mumsoft Posted 31 januari 2011 Report Share Posted 31 januari 2011 Tja, het is ook een beetje de schuld van audiofilie- en forumgeneuzel. Iedereen heeft daar een ander gevoel bij. De kruik gaat zolang te water tot hij barst, nietwaar? Natuurlijk is het eeuwig zonde, als ik nu op het idee was gekomen om iets aan de audio te doen was ik zonder KT88 nooit zover gekomen! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 februari 2011 Report Share Posted 1 februari 2011 Ach, forumgeneuzel.......een beetje misschien. Ik ben in een soort geestelijk traject terechtgekomen dat zeer interessant is en ook een intellectuele uitdaging vormt. Het is dus eerder dat ikzelf veranderd ben. Meanwhile: men weet mij wel te vinden indien nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2011 Report Share Posted 1 februari 2011 Dubbel goed bericht. Good luck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 februari 2011 Report Share Posted 1 februari 2011 Ach, forumgeneuzel.......een beetje misschien. Ik ben in een soort geestelijk traject terechtgekomen dat zeer interessant is en ook een intellectuele uitdaging vormt. Het is dus eerder dat ikzelf veranderd ben. Meanwhile: men weet mij wel te vinden indien nodig. Nog niet zo lang geden stond er een artikel over Menno van der Veen in "Home Studio" met als subtitel "een bespiegelend techneut". Gaat onze KT88 ook verder in bespiegelingen? Voert het geestelijk traject in de richting van het Verre Oosten? Vertel ons toch meer, meester KT88: uw leerlingen zitten reeds aan uw voeten*... * Je kunt toch wel tegen kietelen, hè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 februari 2011 Report Share Posted 2 februari 2011 Mijn beste Spido, Vanwege mijn ontzag en respect voor jou zal ik je vragen pogen te beantwoorden. Bespiegelend techneut .... mwah, dat werd van Peter van Willenswaard 20 jaar geleden ook al gezegd. Ik ben maar een heel gewoon mannetje dat het liefst achter de schermen blijft. Wees gerust, ik zal (ook) in de audio werkzaam blijven. Het verre Oosten? Dat zit er niet in vrees ik. Quo Fata Ferunt za'k maar zeggen en dat kan overal heen zijn. Vooralsnog is het meer een innerlijke trip. En verder zitten er hier (en op die andere fora) zo ontzettend veel mensen die er zo enorm veel vanaf weten dat mijn persoontje binnen no time vergeten zal zijn. En nu echt: vaarwel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 februari 2011 Report Share Posted 2 februari 2011 (...) En verder zitten er hier (en op die andere fora) zo ontzettend veel mensen die er zo enorm veel vanaf weten dat mijn persoontje binnen no time vergeten zal zijn. En nu echt: vaarwel! Vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 februari 2011 Report Share Posted 2 februari 2011 Zo'n forum is leuk, maar op een gegeven ogenblik ga je, je ding doen. Ik ook... Bedankt, voor je vaak waardevolle bijdragen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2011 Author Report Share Posted 10 februari 2011 In de laatste ME schrijft Ruud drie pagina's vol... maar waarmee...?? niks meer dan 'n lijst vooroordelen en generalisaties... En dat terwijl hij zo goed begint. Eigenlijk drie pagina's zonder inhoud. Duidelijk is wel, dat hij hear goed meeleest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 februari 2011 Report Share Posted 10 februari 2011 In de laatste ME schrijft Ruud drie pagina's vol... maar waarmee...?? niks meer dan 'n lijst vooroordelen en generalisaties... En dat terwijl hij zo goed begint. Eigenlijk drie pagina's zonder inhoud. Duidelijk is wel, dat hij hear goed meeleest... Beste Hans, Ik snap niet waar je dat uit opmaakt in zijn artikel. Hij heeft het over forums in zijn algemeenheid en niet over het Hear forum. Dus het zou net zo goed het blauwe en/of het groene forum kunnen zijn. BTW die twee artikels zijn best waardevol, mits je het op juiste wijze weet in te schatten. En vooroordelen en generalisaties.... daar doen we hier op Hear en die andere fora's aan. Ruud Jonker noemt alleen maar op wat hij ziet, leest en constateert op forums. En daarin heeft hij wel degelijk een goed punt. Ik vind zijn twee artikelen zeker hout snijden. Dat is mijn mening en opvatting erover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 februari 2011 Report Share Posted 11 februari 2011 Wat een geneuzel zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 februari 2011 Report Share Posted 12 februari 2011 Wat een geneuzel zeg. Je wordt er haast onneuzel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2011 Author Report Share Posted 12 februari 2011 Ruud Jonker noemt alleen maar op wat hij ziet, leest en constateert op forums. Precies... geen nieuws dus. Ik ben het overigens wel met je eens dat het eerste artikel goed was. Het tweede is duidelijk meer van hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 februari 2011 Report Share Posted 12 februari 2011 Leuk je ontmoet te hebben op de forum-dag, KT88. Je bent een kundig man en blijft gelukkig goed staan in de stormen van het bestaan. We gaan je missen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2011 Report Share Posted 13 februari 2011 Vervelend hoor, steeds als Hans een artikel over audiofielen leest roept hij er hier iets over en krijg ik aanvechting het blad ook te kopen. En dus heb ik het gewraakte artikel ook gelezen, ietwat meewarig natuurlijk. Eigenlijk schetst Ruud Jonker hier de val die op de loer ligt voor elke muziekliefhebber die iets aan zijn set gaat doen. Dan ben je geen muziekliefhebber tout court meer, maar tevens een audiofiel. Ik zit denk ik zelf in die categorie. Maar dan komt het, levensgroot is het gevaar dat je een audiofiel pur sang wordt, en in die niet eindigende spiraal van verbeteringen terechtkomt, die slechts theoretisch nadert naar het oneindige. Oneindig veel geld uitgeven, dat wel. Maar natuurlijk heeft de high-end industrie die audiofielen nodig, het is haar bestaansrecht. En die bladen bedienen zulke mensen. Maar het probleem is natuurlijk dat Ruud Jonker in zo'n blad schrijft en dezelfde doelgroep heeft. Dat is heel erg dubbel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 februari 2011 Report Share Posted 13 februari 2011 Ben ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 29 december 2016 Report Share Posted 29 december 2016 Die Hans Beekhuizen is best nog wel actief op youtube o.a. Op mij maakt het wel een goede indruk. http://thehbproject.com/nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 december 2016 Report Share Posted 29 december 2016 Jep, ben zelfs geabonneerd op zijn kanaal. Aanleiding was MQA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2016 Author Report Share Posted 29 december 2016 Nog een lezing betreffende MQA in Tilburg op de iEarshow meegemaakt. Erg goed en duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 december 2016 Report Share Posted 29 december 2016 (edited) MQA wordt sterk gepromoot door een aantal mensen waaronder HVT. Ik wacht op een demo waar bewerkt en onbewerkt materiaal met elkaar vergeleken wordt en er significante verschillen hoorbaar zijn en waar MQA beter blijkt te klinken. Hans B. heeft veel verstand van zaken, maar zo geweldig en gebruiksvriendelijk vind ik de door hem geteste Auralic niet. Niet beter dan mijn Thorens 320 bijvoorbeeld. Edited 29 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2016 Author Report Share Posted 29 december 2016 MQA wordt sterk gepromoot door een aantal mensen waaronder HVT. Ik wacht op een demo waar bewerkt en onbewerkt materiaal met elkaar vergeleken wordt en er significante verschillen hoorbaar zijn en waar MQA beter blijkt te klinken. Hans B. heeft veel verstand van zaken, maar zo geweldig en gebruiksvriendelijk vind ik de door hem geteste Auralic niet. Niet beter dan mijn Thorens 320 bijvoorbeeld. Op de X-Fi werd door Alpha audio een vergelijk georganiseerd. Precies zoals jij dat voorstelt. Het was alleen jammer dat er twee verschillende DACs gebruikt werden. Er waren duidelijk verschillen hoorbaar. Zo ging MQA enkele dBs harder. Niks wijzer van geworden dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 december 2016 Report Share Posted 29 december 2016 Dat lijkt me dus niet precies zoals Carl dat bedoelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 december 2016 Report Share Posted 29 december 2016 Afgelopen bijeenkomst van de AVMN was zo een vergelijk met wel een heel mooi dacje. Verschil was erg goed waarneembaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2016 Author Report Share Posted 29 december 2016 Dat lijkt me dus niet precies zoals Carl dat bedoelde. Nee hoor... Lees nog maar eens door. Carl vroeg niet gelijke apparatuur. Maar waarschijnlijk bedoelde hij dat wel. Zo werd iedereen dus toch weer gefopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 december 2016 Report Share Posted 29 december 2016 (edited) Nu ja, formeel heb je gelijk. Voor een echt goed vergelijk moet je 'bewerkt' materiaal en onbewerkt bronmateriaal vergelijken over het zelfde DACje. Wat dan nog invloed kan hebben zijn de verschillende wegen in die dac die de verschillende bestandjes zullen afleggen. Blijft lastig denk ik. Wol/Vintagemod vindt het allemaal maar verstoren, maar dat moet je zelf ook maar net kunnen horen. Hier is een review van de Brooklyn met een bespreking van MQA erin. Zoek op MQA en gij zult vinden. Edited 29 december 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2016 Report Share Posted 30 december 2016 Jij kunt beter praten dan schrijven, Wiel. Begin dan eens je eigen videokanaal, zou ik zeggen. Ik zou me er denk ik zeker op abonneren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts