m44 Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Of was je weer aan het blowen met trollensnot :D Sterk spul Zullen proberen on-topic te blijven, je kan Spido altijd PMen goed idee voortaan alle communicatie met spido via pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 storing door Wifi flauwekul? nou zit je er toch flink naast Jack. als ik de draadloze telefoon, de achter de tv wlan zender en die in de pc aan zet gebeurt er iets heel akeligs met het geluid. groet de babyfoon ( die gelukkig bijna weg kan) heb ik ook met gehakt technieken bewerkt en daardoor stoort ie wel minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 (edited) storing door Wifi flauwekul? nou zit je er toch flink naast Jack. als ik de draadloze telefoon, de achter de tv wlan zender en die in de pc aan zet gebeurt er iets heel akeligs met het geluid. groet De UL-40S2 van mijn dochter die haast onder de zendmast van IJsselstein staat geeft geen krimp. http://www.antenneregister.nl/www/tpl/metingen/Rapporten/nieuwegein%20florisweg.pdf De computer die als "media center" op deze versterker staat aan gesloten doet ook niks... Zo' n WiFi dingetje lijkt we t.o.v. dàt geweld .... écht peanuts. Maar storende computers heb ik hier niet in de kamer (gewoon laptops) en we hebben een Siemens Eco+ DECT telefoon. Is je versterker dan wel CE gekeurd Sommige oudere (gevoelige) apparatuur kan inderdaad van slag raken..... volgens mij heb ik ook zoiets gezegd. Even nagekeken.... jahoor ! http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13432&view=findpost&p=373303 Groet, Jack Edited 12 juni 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 het verschijnsel is trouwens minder akelig geworden nu ik zowel op tuner als cd speler een rc-netwerkje secundair over de trafo heb gezet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Mooi Rob, misschien dat je met aanschaf van nieuwe media de storing verder kan terugdringen. Computers en telefoons hebben ook niet het "eeuwige leven" Is het ene materiaal "geschikter" om voor onze oren geluid op zo' n natuurlijk mogelijke manier door te geven. Ik vind van wel, àl kan ik zélf lang niet alles verklaren. Elco' s b.v. gebruik ik liever niet, als koppelcondensator tussen 2 versterker trappen. Waarom? Mijn simpele gedachte muziek ken geen polariteit (lees voorkeur voor plus of min). Maar soms ontkomt je er niet aan immers elco' s in de voeding zitten ook in de versterker schakeling. Dus gebruik ik zo goed mogelijke exemplaren die tot ver buiten het audiobereik hun ding doen. Is dàt hoorbaar, ja ik vind van wel, helaas niet altijd toepasbaar... Het gekke van folie condensatoren is als je de verliesfactor gaat bekijken meestal aangeduid met TAN dat die bij àlle types verwaarloosbaar klein is .... Het bijzondere is dat ze allemaal nét even anders klinken, dat komt door de gebruikte drager waar het metaal is opgedampt ..... of als isolatie tussen het folie is gebruikt.... Polyester klinkt duidelijk ànders dan Polypropuleen. Maar nu de hamvraag: Zijn er types méér geschikt om "structuur" "detailinformatie" of hoe je het ook wil noemen .... ik vind van wel, duur hoeft dat niet te zijn een b.v. Siemens MKP is m.i. al erg goed en geeft duidelijk meer informatie door dan een elco .... hoe goed ook (Black Gate etc) of e.o.a. NOS papier in olie... Elk materiaal heeft zo zijn eigen klank, ook b.v. de aluminium behuizing van elco' s heeft m.i. invloed op het geluid... ik ken mensen die die behuizing eraf halen er vervolgens de elco in hout of kurk verpakken. M.i. kan zoiets werken, al heb ik daar zélf geen ervaring mee. ... Er zijn ook mensen die de bedrukte PVC folie die om de elco zit eraf halen (klinkt beter) Of een druppel van e.e.a. was/olie bovenop doen. Dat vind ik al wat moeilijker toegankelijk.... maar wie ben ik... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Elk materiaal heeft zo zijn eigen klank, ook b.v. de aluminium behuizing van elco' s heeft m.i. invloed op het geluid... ik ken mensen die die behuizing eraf halen er vervolgens de elco in hout of kurk verpakken. M.i. kan zoiets werken, al heb ik daar zélf geen ervaring mee. ... Er zijn ook mensen die de bedrukte PVC folie die om de elco zit eraf halen (klinkt beter) Of een druppel van e.e.a. was/olie bovenop doen. Dat vind ik al wat moeilijker toegankelijk.... maar wie ben ik... Jack Wat heet, ben ergens op het net iemand tegengekomen die propjes uitgekauwde kauwgom op de elco's en de I.C. had geplakt van zijn CD speler. Nee géén grapje, hij hoorde serieuze verbeteringen. Hoewel het er niet bij stond leek mij dat geïnspireerd op de "Blue Tack" mods. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Wat heet, ben ergens op het net iemand tegengekomen die propjes uitgekauwde kauwgom op de elco's en de I.C. had geplakt van zijn CD speler. Nee géén grapje, hij hoorde serieuze verbeteringen. Hoewel het er niet bij stond leek mij dat geïnspireerd op de "Blue Tack" mods. Tja. met die tweak, heb ik geen ervaring. Ikzelf geef enkelzijdig dun print plaat méér kans. Dat spul is zo dun, dat je het met een beetje schaar royaal op maat kunt knippen. De niet geleidende kant, op de IC's plakken... Dan loop je minder risico om per ongeluk ergens sluiting te maken.... Klinkt misschien gek maar Marantz past ook zoiets toe met hun HAMD modules. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 juni 2010 Author Report Share Posted 12 juni 2010 Klinkt misschien gek maar Marantz past ook zoiets toe met hun HAMD modules. Jack Omdat Marantz koperkleurig aluminium gebruikt en Philips indertijd gewoon aluminium zal de Marantz wel beter geklonken hebben... Ik vind die HDAM modules dus helemaal niet klinken. Tenminste niet die in de Philips SACD 1000. Daar zijn in ieder geval door anderen ook veel alternatieven voor gezocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 geheel eens. die hdam's is het eerste dat in mijn huidige speler werd vervangen. nu is bijna alles vervangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 ik neem aan dat iedereen alle info op het audiofreaks forum gelezen heeft, de docu 'geluid dat niet mag 3 x heeft beluisterd en inmiddels afspraken heeft gemaakt om ergens te mogen luisteren?? zo ja zo nee mijn bijdrage is klaar in dit topic kt had gelijk ( alweer... damn...) dit topic staat te lang buiten de koelkast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Klinkt misschien gek maar Marantz past ook zoiets toe met hun HAMD modules. Jack Omdat Marantz koperkleurig aluminium gebruikt en Philips indertijd gewoon aluminium zal de Marantz wel beter geklonken hebben... Ik vind die HDAM modules dus helemaal niet klinken. Tenminste niet die in de Philips SACD 1000. Daar zijn in ieder geval door anderen ook veel alternatieven voor gezocht. Even off-topic .... sorry In die modules zit inderdaad erg veel elektronica, Ik heb een SACD1000 gehoord via mijn huidige UL-40S2 en die vond ik desondanks bijzonder fraai klinken. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 On-topic. Ik heb sinds vandaag een V-Fet die in de woonkamer staat te spelen (voorloper van de MosFet) Hoewel mijn audiogeheugen natuurlijk beperkt is. Valt me het losse en heldere geluid op, dat Marc' s versterker ook zo mooi doet. Het hoog is niet scherp en het laag is slank en strak. Verder is het geluid wat minder snel en minder warm. e.e.a. t.o.v. een van mijn buizenbakken. De versterker is m.i. geheel met koolstof composiet weerstanden opgebouwd (zie van der Heide tips VdV) D Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Zo, nu ik nog even. Het is natuurlijk not-done om je eigen set te bespreken, maar nu dit topic al een week buiten de koelkast staat wil ik wat vers gehakt toevoegen. Wat ik een beetje miste in het verslag van Hans is het benoemen van de diepte in het stereobeeld. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 De versterker is m.i. geheel met koolstof composiet weerstanden opgebouwd (zie van der Heide tips VdV) D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Doe je voorzichtig met dat ding... De Fets die daar in zitten zijn écht niet meer te krijgen mocht er eentje stuk gaan. En niet gaan "blazen" ermee, het zijn gevoelige beesjes die dan snel overlijden. Uiteraard super voorzichtig Ik heb ook gekeken of de beruchte dubbeldiodes die mede de oorzaak zijn dat de V-Fets naar de eeuwige jachtvelden gaan vervangen zijn. Volgens mij wel, maar het is een beetje lastig te zien, heb ook nog geen ervaring met dit type... Heeft er iemand een orginele foto van het eindtrapje ? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Hier staan wat klikbare pics http://blogs.yahoo.co.jp/hideman1956/folder/912139.html Hier wat kleine nude pics http://www.audiofil.hr/forum/forum_posts.asp?TID=10809&PD=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Wat ik een beetje miste in het verslag van Hans is het benoemen van de diepte in het stereobeeld. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2010 Report Share Posted 12 juni 2010 Dankje Duck Vooral die Japanse Blog is bruikbaar, precies de foto die ik zocht Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2010 Author Report Share Posted 13 juni 2010 Wat ik een beetje miste in het verslag van Hans is het benoemen van de diepte in het stereobeeld. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Wat ik een beetje miste in het verslag van Hans is het benoemen van de diepte in het stereobeeld. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Wat ik een beetje miste in het verslag van Hans is het benoemen van de diepte in het stereobeeld. Hét kenmerk van gehakt is het gevoel dat je kunt krijgen bij de uitvoering aanwezig te zijn. Alsof je je blik kunt richten op de blazerssectie achter de dirigent en de paukenist daar weer achter, en de violen aan de zijkant. Of, alsof een trommel zichtbaar wordt op een metertje afstand, terwijl die zonder gehakt daar ook te horen is, maar niet zichtbaar is. zo klinkt mijn set ook. Zonder gehakt........ Kan best, gehakt is ook maar een methode, geen tovenarij. Maar dat kost heel wat inpanning, c.q. centjes. Bij Hans, die toch een niet misselijke analoge opstelling heeft, heb ik het jammer genoeg niet gehoord. Maar luisteren zegt vaak meer dan duizend woorden, dus ik zou het graag bij jou eens willen komen bekijken beluisteren, mag dat? En jij evt, bij mij, om te zien of we hetzelfde bedoelen. Klopt het dat jij het hebt over de draaitafel, en niet over de cd-speler? M rc Beste Marc, Goed idee zo'n wederzijds bezoek. Ik stuur je een pm. Ik heb het over beide bronnen. Hoewel lp...... Groet Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 [...] Hoe dan ook, ondanks misschien wat uitglijers, is dit toch een (w)aardig gehakt-topic geworden, waar de usual suspects de usual reacties hebben gegeven. En sommige unusual suspects ook unusual reacties. Bij the Ark ga ik hopelijk nog eens een keertje luisteren, als dat mag. M rc Tuurlijk, altijd welkom, ik ga je pm'en. Ik zo'n idee, trouwens, dat het toch wel uit te leggen is: structuur, structuurinformatie en hoe dat in het geluid verweven, ons verwent met een prachtige weergave. Als we met zijn allen ons best doen? Eerst uitleggen wat structuurinformatie is; je ontkomt dan niet aan octaven, wat Plato wiskundig heeft uitgelegd, de 13 pianotoetsen, de Gulden Snede, en eigenlijk de structuur van alles in het universum. Eens kijken hoe ver we komen... en kijken of ik het zelf wel begrijp, (zoals HvdH bedoeld heeft). Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Hieronder de gedachten van Plato over de geordendheid van muziek. het octaafsysteem en de platonische figuren hebben wel degelijk met elkaar te maken. Ik kan alleen nog geen plaatje vinden die het verband aangeeft. Heb hem wel ooit ergens gezien. Precies, er is een verband tussen het octaaf-systeem van muziek en de platonische 3D-lichamen. Op een gegeven moment "zie " je het hele systeem van octaven terug in één plaatje van een regelmatig veelvlak. http://huehueteotl.w...s-own-geometry/ http://nl.wikipedia....lmatig_veelvlak Daarna kom je op de gedachte dat niet alleen muziek, maar eigenlijk alles in het heelal deze geometrische structuur van regelmatige veelvlakken heeft. Ik zoek nog even een link van een Israelische onderzoeker, die daarnaar wetenschappelijk onderzoek doet. (wordt vervolgd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 (...) Eerst uitleggen wat structuurinformatie is; je ontkomt dan niet aan octaven, wat Plato wiskundig heeft uitgelegd, de 13 pianotoetsen, de Gulden Snede, en eigenlijk de structuur van alles in het universum. (...) Beste The Ark, Niet Plato, maar Pythagoras. Eén of andere sufferd heeft de verkeerde naam in de kop boven het artikel ( http://huehueteotl.w...s-own-geometry/ ) gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts