carl Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Ik ben geaboneerd op Hifi World wat het blad is voor analoog liefhebbers zoals ik. Deze maand werd de Brinkman Bardo getest. Het is een direct drive en in de Hifi World zijn ze helemaal kapot van direct drives. Wie heeft eigenlijk zo'n Brinkman weleens gehoord? http://www.symmetry-systems.co.uk/Images/pdfs/SYMM-Brinkmann-Bardo-turntable.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Ik ben geaboneerd op Hifi World wat het blad is voor analoog liefhebbers zoals ik. Deze maand werd de Brinkman Bardo getest. Het is een direct drive en in de Hifi World zijn ze helemaal kapot van direct drives. Wie heeft eigenlijk zo'n Brinkman weleens gehoord? http://www.symmetry-systems.co.uk/Images/pdfs/SYMM-Brinkmann-Bardo-turntable.pdf Hey Carl! Leuke draaitafel! Nog nooit gehoord, dit type. Is dat een dual-pivoting arm gezien die ophanging? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Dit jaar en ook vorig jaar stond Brinkmann met een fraaie set op de High End in München. Vorig speelden ze met de Brinkmann La Grange en werd de Bardo net als nieuw model geïntroduceerd. Dit jaar speelden ze met de Oasis en de Balance, ook deze set klonk erg goed. De Brinkmann Bardo is feitelijk een uitgeklede Oasis, dus zonder houten sokkel, de glazen plaat op het plateau, de opschroefbare platenklem en uiteraard een lager prijskaartje. Alle modellen zien er fantastisch uit en zijn superdegelijk gebouwd. Verder kan ik niet veel over de Bardo zeggen omdat ik diverse Brinkmann modellen alleen als onderdeel van sets heb beluisterd, die wel heel goed klonken. De set van vorig jaar met de Brinkmann la Grange, de monoblokken op Verity Audio Lohengrin klonk waanzinnig goed en was één van de beste sets daar. Het merk Brinkmann heeft sowieso al enige tijd mijn aandacht vanwege de Brinkmann Edison phonotrap en ook de Brinkmann monoblokken die op het verlanglijstje staan om een keer thuis uit te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juni 2010 Author Report Share Posted 14 juni 2010 Voor liefhebbers wil ik het artikel wel copieren. Leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Altijd goed, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 juni 2010 Report Share Posted 15 juni 2010 Hey Carl! Heb nog even wat gezocht op de site van Brinkmann, ze hebben echt aparte producten! Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze: De R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 juni 2010 Report Share Posted 15 juni 2010 Het merk Brinkmann heeft sowieso al enige tijd mijn aandacht vanwege de Brinkmann Edison phonotrap en ook de Brinkmann monoblokken die op het verlanglijstje staan om een keer thuis uit te proberen. Hier is een Brinkman stereoeindversterker met een Octave buizenversterker vergeleken. LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2010 Author Report Share Posted 15 juni 2010 Hey Carl! De armen staan er ook op, ze gebruiken een dubbele gimbal ophanging. Greetz, Lestat Die arm waren ze in Hifi World niet zo kapot van overigens. Inderdaad leuke produkten maar dat hoeft niet beter te betekenen! http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/currentish.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 juni 2010 Report Share Posted 24 juni 2010 De R Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 juni 2010 Report Share Posted 28 juni 2010 Hey Carl! Heb nog even wat gezocht op de site van Brinkmann, ze hebben echt aparte producten! Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze: De R Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 juni 2010 Report Share Posted 28 juni 2010 Buizen in een voeding wordt toch wel vaker gedaan neem ik aan bij buizen versterker. Neem ik aan. Zeker. Alleen zijn die voor hogere spanningen dan dit hier, dat maakt 't een beetje bijzonder. Persoonlijk vind ik gewone diodes (in een versterker) beter klinken, en om het nou te verkopen als "lichtnetisolatie" vind ik apart.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 De Brinkmann Bardo is gereviewed in de nieuwste LP (5/2010) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 De Brinkmann Bardo is gereviewed in de nieuwste LP (5/2010) Net zitten lezen, mooie draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 De Brinkmann Bardo is gereviewed in de nieuwste LP (5/2010) Net zitten lezen, mooie draaitafel Vind ik ook. En dat HRS-board eronder maakt 't gehoormatig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Tja, Brinkmann is al een ouwe getrouwe, ooit beginnen met zeer fraaie armen. Altijd zeer degelijke instrumentmakers geweest. Typisch dat ze in de review nu juist over de arm niet zo te spreken waren. Een echte Brinkmann arm was ooit een droomwens, maar dat is inmiddels lang geleden Naar mijn idee heeft het huidige Brinkmann nog weinig met het oude van weleer te maken. Wel erg mooie kastjes trouwens van die voeding. Als de elektronica er in net zo fraai is.... Heb dat PDFje gelezen en we hebben er weer een buzz woord bij: "Cogging effect" (Wat daar overigens verder niet uitgelegd wordt wat dat is en compleet uit zijn verband gebruikt wordt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts