Jump to content

Benz Micro Ace - Shelter 501 MKII

stefk
 Share

Recommended Posts

Ik heb geen haast of sterke behoefte om NU mn Ace te willen veranderen, maar ik ga wel uitzoeken welke richting ik uitmoet. Heeft het dan zin om naar dergelijke elementen te gaan luisteren, wetende dat ze in een veel beter loopwerk zitten? Om het realistischer te houden, zou ik mijn speakers en amp en phonotrap kunnen meenemen ...

Gr

Stef

Ik heb nu (na m'n Ace) de Glider M2. Dit element is een stuk feller dan de Ace. Ik bedoel daarmee vooral dynamischer. Misschien ook iets voor jouw..??

:)

Hoi Hans,

kHoop int najaar ergens vanaf sep te komen luisteren naar je Glider ... :)

Maar de nieuwe Ace S is toch beter dan de oude Glider M2 :confused:

De nieuwe ACE S klinkt wat sprankelender in het hoog, en geeft wat meer detail in het laag.

...en idd, een betere phonopré zal in Stef zijn geval meer doen dan een ander element.

@Stef: Probeer eens een Acoustech PH1 ergens voor minstens een week te lenen. Laat dat ding 72 uur opwarmen en verbaas je met een ACE eraan.

Ook een Benz Lukaschek PP-1 met mooie voeding (or. muurwrat is niks) is een heel grote verbetering met wat je nu hebt.

Een Phonomena zal zelfs zonder batterijvoeding al een hele grote stap voorwaarts zijn, en koop je daar dan naderhand de batterijvoeding bij heb je nog een stap voorwaards.

Zeker een veel grotere stap dan dat je maakt met een ander element in de zelfde prijsklasse.

Voordat je de ACE echt wilt verbeteren moet je zeker gaan denken aan een verdubbeling van prijs, en dan nog is het zoeken naar die speld in een hele grote hooiberg.

Mvg. Miracle.

P.S. @Hans: Jij hebt die nieuwe ACE zeker al gehoord, en ook vergeleken met de oude Glider.?,... met de zelfde pré, aan de zelfde arm, enz.

Ik wel.

Ik heb hier een extra armkop voor de SME M2, waardoor ik vrij snel van element kan wisselen, en dus makkelijk een goede vergelijking kan doen.

eens gaan luisteren naar andere phonotrappen staat ook op het lijstje hoor !! :)

Nogmaal, ik ben de Ace niet beu ofzo

Op Roeland zijn set, dus niet de mijne, was de klankkleur van de shelter behoorlijk anders vond ik.

Vermits er weinig gekend is over shelter versus Benz Micro Lyra Grado bvb, en al helemaal niet in Belgi

eens gaan luisteren naar andere phonotrappen staat ook op het lijstje hoor !! :)

Ik zou die Astin Threw van Arden ook maar eens proberen gezien de reviews Stef.

Wat is eigenlijk de DC hoek Arden?

Ik zou die Astin Threw van Arden ook maar eens proberen gezien de reviews Stef.

Staat absoluut op de shortlist Carl :)

Guest tubejack

Op Roeland zijn set, dus niet de mijne, was de klankkleur van de shelter behoorlijk anders vond ik.

Vermits er weinig gekend is over shelter versus Benz Micro Lyra Grado bvb, en al helemaal niet in België, dit topic ;)

Heeft die dan dezelfde set als jouw Stef? waarschijnlijk niet...., zélfde akoestiek? waarschijnlijk

niet..... M.i. vergelijken bij anderen is hooguit gezellig meer niet...

Pas bij het A/B vergelijken in één ruimte op dezelfde manier aangesloten zegt iets over de

klankverschillen tussen 2 elementen... Nog niet eens, hoe het bij je thuis gaat klinken...

Dàt maakt vergelijken van elementen haast onmogelijk.... een andere pre is veel eenvoudiger...

Jack

Vermits er weinig gekend is over shelter versus Benz Micro Lyra Grado bvb, en al helemaal niet in Belgi

Guest tubejack

Jack dit is juist de reden van dit topic

Of ben ik zo onduidelijk in mijn posts?

Zijn er mensen die objectief beide elementen hebben gehoord op dezelfde set vermits ik de shelter heb gehoord op een andere set !! Snappie

Ha Stef,

Ik snap het wel ;)

Maar ik hoop dat je begrijpt, dat die kans praktisch nihil is....

Als het niet te veel werk is, zou ik eens aan die vriend vragen of hij zijn draaitafel

mee naar jou wil nemen en aansluiten op jouw installatie, omgekeerd kan natuurlijk ook.

Dan heb je nog w

kans is behoorlijk vrij klein ja

maar als je nu een element van 2500 euro wenst te kopen, zou je dat toch in je eigen set moeten kunnen proberen ...

voor andere componenten is dat allemaal geen probleem ...

Ik begrijp natuurlijk dat een element een heel andere benadering heeft dan effe een amp inpluggen

Ik heb indertijd bij de Hifi winkel in Beek bij Nijmegen gekocht. Ik kreeg daar alles mee behalve een draaitafel en ik heb daar wel enig begrip voor. Maar toch blijf ik beweren dat het ook wel anders kan. Als je bij een dealer een bepaald element op een draaitafel wilt horen en vergelijken met je eigen element kan dat wel. Je moet dan kunnen inschatten wat dit andere element nu precies in jouw combinatie doet.Ook een beetje lef hebben (zeg ik altijd tegen mezelf)

Ik blijf erbij dat een phono versterker belangrijker is dan het element. Mits de match natuurlijk goed is en het element van goede kwaliteit (zoals de ace)

Vind wel dat bij Hans van Liempd de glider beter presteert dan de ace.

Guest tubejack

kans is behoorlijk vrij klein ja

maar als je nu een element van 2500 euro wenst te kopen, zou je dat toch in je eigen set moeten kunnen proberen ...

voor andere componenten is dat allemaal geen probleem ...

Ik begrijp natuurlijk dat een element een heel andere benadering heeft dan effe een amp inpluggen

2500

Jack, ik bedoelde int algemeen wat 2500 betreft !! :)

Ik heb niet de intensie een nieuw element te kopen hoor.

Of het eventueel op de phono 1 zou kunnen, de shelter, interesseert mij nu niet. Klankkarakter was het uitgangspunt, evt dr iemand beluistert op eenzelfde set.

Grado met houten body is toch ook iets anders dan een alu of kunststof body

Elementen is puur smaak

Hier in België heb je dealers die Lyra Delos, EMT wow vinden en Benz Micro sloom en weinig vitaal ... zo zie je maar

Kuzma REF2 + Stogi REF 313 VTA

Deze draaitafel met een denon DL103R speelde voor mij goddelijk

Moest ik de centen hebben, twijfelde ik niet vr deze draaitafel en arm. Mss zeg ik dat ook wel van een top transrotor of Acoustic signature of VPI

• Members

Het algemene roddel-circuit. Er wordt hier en daar een keer wat geroepen, van mond op mond eindigt dit in een verhaal wat verder van de waarheid staat dan ooit. Bijna een Urban Legend dus. Dat DC verhaal ging ook een eigen leven leiden, ik dacht eigenlijk dat je dat wel begreep...

Ik denk trouwens dat het phonotrappen, phonotrappen, phonotrappendraadje van Hans wel leuke parallellen met dit draadje heeft, Stef zou met het bezoeken van die (nog te plannen) dag wel eens een hoop antwoorden kunnen vinden.

Ik denk trouwens dat het phonotrappen, phonotrappen, phonotrappendraadje van Hans wel leuke parallellen met dit draadje heeft, Stef zou met het bezoeken van die (nog te plannen) dag wel eens een hoop antwoorden kunnen vinden.

Idd het zijn beiden interessante threads ...

Ik hoop te kunnen komen hoor Marco, je weet niet altijd even simpel, zeker als de school terug begonnen is !

Het kan nooit kwaad om eens te luisteren naar een andere phonoamp

Heb trouwens de bevestiging dat de Heed Orbit binnen is. :rolleyes:

Guest tubejack

Jack, ik bedoelde int algemeen wat 2500 betreft !! :)

Ook dat snap ik hoor..... Wij Hollanders Ik hebben toch een ander soort humor lijkt wel :lol:

Maar waarom zou je iets (van het geluid) willen weten, als je het toch niet gaat kopen.... :confused:

Dat doen toch alleen..... vrouwen :P

Have fun,

Jack

Een echt goede dealer heeft van de elementen die hij te koop aanbied ook een demo exemplaar, die hij mee kan geven voor een demo bij jou thuis.

Schade is hij als het goed is voor verzekerd, en anders ben jij daarvoor verzekerd met een WA-verzekering.

Ook ik heb verschillende demo elementen hier thuis gehad die weer retour dealer zijn gegaan.

Bij de aanschaf van mijn ACE en ook de Spirit heb ik meerdere demo elementen mee gekregen van mijn dealer, en in het laatste geval zelfs het demo element kunnen kopen voor een demoprijs, ondanks dat die uit een gesloten verpakking kwam. :P

De nieuwe Ace S is toch een platen frees als je die inbouwd in een gewone arm! :D

Ieder element, vooral die met een Gyger-S naald is een platen frees, als je hem maar 2% scheef monteert.

Dat de naalden van de ACE-S scheef gemonteerd zitten is wat mij betreft een FABELTJE (ja, met hoofdletters).

Dat er een enkeling niet 100% recht zit zal best waar zijn, en is bij andere merken ook vast wel eens het geval, maar de ACE's die ik onder de microscoop gezien heb (12st.) zaten allemaal wel recht.

Een Gyger-S naald is een vrij scherp geslepen naald, en wanneer die niet 100% recht door de groef gaat schraapt die een groef op den duur uit.

Heb je het wel over een keer of 200 draaien, en met een oude (stop)naald uit de jaren '70 of '80 haalde je die 200X draaien al nieteens. Dan was de groef ook uitgesleten, en ging de plaat ook naar harte lust ruisen en/of tikken.

• Members

[...]

Bij de aanschaf van mijn ACE en ook de Spirit heb ik meerdere demo elementen mee gekregen van mijn dealer, en in het laatste geval zelfs het demo element kunnen kopen voor een demoprijs, ondanks dat die uit een gesloten verpakking kwam. :P

Dit stinkt weer naar misdrijf...

Maar inderdaad, een goede dealer moet deze optie kunnen bieden, desnoods door het element tegen vergoeding bij de klant in te bouwen. Bij aanschaf wordt deze vergoeding gecrediteerd op het aanschafbedrag. De meeste ''ongelukjes'' met elementen komen ook simpelweg voort uit het te voorzichtig zijn.