voor de voeding (gescheiden behuzing voor voeding, alles volledig gebalanceerd voor optimale noise rejection etc). Misschien kan imand eens de ontwerper inlichten dat ie verkeerd bezuinigd met zijn standaard IEC netsnoertje.

Overigens wat ik dan lees wat deze consument schrijft (ook niet objectief natuurlijk):

"While there was not a 2X price/performance correlation for the X0.2's improvements in detail and clarity over the X1, I did realize a spectacular improvement in soundstage 3-dimensionality and weight. I also gained a little more soundstage width and depth. The width of the soundstage increased about a foot (sometimes more, depending on the recording) on each side and the depth increased about three feet. Also, the weight and solidity of images at the outer edges and rear of the soundstage increased dramatically."

http://www.polkaudio.com/forums/showthread.php?t=60542

Had dit wellicht beter in AOB draadje kunnen plaatsen...

"Om er zeker van te zijn dat we ons dit alles niet inbeelden, schakelt Antoine alles nog een keer terug naar de Gamma/Praxis bekabeling van 5 euro. Onmiddellijk zakt het beeld als een plumpudding in elkaar en herkennen we weer het vlakke, platte beeld."

Ik vind t wel wat opvallend dat dit geschreven wordt over een set van bijna 30000 euro. Die Pass pre (oud topmodel) kostte al ruim 12000 euro. Dat die fabrikanten dat niet weten, vraag ik me dan af. Wordt er zoveel moeite gedaan voor de voeding (gescheiden behuzing voor voeding, alles volledig gebalanceerd voor optimale noise rejection etc). Misschien kan imand eens de ontwerper inlichten dat ie verkeerd bezuinigd met zijn standaard IEC netsnoertje.

Vergeet niet dat ALLE bekabeling even naar Praxis niveau werd teruggeschakeld, ook de voeding van de hele set dus naar een 0,75 mm2 tweelingsnoertje met plastic stekkerdoosje.