Miracle. Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 Dit stinkt weer naar misdrijf... Valt mee Marco. Voor wat hoort wat word ook in de hifi-wereld nogal eens toegepast. Maar inderdaad, een goede dealer moet deze optie kunnen bieden, desnoods door het element tegen vergoeding bij de klant in te bouwen. Bij aanschaf wordt deze vergoeding gecrediteerd op het aanschafbedrag.Ook dat gebeurd nogal eens door de goede dealers, waar er helaas te weing van zijn in mijn ogen, maar als je goed zoekt zijn ook die uitzonderingen nog steeds te vinden.(@Stef: Ook in Belgenland.) De meeste ''ongelukjes'' met elementen komen ook simpelweg voort uit het te voorzichtig zijn. Dat kan ik alleen maar beamen. De meeste kapotte elementen zie ik ook juist bij de mensen die extreem voorzichtig doen. Je kan met een element behoorlijk lomp doen, zolang je maar met je fikken van de cantilever en de naald af blijft. De naald enkel met een borsteltje beroeren, en dan kan je ook nog vrij grof zijn. Zelfs met die kolenschoppen van mij gaat het altijd nog goed. (AFKLOPPEN!!!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 @Stef: Kom hier nu eindelijk eens luisteren waartoe een ACE in staat is, en neem vooral ook jouw eigen muziek mee. Wel even wachten tot ik terug ben van vakantie graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 De nieuwe ACE S klinkt wat sprankelender in het hoog, en geeft wat meer detail in het laag. ...en idd, een betere phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 Ik meende altijd te hebben begrepen dat de phonomena in dezelfde klasse speelt als de phono I maar wat rustiger (saai??) klinkend is tegen de levendigheid van de phono I. Jij vindt dat dus niet?? Op welk gebied is de phonomena dan beter? Kun je de phonomena vergelijken met een sutherland ph3d?? Sorry voor mijn offtopic reactie maar het viel me op en ik zou er wel graag een reactie op willen. Bvd De Phonomena speelt wat mij betreft een klasse of wat hoger dan de Phono I, en met de batterijvoeding nog een heleboel klasses hoger dan dat. Sorry, maar ik heb de Phono I absoluut niet hoog zitten. Ik heb hem vergeleken met een €12,95 zelfbouw kitje (waar de layout, en ook de onderdelen ook wel heel erg veel op leek) met daaraan een Alecto PS-23 Regulated Power Supply van €14,95 ipv de originele voeding (muurwrat), en was verre van overtuigd van de kwaliteiten van de Phono I. Daarbij heeft de Phonomena véél meer instelmogelijkheden dan de Phono I, en is daarmee veel makkelijker (voor de gemiddelde mensch zonder elektronische kennis) aan te passen voor ieder denkbaar element. Daarbij, wat in eerste instantie saai klinkt is meestal juist hetgeen niet vermoeiend, en ook lineair, klinkt. Iets wat spectaculair klinkt is vaak dat wat op den duur gaat irriteren, doordat het op één of meerdere frequentie eruit springt, en dus ook niet lineair is. In vergelijking met de PH3 zit de Phonomena tussen de PH3 en de PH1 in. De Phonomena, met batterijvoeding geeft wat meer details en een betere soundstage dan de PH3. Eigenlijk de zelfde stap voorwaarts maak je met de PH1 tov de Phonomena, met daarbij nog wat meer detail in het laag in het voordeel van de PH1. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Maar de nieuwe Ace S is toch beter dan de oude Glider M2 Leer nou toch eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 P.S. @Hans: Jij hebt die nieuwe ACE zeker al gehoord, en ook vergeleken met de oude Glider.?,... met de zelfde pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Maar de nieuwe Ace S is toch beter dan de oude Glider M2 Leer nou toch eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Tja... Henk heeft me de Glider aanbevolen, en ik heb er absoluut geen spijt van. Misschien wel, omdat hij mijn smaak van geluidsweergave probeert te volgen..?? Ik denk dat je een uitstekende deal hebt gemaakt Hans. Je hebt die Glider voor een "feestprijs" gekregen en nog geld voor je Ace terug ook. Zit zelf ook te denken aan wat anders, mijn draaitafel wil ik niet vervangen, daar ben ik heel erg blij mee. Een TD2001 met TP90 arm. Veel luisterplezier, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2010 Author Report Share Posted 8 juli 2010 P.S. @Hans: Jij hebt die nieuwe ACE zeker al gehoord, en ook vergeleken met de oude Glider.?,... met de zelfde pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 hans of anderen, wat is het verchol / voordeel / nadeel van een gesloten behuizing versus open? Een nadeel is al genoemd Stef Voordeel zou ik niet weten, in geval v/d Ace en Glider vind ik qua constructie Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2010 Author Report Share Posted 8 juli 2010 Jack dat kan ik ook allemaal verzinnen hoor !! dat open veel fragieler is, weet mijn dikke teen ook heeft open gesloten invloed op de sound? Maw zou een open JA een andere sound hebben dan gesloten? om eens buiten Ace en Glider te gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Ik verzin niks Stef, ik zoek het gewoon z Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2010 Author Report Share Posted 8 juli 2010 Ik verzin niks Stef, ik zoek het gewoon z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Ja, de body heeft invloed. Er zijn mensen die een Denon DL103 van de behuizing ontdoen en naakt ermee spelen of met een woodbody. Naakt kleurt minder, wood kleurt anders dan de kunststof body. Als je nagaat dat alles aan een draaitafel/arm/element resoneert dan is het logisch dat alles klankbepalend is. Tot en met een headshell aan toe (Yamamoto bijvoorbeeld, iemand hier speelt met zo'n houten shell). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Stef als je zo slordig met taal omgaat en zinnen op er dergelijke manier afraffelt, neem je, je z Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Stef als je zo slordig met taal omgaat en zinnen op er dergelijke manier afraffelt, neem je, je zélf dan wel serieus Ik niet.... Jack Houd er even rekening mee dat Stef een Belg is, die schrijven wat gebrekkig Nederlands Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2010 Author Report Share Posted 8 juli 2010 Stef als je zo slordig met taal omgaat en zinnen op er dergelijke manier afraffelt, neem je, je z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Houd er even rekening mee dat Stef een Belg is, die schrijven wat gebrekkig Nederlands Nee dat kunnen ze veel beter, dan wij Hollanders. Wie wint er bijna altijd met een 10 voor taal.... juist.. Ik zat me even licht te irriteren.... Ik ben van huis uit en door mijn vak gewent dat: vragen naar de bekende weg "not done" is. Ik weet ook dat de domste vraag een "niet gestelde vraag is" Zal me verder niet met het topic bemoeien... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2010 Author Report Share Posted 8 juli 2010 Zal me verder niet met het topic bemoeien... Jack Had ik niet verwacht van een man welke steeds voor zijn mening uitkomt, ook al weet hij dat er waarschijnlijk wrevel zal ontstaan. Een volwassen man dan nog, met een hoog relativeringsvermogen. Straf! Ok mensen ik zal minder telegrammen. Maar meestal staat er niet meer of minder dan wat ik schrijf. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2010 Author Report Share Posted 8 juli 2010 Ja, de body heeft invloed. Als je nagaat dat alles aan een draaitafel/arm/element resoneert dan is het logisch dat alles klankbepalend is. Het resoneren van,had ik totaal nog niet bij stilgestaan. Bedankt voor het verschaffen van dat inzicht! Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Ik zat me even licht te irriteren.... Ik ben van huis uit en door mijn vak gewent dat: vragen naar de bekende weg "not done" is. Ik ben ook heel veel gewent... Maar ik heb jammer genoeg nog nooit zo'n open gewerkt element gehoord. En ja het ziet er wel kwetsbaar uit. En toch zou het tijdens het phono vergelijk leuk zijn op de Hear-dag om een gewone Denon een een behuizingsloze Denon te horen... Maar ja wie durft het priegelwerk aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Het resoneren van,had ik totaal nog niet bij stilgestaan. Bedankt voor het verschaffen van dat inzicht! Bij draaitafels draait het (pun intended) om de controle van en over die resonanties. Ongewenste energie kwijtraken zonder dat het de weergave schaadt. Als je nagaat dat de uitslag van de naald en cantilever wordt uitgedrukt in tientallen micrometers (10-6 meters) dan kun je je wellicht ook indenken dat de kleinste onregelmatigheid een hoorbaar effect geeft. Neem een spijkerharde (qua compliantie) DL103 en zet die in een stijve zware arm: de lagers gaan alle trillingen en resonanties moeten opvangen en/of ze moeten worden afgevoerd door de armbase en de voet. De arm zal hier dus ook meebepalend zijn voor de kleuring. Als die energie weer terugkomt via de arm en het element in beweging zet t.o.v. de naald wordt er ook weer een spanninkje geinduceerd in de spoelen, maar dan een ongewenste en met tijdsvertraging. Versmering dus. Zet 'm in een wat "slappere" lichte arm en die gaat die trillingen zelf al in energie omzetten ----> dynamiekverlies. Het liefst zou je je hele draaitafel bij het element beet moeten kunnen pakken en hem aldus op de kop kunnen leggen. Dat lukt natuurlijk met geen enkele arm (alhoewel de Alphason een heel eind komt) maar geeft wellicht wel een idee over hoe je ernaar moet kijken. En toch zou het tijdens het phono vergelijk leuk zijn op de Hear-dag om een gewone Denon een een behuizingsloze Denon te horen... Maar ja wie durft het priegelwerk aan? Heb ik ooit eens gedaan met een 103, gewoon naakt gemaakt. Klinkt neutraler, wat kaler ook. Voor tafels en armen die van zichzelf al wat kleuren kan dat heel goed werken (bij mij was dat een Thorens 160 II met Audioquest (Jelco) PT6 arm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Zal me verder niet met het topic bemoeien... Jack Had ik niet verwacht van een man welke steeds voor zijn mening uitkomt, ook al weet hij dat er waarschijnlijk wrevel zal ontstaan. Een volwassen man dan nog, met een hoog relativeringsvermogen. Straf! Ok mensen ik zal minder telegrammen. Maar meestal staat er niet meer of minder dan wat ik schrijf. Gr Stef Vrevel ? Welnee Stef... de eerst volgende keer betaal ik het 1e rondje bier. Vanavond met een paar hele mooie vrouwen hardgelopen. Even in de "natuur" en je bent àlles weer kwijt Ikzelf ben geïnteresseerd in de nieuwe Ace S ter vervanging van mijn huidige, die alweer 5 jaar meegaat. Net het bonnetje gevonden 23-8-2005. Hij is nog niet versleten, maar ja de ene keer kun je zoiets wat makkelijke vervangen dan de andere keer ... Inkomsten en uitgaven lopen lang niet altijd synchroon. Iets ànders mag ook, als het ook vooral maar lang meegaat waarbij niet alleen de levensduur en vorm van de naald interessant is maar b.v. ook dat het cantilever niet uitdroogt. Ik zoek eigenlijk de Miele onder de cartridges en een Miele staat bekent om een levensduur van zo' n 20 jaar.... High of mid output maakt mij niet uit, afsluitimpedantie of 47KΩ bij High of 200.......400Ω bij zeg 0,6mv . Het liefst hou ik mijn eigen draaitafel, die vind ik gewoon mooi. Nog even wat "huiswerk" te doen dus .... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 juli 2010 Author Report Share Posted 9 juli 2010 Deal ivm dat 1e rondje bier Zelf ben ik een beetje de andere weg aan het bewandelen Jack! Ben meer aan het zoeken naar wat mijn geluid kan zijn, on the long term gezien. En dan probeer ik mij te verdiepen i het technische aspect, hetgeen ik dan weer gemakkelijker overlaat aan technici en mensen met praktijkervaring. Wat op papier niet lijkt te werken, valt in de praktijk soms reuze mee, en omgekeerd! Als ik het topic nog eens doorneem, komt er sterk naar voor om eens een andere phonotrap te proberen. De phono 1 doet zn werk goed maar de Ace blijft blijkbaar een beetje op zn honger zitten. Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 juli 2010 Report Share Posted 9 juli 2010 In de een van de laatste duitse LP heel verhaal over de 103 R ,103R klonk met natuur steen het best volgens de tester,en aan de twee wijze mannen gewoon blijven posten, waar veel geschreven wordt kan ook wel eens met een niet begrijpbare opvatting geschreven worden dat kan gebeuren,dus wat doen we, blijven posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts