Jump to content

De gehakte set van Mumsoft.

Recommended Posts

Ik kan een uitleg geven, die misschien niet accuraat is, maar wel begrijpelijk.

Ik zie namelijk sterke parallellen met de wereld van Peter Belt.

A. de "tweaks" veranderen NIETS aan het audiosignaal dat uit de speakers komt

B. de menselijke waarneming is zeer gevoelig voor de AANWEZIGHEID van

- chemicali

Guest tubejack

bel Amplimo en vraag hoe het zit met dat kurk

Goed idee :)

Ik schat in, dat dit niet door Amplimo zélf is gedaan.

Maar ok, ik ken daar wel iemand. *

Jack

Net gedaan ;)

Edited by tubejack

@ the ark

waarmee is gebleken dat soms ook stoffen die giftig zijn voor ons toch goed klinken ;)

neem de terpentijn bijv.

Guest tubejack

[....]heeft alleen allemaal weinig nut als je het niet volledig toepast.

Hier ben ik niet met je eens, kijk maar naar MODIFICATIE 5 om

"extreem "?

in de zin dat je prince draait maar michael jackson hoort?

maar goed als je dat al extreem noemt dan zou ik met zulke waarnemings kwaliteiten het zilver maar eens uit je set gaan gooien :lol::P

metaalfilm naar kool geeft een verandering ja. van alle randvoorwaarden ( hulpmiddeltjes) is kool wel de meest invloedrijke. maar dan ben je er NOG niet.

het geeft niet die verandering dan/als van gewoon naar gehakt :)

Guest tubejack

"extreem "?

Hoho, even goed lezen vriend ;) Ik citeer hier een klein stukje uit een (vanwege © !!!!!!!!) uitspraak van, Menno van der Veen.

Ik beaam het natuurlijk wel, nèt als al die mensen die meegedaan hebben om de mod' s te verifiëren.

Kijk daar kun je wàt mee, mod's die werken, begrijpbaar en vooral ook verifieerbaar!

Maar waarom kurk om een trafo "werkt" begrijp ik écht niet :confused:

Dat het "iets" doet heb ik natuurlijk allang uitgeprobeerd en vastgesteld ;)

Kom eens met wat nieuws! :rolleyes: En nòg beter "antwoorden" ;)

Jack

Guest KT88

Kom eens met wat nieuws! :rolleyes: En nòg beter "antwoorden" ;)

Zoals al eerder gezegd: de enigen die het GEHELE overzicht hebben zijn 2 mensen op groen, verder NIEMAND.

Het is allemaal horen zeggen/denken te begrijpen/stukje weten, stukje missen/verkeerde doch goedbedoelde interpretatie enz.

En daar bedoel ik niemand in het bijzonder mee, maar het is volslagen zinloos om met eindgebruikers te discussiëren over hoe het werkt.

Kurk, olie, kool, was etc. zijn allemaal hulpmiddeltjes. Het zou ook zonder kunnen.

En daar ligt dan de essentie van deze specifieke modificaties: er is meer nodig.

En dat "meer" is nu juist wat vdH. heeft ontdekt en de twee op groen hebben uitgebouwd.

Antwoorden krijg je hier dus niet.

Guest tubejack

hoe kan dat nou..??

Volkomen "zinloos" dus ..... op 2 heren na, weet niemand het antwoord.

Als die heren, het natuurlijk z

Zoals al eerder gezegd: de enigen die het GEHELE overzicht hebben zijn 2 mensen op groen, verder NIEMAND.

Dan is het niet te hopen dat ze onder de tram komen. Dan gaat het overzicht voor altijd verloren. Of hoort het geloof in reïncarnatie ook bij de leer en blijft de geheime kennis op die manier bewaard?

Dan is het niet te hopen dat ze onder de tram komen. Dan gaat het overzicht voor altijd verloren. Of hoort het geloof in re

De uitleg van The_Ark is best goed te pruimen. Het verklaart toch wel ongeveer hoe V.d. Heide te werk ging. Maar beter nog kun je daarvoor het stukje in Prana nalezen, en nog eens goed luisteren naar de geluid dat niet mag- docu's.

Van der Heide zette apparatuur in elkaar gebruik makend van 'goede' materialen, en wist daarmee een geweldig mooi resultaat te bereiken. Zijn spullen voldeden aan de biologische wetten waar onze oren ook aan voldoen.

Met wat doorzettingsvermogen, technische kennis, wat ge

Je was anders al redelijk enthousiast over dat willekeurige zooitje. :ph34r:

Maar dat van de Heide dement is geworden is natuurlijk een tragedie. Maar t hoeft toch helemaal niet met deze materie te maken te hebben. De ziekte van Alzheimer is nu eenmaal een nog niet te genezen aandoening die helaas ye frequent voorkomt.

Wat vinden jullie van mijn uitleg dan? (zoek door de vele posts, pag.9)

Lijkt me voor iedereen te begrijpen.

Tja, of het allemaal op een wetenschappelijke manier aan te tonen is weet ik niet. Maar ik heb geleerd dat je pas echt wijs bent als je er van bewust bent dat de beschikbare kennis maar een fractie is van hetgeen is te kennen.

In begin jaren '90 heb ik een artikel gelezen over de werking van het gehoor. Daarin werd uitgelegd dat het gehoor voor het grootste deel buiten ons bewustzijn om functioneert.

De meeste door het gehoor geregistreerde informatie wordt door de kleine hersenen uitgefilterd, het deel van de informatie dat wij bewust waarnemen is maar een fractie van wat door het gehoor is geregistreerd (waarschijnlijk is die informatie ook nog gereconstrueerd in patronen die wij op een bepaalde manier kunnen herkennen).

De onbewust opgevangen informatie die niet wordt doorgegeven aan ons bewustzijn wordt wel gebruikt voor ons welzijn. Zo kunnen we vaak in absoluut duister toch onze positie bepalen in een ruimte. Ook hebben onze bijnieren allang een stoot adrenaline geproduceerd voor we bewust worden van een plotseling, onverwacht geluid. De richting waarin we eventueel moeten vluchten is dan ook al lang vastgelegd. Dat zijn nog steeds reflexen uit de tijd dat de mens nog een prooidier was. We stammen uiteindelijk af van de voorouders bij wie dergelijke reflexen het best ontwikkeld waren.

Trouwens; in een woonruimte ingericht met natuurlijke materialen is het meestal ook veel behaaglijker dan in een ruimte ingericht met glas, steen, staal en kunststoffen.

Je was anders al redelijk enthousiast over dat willekeurige zooitje. :ph34r:

Maar dat van de Heide dement is geworden is natuurlijk een tragedie. Maar t hoeft toch helemaal niet met deze materie te maken te hebben. De ziekte van Alzheimer is nu eenmaal een nog niet te genezen aandoening die helaas ye frequent voorkomt.

Klopt beide.

Met willekeurig zooitje bedoel ik natuurlijk: in het licht van wat goede materialen zijn.

Maar daar kun je best ook tevreden mee zijn. Niettemin vond ik het geluid van heel wat cd's te scherp. En zo verder en zo voort.

En nu zoek ik nog slechts optimalisatie van gehakt. Maar niet uit een gemis.

Dat de materie in potentie iemand kan schaden hebben heel wat mensen, die zich erin verdiept hebben, ervaren.

De manier waarop gehakt wordt toegepast verhindert dat evenwel effectief. Anders zou ik hier niet zo rustig zitten.

M :ph34r: rc

Dat de materie in potentie iemand kan schaden hebben heel wat mensen, die zich erin verdiept hebben, ervaren.

De manier waarop gehakt wordt toegepast verhindert dat evenwel effectief. Anders zou ik hier niet zo rustig zitten.

M :ph34r: rc

Klinkt wellicht wat lullig, maar hoe weet je dat zo zeker Marc? Zoiets verg toch op zijn minst een goed begrip en kennis van de betreffende materie?

Zelf geloof ik eigenlijk niet zozeer in goede of slechte materialen in dit (audiofiele) verband.

Trouwens; in een woonruimte ingericht met natuurlijke materialen is het meestal ook veel behaaglijker dan in een ruimte ingericht met glas, steen, staal en kunststoffen.

Dat is nogal persoonlijk en geen algemene geldigheid.

Ik ben in menig "met hoofdzakelijk natuurlijk materiaal" ingerichte woning/ruimte geweest waar ik het toch knap benauwend vond en in "clean" ingerichte ruimten waar het prettig toeven was.

;)