Guest Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Snell Acoustics en Heybrook speakers dat waren nou echte audio speakers van vroeger , gewoon super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Ik vind die A7 Illusion reference tower er ook wel lekker uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Ik vermoed dat Spido dit wel een interessant topic zou vinden. Als er m.i. iemand met coherentie bezig is (wat ik even vrij vertaal in de structuur van geluid).... is hij het wel Zeker met vakantie Beste Tubejack, Inderdaad vindt Spido dit een interessant topic! Niet vanwege de (veronderstelde) audiotechnische, maar wegens de (evidente!) psychologische aspecten. Maar Spido bemoeit zich niet met deze discussie. Hij heeft gewoonweg te weinig ònverstand van dit soort dingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 {.....] Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 ja hier moet ik ook wel om lachen ... ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 verassend dat jullie om spido moeten lachen. dat doen jullie anders nooooit nu ruis nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 3 musketiers?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 3 musketiers?? zoiets de toppers heeft het ook wat van weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 verassend dat jullie om spido moeten lachen. Om Spido moet ik lachen, omdat "hij" zeker humor heeft M44 Echter "one-liner Ruud" heb ik daar nog nooit -op dit forum- op kunnen betrappen Maar serieus, gehakt is dus kennelijk: kurk, lijnolie, bijenwas, koolstof en verguld koperdraad. Natuurlijk materiaal c.q. spullen die je bij een "knutselwinkel" kunt kopen. Maar "hoe werkt het" Vind het vreemd dat Spido zich niet in de discussie durft te mengen, want dingen zoals "fase rein" looptijdverschillen etc lijken mij ook niet onbelangrijk voor een natuurlijke weergave. Merken zoals HK gaven dat gewoon in hun spec' s mee <5 graden... Ik hou het er op: dat er kennelijk "meerdere" wegen zijn naar een goed geluid zoals Hans al opperde. Zolang het "vaag" blijft kan ik er niet zoveel mee.... hooguit dat het "iets" doet. Er zijn wel méér dingen die "iets" doen ... maar die ik kan verklaren, meten, of beredeneren De techneut in mij wil altijd graag weten waarom..... En dan hoeft het écht niet in details hoor, ook ik snap, dat je niet altijd alles kunt verklaren. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Maar serieus, gehakt is dus kennelijk: kurk, lijnolie, bijenwas, koolstof en verguld koperdraad. Natuurlijk materiaal c.q. spullen die je bij een "knutselwinkel" kunt kopen. Maar "hoe werkt het" Dat ligt dan in de lijn van wat ook Dieter Ennemoser propageert, dat heet dan geen "Gehakt" maar "C37 Acoustics". Al kun je zijn TS alleen bij hem kopen en dat is niet echt goedkoop. Die heeft er een vergelijkbaar verhaal omheen maar dan anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Er zijn nog wat vraagjes blijven liggen, waar ik nog wel wat over kwijt wil. Hans vroeg (zich af) of het door gehakt kwam dat hij nu (pas) streaming aanvaardbaar vond: Ik was nog vergeten te schrijven dat dit de eerste keer was dat streaming me echt kon overtuigen (zou het dan toch aan dat Gehakt liggen?? ). Wel grappig, want hij heeft ook al wat aardig dure Linn-oplossingen gehoord. Het antwoord is, ja, maar niet expliciet. Een harde schijf is beter in het loslaten van ordeningsinformatie dan een cd. Ook toen mijn spullen nog niet gehakt waren klonk het al beter dan mijn cd-speler. Pjotr wilde eindelijk eens in Jip-en-Janneke taal horen hoe B.Gehakt het voor elkaar krijgt. Wel... ongeveer net zo, maar dan anders, zoals H. v.d. Heide het deed. In Prana 113, pag 73-80 staat daarover van zijn hand een artikel, dat je kunt nabestellen. Ik heb het hier, dus je kunt het bij mij ook komen lezen. Van der heide legde zijn eigen identiteit in het systeem, en dat doet B.Gehakt niet, daarvoor is een andere oplossing gevonden. Duck kwam (geloof ik) met dat oude lijk uit de kast van die mislukte modificatie van ene Gent. Dat lijk is aardig afgekloven, en niet veel meer dan een geraamte. Historisch klopt het dat dit een modificatie van B.Gehakt is, maar er wordt nooit bij gezegd dat het apparaat ook weer gerepareerd is door hemzelf, en dat modificaties tegenwoordig op professionele manier gedaan worden. Anders had ik echt nooit mijn dure bijna nieuwe spullen aan hen toevertrouwd. Hier een paar foto's van mijn gehakte streamer. Zoek de verschillen 1- Overzicht vanaf de achterkant 2 - het knoppenpaneel van binnen bezien 3 - Het systeemboard. Je ziet bv kurk op het wifi-kaartje. Maar wat je er niet aan ziet is, hoe het echt werkt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Ziet er netjes uit van binnen Marc De Prana 113 heb ik ook liggen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Ziet er netjes uit van binnen Marc De Prana 113 heb ik ook liggen .... Juist, die tip heb ik dan ook van jou. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Het is logisch dat scepsis wordt aangewakkerd als men zegt dat de techniek erachter geheim is, omdat er patent op zit. Ergens zou dit patent op internet moeten zijn te vinden en dus is het niet geheim en dus is dat een leugen. Maar laten we zeggen dat dit iets nieuws is dat onder hobby-isten is uitgevonden en dan komt er veel ruis bij. Helaas lijkt het alsof er nu 2 werelden zijn: de meetbare en de vage. Ergens komen die bij elkaar (middels een stukje kurk o.i.d.) maar niemand weet hoe dit precies werkt. Toch zijn de materialen niet toevallig gekozen. Ik zou dan zeggen: kom op met die informatie. Ook de metafysiek staat open voor ktitiek en wil graag alle gedachtenkronkels delen, alleen al om er een stapje verder mee te komen. Wil men het vaag houden, dan vermoed ik, dat de bedenkers er zelf ook niet zo zeker over zijn. Als meneer van der Heide een ingenieur is die filosofie heeft gestudeerd, dan verwacht ik wel wat meer dan vage, ontwijkende antwoorden. Het zorgt alleen maar voor nog meer sceptische mensen! Newton was een filosoof en durfde pas vele jaren later enkele van zijn theorieen te openbaren, omdat hij bang was verketterd te worden. Echter nu kan men toch alles kwijt? Als homeopaten zeggen dat er zoveel verdund is dat de werkzame moleculen niets van betekenis kunnen doen, maar dat hun stempel in de vloeistof het doet (o.i.d.) dan wil ik daar best in mee gaan. Want ik geloof, dat de mens veel meer in staat is om micro-informatie te ontvangen dan meetbaar is maar dat zich dat meer op het onderbewuste niveau afspeelt. Gevoel in de muziek is ook niet meetbaar, waarschijnlijk zelfs niet hoorbaar, slechts voelbaar. Maar als we in 2 werelden blijven praten, de meetbare en de vage, terwijl die 2 elkaar toch echt treffen in apparatuur, dan komen we geen stap verder. Dus, waarom is koolstof goed, en zilver niet, en gebruikt vdHull beide in zijn (trouwens erg goede, maar dat terzijde) kabels? Vragen, vragen, vragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Om Spido moet ik lachen, omdat "hij" zeker humor heeft M44 Echter "one-liner Ruud" heb ik daar nog nooit -op dit forum- op kunnen betrappen Dan zou je eens de moeite moeten nemen om hem te ontmoeten. Zelden een zachtmoediger en aardiger mens ontmoet, die ook nog eens bescheiden is. Wellicht dat dat er via een toetsenbord niet zo uitkomt...... Ga eens bij hem luisteren, jullie zullen elkaar beslist mogen. @ Threshold: Newton was een filosoof en durfde pas vele jaren later enkele van zijn theorieen te openbaren, omdat hij bang was verketterd te worden. Echter nu kan men toch alles kwijt? Dat dacht ik niet.........helaas is het zo dat je niet alles zomaar in de openbaarheid kan gooien. Zeker niet als je ook nog andere belangen hebt. Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Wat ik erover kwijt wil is dat grotere geesten dan ik er al heel lang mee bezig zijn en het vd Heide-proces hebben "verbeterd". Meer info: mailtje naar B. Gehakt of Berret op het groene forum, dat zijn bij mijn weten de enige 2 mensen die weten hoe de vork in de steel zit. Alle anderen, inclusief mijzelf, weten maar kleine stukjes of zijn niet goed geinformeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Duck kwam (geloof ik) met dat oude lijk uit de kast van die mislukte modificatie van ene Gent. Dat lijk is aardig afgekloven, en niet veel meer dan een geraamte. Historisch klopt het dat dit een modificatie van B.Gehakt is, maar er wordt nooit bij gezegd dat het apparaat ook weer gerepareerd is door hemzelf, en dat modificaties tegenwoordig op professionele manier gedaan worden. Anders had ik echt nooit mijn dure bijna nieuwe spullen aan hen toevertrouwd. Ho ho, dat lijk is niet door mij uit de kast getrokken. Beter opletten Marc Als je denkt dat Pjotr op jip en janneke taal zit te wachten dan heb je het weer mis. Pjotr wil gewoon een begrijpen waar gehakt op gebaseerd is (ben zo vrij om even voor hem te spreken, kan ie natuurlijk zelf ook wel). Dat kan alleen als je uit gaat van een bekend kader, niet van woorden die alleen de schrijver iets zeggen. Dat is natuurlijk lastig als je iets nieuws moet uitleggen. Overigens nix mis met jip en janneke. Hoe deden de grote denkers der mensheid dat eigenlijk.. iets nieuws uitleggen? Ach ten tijde van de publicatie van de relativiteits theorie waren er misschien 5 mensen op deze aardbol die het een beetje konden volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 verassend dat jullie om spido moeten lachen. Verassend ? Ik dacht het niet. Zit niet eens op hete kolen, dus laat staan dat ik veras hier. Maar goed, we weten dat je nauwelijks leert van je fouten Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 verassend dat jullie om spido moeten lachen. Maar serieus, gehakt is dus kennelijk: kurk, lijnolie, bijenwas, koolstof en verguld koperdraad. Natuurlijk materiaal c.q. spullen die je bij een "knutselwinkel" kunt kopen. Met vriendelijke groet, Jack nee dat zijn de randvoorwaarden Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Ik vermoed dat Spido dit wel een interessant topic zou vinden. Als er m.i. iemand met coherentie bezig is (wat ik even vrij vertaal in de structuur van geluid).... is hij het wel Zeker met vakantie interessant ja. om te trollen dan zeker spido doet niks met ordenings danwel structuur informatie. In ieder geval niet bewust Beste m44, Gij geveinsde! Die de trol veracht, maar diens snot vereert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 (...) Vind het vreemd dat Spido zich niet in de discussie durft te mengen, want dingen zoals "fase rein" looptijdverschillen etc lijken mij ook niet onbelangrijk voor een natuurlijke weergave. (...) Beste Tubejack, Als het ging om fasereinheid (c.q. faseverloop, faserotatie, fasecoherentie, faseverschillen, fasetegenstellingen, enz., enz.) of over looptijdverschillen e.d., durfde ik me - in alle bescheidenheid - wel in de discussie te mengen. Want dan ging het over zaken die meetbaar, controleerbaar, herhaalbaar, verifieerbaar, falsificeerbaar zijn. Maar nu gaat het over heel àndere dingen! Het gaat nu over zaken die ik rangschik in de (wan?)orde van goenah-goenah, occultisme, voodoo, winti, homeopathie, eurythmie, esotherie, hermetisme, rozenkruiserij, katholicisme en alle overige "bovennatuurlijkheid" of "bijgelovigheid": van alle subjectief en/of collectief als "onpeilbaar diep" of "onmetelijk hoog" (d.w.z. als per se onbegrijpelijk!) ervaren "geestelijke" c.q. "subjectieve" "werkelijkheid", die niet kàn - en ook niet wìl! - worden begrepen en/of gecontroleerd met het materialistisch gebaseerde verstandelijke denken dat - sinds de dagen van* Paracelsus, Copernicus, Galileï, Servet, Spinoza, Descartes, Huygens, Newton, Harvey e.v.a. - ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen. Bij zulke zaken staat Het Verstand stil... * Ja, Aristoteles, Pythagoras, Demokritos en sommige andere Ouden waren hun Tijd verre vooruit! De tijdas van de wetenschap is een spiraal: wat men miste, komt in een andere tijd, in een andere vorm, en via andere personen terug. Wellicht zal men dus ooit zelfs Spido begrijpen: het is nooit tè laat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 (...)met het hoog is toch wel wat vreemds aan de hand. Het lijkt n.l. wel of dit tegen het plafond zit geplakt. Daarmee lijkt het soms of b.v. een piano op z'n zijkant bespeeld wordt. (...) Toch blijft die hoogte typisch. Ik besluit daarom om zo'n 20 cm naar achter te gaan zitten. En zowaar. de piano staat weer horizontaal en dames hoeven hun nek niet meer uit te steken om het bovenste toontje te halen. Ook klinkt alles een stuk homogener. Minder spannend zou je ook kunnen zeggen. Toch, denk ik dat dit dichter bij de waarheid ligt dan de naar voor geschoven plaats. Ik heb de stoel dan ook niet meer terug geschoven. Maar hoe klinkt het nou..?? Tja, hoe kan ik dat nu uitleggen. Het hoog is soms wat aan de scherpe kant, dit zal dus wel wat verder oplopen dan wat ik gewend ben. (...) Beste Hans, Scherpte = vervorming (?) Plaatsgebonden "hoogplak" is vermoedelijk te wijten aan verticale lobing (interferentie, met reflecties, t.g.v. fasisch co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Spido die speakers die jij bouwt behoren ook tot wanorde ,het feit is dat die speakers van u ook fase verschillen heeft ,hij heeft totaal geen fase reinheid en dan spreek jij over wanorde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 [Dan zou je eens de moeite moeten nemen om hem te ontmoeten. Doe ik, de mensen -die ik tot nu toe- ontmoet heb van dit forum zijn aardig en met een leuke hobby bezig. Ach in het scherp van de snede zeggen we allemaal wel eens wat. Maar deze is weer echt briljant "Die de trol veracht, maar diens snot vereert..." Ik heb al 2 flesjes opgebruikt, het is leuk spul Maar ik vind het jammer dat ik tot nu toe helemaal niets nieuws heb gehoord. Dat b.v.niemand me kan uitleggen wat b.v. kurk om een trafo nu precies doet. Zo gek is het kennelijk allemaal niet .... kijk maar eens hier naar deze Hawk DAC (niet van mijzelf) Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 er zijn in e loop der tijd wel meer dingen van van der heide doorgesijpelt. louis raatjes gebruikt ook technieken van vd heide. heeft alleen allemaal weinig nut als je het niet volledig toepast. je kunt je versterker volplempen met kurk, bijenwas,olie maar dat heeft maar minmaal effect. echt minimaal , soms zelfs helemaal niet. maar dat hoor je dan direct. heb je geen meetapparatuur voor nodig. al die mensen die zo onzeker zijn over hun gehoor het oor is een prachtinstrument dat alleen door neurotische techneuten word ge-wantrouwd. en dan bedoel ik jou niet mee Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Daarom gebruik ik ook graag mijn oren. Scherpte wil ik echt niet horen. Het kan komen van akelig opgenomen cd's, van (te?) hoog oplopende speakers van tegenswoordig, van kabeltjes. Of van gummi op de stekkers. Met wat vers snot was dat leedje geleden. Mijn oren vertellen mij wat een gehakte set anders doet dan een gewone. Ik ben daar minder goed in, sta er minder voor open dan Audiofreak, die het meteen hoorde aan mijn luidsprekers terwijl er verder niks gehakts stond te spelen; ik hoorde het toen niet. En minder dan Robin, die dronken of nuchter een gehakte set herkent. Maar ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts