Jump to content

De gehakte set van Mumsoft.

WanFie
 Share

Recommended Posts

Neemt niet weg dat ik best kan genieten van een goeie biefstuk, maar uit eten gaan doe ik nog maar heel weinig.....

Thuis maak ik dat niet.

Tuurlijk, maar dan liever kwaliteit boven kwantiteit. En als je wat minder vaak vlees eet, dan is het ook niet erg om de wat duurder bio varianten te kopen.

En hopelijk raak ik wat overbodige kiloos kwijt...

Neemt niet weg dat ik best kan genieten van een goeie biefstuk, maar uit eten gaan doe ik nog maar heel weinig.....

Thuis maak ik dat niet.

Tuurlijk, maar dan liever kwaliteit boven kwantiteit. En als je wat minder vaak vlees eet, dan is het ook niet erg om de wat duurder bio varianten te kopen.

En hopelijk raak ik wat overbodige kiloos kwijt...

Helaas koop je goede biefstuk niet bij de supermarkt of slager, bio of niet. De eerste keus gaat naar restaurants.

Er zijn wel enkele slagers te vinden die wel de beste kwaliteit inkopen maar dat zijn er maar heel erg weinig en dan betaal je er ook goed voor (vind ikzelf niet erg).

Overigens ben ik niet zo erg te spreken over de z.g.n. "Bio" slagers. Je betaalt wel het dubbele maar de kwaliteit is niet beter en het smaakt ook niet beter. En in een aantal gevallen zelfs minder is mijn ervaring. Het z.g.n. "Biologisch" vlees is dan misschien wel een gewetensusser maar over kwaliteit zegt het weinig tot niets.

;)

De uitleg van The_Ark is best goed te pruimen. Het verklaart toch wel ongeveer hoe V.d. Heide te werk ging. Maar beter nog kun je daarvoor het stukje in Prana nalezen, en nog eens goed luisteren naar de geluid dat niet mag- docu's.

Van der Heide zette apparatuur in elkaar gebruik makend van 'goede' materialen, en wist daarmee een geweldig mooi resultaat te bereiken. Zijn spullen voldeden aan de biologische wetten waar onze oren ook aan voldoen.

Met wat doorzettingsvermogen, technische kennis, wat ge

De uitleg van The_Ark is best goed te pruimen. Het verklaart toch wel ongeveer hoe V.d. Heide te werk ging. Maar beter nog kun je daarvoor het stukje in Prana nalezen, en nog eens goed luisteren naar de geluid dat niet mag- docu's.

Van der Heide zette apparatuur in elkaar gebruik makend van 'goede' materialen, en wist daarmee een geweldig mooi resultaat te bereiken. Zijn spullen voldeden aan de biologische wetten waar onze oren ook aan voldoen.

Met wat doorzettingsvermogen, technische kennis, wat ge

boeiend, heb ook nog een half potje electret-smurp van Belt. weer wat te doen.

groet

wat voor spul is het eigenlijk?

wat denk je.

Richard 2 ,wol heeft een Manger Zerobox 109 naast de Maggies staan ;) en is zeer tevreden

maar allebei hebben ze hun voordelen en nadelen :(

ik ben ook nog bezig met Manger als breedband speaker in een basreflexkast klinkt goed allen moet verder uitgewerkt worden, maar omdat ik niet de perfect ben, en helaas ,helaas de knobel van Spido mis :):D :D kan het even duren

-Wat een fantastisch stukje Proza weer, Spido

-Volgende keer ga ik mijn trompet stemmen op het Stembureau !

-Wol, weer last van dikke vingers ? Oh nee, je bent natuurlijk niet begaafd genoeg om fatsoenlijke zinnen typen

-Die legbatterij-eieren worden in NL niet meer verkocht, KT! Trouwens, een scharrelkip in een grote schuur...er 'bewegen' er 7 op de m2. Dat mag al scharrelkip heten. Beetje teveel eer, als je het mij vraagt

-Als we de helft minder vlees verbruiken en de boer krijgt de dubbele prijs, is het probleem opgelost. Dus een beetje kalm aan met die Gehaktifikaties :P

geen enkel idee, lijkt op vaseline. spaarzaam op een cd smeren is te horen. dan krijg je het potje nooit leeg biggrin.gif

dus even wat andere dingen ermee bewerken.

PWB vertelt niet wat erin zit, ik denk ook een emulsie van was, een olie (lijnzaad kan), en ik vermoed dat hij het op een of andere manier elektrisch geladen heeft.

Handig is dat je maar 1 molecuullaagje nodig hebt, en alleen een hoekje hoeft te besmeren.

Dan heb je per keer superweinig nodig!

Ooh, maar als je je conussen insmeert, wordt het geweldig!

(Je moet het "superwipen" dwz superdun uitsmeren met een tissue, waarop je van tevoren een zwarte stip hebt getekend in het middelpunt van de papaieren zakdoek) Dat is pas echt spooky! :blink::P

Maar het werkt!

Ja, en ik zou met een wattenstaafje ook een beetje olie op je trommelvliezen smeren, dat helpt ook gigantisch !

Goodtube, je bent niet lekker, ik zou je niet eten.

Mn025.gifrc

Ja, en ik zou met een wattenstaafje ook een beetje olie op je trommelvliezen smeren, dat helpt ook gigantisch !

wat doe jij eigenlijk in dit topic?

de kleine bruine bosbewoner uithangen? met zo'n grote neus, priemende kraaloogjes die in het donker kunnen zien en in zijn neus pulkt?

richt anders een "spido for president" clubje op.

geen enkel idee, lijkt op vaseline. spaarzaam op een cd smeren is te horen. dan krijg je het potje nooit leeg biggrin.gif

dus even wat andere dingen ermee bewerken.

groet

mischien voorzichtig zijn met kunststof en rubber randen?

eerst klein stukje proberen.

Guest tubejack

Ik vind het kurk verhaal nog steeds "moeilijk te bevatten"

Even een testje gedaan met een kurken pannen onderzetter van 10mm dik en 2 koelkast magneetjes.

Het magnetisme gaat prima door een kurken pannen onderzetter van 10mm dik. Zelfs bij een 25mm dik

schuurblokje is de beinvloeding van elkaar duidelijk merkbaar :wacko:

Ik heb het nog niet geprobeerd... maar verwacht met een elektromagneet exact hetzelfde resultaat.

Volgens mij is hiermee aangetoond dat het gewoon flauwekul is <_<

Kurk houdt m.i. helemaal geen straling tegen, zeker niet het magnetisme dat uit een trafo komt.

M.i. is het veel beter om je trafo's goed in te blikken en ver en haaks op elkaar monteren of

ringkernen gebruiken.

Neemt niet weg dat ik zeker geloof in structuur van het geluid, maar ik vind ook dat er ook dat er

veel te veel vaag geklets is :ph34r: Ik zou het oprecht jammer vinden als daarmee de spaarzame informatie over Henri van de Heide ondergesneeuwd door raakt. Of nog erger door ruzie verdwijnt :(

Waar ik me verder een beetje aan irriteer dat alleen 2 heren van het groene forum

iets zouden begrijpen of waarnemen van wat van der Heide. Waar voor buitenstaanders het enige stuk met enige met inhoud m.i. is gepubliceerd in de Prana.

Ok... BG kent van der Heide persoonlijk voor zover ik weet maar dat neemt niet weg dat ook andere

mensen zich in zijn leer hebben proberen verdiepen ..... voor zover mogelijk natuurlijk ;)

En dan heb ik het uiteraard niet over mijzelf ....

Volgende keer iets over "twisten" van draden ook al zo'n moeilijk grijpbaar verhaal...

Jack

dat een kurk plaat niet anti magnetisch werkt had ik je wel kunnen vertellen.

hetgeen de kurk isoleert/blokkeert is niet meetbaar jack ;)

verder zijn er hele volksstammen met de heide techniek aan de haal gegaan. echter vergeet je 1 ding en dat is dat vd heide last had van terugwerking en dat is nu juist het doel van de heren gewest om dat te voorkomen. een jaren lange zoektocht ( trial & error) heeft uiteindelijk geleidt tot gehakt.

en hoe dat exact werkt?

dat weten zij alleen.

ik weet best veel maar kan HET niet zelf. ik weet ook niet hoe een computer exact werkt maar weet genoeg om er mee uit de voeten te kunnen.

op een gegeven moment omarm je het feit dat je het wellicht nooit helemaal zal begrijpen maar besluit je je daardoor niet te laten beperken.

rommel ermee, denk erover, werk ermee en in de loop van de tijd snap je het steeds beter.

wie weet op een dag dat ik het echt snap.

alleen b gehakt en berret weten hoeveel ik nu weet.

ze weten wat ik weet maar ik weet niet of ik heel dichtbij de laatste stap zit of mischien nog wel heel ver weg ben.

maar genieten doe ik er zeker van, verbazen....ja zelfs dankbaar zijn dat ik ermee in aanraking gekomen ben.

Guest tubejack

Goed, een volwassen reactie ;)

FF voor de duidelijkheid het gaat me niet om dingen belachelijk te maken of mensen te schofferen

omdat ik iets niet begrijp. Ik wil alleen met logisch redeneren proberen, "de zin van de onzin" te onderscheiden.

Elektromagnetische straling, ik ben er geen fan van.... aan de andere kant als ik in de krant lees

dat straling van een GSM er mogelijk voor zorgt dat mensen die regelmatig bellen minder kans hebben

op hersentumoren juist vanwege de straling uit een GSM ....

Dan denk ik waar maken we ons druk over :confused:

Lekker belangrijk dat beetje straling van WiFi of zendmasten...

Hier vind ik het moeilijk om een mening over te hebben, ik word als het ware intern "verscheurd"

Wat het elektrotechnisch kan doen, weet ik als ex zendamateur natuurlijk ook.... ik zou niet graag

in Ijselsteijn wonen...

Lastig hoor...

Jack

mijn reacties zijn altijd volwassen jack :lol:

bergijp me niet verkeerd, ik zie je niet als iemand die erop uit is het belachelijk te maken. je hebt zelfs snot geprobeerd.

ik zie je als integer mens met een liefde voor audio.

ik zou het je ook gunnen als gehakt voor jou kan doen wat het voor mij dot maar om duistere redenen doet gehakt in de beleving bij de 1 wel iets en de ander niet.

zowie zo wil ik een keer een topic openen over muziek beleving.

ipv horen wat iets objectiefs in zich heeft.