Pjotr Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Volgens deze informatie moet Last.fm op de Squeezebox beschikbaar zijn: http://www.logitech.com/nl-nl/70/6432?WT.ac=psE|5570 Hoewel ik een betaald account heb voor Last.fm is deze service nergens te vinden en te installeren op de Squeezebox. Is er iemand die het wel werkend heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 Volgens deze informatie moet Last.fm op de Squeezebox beschikbaar zijn: http://www.logitech.com/nl-nl/70/6432?WT.ac=psE|5570 Hoewel ik een betaald account heb voor Last.fm is deze service nergens te vinden en te installeren op de Squeezebox. Is er iemand die het wel werkend heeft? Hoi Pjotr! Ik heb nog steeds geen SB, maar kom je hier niet verder? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 juni 2010 Author Report Share Posted 7 juni 2010 Hoi Lestat, Ja, dat heb ik gezien en daar staat o.a.: "Last.fm also streams music to your Logitech Squeezebox if you are located in the U.S., U.K., and Germany only. Scrobbling is available worldwide." Maar dat is in tegenspraak met de eerdere Nederlandse pagina die ik aangaf. Boerenbedrog Elders las ik dat BUMA/STEMRA hier tussen zou zitten en tot een jaar geleden kon het wel. Maar ik betaal nota bene voor Last.fm (omwille van de BUMA/STEMRA) en dat werkt op mijn PC via een browser gewoon perfect. Nou ja, DEEZER doet het wel en dat is gratis Grappig is wel dat ik door dat gezanik met Last.fm bij DEEZER uitkwam en dat is eigenlijk wel zo leuk omdat dat een Franse provider is en mijn vrouw verzot is op Franse chansons Verder ben ik er dik tevreden mee voorlopig. Vele malen handiger dan mijn EeePC'tje als player en baal er dus een beetje van dat ik alsnog dat nodig heb voor Last.fm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Ik heb ook even voor je gezocht Peter, op de promo webpagina staat het nog http://www.mysqueezebox.com/index/Home Maar in het echt, kun je het niet installeren.... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Pjotr, het kan wel dan moet je in squeezebox.com naar accountinstellingen gaan en daar kies je onder land: duitsland (bijvoorbeeld). [en om je niet te verleiden om illegale dingen te doen moet ik hier natuurlijk melden dat er een reden is waarom sommige toepassingen niet zichtbaar zijn] Daarna ga je naar toep.gallerie en daar staat last fm dan tussen. Dan kies je die en dan komt ie ook bij mijn toepassingen. En daar kan je last fm dan configureren met je accountgegevens van last fm en je settingen zoals je die op je squeezebox wilt zien. succes, Mart ps, je hebt de touch begreep ik uit een eerdere posting, hoe bevalt ie? en zonder externe dac goed te doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 juni 2010 Author Report Share Posted 20 juni 2010 Hoi Mart, Dat werkt dus ook niet meer, heb ik geprobeerd. Als ik dat doe krijg ik de mededeling: "You are not located in Germany... bla, bla, bla". Ze checken kennelijk ook je IP adres. En ik zou niet weten waarom zoiets illegaal zou zijn als ik op mijn laptop wel gewoon Last.fm kan gebruiken en afspelen en ik ook €3,- per maand er voor betaal. Op het forum van Last.fm is een hele discussie te vinden: De muziekuitgevers blokkeren Last.fm voor alle portable players behalve voor de VS, GB en Duitsland, ook voor de iPod/iPhone en Andoids. Ze willen dat Last.fm betaalt voor wat Last.fm als radio uitzendt. Curieus genoeg werkt het wel op mijn laptop via WiFi. B.t.w. Dat DEEZER is nix. Na een tiental nummers gaat dat herhalen en hetzelfde loopje afspelen. Bovendien speelt het alleen 3/4 van de nummers en niet de hele nummers, heel irritant. Geen vergelijk met Last.fm ps, je hebt de touch begreep ik uit een eerdere posting, hoe bevalt ie? en zonder externe dac goed te doen? Hij bevalt bijzonder goed. Hij is heel makkelijk en overzichtelijk te bedienen en via de web interface ook via WiFi via elk willekeurige Andoid en ook via de iPod touch als afstandsbediening. Dat werkt eigenlijk alleen prettig als je Squeezecenter op een snelle PC hebt draaien. Ik heb Squeezecenter op mijn NAS draaien vanwaar ook de muziek onafhankelijk van de PC gestreamd wordt. De processor daarvan is eigenlijk niet snel genoeg om de remote af te handelen en dat werkt dan veel te traag. Streamen zelf en bedienen vanaf de Touch zelf en zijn eigen IR-remote is verder geen enkel probleem. Dat touch-schermpje werkt erg goed en prettig. Hi-res Flac 24/96 gaat probleemloos. Zonder externe DAC klinkt ie erg goed en beter dan menig dure externe DAC. Hij klinkt beslist aanzienlijk beter dan de Classic. Een hele goede externe DAC biedt wel wat extra klank verbetering maar het is naar mijn idee wel heel miniem. Wil je niet echt het bovenste van de bovenste plank of echte My-Fi dan is met de interne DAC heel goed te leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Dat werkt dus ook niet meer, heb ik geprobeerd. Als ik dat doe krijg ik de mededeling: "You are not located in Germany... bla, bla, bla". Ze checken kennelijk ook je IP adres. En ik zou niet weten waarom zoiets illegaal zou zijn als ik op mijn laptop wel gewoon Last.fm kan gebruiken en afspelen en ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts