Duck-Twacy Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Wel grappig, alles(gevlochten kabels/eierdopjes met kogels, enz, enz)wordt uit de kast getrokken om het op een hoger level te krijgen maar zoiets als gehakt wordt verworpen zonder ooit gehoord of meegemaakt te hebben. Asterix zou zeggen... Ik heb het zogenaamde "gehakt" enkele malen mogen meemaken en 1 set torende er hoog bovenuit, die van KT88. De rest vond ik in méér of mindere mate wel goed maar er kleefde voor mij een paar eigenschappen aan die mij niet bevielen. Deze is leuker sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Het is mij heel duideljk wiens inzicht hier niet voortschreidt. Laat staan een paar flinke stappen neemt. Dat deed mijn gehakte set wel toen ik er gisteren een ander kabeltje in probeerde. Voortschreidend gehakt dus. Moet alleen iets doen aan de afscheiding, want af en toe heb ik last van schakelklikken die de oude kabel niet liet horen. M rc Het is i.d.d. om voort te huilen........ iets minder blowen space cake? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Snif... http://secretaresse.startpagina.nl/prikbord/read.php?2972,8227675 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 voorschijnend, voor rond deze tijd bij volle maan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2010 Author Report Share Posted 26 november 2010 Ik heb al zo vaak mensen "de heilige graal zien vinden", dat ik het allemaal wel geloof en trek gewoon mijn eigen plan. Wanneer ik iets vind wat me aanstaat, ga ik er mee verder, anders verdwijnt het weer. Gelukkig heb ik een erg goede technische ondersteuning, dus m'n ideen worden regelmatig onderuit geschoffeld, maar ook vaak met adviezen de goede kant op gestuurd. Ik vind n.l. dat er toch minstens een technische grondslag aan een verandering moet liggen. Vandaar dus experimenteer ik best veel af. Dat vind ik geen jacht naar de extreme analyse, maar de jacht naar natuurgetrouw geluid, maar zoals IK het ervaar. Ik vertik het, door andere voor te laten schrijven wat er verbeterd zou moeten worden. Meestal komt het er n.l. op neer, dat het dan meer op het geluid van de "voorschrijvers" moet gaan lijken. Ik heb toch ook niet beweerd dat jij op jacht zou zijn naar extreme analyse? Ik beweerde wel dat ik het gevoel had dat jij je aangesproken voelde en dat wordt door de een-na-laatste zin wel bevestigd. Wel vind ik -- als ik dan toch iets moet vinden -- dat jouw zoektocht naar audiofiele rust erg lang duurt, maar ik heb eigenlijk geen idee waarnaar je precies op jacht bent, behalve naar een geluid waar je verder niets meer aan wilt of hoeft te verbeteren. De heilige graal is geen voorwerp buiten jezelf, of dat nu op alchemistisch, spiritueel of audiofiel gebied is. Het is, voor de muziekliefhebber, de rust die samenhangt met gewoon luisteren naar een set waaraan je beter niet meer kunt sleutelen aangezien het goed genoeg is. Als je bij jezelf te rade gaat moet je toch enigszins ontdekken dat je het vooral zelf bent die een heilige graal zoekt in de vorm van allerlei upgrades, verbeteringen, veranderingen, aanpassingen enz. die allemaal van tijdelijke aard zijn. Daar is niks mis mee, want het hoort er allemaal bij, maar als je dat met jouw kennis en ervaring nog steeds niet vond betekent dit (wederom volgens mij) dat je iets essentieels over het hoofd ziet. Wat dat is? Ik denk zelf de ruimte, maar daar zul je het vast niet mee eens zijn... Soit! Ik denk dat er maar een gelijk heeft.. en dat is KT88.. Die schreef n.l. eens, dat je geluid beter wordt wanneer je de kabels eens netjes afstoft, netjes op z'n plaats legt en de versterker een keer een aai over z'n bol geeft. M.a.w. je bent dan verbonden met je set, waarna hij uiteraard beter klinkt. Aansluitend op het 'vage gedoe' van hieronder: jij vindt het bovenstaande dus niet vaag? Zo nee, dan ben je een eindje op weg in de richting van 'gehakt', aangezien dat ervan uitgaat dat apparatuur niet enkel dode materie is, maar over organische eigenschappen beschikt die latent zijn en in principe 'gewekt' kunnen worden. Ik weet het, dat is pas vaag, maar het is wel precies wat jij hierboven ook zegt in iets andere bewoordingen. Ik vind het overigens niet vaag. Als kind had ik al respect voor de spullen die me toegevallen waren en die spullen beloonden dat respect in de regel met een lange levensduur zonder storing en uitval. Maar kom met zoiets niet in streng wetenschappelijke kringen aan. Daar denken ze namelijk nog steeds dat de onderzoeker geen invloed heeft of kan hebben op het resultaat van zijn onderzoekingen, en de eigenaar evenmin op de toestand van zijn bezittingen. Intussen weet je dus wel beter; KT88 heeft zonder meer gelijk Ik vraag me alleen af hoe lang dat vage gedoe stand houd, je bent tenslotte gewoon jezelf voor de gek aan het houden en in veel gevallen de portemonaie van de verkopers aan het spekken. Ik ken mensen die in reincarnatie geloven, telepatie, buitenaardse wezens en andere bovennatuurlijke verschijnselen... Van mij mogen ze... Dit komt er nu bij. Het gaat helemaal niet om geloven hier, maar om ervaren. Als je het niet ervaart kun je er ook niet in geloven en als je het ervaart hoef je er niet in te geloven. Jij ervaart dat er een verbinding is met jouw set, en dat kan enkel als die set organische kenmerken heeft. Jij hoeft daar niet in te geloven, want je ervaart het. Dat je re Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2010 Author Report Share Posted 26 november 2010 Componenten, zoals trollensnot en andere producten , als er een hoorbaar verschil, is moet er ook een wetenschappelijke theorie achter zitten, maar wetenschappers zijn op dit moment niet in staat het te analyseren,zo simpel is dat,ze hebben geen kennis en kunde van die materie op dit moment niet. Ik heb daar altijd grote moeite mee. Mensen ervaren iets, maar er is geen verklaring voor... Vervolgens wordt er net zolang geleuterd tot men het eens is en een verklaring heeft. Sommige fabrikanten maken daar gretig gebruik van en verkopen vanalles om de ervaring te verhelpen of juist op te wekken. Helaas zijn die nu kennelijk ook in de audio doorgedrongen. Mijn vader liep altijd met een stukje gedroogde aardappel in z'n broekzak. Dat voorkwam jicht zei hij. Hij heeft nooit geen jicht gehad, dus het werkt... Net zoiets als het poeder tegen de olifanten van Urbanus... "Goe poeier he". En hoe duurder het is, hoe meer mensen denken dat het helpt... Ik geeft dus geen geld uit aan dingen waarvan de werking niet onomstotelijk vast staat. Wanneer ik het vermoeden heb dat iets kan werken probeer ik het op mijn manier wel uit, maar dan moet het toch minstens een klein beetje technisch onderbouwd zijn. Grote bedragen gaat dat allemaal niet kosten. Ik heb al zo vaak een demo van dergelijke vage spullen meegemaakt en eigenlijk weinig steekhoudens gehoord. Het "effect" is meestal na drie dagen weg. Voor mij werkt het dan gewoon niet en ben je belazerd. Om dat toe te geven wanneer je zo veel hebt uitgegeven, is wel heel lastig. Voor "gehakt" hoeft nog niks betaald te worden, maar eigenlijk vind ik het onder dezelfde noemer vallen. Bij Mumsoft klonk het zeker niet slecht, maar ik heb (voor mij) beter klinkende sets gehoord zonder "structuurinformatie". Als voorbeeld...: de koolstofkabels heb ik jaren geleden al eens vergeleken met mijn vlechtsels en kwam al snel tot de conclusie dat veel muziek in het koolstof blijft hangen. Wanneer je dat mooi vind, is het prima. Maar ga mij niet niet vertellen, dat het ook werkelijk beter IS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Hans,uw oren zijn ongeschikt voor koolstof kabels Hans ,het is waar er wordt een hoop onzin verkocht,twee jaren geleden ook op de show in Krefeld met een soort belletjes aan de muur hangen, vroegen ze 1800 Euro,s voor, gaf ook nog een groter beeld,maar als je bekent bent in de audio wereld ,en je kunt goed ......wordt het ook nog gekocht,zo gelovig zijn de mensen, en afgelopen jaar ook op Krefeld in die voodoo ruimte ,dan moet je toch gestoord zijn om naar muziek te luisteren,of komt de flower power tijd terug. tip, wied aan de kook brengen en afkoelen, de plaat besprenkelen en en reinegen met Okki Woekki,wat een dynamiek zit er in de plaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 tip, wied aan de kook brengen en afkoelen, de plaat besprenkelen en en reinegen met Okki Woekki,wat een dynamiek zit er in de plaat Slechte tip. Wieden is een werkwoord en dat kun je niet aan de kook brengen. Je bedoelt denk ik wiet? Heeft ook geen zin om te koken, de werkzame stof THC, lost niet op in water. Wel in vet, dus moet je het eerst in de kokende olie gooien (Ik begin een vermoeden te krijgen w.b.t. "trollensnot" ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 nu nog een recept voor space cake Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 tip, wied aan de kook brengen en afkoelen, de plaat besprenkelen en en reinegen met Okki Woekki,wat een dynamiek zit er in de plaat Slechte tip. Wieden is een werkwoord en dat kun je niet aan de kook brengen. Je bedoelt denk ik wiet? Heeft ook geen zin om te koken, de werkzame stof THC, lost niet op in water. Wel in vet, dus moet je het eerst in de kokende olie gooien (Ik begin een vermoeden te krijgen w.b.t. "trollensnot" ) Helaas ook een bad tip, Pjotr. De enige goede tip is namelijk dat het met boter oplost. In olie lost wiet ook niet op namelijk. En met trollensnot en evenmin met "gehakt" heeft het ook helemaal niets te maken. Dat gaat totaal ergens anders over, maar dat weten de (gehakt) insiders wel en de mensen die zich er goed in verdiept hebben. De mensen die zich er niet in verdiept hebben of dat weigeren zijn weer de bekende stuurlui.(en dan druk ik mij zeer netjes uit) De staat van het stoned en/of high zijn heeft ook niets te maken met de set van Mumsoft of welke andere gehaktificeerde set. Het roken van een chillum, hookha, waterpijp of joint of het eten van spacecake geeft een totale andere beleving aan muziek dat is waar, maar haalt niet het niveau van een gehaktificeerde audioset. Het is namelijk een andere staat van het "zijn" patroon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Aha, dus gehakt = "er zijn" Zoiets zeg ik tegen mijn vrouw en kinders als ik muziek aan het luisteren ben Ik ben niet hier....maar daar! Werkt goed Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 (edited) Iets lezen is een kunst op zich hier voor sommigen Iets goed interpreteren is ook een kunst voor sommigen hier. De juiste betekenis van het gelezende geven helemaal. Drugs (welke dan ook) en "gehakt" hebben dus niets met elkaar te doen. "Er zijn" al helemaal niet met "gehakt". Het "zijn" sloeg dus alleen op de drugs, Jack Edited 27 november 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Ik denk dat je me een beetje verkeerd begrijpt.. Ik bedoel eigenlijk, dat KT88 de werking van gehakt op die manier verklaart. Ik ben in elk geval blij dat jij het nu helemaal begrijpt Hans. Verklaringsdrang en de noodzaak om eerst iets te moeten snappen om het pas te kunnen uitoefenen of uitvoeren is voor KT88 in bepaald geen sta-in-de-weg om gewoon maar waar te nemen wat er gebeurt... Ik probeer dus helemaal geen "audiofiele rust" te krijgen, maar zou me eerder ongelukkig voelen wanneer er niks meer te hobbyen valt. Natuurlijk, dat stuk van de hobby snap ik ook wel, want ik deel het met jou. Maar hobbyën vanuit de luxe van een goed geluid en relatieve tevredenheid is iets anders dan hobbyën vanuit de jacht op een vooralsnog ongerealiseerd ideaal. Bij het eerste hoeft er niets, en bij het tweede is er sprake van een zekere neurotische druk van binnenuit. Ik dacht dat dit laatste bij jou veroorzaakt kon worden omdat je je aandacht op de verkeerde probleemgebieden richt. Het was ook slechts mijn beleving, op basis van enkele bezoeken, dat jouw ruimte zelf de beperkende factor is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Ik heb daar altijd grote moeite mee. Mensen ervaren iets, maar er is geen verklaring voor...Vervolgens wordt er net zolang geleuterd tot men het eens is en een verklaring heeft. Het grappige is dat de meeste gehaktadepten die behoefte in het geheel niet ervaren, maar dat het juist de niet-gehaktadepten zijn die niet kunnen aanvaarden dat je ook van iets kunt genieten zonder dat je daarvoor een verklaring paraat hebt. Door aldus toch op een verklaring aan te dringen ontstaat een klimaat waarin mensen zekere vermoedens uitspreken, op basis van hun eigen kleuring. Om die vermoedens nu steevast als "verklaring" aan te merken onthult vooral iets over je eigen houding tegenover zaken waaraan niet direct een verklaring kan worden gegeven. Het is eigenlijk helemaal niet eng om iets te ervaren en waar te nemen zonder het meteen te kunnen verklaren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Audiofreak,de Wied ,was een beetje humor dat moesten jullie toch wel in de gaten hebben dat ik geen bal gehakt verstand van hebt Thingman ,Als het kleuring is, voegt het iets bij aan het geluid, en dat moet je ook weer niet hebben,dat mensen het mooi vinden is wat anders. Alles is een principe te bewijzen maar dan moet je de kennis en de apparatuur voor hebben. Dus je kunt ook trollensnot analyseren maar op dit moment gaat het niet, Wat ik jammer vindt, dat er slimme vogels zijn die niet open staan voor deze materie. Je moet altijd opstaan voor nieuwe ideeën, en niet zomaar afwijzen,voor alles is een verklaring , vooral als er hoorbare verschillen zijn ,maar dat hoeft niet een verbetering te zijn. Maar ga niet de mensen opdringen van dit of dat is beter,want dan ben je de audio liefhebber om de oren slaan,alle middelen zijn goed ,maar past dat in de combinatie van je installatie !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Het "zijn" sloeg dus alleen op de drugs, Jack Dat maakt mijn lichaam z Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Thingman ,Als het kleuring is, voegt het iets bij aan het geluid, en dat moet je ook weer niet hebben,dat mensen het mooi vinden is wat anders.Alles is een principe te bewijzen maar dan moet je de kennis en de apparatuur voor hebben. Dus je kunt ook trollensnot analyseren maar op dit moment gaat het niet, Wat ik jammer vindt, dat er slimme vogels zijn die niet open staan voor deze materie. Je moet altijd opstaan voor nieuwe ideeën, en niet zomaar afwijzen,voor alles is een verklaring , vooral als er hoorbare verschillen zijn ,maar dat hoeft niet een verbetering te zijn. Maar ga niet de mensen opdringen van dit of dat is beter,want dan ben je de audio liefhebber om de oren slaan,alle middelen zijn goed ,maar past dat in de cobinatie van je installatie !!!! Ja Wol, dat was ook wat ik bedoelde. Uiteindelijk zal het allemaal wel duidelijk worden of en welke wetmatigheden ten grondslag liggen aan bevordering van doorgifte van structuurinformatie, maar vooralsnog wordt er vooral mee geëxperimenteerd. Op grond van wat ik ervan hoorde heeft het niets met kleuring of een effect te maken, maar simpelweg met een aandachtspunt dat tot nog toe niet of nauwelijks bewuste aandacht heeft gekregen maar dat blijkbaar wel in staat is om de weergave ten goede of ten kwade te beïnvloeden. Het volstaat niet om trollensnot chemisch te analyseren, net zoals het niet volstaat om de structuurmodificaties fysiek te ontleden. Als je dat doet KAN het namelijk niet werken, althans, het kan geen electrische invloed hebben. In dat opzicht hebben wetenschappelijk aangelegde types natuurlijk volkomen gelijk. Waar ze denk ik geen gelijk in hebben is in de vanzelfsprekende beperking van het gegeven dat het zodoende DUS ook niet werkzaam kan zijn op het punt van invloed op de weergave zelf. Die invloed is er wel degelijk, maar hoe, waarom en waardoor... dat is onderwerp van speculatie, onderzoek en eigen bevindingen. Als zodanig is het daarom een ideaal doelwit om vanuit wetenschappelijk standpunt lekker af te schieten, om er leuk bedoelde grapjes over te maken en om degenen die pogen in woorden te vangen wat ze beweren waar te nemen tot leuteraars, zwevers en verstandelijk beperkten te bombarderen. Op zich niets nieuws; ze deden dit in de Middeleeuwen natuurlijk ook al met andersdenkenden en andersvoelenden, terwijl ze zichzelf tegelijk wijsmaakten tot de 'verlichting' te behoren -- een verkapt of latent superioriteitscomplex wellicht? Het maakt uiteindelijk allemaal niets uit, omdat het onderzoeken en experimenteren toch wel verdergaat. Afschieten en ridiculiseren zal er alleen maar toe leiden dat er in het openbaar minder gemakkelijk over gesproken kan worden, maar voor het eindresultaat maakt dat allemaal niet veel uit. Zomaar afwijzen wat niet verklaard kan worden is een veelzeggende houding, die in dit moderne tijdsgewricht zelfs als een verdienstelijke wordt aangemerkt maar die in feite berust op zelfbeperking, mentale rigiditeit en de onwil om zekerheden -- zelfs al is het maar tijdelijk -- opzij te zetten om te zien of er misschien toch iets van waarheid te vinden is in al dat grappige gezwatel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Kan allemaal wel zijn maar zolang "gehakt" niet veel meer is dan "Je moet het gehoord hebben" en het liefst bij Marc, valt er sowieso niets zinnigs over te zeggen. Het is dan niet veel meer dan een sociologisch spelletje om de aandacht. Maar goed dat geldt voor veel, zo niet de meeste, audio discussies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Kan allemaal wel zijn maar zolang "gehakt" niet veel meer is dan "Je moet het gehoord hebben" en het liefst bij Marc, valt er sowieso niets zinnigs over te zeggen.Het is dan niet veel meer dan een sociologisch spelletje om de aandacht. Maar goed dat geldt voor veel, zo niet de meeste, audio discussies. Enkel voor mezelf sprekend: ik zit niet speciaal om forumaandacht verlegen en denk gewoon dat verreweg de meeste mensen hun bevindingen willen delen met andere mensen op hetzelfde spoor. Een kleine minderheid gooit inderdaad graag olie op vuurtjes, en het maakt ze daarbij niet veel uit wat er nou feitelijk opgestookt wordt, maar de meerderheid is volgens mij 'te goeder trouw'. De set van Marc is, in mijn beleving, zeker niet de meest representatieve set met structuurmodificaties. Ik heb er diverse gehoord die de bekende gehaktpunten met meer overtuiging konden neerzetten. Marc's persoonlijke openheid maakt waarschijnlijk dat er meer mensen bij hem op bezoek komen dan bij andere bezitters van een gehakte set. Dat heeft vast te maken met enthousiasme, dat soms kan grenzen aan bekeringsdrang, maar begrip voor dat enthousiasme maakt mij in elk geval vergevingsgezind... Menselijkerwijs is het makkelijk te verklaren, want als je ergens echt warm voor loopt, zal de een dat veel harder willen verkondigen dan de ander. Tegen de tijd dat ik zelf weer een set van betekenis kan opstellen laat ik mensen als vanouds gewoon maar luisteren. Ik denk eerlijk gezegd dat als het geluid zelf niet kan overtuigen, technische achtergronden en verklaringen dat dan ook niet kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Ik geloof dat ik dit forum doodsla met mijn gekte, als zelfs op een sombere zaterdagmiddag niemand nog iets anders weet. Dus wees gerust, binnenkort ruim ik het veld. Degenen die willen komen luisteren zijn welkom, degenen die niet willen komen luisteren zijn dat niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Naar Spanje toch niet? Alle gekheid op een stafje. Iedereen mag natuurlijk zijn belevenissen en enthousiasme hier ventileren. En iedereen moet zelf kiezen wel invalshoek hij/zij kiest. Een beetje diversiteit maakt het juist leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Dat is nou ook weer overdreven Marc. Gehakt is best lekker op zijn tijd maar niet i.c.m. alles. Dan wordt het ook weer zo saai Iedere kok die lekker en goed kan koken kan uitleggen hoe en waarmee die dat doet. Bij B. Gehakt ontbreekt dat gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Iedere kok die lekker en goed kan koken kan uitleggen hoe en waarmee die dat doet. Bij B. Gehakt ontbreekt dat gewoon. Het is inderdaad jammer dat BG niets uitlegt, maar ach.... een kok geeft zijn familie recepten toch ook niet prijs. En met techniek en logica kom je m.i. net zo ver of verder Maar ik zou zeker de moeite nemen om bij Marc te gaan luisteren Peter, heel bijzonder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Ha Jack, Denk dat ik zo'n beetje de eerste was die bij hem is gaan luisteren. Dat klonk toen beslist erg goed. Marc kreeg toentertijd wel, m.i. geheel ten onrechte, de meute over zich heen over zowel zijn versterker als speakers. Ik hoorde toen echt niet veel anders dan Hansko een paar pagina's terug beschrijft. Alleen die scherpte herken ik niet. Aan die set is niet veel veranderd anders dan wat B.Gehakt hokus pokus. Dat verhaal van van der Heide is echt al heel oud hoor, mij heeft het nooit aangesproken. Neemt niet weg dat als iemand een zinnig verhaal er over kan geven ik daar best geïnteresseerd in ben. Helaas blijft dat steken in wazig taal gebruik. P.s. Een kok hoeft mij ook niet zijn familiegeheimen te verklappen, maar als hij met structuur informatie gaat gooien bederft ie wel mijn eetlust. Een goede kok behoeft geen leuterverhaal --> zie Pass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 Degenen die willen komen luisteren zijn welkom, degenen die niet willen komen luisteren zijn dat niet. M rc Ik wil nog wel een keer komen luisteren, al is het maar vanwege de vele lovende reacties. Maar mijn interesse gaat vooral uit naar je streaming activiteiten. 't is alleen niet om de hoek maar goed de weg ligt er al, nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts