leobus Posted 18 juni 2010 Report Share Posted 18 juni 2010 Hallo, Al snuffelend op het www, kwam ik deze site tegen. http://www.mother-of-tone.com/index.htm Iemand die dus helemaal geen kabels wil. Alleen een batterij. De reviews van zijn spullen zijn nogal enthousiast. Heeft iemand van jullie al eens iets (ik bedoel hardware) van deze man gehoord. Daar ik aan streaming zit te denken, ben ik vooral geïnteresseerd in de DAC. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 juni 2010 Report Share Posted 18 juni 2010 Was die DAC al niet besproken in Vi-Fi of Music Emotion? De DAC op een houten plankje. Het was Duits dacht ik. Ik moest er laatst nog aan denken is weer eens wat anders, hout als materiaal om resonanties op te vangen in plaats van te pochen over een aluminium blok dat uit een stuk gefreesd is. Leuke quote: Altmann Micro Machines is a German company focusing on the deliberate application of technology with the intent to improve customer's wellbeing through procreation of uplifting and joyful experience. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Misschien wat kritisch over de beroerde prijs/kwaliteitverhouding: Altmann DAC Een zekere Robert heeft hem gehoord, hij is daar verder wel positief over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Misschien wat kritisch over de beroerde prijs/kwaliteitverhouding: Altmann DAC Een zekere Robert heeft hem gehoord, hij is daar verder wel positief over. Hallo Richard2, Dat stukje forum had ik inmiddels ook gevonden. Ik moet eerlijk zeggen dat dat knap negatief was. Met als grootste exponent daarvan wel de opmerkingen van Sander Sassen. Daar heb ik al eerder wat van gezien op fora en dat was tot nu toe altijd negatief. Ik heb hem ook eens ontmoet op de doe het zelf audio dagen en daar maakte hij ook een nogal arrogante indruk op mij. Dus eerlijk gezegd doet zijn mening er bij mij niet toe. Hij kan overigens best deskundig zijn hoor, maar zijn stijl bevalt me niet. Maar toch bedankt voor de moeite. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Dat stukje forum had ik inmiddels ook gevonden. Ik moet eerlijk zeggen dat dat knap negatief was. Met als grootste exponent daarvan wel de opmerkingen van Sander Sassen. Daar heb ik al eerder wat van gezien op fora en dat was tot nu toe altijd negatief. Ik heb hem ook eens ontmoet op de doe het zelf audio dagen en daar maakte hij ook een nogal arrogante indruk op mij. Dus eerlijk gezegd doet zijn mening er bij mij niet toe. Hij kan overigens best deskundig zijn hoor, maar zijn stijl bevalt me niet. Maar toch bedankt voor de moeite. Groet, Leobus Komt mij voor dat je dat dan door een bevooroordeelde negatieve bril hebt gelezen. Dat stukje is over de klank in feite heel erg positief! Commentaar is er wel over de prijs: 10% werkelijke waarde, 90% hype en winst. Maar dat is feitelijk gezeur want dat gaat voor veel audiofiel spul op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 juni 2010 Author Report Share Posted 22 juni 2010 Komt mij voor dat je dat dan door een bevooroordeelde negatieve bril hebt gelezen. Hallo Pjotr, Zou best wel eens kunnen; niets menselijks is mij vreemd. Waarschijnlijk gaan mijn haren overeind staan bij de naam van Sander S. Overigens is het zeuren over prijzen wel iets dat zelfbouwers niet vreemd is. Zij kunnen over het algemeen veel goedkoper zelf bouwen. Of ze dan de performance halen die een full time hobbyist(een prof dus)kan halen, betwijfel ik. Ik hoef alleen maar naar mijn eigen speakers te kijken. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Zelfbouwers hebben doorgaans meer zicht op het technisch inhoudelijke en wat de kosten zijn. Niet alle maar er zijn er toch wel behoorlijk wat. Wat Altmann doet is a-synchroon re-sampelen en een NOS dac'je gebruiken. Dat doen DHZ'ers al jaren met uitstekende resultaten. En 47-Labs doet het ook met hun kubus-DAC. Altmann is daar helemaal niet de eerste mee, niet uniek in en ook niet de beste. En onder DHZ'er zitten meer profs dan je denkt met vaak veel meer inzicht dan professionele audio-ontwerpers. Ze doen dat alleen voor de hobby omdat ze voor hun werkelijke beroep/broodwinning iets veel beters of spannenders hebben. Dat Altmann Dacje is een uitstekend klinkend ding daar niet van. Maar als ik mij 2 maanden kwaad maak op zo'n ontwerp dan levert mijn assembleur bij aantallen van 100 stuks zulke printen voor ca. 80, hooguit 100 euries per stuk. Zou ik het in China laten maken ca. 10-20 eu. Veel DHZ'ers hebben dezelfde kennis, dus ja vind je het gek dat ze meer dan 1300 euries af maker veel geld vinden? Maar als iemand dat bedrag over heeft voor de klank, wie ben ik om daar iets van te zeggen? Kan alleen maar zeggen slim aangepakt Altmann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts