m44 Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 gisteren even binnen gedropt in het nieuwe pand van AUDIO-LIFE. prachtige ruimte, slechts 1 deur verder dan de oude lokatie. nu een stuk of 4 luisterruimtes allen sfeervol ingericht. stond een prachtige audio note set te spelen. dat was echt genieten. ik hoop via hun site een keer een foto te kunnen stelen om hierbij te plaatsen. was geen goedkoop setje maar er was puur muziek. de ruimte waar deze set stond was ergens bovenin het gebouw en wanneer je beneden in de ontvangsthal liep kon je alleen maar concluderen dat daar boven een live band stond te spelen. de audio note's bewezen zich daarnaast ook als PA speakers doordat een dj daar op flink nivo wat beats over liet knallen. Zijn echt in staat de ruimte te vullen met geluid. velen zullen ook het filmpje hebben gezien dat een elektrische gitaar aangestuurd door een ongaku versterker over AN-E luidsprekers. de veelzijdigheid van deze speakers geven volgens mij juist aan dat ze een natuurlijke klank hebben, voor zover de speaker mag klinken dan. jammer dat er geen musical affairs stonden opgesteld in een luisteruimte Ik blijf erbij dat wanneer je veel ervaring hebt in het live aanhoren van muziek dit soort luidsprekers (audio note, musical affairs, wlm) op je wish list behoren te staan. wanneer je tenminste die live ervaring in je huiskamer terug wil horen dan. termen als transparant, pin point,lucht om de instrumenten.......allemaal leuk maar compleet oninteressant. die audio note's met gehakt erin............... match made in heaven maar goed nieuwe audio-life zaak is de moeite waard om een keer te kijken. volgens mij zijn ze iedere zaterdag open nu. kun je gelijk een bakkie komen doen bij die rare M44 die woont 6 minuutjes verderop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Leuk verhaal, M44. Jammer, dat ik niet in de buurt woon anders ging ik 2x bakkies doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Ah, je bent hier geweest: http://www.audio-life.nl/ Hulsterstraat 26a 4116EZ Buren Co-sign Goodtube, het was een beetje ver. Wat betekent die term 'gehakt' nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2010 Author Report Share Posted 23 mei 2010 yep daar was ik. van de zaak zelf alleen remko en caspar gezien. beide echte liefhebbers van muziek. ze doen dit meer voor de hobby als dat er een winstgevend idee achter moet zitten. ze vinden het dus alleen maar leuk als je langskomt om muziek te luisteren. volgens mij als ik iedere week kom en niks koop vinden ze dat helemaal best. Alleen komt er weinig klassiek voorbij daar. het is veel singer songwriter,pop, jaren 70,alternatief, rock en een redelijke hoeveelheid audiofiel verantwoorde opnames. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2010 Author Report Share Posted 23 mei 2010 Ah, je bent hier geweest: http://www.audio-life.nl/ Hulsterstraat 26a 4116EZ Buren Co-sign Goodtube, het was een beetje ver. Wat betekent die term 'gehakt' nu? 1 van de gehakt topics waarbij ik wil benadrukken dat KT een heel andere rol gekregen heeft in dit geheel. ik weet niet of hij nog modificeerd voor mensen. hij heeft zijn handen vol aan zaken waar geld mee te verdienen viel. en gelijk heeft ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 jammer dat er geen musical affairs stonden opgesteld in een luisteruimte Ik blijf erbij dat wanneer je veel ervaring hebt in het live aanhoren van muziek dit soort luidsprekers (audio note, musical affairs, wlm) op je wish list behoren te staan. wanneer je tenminste die live ervaring in je huiskamer terug wil horen dan. termen als transparant, pin point,lucht om de instrumenten.......allemaal leuk maar compleet oninteressant. die audio note's met gehakt erin............... match made in heaven Ik heb de Musical affairs Grande Crescendo een tijdje gehad en speel nou met Audio Note Heb wel eens aan het gehakt gedacht maar ik durf het eigenlijk toch niet aan.... Ik heb ook niet het gevoel dat het anders zou moeten klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2010 Author Report Share Posted 23 mei 2010 moet ook helemaal niet. mar het zou een extra dimensie geven wat MIJ betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Ha die M44 misschien ga ik wel een keer langs daar . groeten hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Ha die M44 misschien ga ik wel een keer langs daar . groeten hj Zou ik zeker doen... daar genieten ze n.l. op een compleet andere manier, dan waarvan ik denk dat jij geniet. Ik ben daar ook eens geweest met hoge verwachtingen, maar kwam behoorlijk teleurgesteld naar buiten. Ik moet zeggen... de demo was perfect verzorgt, maar de geluidskwaliteit is absoluut anders dan wat ik goed en natuurlijk vind klinken. Kennelijk deugen mijn oren niet voor dit soort weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Ach zoveel mensen zoveel smaken, ik heb wel eens audio note gehoord eerst in het audiotorum in den haag wat ik een prachtige zaak vond met veel bevlieging en een aantal malen peter qvortrupp in roterdam in cafe engels het kon me inderdaad niet echt bekoren (behalve den haag) hoe duur en hoeveel zilver er ook in zat. In een andere ruimte kan het misschien anders zijn ik schrijf nooit iets zo maar af voor mezelf , wat smaken betreft ik was bezig met evt een interview/test voor hvt maar een van de auteurs zag niets in mijn sony dvd speler van een paar honderd euro en vroeg zich daarbij af dat er iets mis moest zijn met mijn oren omdat ik die dure wadias niet noemenswaardig beter vond en die 301 vind ik gewoon slechter ,misschien stuurt men een andere auteur en anders maar niet ,gemiste kans gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 In een andere ruimte kan het misschien anders zijn ik schrijf nooit iets zo maar af voor mezelf , wat smaken betreft ik was bezig met evt een interview/test voor hvt maar een van de auteurs zag niets in mijn sony dvd speler van een paar honderd euro en vroeg zich daarbij af dat er iets mis moest zijn met mijn oren omdat ik die dure wadias niet noemenswaardig beter vond en die 301 vind ik gewoon slechter ,misschien stuurt men een andere auteur en anders maar niet ,gemiste kans Gelijk heb je, gewoon lekker (bij) jezelf blijven. Er zijn mensen die mij niet serieus nemen omdat ik naar een ouwe Sony CD speler en een el-cheapo UcD versterker luister. Ze gaan hun gang maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Zo is het KT ik zou dan zeggen als auteur ,he die vpi koetsu en nagra phono zou ik toch wel willen horen . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 mei 2010 Author Report Share Posted 23 mei 2010 Ha die M44 misschien ga ik wel een keer langs daar . groeten hj je gaat in ieder geval muziekliefhebbers treffen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Dat maakte ik ook op uit je verhaal ,dat maakt het leuk, er lopen ook gewetenloze lieden rond in het high end wereldje neem dat maar van mij aan. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Ha die M44 misschien ga ik wel een keer langs daar . groeten hj Zou ik zeker doen... daar genieten ze n.l. op een compleet andere manier, dan waarvan ik denk dat jij geniet. Ik ben daar ook eens geweest met hoge verwachtingen, maar kwam behoorlijk teleurgesteld naar buiten. Ik moet zeggen... de demo was perfect verzorgt, maar de geluidskwaliteit is absoluut anders dan wat ik goed en natuurlijk vind klinken. Kennelijk deugen mijn oren niet voor dit soort weergave. Ja Hans daar moet ik je gelijk in geven ik heb het daar ook nog niet goed horen klinken Een paar jaar geleden toen ze begonnen bij Caspar op zolder was het veel mooier ik denk dat ze de ruimte niet helemaal naar hun hand kunnen zetten Maar ik hoor nu dat ze een andere ruimte hebben ik hoop dat dat beter gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 Ik ben daar ook eens geweest met hoge verwachtingen, maar kwam behoorlijk teleurgesteld naar buiten. Ik moet zeggen... de demo was perfect verzorgt, maar de geluidskwaliteit is absoluut anders dan wat ik goed en natuurlijk vind klinken. Ik ben daar ook eens een avond op bezoek geweest. De hele avond geluisterd naar Cees Pel + waaiboomhouten speakers zonder tweeter. Dit klonk niet natuurlijk, want ik miste echt de tweeter. Maar dat vergat je wel, als je er naar luisterde, want er was muziek. Ik stapte zeker niet teleurgesteld naar buiten maar zou, zeker voor de ridicule bedragen die dergelijke apparaten kosten, niet deze keuze maken. Ik volg ze ook op twitter en het valt me op dat het alleen nog over Audio Note gaat, is Cees Pel uit de gratie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2010 Author Report Share Posted 24 mei 2010 nee hoor. ook over cees pel word nog zeer positief gesproken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 Audionote bevalt mij hele maal niet, je hoort ze gewoon vastlopen het geluid en het maak niks op welke show je komt het gaat van harder tot zacht zelf bij die 125.000 euro,s versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2010 Author Report Share Posted 24 mei 2010 dan hoor jij andere dingen dan ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 dan hoor jij andere dingen dan ik Die mannen in Buren hebben best leuke dingen staan Maar je mist gewoon wat als je er GOED naar luisterd!!!!! En wat Audionote betreft is het mooi spul maar doe mij maar een Klipsch P38F als het over luidsprekers gaat De versterkers van Audionote zijn dan wel weer bijzonder mooi,de luidsprekers die ze hebben zijn veels te duur,en zijn als je draait op een wat hoger volume niet om aan te horen. En dit alles is op 4 minuten van B. allemaal te horen Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2010 Author Report Share Posted 24 mei 2010 maar die jongens in buren zijn "open minded" en hebben niet de behoefte anderen belachelijk te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 maar die jongens in buren zijn "open minded" en hebben niet de behoefte anderen belachelijk te maken. Hier volg ik je in hoor ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 maar die jongens in buren zijn "open minded" en hebben niet de behoefte anderen belachelijk te maken. Dat vind ik ook,alleen de luidsprekers van die jongens uit Buren vind ik niet zo mooi klinken als sommige luidsprekers van andere merken!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2010 Author Report Share Posted 24 mei 2010 maar die jongens in buren zijn "open minded" en hebben niet de behoefte anderen belachelijk te maken. Dat vind ik ook,alleen de luidsprekers van die jongens uit Buren vind ik niet zo mooi klinken als sommige luidsprekers van andere merken!!!!!!!!!! ach zolang jij maar weer ergens hebt kunnen posten welke luidsprekers je hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 maar die jongens in buren zijn "open minded" en hebben niet de behoefte anderen belachelijk te maken. Dat vind ik ook,alleen de luidsprekers van die jongens uit Buren vind ik niet zo mooi klinken als sommige luidsprekers van andere merken!!!!!!!!!! ach zolang jij maar weer ergens hebt kunnen posten welke luidsprekers je hebt. Wel goed lezen 44 voor je wat doms zit te posten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts