Jump to content

Arm verlaagd

stefk
 Share

Recommended Posts

Hoi hoi,

Afgelopen WE had ik George over de vloer.

Op een zeker ogenblik merkte hij op dat de arm toch wel veel voorover helde.

Nieuw plateau naast het oude + mat gezet ... inderdaad een klein verschil maar wel duidelijk merkbaar op het oog

het betreft een Rega P25 met RB600 en Michell VTA Adjuster, voor diegenen die het niet weten :)

arm verlagen is op die manier heel simpel

Daar we geen naalddrukweger hebben, konden we de naalddruk niet nakijken dus hier pleiten ik schuldig :)

het viel ons op dat het laag minder dominat was, afgelijnder, op het eerste gehoor zou je zeggen dat er te weinig laag is nu maar dat is niet zo als je doorluistert. het is minder prominent. Om in hifi termen te blijven, minder wollig ...

Ik ga nog meer platen beluisteren maar ik vind het nu wel heel aangenaam door de betere aflijning

Maak ik een goede hooranalyse volgens jullie of is het allemaal denkbeeldig want zo'n kleine verlaging of verhoging kan je eigenlijk niet horen / waarnemen.

Ter info

George vindt de achroplatter ook aangenamer klinken dan het glazen plateau met mat

Gr

Stef

Deze verticale afspeelhoek veranderen kan zeker wat uitmaken, afhankelijk van de combinatie. De naald staat nu anders in de groef en zal meer of minder van een bepaalde vervorming geven en waarschijnlijk zie je het zelfs in de frequentiekarakteristiek.

Als ik het me goed herinner, levert het verlagen van de arm een rustiger geluid op en het verhogen een pittiger, met feller hoog. :unsure:

Ik weet dat er hier int verleden al topics over geweest zijn

Sommige serieus beantwoord, dr andere int belachelijk getrokken ivm 1 mm verschil maar

Houdt het steek wat ik waarneem?

Sommigen zullen geneigd zijn om te antwoorde: "Stef als jij het hoort, is het toch zo"

Zo getraind ben ik nu ook weer niet :)

1 mm. lijkt weinig, maar is veel in vergelijking met de diepte van de groef. Het gaat er uiteindelijk om hoe de naald in de groef ligt. Er is een marge waarbinnen het systeem goed werkt. Misschien zat je er net buiten, en ligt de naald nu wel met de juiste hoek in het vinyl.

Met geluid is het vaak net het laatste beetje dat het verschil maakt. :)

Heb je de sjabloon er nog een keer opgelegd? Fijn dat je de arm in hoogte kan afstellen altijd een pre!

Ah de achroplatter is een Funk Firm product:

http://www.thefunkfirm.co.uk/plat.htm

neen Ivan

Ik heb geen insteltools en George had er geen mee wegens niet de bedoeling

Ik weet dat er nog variabelen zijn die meespelen zoals de naalddruk ... :)

de overhang was te vandaar de koe bij de horens gevat ... onderaan 6kant moer losmaken en dan de VTA omhoog draaien, gaat heel subtiel, en onderaan terug vastzetten

voor diegenen die het interesseert, het plateau is indertijd uitgefreesd omdat dr een benz ace de arm omhoog moest en er daardoor geen plaats meer was om de 6kant op de armbuis te bevestigen

yep that's the platter (zit ook in het nieuwe aanwinst topic)

Het was Hans ... :)

Miracle is ook al geweest en Onno ook ...

all my pleasure George !!

effe offtopic

kWeet niet wat ik in jouw plaats zou kiezen ... een mooie VV waardoro je alles naar boven tilt, incl je kappa7 luidsprekers.Of toch al de magnepans ... :)

wat er uit de bus kwam, is dat met zowel de ampcombi van George, als de mijne ... goed mee te leven valt ... verschillen zijn klein en het gaat vooral om smaak.

effe offtopic

kWeet niet wat ik in jouw plaats zou kiezen ... een mooie VV waardoro je alles naar boven tilt, incl je kappa7 luidsprekers.Of toch al de magnepans ... :)

wat er uit de bus kwam, is dat met zowem de ampcombi van George, als de mijne ... goed mee te leven valt ... verschillen zijn klein en vooral smaak.

Ik ga toch eerst de Kappa's inruilen en dan is volgend jaar de VV aan de beurt.

Wel moet ik de kappa's eerst nog verkopen om voldoende budget te hebben voor de maggies maar dat gaat vast wel goed komen.

Ik heb geen haast.

Het geluid is nu ook niet slecht te noemen.

Het verschil tussen de versterkers is mij ook enorm mee gevallen de controle was wel beter maar in jou Primaluna zat meer emotie.

ik verwacht dit ook te krijgen met een nieuwe VV maar dat komt volgend jaar wel:)

Groetjes George