Guest Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Jan Kool kon er wat van, lees maar een testen over B en W van jan kool bij opusklassiek.nl lekker commercieel ,ongeloofwaardig :D terwijl die met het maken van zijn elpee,s subliem was , en het was vroeger zo en en in de toekomst gaat het gewoon verder,commercie gaat altijd voor waarheid bevinding ,dus we nemen alles gewoon met een korreltje zout :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Kunnen we jouw niet begraven onder een berg zout wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Ik wil gewoon aantonen dat 90 procent in die audiobladen gewoon bla bla is en gewoon reclame is en hoeveel starters die een goede box maken worden genegeerd bij die audiobladen :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Aantonen...? Dan moet je wel iets meer doen. Maar laat die Kool maar rusten (van de doden niets dan ...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 (edited) .... Ik weet niet of ik Ruud zo ver krijg om een rectificatie te laten plaatsen, het zal dan inderdaad wel zijn mening zijn waarover ik niks te melden heb. Ik heb in een andere geval een heel slecht gevoel overgehouden. In de Telegraaf stond indertijd n.l. een echt racistische opmerking. Zoiets van "alle asielzoekers moeten maar snel Nederland uit". Ik heb daar toen op gereageerd en kreeg een prefabbriefje terug dat dit de verantwoording van de schrijver van dat stukje was en zijn mening. Ik heb daarna nooit meer een Telegraaf ingekeken. Dit hear, zijn natuurlijk opmerkingen van een heel ander caliber, maar toch blijf ik het vreemd vinden waarom hij zich zo afzet. Zeker wanneer ik het verhaal van Spido lees. Overigens denk ik dat Ruud hier best wel eens komt (hoe komt hij anders aan zijn mening betreffende forummers). Hij kan hier ook reageren of indien hij zich erg gekwetst voelt, het topic laten verwijderen. Neem van mij aan dat dit snel bij hem bekend is. De audiowereld in Nederland is niet zo groot. Over die paar regels heen lezen wordt erg lastig, wanneer je telkens opnieuw opmerkingen in die richting ziet. Ik denk overigens dat de adverteerders ook niet blij worden van dergelijke opmerkingen. Het gaat tenslotte ook over hun steeds schaarser wordende klanten. Ik denk dus, dat negativisme t.o.v. audiofielen negatief werkt in de populaiteit van onze hobby. Het lijkt me toch beter, wanneer onze hobby tenminste in "eigen kringen" gewaardeerd wordt. Tja, van de Telegraaf kan je zoiets verwachten. Die waren al fout in de jaren 40 van de vorige eeuw. Lees dan ook een echte krant i.p.v. de Telegraaf. En als je de Telegraaf hierna niet meer in heb gekeken vanwege dat, dan zou je ook de Music-Emotion niet meer moeten inkijken en je lidmaatschap moeten opzeggen. Nou Hans, troost je. Adverteerders worden ook niet blij van wat erop de NL fora's wordt geschreven over hun producten. Zo is bij mij bekend een grote kabelfabrikant die nooit meer zal adverteren op Hear. Dat was n.a.v. een kabeltopic, waar zijn kabels giga door het slijk werden gehaald. En dat is al jaren terug gebeurd waar ik nu over spreek. Hoe ik dat weet, omdat de beste man mij dat zelf onlangs heeft verteld. En ik geef hem nog gelijk ook. Er zijn ook importeurs die het liefste zien dat alle audiofora's in Nederland zouden verdwijnen, omdat het meer kwaad doet dan goeds, wat mede komt doordat er mensen zijn die denken dat ze er verstand van te hebben en te pas en te onpas hun mening moeten geven over iets en dat presenteren als DE waarheid. Terwijl het niet DE waarheid is. Het is hooguit een mening van degene. Maar zo krijg je wel allerlei praatjes in de audiowereld die niet kloppen en die andere mensen klakkeloos aan- of overnemen. Overigens het bewuste artikel van Ruud Jonker in de Music-Emotion heb ik ook gelezen , maar ik interpreteer het anders dan jij. Ik zie het niet als een verwijt naar de fora's toe of haar leden. Ik denk dan ook dat het jouw interpretatie is van het geschrevene en jij dat opvat als een verwijt voor jezelf en je aangesproken voelt daardoor. Wellicht dat Ruud Jonker juist hear helemaal niet komt , maar wel op andere fora's vertoeft of leest. Er zijn meer fora's dan alleen deze, hoor. Edited 25 mei 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Nou Hans, troost je. Adverteerders worden ook niet blij van wat erop de NL fora's wordt geschreven over hun producten. Zo is bij mij bekend een grote kabelfabrikant die nooit meer zal adverteren op Hear. Dat was n.a.v. een kabeltopic, waar zijn kabels giga door het slijk werden gehaald. En dat is al jaren terug gebeurd waar ik nu over spreek. Hoe ik dat weet, omdat de beste man mij dat zelf onlangs heeft verteld. En ik geef hem nog gelijk ook. Dus vrijheid van meningsuiting wordt gestraft en hiermee ook de website, die zo aardig is een forum te faciliteren. Tjemig, we mogen Hear.nl wel even in het zonnetje zetten dan Het is commercieel een risico om een forum aan je website te plakken. Nu moet ik wel zeggen dat Hear.nl een andere formule heeft, het is meer van de design, communicatie & home elektronica, dan hifi/audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 mei 2010 Author Report Share Posted 25 mei 2010 Overigens het bewuste artikel van Ruud Jonker in de Music-Emotion heb ik ook gelezen , maar ik interpreteer het anders dan jij. Ik zie het niet als een verwijt naar de fora's toe of haar leden. Ik denk dan ook dat het jouw interpretatie is van het geschrevene en jij dat opvat als een verwijt voor jezelf en je aangesproken voelt daardoor. Het gaat dus niet om één artikel, dan had ik het gelezen en gedacht... tja... Maar in vrijwel elk artikel van hem wordt wel naar "de audiofiel" of de "forummer" verwezen. En dan meestal niet erg positief. Ik ben die sneren een beetje beu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 mei 2010 Author Report Share Posted 25 mei 2010 Er zijn ook importeurs die het liefste zien dat alle audiofora's in Nederland zouden verdwijnen, omdat het meer kwaad doet dan goeds, wat mede komt doordat er mensen zijn die denken dat ze er verstand van te hebben en te pas en te onpas hun mening moeten geven over iets en dat presenteren als DE waarheid. Terwijl het niet DE waarheid is. Het is hooguit een mening van degene. Maar zo krijg je wel allerlei praatjes in de audiowereld die niet kloppen en die andere mensen klakkeloos aan- of overnemen. Het is zo langzamerhand een bekend item dat de "audiowereld in Nederland" haat en nijd onder elkaar is. Eigenlijk is dat jammer, omdat ze samen een veel betere positie zouden hebben dan ieder appart. Nu is het zo dat elk berichtje gelijk gezien wordt als een aanval. Ik denk dat de importeurs en winkeliers juist gebruik moeten maken van de mogelijkheden die internet heeft, en niet overal zo angstig op reageren. Het lijkt er nu vaak op dat ze wat te verbergen hebben, maar met de openheid die internet geeft, valt er weinig te verbergen. En, om op het topic terug te komen, zien wij de audiopers als verlengstuk van de importeurs en winkeliers, terwijl ze eigenlijk een verlengstuk van de consument zouden moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Moniker: Ruud13. Gaf destijds toe of aan het te zijn. Vreemd dat niemand dat meer weet. Omdat dat niet klopt. Ruud13 is Ruud Janssen en die heeft meer te maken met http://www.opusklassiek.nl/ of de voorganger daarvan. Ook is hij veel te vinden op www.hififorum.nl maar hij schrijft beslist niet voor ME. Je hebt gelijk. Nog even een search gedaan, maar deze vergissing was al eerder gemaakt. Heb het dus blijkbaar verkeerd om onthouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 (edited) Nou Hans, troost je. Adverteerders worden ook niet blij van wat erop de NL fora's wordt geschreven over hun producten. Zo is bij mij bekend een grote kabelfabrikant die nooit meer zal adverteren op Hear. Dat was n.a.v. een kabeltopic, waar zijn kabels giga door het slijk werden gehaald. En dat is al jaren terug gebeurd waar ik nu over spreek. Hoe ik dat weet, omdat de beste man mij dat zelf onlangs heeft verteld. En ik geef hem nog gelijk ook. Dus vrijheid van meningsuiting wordt gestraft en hiermee ook de website, die zo aardig is een forum te faciliteren. Tjemig, we mogen Hear.nl wel even in het zonnetje zetten dan Het is commercieel een risico om een forum aan je website te plakken. Nu moet ik wel zeggen dat Hear.nl een andere formule heeft, het is meer van de design, communicatie & home elektronica, dan hifi/audio. Nee, vrijheid van meningsuiting wordt niet gestraft. Het is een (vrije) keuze van de adverteerder om wel of niet te adverteren. Bij het ondernemen van een audiosite en met of zonder een forum is altijd een commercieel risico, dat is ondernemen. Het Hear forum was één van eersten die on-line kwamen in Nederland en is nu nog de enigste (zover ik dat weet) die een forum aan zijn website heeft geplakt. Het Hear forum is ontstaan uit vrijwilligheid en op hobby basis van de eigenaar. Overigens het bewuste artikel van Ruud Jonker in de Music-Emotion heb ik ook gelezen , maar ik interpreteer het anders dan jij. Ik zie het niet als een verwijt naar de fora's toe of haar leden. Ik denk dan ook dat het jouw interpretatie is van het geschrevene en jij dat opvat als een verwijt voor jezelf en je aangesproken voelt daardoor. Het gaat dus niet om één artikel, dan had ik het gelezen en gedacht... tja... Maar in vrijwel elk artikel van hem wordt wel naar "de audiofiel" of de "forummer" verwezen. En dan meestal niet erg positief. Ik ben die sneren een beetje beu. Dat je dat beu bent is mij wel duidelijk. Dat wordt nu een beetje een herhaling. Je kent mij standpunt/mening hierin. Dat ga ik dus niet weer herhalen. Er zijn ook importeurs die het liefste zien dat alle audiofora's in Nederland zouden verdwijnen, omdat het meer kwaad doet dan goeds, wat mede komt doordat er mensen zijn die denken dat ze er verstand van te hebben en te pas en te onpas hun mening moeten geven over iets en dat presenteren als DE waarheid. Terwijl het niet DE waarheid is. Het is hooguit een mening van degene. Maar zo krijg je wel allerlei praatjes in de audiowereld die niet kloppen en die andere mensen klakkeloos aan- of overnemen. Het is zo langzamerhand een bekend item dat de "audiowereld in Nederland" haat en nijd onder elkaar is. Eigenlijk is dat jammer, omdat ze samen een veel betere positie zouden hebben dan ieder appart. Nu is het zo dat elk berichtje gelijk gezien wordt als een aanval. Ik denk dat de importeurs en winkeliers juist gebruik moeten maken van de mogelijkheden die internet heeft, en niet overal zo angstig op reageren. Het lijkt er nu vaak op dat ze wat te verbergen hebben, maar met de openheid die internet geeft, valt er weinig te verbergen. En, om op het topic terug te komen, zien wij de audiopers als verlengstuk van de importeurs en winkeliers, terwijl ze eigenlijk een verlengstuk van de consument zouden moeten zijn. Die "haat en nijd" wordt dan ook stevig in de hand gehouden door enkele importeurs en winkeliers. Ik ken er ook wel een aantal die zich daarmee helemaal niet mee bezig houden en wel een goede samenwerking hebben met elkaar. Overigens, haat en nijd vindt je overal. Ook in mijn eigen vakgebied zie je dat met glazenwassers oorlogen en wijken claimen. maar ook dat kan anders en dat bewijzen "wij" elke keer maar weer in het werkgebied waar ik werkzaam ben. We helpen elkaar zelfs en staan klaar voor de ander als dat nodig is. Er zijn nou eenmaal mensen die graag van "haat en nijd" leven. Trouwens, ook van roddel en achterklap. Of men wat te verbergen heeft zou kunnen, maar wat weet ik niet. Hoef ik ook niet te weten, dat interesseert mij dus niets. De audio pers zie ik niet als een verlengstuk van de importeurs en winkeliers, maar ook niet als verlengstuk voor de consument. Ik zie ze meer als een tussenstuk tussen de importeur of winkelier naar de consument toe. Dat is dus tweeledig en werkt naar beiden kanten toe. Edited 25 mei 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Nee, vrijheid van meningsuiting wordt niet gestraft. Het is een (vrije) keuze van de adverteerder om wel of niet te adverteren. Bij het ondernemen van een audiosite en met of zonder een forum is altijd een commercieel risico, dat is ondernemen. Het Hear forum was één van eersten die on-line kwamen in Nederland en is nu nog de enigste (zover ik dat weet) die een forum aan zijn website heeft geplakt. Het Hear forum is ontstaan uit vrijwilligheid en op hobby basis van de eigenaar. Alle lof aan de eigenaar van Hear.nl dan, die al ons audio-geneuzel accepteert! Want het kost hem dan wel een banner of wat. Dan blijft het raar, dat de kabelaar de mening van enkele forumleden vereenzelfigd met Hear.nl. Ook al kan ik me voorstellen, dat zijn doelgroep dus niet hier te vinden is. Maar ik zie een verschil tussen een forumlid en de website Hear.nl bezoeker. Een forumlid bezoekt automatisch Hear.nl, maar een Hear.nl bezoeker hoeft niet het forum te bezoeken of aan het consumentenprofiel te voldoen van Hear.nl. Maar goed geneuzel in de marge over 'vrijheid' en zo, ik ben dankbaar dat de eigenaar wil blijven investeren in nieuwe forum software en dat de moderators hun werk willen blijven doen. Met al dat audio-gespuis! Ik bedoel voor onze kostbare audio-gemeenschap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Nee, vrijheid van meningsuiting wordt niet gestraft. Het is een (vrije) keuze van de adverteerder om wel of niet te adverteren. Bij het ondernemen van een audiosite en met of zonder een forum is altijd een commercieel risico, dat is ondernemen. Het Hear forum was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Dus vrijheid van meningsuiting wordt gestraft en hiermee ook de website, die zo aardig is een forum te faciliteren. Tjemig, we mogen Hear.nl wel even in het zonnetje zetten dan Het is commercieel een risico om een forum aan je website te plakken. Nu moet ik wel zeggen dat Hear.nl een andere formule heeft, het is meer van de design, communicatie & home elektronica, dan hifi/audio. Om (oa.) die reden is ooit het oude Hifi.nl forum gesloten, waaruit dan weer Audiofreaks en Hififorum.nl zijn ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Om (oa.) die reden is ooit het oude Hifi.nl forum gesloten, waaruit dan weer Audiofreaks en Hififorum.nl zijn ontstaan. Dat is toch niet vergelijkbaar? HiFi.nl is van een hobby-forum naar een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Oftewel H.A.H "hulde aan hear" voor het beschikbaar stellen van netspace waar audiofielen/muziekliefhebbers zich kunnen uiten , soms terecht soms onterecht , maar daar gaat het niet om , zoveel mensen zoveel meningen . PS Ruud jonker is toch vrij om te schrijven wat ie wil lijkt me en wij ook dus niet al te strenge moderatie graag gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Nou ehhh.. die aanhalingstekens heb ik erbij gezet. Dus de tekst niet In de toekomst wel beter even vermelden Hans. Overigens denk ik persoonlijk dat je beren op de weg ziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 De artikelen waarin Ruud Jonker iets beweert over audiofielen heb ik zowat allemaal ook gelezen. Steeds als hij dan iets negatiefs zegt, betrek ik dat op 'die andere audiofielen', en nooit op mezelf. Ik verkneukel me dus, en loop geen gevaar. Pagina 56 ME 5-2010: "Je kunt dus als ongevuld brein je mede-audiofielen verpletteren met een weergaloos klinkend systeem" Dat zijn dus die anderen, zelf treedt je op als ongevuld brein, en dat wil je best even zijn. Pagina 57 ME 5-2010: "Veel audiofielen vinden dat dan ook nog mooi. Dat heet emotie" (het ging over een slechte laagweergave) Dat zijn weer die anderen, ik vind alleen een goed gedefinieerd laag mooi, wat denk je wel? Pagina 73 ME 5-2010: "Het woordje 'nieuw' op een blister schakelt nog steeds massaal het kritische denken van audiofielen uit" (wat zijn we toch schapen). Laat ik nou juist denken dat 'vintage' en 'analoog' dat doet? En ik heb dat niet, al die anderen natuurlijk vast wel. Pagina 33 ME 4-2010 Dat werkt misschien voor die forum-audiofiel, maar zeker weer niet in de bedoelde set. Het laatste redmiddel heet dan modificatie. (waarom hebben wij het toch altijd gedaan ?) Heb ik niet gelezen. maar zonder modificatie klinkt niks optimaal. In die zin ben ik een doorsnee audiofiel en lijkt het me dat Ruud ongelijk heeft. Maar daar komt-ie nog wel achter. Dus ik zou dit topic nooit zelf begonnen zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2010 Report Share Posted 25 mei 2010 Ik ben wel eens bij Ruud Jonker thuis geweest. Frappant, als je niet bestaat Naar eigen wens of behoefte incarneer ik in een hifi-journalist, een behanger, een franse zanger, of iemand uit Den Haag... (Lock up your wives and daughters!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 O jee ,O jee Spido heeft weer een nieuwe speaker ........ :D en daar is Spido goed in ,promoten die handel :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 De artikelen waarin Ruud Jonker iets beweert over audiofielen heb ik zowat allemaal ook gelezen. Steeds als hij dan iets negatiefs zegt, betrek ik dat op 'die andere audiofielen', en nooit op mezelf. Ik verkneukel me dus, en loop geen gevaar. Je zit nog in de ontkenningsfase Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 De artikelen waarin Ruud Jonker iets beweert over audiofielen heb ik zowat allemaal ook gelezen. Steeds als hij dan iets negatiefs zegt, betrek ik dat op 'die andere audiofielen', en nooit op mezelf. Ik verkneukel me dus, en loop geen gevaar. Je zit nog in de ontkenningsfase Nee hoor M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 If it walks like a duck and talks like a duck, it must be a ... En ik kan het weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 Zo bedoel je? Ik geloof dat ik meer hier iets van heb: http://www.dpph.nl/content/radiotechniek/audiofilie.html Mrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 Er om heen draaien heeft geen zin Marc. Zeg het nou maar, Duck heeft gewoon gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 mei 2010 Report Share Posted 26 mei 2010 Mrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts