S@m Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Maar, heb je nu een DIY Puppy Tail of niet..? Helemaal in het begin van dit topic heb ik al geschreven dat ik er een gevlochten "tail" tussen gemaakt heb. Heb ik het toch goed gelezen, je trekt je in elk geval niets aan van de kennis van Wilson... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 januari 2011 Author Report Share Posted 7 januari 2011 Maar, heb je nu een DIY Puppy Tail of niet..? Helemaal in het begin van dit topic heb ik al geschreven dat ik er een gevlochten "tail" tussen gemaakt heb. Heb ik het toch goed gelezen, je trekt je in elk geval niets aan van de kennis van Wilson... Wat is kennis. Een kennis is enkele jaren geleden op bezoek geweest bij Wilson Audio (gewoon aangebeld en gevaagd of hij eens mocht rondkijken). In plaats van een electronisch bedrijf trof hij een meubelmakerij aan. Al het andere werk werd uitbesteed. Hiermee wil ik zeggen, dat niet ieder bedrijf is wat het lijkt. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik David Wilson niet hooglijk waardeer, maar hij heeft in de loop van de jaren ook regelmatig zijn ideen bijgesteld. Daarom... laat je niks wijsmaken en loop je eigen pad. Of zoals een succesvol zakenman zei.. ik doe het op m'n eigen wijze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Daarom... laat je niks wijsmaken en loop je eigen pad. Of zoals een succesvol zakenman zei.. ik doe het op m'n eigen wijze... Naast eerst bepaalde zaken proefondervindelijk te hebben vastgesteld ben ik het me je eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 januari 2011 Report Share Posted 9 januari 2011 Ik vind een juiste pinpointing in het stereobeeld belangrijker dan omhulling. Dat laatste vind ik n.l. het stereobeeld en de natuurlijke kracht en dynamiek varvagen. Als het één het ander uitsluit is dat natuurlijk niet de bedoeling. Niet of/of, maar en/en. En er lijkt me niet zoiets als het ene te bestaan dat belangrijker is dan het ander. Bij een goede akoestische live-uitvoering heb je het gewoon allebei; bij een goed uitgewerkte set heb je het uiteraard ook allebei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 januari 2011 Author Report Share Posted 9 januari 2011 Ik vind een juiste pinpointing in het stereobeeld belangrijker dan omhulling. Dat laatste vind ik n.l. het stereobeeld en de natuurlijke kracht en dynamiek varvagen. Als het Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 11 januari 2011 Report Share Posted 11 januari 2011 Ik heb zelden zoveel onzin zaken gehoord in de tijd dat ik met m'n luidsprekers en m'n akoestiek niet in orde kreeg. Eigenlijk moest ik alles weggooien en opnieuw beginnen. Inclusief m'n huis. Jongens, het moet toch niet gekker worden. Het gaat gewoon om een stuk muziek, wat zo realistisch mogelijk moet klinken. Wat heb ik dan aan een sausje hier en een papje daar. Allemaal nuanceverschillen, terwijl het in beginsel met de akoestiek en luidsprekers vaak helemaal niet klopt. Grappig dat degenen met een versterker-forum-naam juist die versterker niet zo'n grote rol toebedelen. Een goede versterker kan gewoon op bijna alle speakers. Dat inzicht krijg je namelijk als je met luidsprekers aan de gang gaat. De stappen die daar gezet worden zijn vele malen groter en veel essentieler dan het geneuzel over kabeltje hier en spike-je daar. Hoe vaak hoor je niet dat de oplossing in de randapparatuur zou moeten zitten, of dat men vraagt welke kabels je gebruikt ? Het resultaat wordt voor verreweg het grootste deel bepaald door de luidsprekers in samenwerking met de akoestiek. Als de electronica zulk een groot stempel op je totaalgeluid drukt, dan is er iets mis mee of ben je bewust aan het experimenteren met hele afwijkende en vreemde combinaties. Natuurlijk, als je luidspreker onder de 3 Ohm grens gaat, dan moet je zware eisen stellen aan je versterker. Of als je een zwaar element in een hele lichte arm monteert en aansluit op een buizenversterker met een input die niet matched met je element... Maar dan ben je gewoon fout bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Je kunt ook stellen: dat als een weergever "goed is" als hij makkelijk met vele type versterkers aan te sturen is... Misschien wil je wel "beide" ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Ja een goede versterker....wat is dat ? Die van mij is goed. Kan op meerdere manieren worden ingesteld en dan ervaar je de verschillen. Die verschillen zijn zo groot, dat de invloed van de versterker op het resultaat heel groot is. Dus wat is uiteindelijk een goede versterker? Zelfs hetzelfde apparaat kan klinken of kan helemaal niet klinken! Het gaat niet alleen maar om stroom leveren dat is een beetje een dooddoener... het blijft gaan om het huwelijk tussen versterker en weergever. Feit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Ja een goede versterker....wat is dat ? Een versterker is goed als hij in combi met de luidsprekers alles doet wat hij moet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Goh luisteren jullie naar een versterker of alleen een speaker? Ik luister meestal naar een combinatie van verschillende apparatuur waar de som het resultaat bepaald. lijkt wel wiskunde als ik het nu zo terug lees . Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Ach, dit is het "neuzeldraadtje" dus d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Goh luisteren jullie naar een versterker of alleen een speaker? Ik luister meestal naar een combinatie van verschillende apparatuur waar de som het resultaat bepaald. lijkt wel wiskunde als ik het nu zo terug lees . Groetjes George Ik luister naar muziek, zodra speakers, versterker of welk component dan ook duidelijk hoorbaar zijn, haak ik af............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Goh luisteren jullie naar een versterker of alleen een speaker? Ik luister meestal naar een combinatie van verschillende apparatuur waar de som het resultaat bepaald. lijkt wel wiskunde als ik het nu zo terug lees . Groetjes George Ik luister naar muziek, zodra speakers, versterker of welk component dan ook duidelijk hoorbaar zijn, haak ik af............ Die vind ik eigenlijk nog beter en kan het daar ook helemaal mee eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Ik luister naar muziek, zodra speakers, versterker of welk component dan ook duidelijk hoorbaar zijn, haak ik af............ Sommige onder ons, zijn duidelijk een stap verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Ik luister naar muziek, zodra speakers, versterker of welk component dan ook duidelijk hoorbaar zijn, haak ik af............ Sommige onder ons, zijn duidelijk een stap verder. Ik moet nu heel eerlijk toegeven dat er twee momenten zijn dat ik weldegelijk naar m'n versterker luister, een kwartier lang na het aanzetten en een kwartier lang na het uitzetten ... ... het postmoderne openhaard gevoel bij het romantische tikken van de buizen tijdens het opwarmen en afkoelen, de oranje gloed die langzaam opkomt en weer weg ebbt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2011 Author Report Share Posted 13 januari 2011 Ik heb zelden zoveel onzin zaken gehoord in de tijd dat ik met m'n luidsprekers en m'n akoestiek niet in orde kreeg. Eigenlijk moest ik alles weggooien en opnieuw beginnen. Inclusief m'n huis. Jongens, het moet toch niet gekker worden. Het gaat gewoon om een stuk muziek, wat zo realistisch mogelijk moet klinken. Wat heb ik dan aan een sausje hier en een papje daar. Allemaal nuanceverschillen, terwijl het in beginsel met de akoestiek en luidsprekers vaak helemaal niet klopt. Grappig dat degenen met een versterker-forum-naam juist die versterker niet zo'n grote rol toebedelen. Een goede versterker kan gewoon op bijna alle speakers. Dat inzicht krijg je namelijk als je met luidsprekers aan de gang gaat. De stappen die daar gezet worden zijn vele malen groter en veel essentieler dan het geneuzel over kabeltje hier en spike-je daar. Hoe vaak hoor je niet dat de oplossing in de randapparatuur zou moeten zitten, of dat men vraagt welke kabels je gebruikt ? Het resultaat wordt voor verreweg het grootste deel bepaald door de luidsprekers in samenwerking met de akoestiek. Als de electronica zulk een groot stempel op je totaalgeluid drukt, dan is er iets mis mee of ben je bewust aan het experimenteren met hele afwijkende en vreemde combinaties. Natuurlijk, als je luidspreker onder de 3 Ohm grens gaat, dan moet je zware eisen stellen aan je versterker. Of als je een zwaar element in een hele lichte arm monteert en aansluit op een buizenversterker met een input die niet matched met je element... Maar dan ben je gewoon fout bezig. We zijn het dus helemaal eens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Tja, wat is een goede versterker. Met een single-ended van een paar Watt een laagrendement speaker aansturen is hoogstens een verkeerde keuze maar maakt er niet een slechte versterker van. M.a.w. ik vind het dus gelul van de bovenste plank wanneer je er niet enige nuancering bij plaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Tja, wat is een goede versterker. D'r lopen hear waar ik nu ben een aantal apparaat freaks rond. Een daarvan heeft jaren lang bij hoog en laag vol gehouden dat zijn versterker de allerbeste van de wereld si omdat hij nog geen enkele andere had gevonden die zijn speakers zo kon aansturen. De grootste Krell niet de dikste ML niet Bryston etc noem de exoten maar op, het was allemaal helemaal niets. Nu heeft/had de man dan ook wel de Quad 303 staan. Ik werd een beetje ziek van dat gezeur en heb een afspraak voor een zaterdag middag gemaakt om eens een andere versterker dan de Quad te proberen, zonder dat hij wist welke. Zo gezegd zo gedaan, Mr. Quad in de keueken opgesloten, mijn Graafje aan de speakers geknoopt, grote doos er overheen en een half uurtje opwarmen. De luistersessie was relatief kort en duidelijk, z'n onderkaak kwam met zo'n klap van verbazing op de vloer terecht dat z'n kunstgebit na drie jaar nog steeds spoorloos is. Tranen met tuiten dus en helemaal toen de doos er af mocht. Waaaaht z'on versterkertje, zo'n idiote OTL, met een kippeborst, da kan toch nie .... Inmiddels is de Quad 303 gedegradeerd tot de beste transistor versterker, hij heeft het nog steeds niet helemaal begrepen. De nuancering is natuurlijk, i.c.m. zijn luidsprekers. De vraag voor de kijkers thuis, welke luidsprekers heeft de man? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 De vraag voor de kijkers thuis, welke luidsprekers heeft de man? Quad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 De vraag voor de kijkers thuis, welke luidsprekers heeft de man? Quad? ESL57 met o.a. een lekkere hoge impedantie waar transistorversterkers niet vrolijk van worden. Het zelfde gaat op voor o.a. de Martin Logan CLS I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 januari 2011 Report Share Posted 31 januari 2011 Gezien ik nog regelmatig nagevraagd word, bij dezen ook hier maar even melden dat ik de Nederlandse audiofora voor gezien houd (al enige tijd). Dus ook het Hear forum. Het ga u allen goed en bedankt voor enkele jaren plezier (ja, toch wel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 januari 2011 Report Share Posted 31 januari 2011 Jammer ik heb altijd veel van jou bijdragen kunnen opsteken en ook met veel plezier gelezen. Natuurlijk respect voor jou beslissing en wens je dan ook alle goeds toe in je verdere activiteiten. Met vriendelijke groet George Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 31 januari 2011 Report Share Posted 31 januari 2011 Het zijn niet altijd de besten die komen en niet altijd de slechtsten die gaan. Jammer KT88. Jouw bijdragen waren bijzonder waardevol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 januari 2011 Report Share Posted 31 januari 2011 Het zijn niet altijd de besten die komen en niet altijd de slechtsten die gaan. Jammer KT88. Jouw bijdragen waren bijzonder waardevol. Niet best voor de nieuwkomers. Wel jammer dat Sander is vertrokken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2011 Author Report Share Posted 31 januari 2011 Gezien ik nog regelmatig nagevraagd word, bij dezen ook hier maar even melden dat ik de Nederlandse audiofora voor gezien houd (al enige tijd). Dus ook het Hear forum. Het ga u allen goed en bedankt voor enkele jaren plezier (ja, toch wel). Jammer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts