Jump to content

De gehakte set van Mumsoft.

Recommended Posts

Kan iemand mij even bijpraten over wat hear met "gehakt" wordt bedoeld?

deze is wel een goed voorbeeld

alle info staat op audiofreaks.

Dankjewel voor de tip! Ik heb mij er geprobeerd in te verdiepen, maar snap het niet. Is het een manier van modificeren door een bepaalde persoon?

Wat betekend het als ik "gehakt" maak van mijn torentje? Iemand hear? :confused:

Ha die Audiofreak,

Dank voor je heldere uiteenzetting (ik hoor inderdaad tot de luie lezer :lol:) .

Je hebt het er over dat bepaalde natuurlijk producten de structuurinformatie beter hoorbaar kunnen maken. Is dat ook wat wij hebben gehoord met de ebbenhouten producten uit Lelystad. Ik merk bijvoorbeeld nu dat ik teveel "mis" als ik ipv de ebbenhouten puck de metalen puck er weer opzet.

Een voorbeeld wat me het opvalt met ebbenhouten puck: ik kan in het applaus (live album Patricia Barber) er 1 persoon eruit halen/aanwijzen die iets harder klapt dan de rest. Is dit ook structuurinformatie of is dit microdetail?

Je weet ook dat ik heel erg twijfelde tussen een Lyra Delos en de Benz Wood waarmee ik nu speel. Die twijfel verdween in combinatie met de ebbenhouten platenpuck. Ik wist toen dat ik met de Benz Micro Wood ook op het goede spoor zat (de Delos kan later altijd nog).

Het werkt extra verslavend (Mumsoft noemde ook al verslavend bij het horen van zijn "gehakt" tweaks). Dat was dan ook de reden dat ik die puck moest en zou aanschaffen ...

Edited by gruiter

Mij is nooit erg duidelijk geworden: van wie mag dat geluid niet?

Die meneer van der Heyde werkte bij de NOS. De directie daar was niet zo blij met het onderzoek en hebben hem op non actief gezet. later zijn die radiointerviews uitgezonden met de titel "geluid wat niet mag".

Wat ik er niet aan begrijp is telkens de kreet... je moet er voor open staan. Het lijkt Lourdes wel. Mijn moeder knapte ook zienderogen op nadat zij een flesje Lourdeswater kreeg.

Ik vind eigenlijk dat geluid gewoon goed moet klinken zonder daarvoor in een bepaalde mood te moeten zijn.

Moet ik voordat ik naar een concert ga m'n oren insmeren met TS..?? Of kan ik geen (nieuw) apparaat in een audiowinkel meer beoordelen voordat het behandeld is door Gehakt..?? Of moet ik de prachtige antieke Klein en Hummel buizenversterker die ik hier heb staan (na het reviseren) eerst behandelen met Gehakt..??

:)

Kan iemand mij even bijpraten over wat hear met "gehakt" wordt bedoeld?

deze is wel een goed voorbeeld

alle info staat op audiofreaks.

Dankjewel voor de tip! Ik heb mij er geprobeerd in te verdiepen, maar snap het niet. Is het een manier van modificeren door een bepaalde persoon?

Wat betekend het als ik "gehakt" maak van mijn torentje? Iemand hear? :confused:

ja er zijn personen die je apparatuur kunnen modificeren. helaas zijn die personen wel onderhevig geweest aan een heuse heksen/jomanda jacht.

doe B gehakt gewoon een pm

Hans daaar ben ik niet mee eens ,de persoon in kwestie liet het horen en de beelden waren zichtbaar , dan kun je ook alle versterkers weg doen en een versterker bouwen wat hij laat gewoon de zelfde sinus zien van 1 khz . :)

Mij is nooit erg duidelijk geworden: van wie mag dat geluid niet?

Die meneer van der Heyde werkte bij de NOS. De directie daar was niet zo blij met het onderzoek en hebben hem op non actief gezet. later zijn die radiointerviews uitgezonden met de titel "geluid wat niet mag".

Wat ik er niet aan begrijp is telkens de kreet... je moet er voor open staan. Het lijkt Lourdes wel. Mijn moeder knapte ook zienderogen op nadat zij een flesje Lourdeswater kreeg.

Ik vind eigenlijk dat geluid gewoon goed moet klinken zonder daarvoor in een bepaalde mood te moeten zijn.

Moet ik voordat ik naar een concert ga m'n oren insmeren met TS..?? Of kan ik geen (nieuw) apparaat in een audiowinkel meer beoordelen voordat het behandeld is door Gehakt..?? Of moet ik de prachtige antieke Klein en Hummel buizenversterker die ik hier heb staan (na het reviseren) eerst behandelen met Gehakt..??

wie gebruikt die kreet dan?

en op al je vragen

nee

nee

nee

je moet niks namelijk.

kost ook niks trouwens

het open minded staat wellicht voor het accepteren van "andere" natuurkunde.

qua luisterervaring heeft het niks met "open staan"of "mood"te maken. ik loop ergens binnen en ik weet of er gehakt te horen is. zo simpel is het. of het nu avond, ochtend is, of ik nu dronken ben of nuchter

en op al je vragen

nee

nee

nee

je moet niks namelijk.

kost ook niks trouwens

Dat ik niks moet lijkt me wel duidelijk, dat het niks kost.. zou kunnen, maar daarme zijn m'n vragen nog niet beantwoord. De bedoeling van mijn vragen is eigenlijk, je na te laten denken over dergelijke realistische situaties. Met andere woorden dus... ben ik voor de rest van m'n leven met alles wat ik op muziekgebied doe, afhankelijk van de "kennis" van 1 of 2 personen..?? Ik vind dat het tijd wordt voor openheid van zaken, de technieken worden beschreven WAAROM het werkt en de kennis wordt uitgedragen.

Laat ik duidelijk zijn... Bij Mumsoft klonkt het gewoon erg goed, beter zelfs dan het meeste wat ik hoorde in m'n leven. Maar toch... ik heb ook betere sets gehoord. En die waren niet behandeld. Wanneer jij dus blind kunt horen of er gehakt in het spel is, zal ik er wel niet voor open staan. Ik hoor dat specifieke tot nu toe niet.

Er zullen dus wel meer wegen naar Rome zijn dan alleen gehakt (is mijn mening).

Hans je staat er niet voor open dat is het probleem,alles kun je vertalen alleen zichtbaar baar maken dat is het probleem ,misschien over 10 of 30 of 100 jaar ..

Het mag niet van de grote jongens zoals Philips en consorten ,macht is geld,geld ,is macht ze laten zich toch niet in de luren leggen door een kleine jonge :D daar gaat heel veeeeeel geld in om :D :D :D

@hans

die openheid krijg je niet punt

maar waarom er dan alsnog geen gebruik van maken?

neem je ook geen paracetamol omdat je niet exact weet hoe ze die maken?

wil je bij alles eerst van hoed en de rand weten voordat je er gebruik van maakt?

vind je het mooi, doe een pm naar B gehakt, vind je het niks, wandel verder

verder begrijp ik niet waarover je wil dat ik na ga denken mbt realistische situaties.

neem je ook geen paracetamol omdat je niet exact weet hoe ze die maken?

wil je bij alles eerst van hoed en de rand weten voordat je er gebruik van maakt?

Daarom gebruik ik ook zo weinig mogelijk medicijnen. Ik vertrouw die lui voor geen meter.

Ik steek eigenlijk wel in zo elkaar, dat ik wil weten waarom... Maar soms gaat het technisch m'n pet te boven. Meestal is er dan iemand die me in Jip- en Janneketaal gerust kan stellen.

Maar daarom klinkt de set van Mumsoft niet slechter.

Ik was nog vergeten te schrijven dat dit de eerste keer was dat streaming me echt kon overtuigen (zou het dan toch aan dat Gehakt liggen?? ;) ).

gehakt maakt het leuker wat mij betreft maar zijn set blijft zijn set. het karakter van de set veranderd niet .

streaming heb ik bij hocus gehoord, dat klonk helemaal niet slecht

Ha die Audiofreak,

Dank voor je heldere uiteenzetting (ik hoor inderdaad tot de luie lezer :lol:) .

Je hebt het er over dat bepaalde natuurlijk producten de structuurinformatie beter hoorbaar kunnen maken. Is dat ook wat wij hebben gehoord met de ebbenhouten producten uit Lelystad. Ik merk bijvoorbeeld nu dat ik teveel "mis" als ik ipv de ebbenhouten puck de metalen puck er weer opzet.

Een voorbeeld wat me het opvalt met ebbenhouten puck: ik kan in het applaus (live album Patricia Barber) er 1 persoon eruit halen/aanwijzen die iets harder klapt dan de rest. Is dit ook structuurinformatie of is dit microdetail?

Je weet ook dat ik heel erg twijfelde tussen een Lyra Delos en de Benz Wood waarmee ik nu speel. Die twijfel verdween in combinatie met de ebbenhouten platenpuck. Ik wist toen dat ik met de Benz Micro Wood ook op het goede spoor zat (de Delos kan later altijd nog).

Het werkt extra verslavend (Mumsoft noemde ook al verslavend bij het horen van zijn "gehakt" tweaks). Dat was dan ook de reden dat ik die puck moest en zou aanschaffen ...

Hmmm, hier moet ik over nadenken. Ebony kan wel dingen in je geluid beter laten horen, dus ook micro-detail. Maar soms ook niet en is dus afhankelijk waar je het toepast en in wat voor set en wat voor ondergrond (rack) enz. Bij mij bijvoorbeeld deed de Ebonypuck niet zoveel beter dan de metalen puck die ik heb. Toch hadden Ron en ik het idee als straks de betere phonostage er zou zijn en in combi met een beter rack het wellicht wel hoorbaar zou zijn en het verschil groter zou zijn dan met de metalen puck. De Ebony van Ron voegt iets toe in je geluidsbeeld, zoals klankkleur in de goede en natuurlijke zin en een stukje timing en ruimtelijkheid, maar de mate ervan scheelt bij elke set.

Of je dit nou ook onder structuurinformatie kan laten vallen vind ik een moeilijke vraag en weet daar niet een echt antwoord op. In die zin weet ik er (nog) te weinig van. Het is wel een hele goede vraag van je en ik zal hem eens stellen als ik

...ja er zijn personen die je apparatuur kunnen modificeren. helaas zijn die personen wel onderhevig geweest aan een heuse heksen/jomanda jacht.

Bedoel je dit? Dat ziet er inderdaad niet echt lekker uit. Bij Mumsoft is het zo te lezen wel goed gedaan :)

...ja er zijn personen die je apparatuur kunnen modificeren. helaas zijn die personen wel onderhevig geweest aan een heuse heksen/jomanda jacht.

Bedoel je dit? Dat ziet er inderdaad niet echt lekker uit. Bij Mumsoft is het zo te lezen wel goed gedaan :)

Nee, ik denk niet dat dat wordt bedoeld.

Dat was een zeer gemeen iets dat topic en heeft niets te maken met die persoon. De personen die met "gehakt" te maken hebben hebben dit dus nooit gedaan en ook nooit die Nakamichi onder ogen gehad. Dat weet ik uit eerste hand. Voor mij was het meer de bedoeling van die TS om iemand in kwaad daglicht te stellen ermee. Maar dat is mijn conclusie en ik heb geen hoge pet op van die TS. Zit vaak te trollen in topics op zijn forum, zeker als het over kabels e.d. gaat en je moet altijd met een wetenschappelijk bewijs komen of met metingen aantonen. Tja, daar kan ik dus weinig mee met zulke mensen.

Zwak uitgedrukt is dat niet op de meest elegante wijze de wereld ingebracht, vol achterbakse leugens en gedraai van diverse "heren"

Dankjewel Audiofreak om te proberen het uit te leggen.

Vele malen wordt het begrip "structuur informatie" gebruikt. Maar helaas weet ik nu nog steeds niet wat dat eigenlijk is. En ja op het Groen forum heb ik het ook allemaal gelezen maar dat geeft ook geen duidelijkheid. Als ik het goed begrijp omvat het het grote "Alles" en kun je het op alles wat je kunt bedenken toepassen. Niet alleen op je audioset maar ook op pizza's, salontafels en autobumpers dan.

Het begint nu toch wel een beetje op een occult genootschap te lijken.

;)

P.S. De set van Marc heb ik een jaar geleden gehoord en vond hem toen ook bovengemiddeld klinken. Ik heb echter toen geen piano's op zijn kant gehoord en hoog wat boven in de lucht hing. Het onderste laag was wat terughoudend maar dat is logisch met dit formaat speakers. Het was toen vrij gebalanceerd met een mooi midden en helder, maar niet scherp hoog.

@ Bellavista,

Als je echt meer wilt weten erover en het wilt horen, dan moet je gewoon B.Gehakt of Berret een pm sturen en vragen of je mag komen luisteren. Beide heren zijn te vinden op het audiofreaks forum en via PM te bereiken. Hier zie ik ze nooit namelijk. Een ander persoon die weleens die modificaties (mijn eigen woord) uitvoerde doet het niet meer, nadat hij van allerlei verstrengeling van belangen enz werd beschuldigd. wat overigens ook niet waar was. kennelijk was het dan ook alleen maar bedoeld om die persoon onderuit te halen. Een achterbaks gedoe van enkele personen en wees maar blij dat je er geen notie van heb gehad. het was namelijk te triest van woorden en niet voor herhaling vatbaar.

verder weet ik van jou dat jij met een open mind ervoor open staat en juist jij zou eens contact moeten zoeken met de heren B.Gehakt en Berret. Niet om te slijmen met je, maar ik weet inmiddels hoe je tegen zulke dingen aankijkt na het gesprek bij de chinees op de analoogshow 2010.

Dankjewel Audiofreak om te proberen het uit te leggen.

Vele malen wordt het begrip "structuur informatie" gebruikt. Maar helaas weet ik nu nog steeds niet wat dat eigenlijk is. En ja op het Groen forum heb ik het ook allemaal gelezen maar dat geeft ook geen duidelijkheid. Als ik het goed begrijp omvat het het grote "Alles" en kun je het op alles wat je kunt bedenken toepassen. Niet alleen op je audioset maar ook op Pizza's salontafels en autobumpers dan.

Het begint nu toch wel een beetje op een occult genootschap te lijken.

;)

Geen dank.

Maar je weet toch wel wat "structuur" is en wat "ordening" is en wat het betekent? Ordening heb ik trouwens uitgelegd wat dat betekent.... o.a. het tegenovergestelde van chaos. Met het WWW en Google kom je heel ver om daar achter te komen. Sorrij, ik ga niet alles voorkauwen als een juf uit de eerste klas lagere school. Jeetje zeg, zoek gewoon het woord "structuur"eens op en van mijn part in een woordenboek en het woord "informatie" en verbind die betekenissen eens met elkaar, dan ben je al een goed stuk op weg.

Ik zou geen trollensnot op mijn pizza doen.:o

En van een occult genootschap zou ik ook niet over spreken.

Maar goed, ik weet ook van jou nog te herinneren dat je het boek wat ik eerder aanhaalde ook maar vaag gezwam vond (marja de Vries-de olifant in beeld) en dat je daar zelfs niet eens de moeite voor nam om het eens te lezen, maar wel een oordeel erover klaar had. Dus in die zin begrijp ik wel dat jij al gauw spreekt over een occult genootschap.

Van mij mag je het zo voor jezelf benoemen en afdoen, maar het is niet zo.

De wet van Ohm en bijvoorbeeld de gulden snede zijn geen occulte dingen, maar iets universeels. Oftewel een universele wet.