Jump to content

Nieuw element

james bond
 Share

Recommended Posts

Gefeliciteerd met je nieuwe element!

Leuk verhaal en heel herkenbaar: ook ik had een aantal maanden terug last van veel kraken en een onaangenaam geluid.

Mijn streamer klonk beter en ik was bang dat ik uitgeluisterd was op mijn draaitafel.

Bij controle bleek het element wel wat slijtage te vertonen.

Sinds ik een nieuw element heb geniet ik weer met volle teugen ...

Mooie draaitafel overigens

Groeten,

Gerald

Mooi verhaal, Bond en gefeliciteerd! Uhm, ik heb nog wat vragen:

1. Hoe lang heb je met het element gedaan?

2. En is het een MC, wat gebeurt daar nu mee, met de oude, de prullenbak in?

3. Hoe lang heb je eigenlijk met het vorige element gedaan?

4. Wat verslijt er dan precies in het element?

5. Wat voor platenspeler is het? Komt me niet heel bekend voor behalve dat het een Rega arm heeft.

Mat

Ouch, slechte mat... Ja, voor mijn platenspeler heb ik ook een nieuwe nodig. Wat is eigenlijk een "slechte mat"? Wat gebeurt er met het geluid? (Dit zou zijn eigen thread moeten hebben! Maar ik kan even niet onze platenmat-thread vinden, oh hier.)

En is kurk altijd de beste oplossing voor iedere draaiplateau, zij het gemaakt van 'metaal' of van een 'plastic'?

Mijn ervaring is dat de vorm van de naald wel bepalend is voor hoe erg de tikken en het kraken is.

Zo had de Goldring Eroica H heel wijnig last van de tikken terwijl de nieuwe sumkio Bluepoint special evo III daar meer last van heeft.

Toch is de laatste een veel betere combi met mijn arm en daarom veel aangenamer om naar te luisteren.

Groetjes George

Poeh, een hele opluchting, het ligt niet aan het element.. Toch handig als je wat geluidsapparatuur achter de hand hebt.. Dit was wel het goedkoopste elementje wat op de markt is denk ik (gekregen), maar dat viel niet al te erg tegen. Toch op zoek naar een grondiger borsteltje dus, maar ook weer geen staalborstel.. Moeilijk..

-ik wil dit topic niet hijacken, maar ik heb nog niet genoeg ervaringsmateriaal om er een apart topic over te beginnen..-

Tsja, de Knosti.. Is weer zo'n gedoe om die spindel er telkens op en af te schroeven.. Bovendien moet ik de plaat daarna met een natte onderkant op de 'zuigplatter' leggen..

Ik heb er eerder wel over gedacht om de borstels uit de Knosti te slopen, maar dat vind ik dan weer zonde..

Ik gebruik nu het gewone standaard koolstofvezel schoonmaakborsteltje, waarvan ik

dat was voor de foto, tegenwoordig staan ze uitelkaar.

Heeft dat een reden, dat ze niet bij elkaar mogen staan?

Jazeker wel, al is het bij de ene combi meer te horen dan bij de ander...

De afstraling van de voeding zo dicht bij het element kan voor storing zorgen...

Greetz,

Lestat

Die ene lp die ik wanhopig schoon probeerde te krijgen kan in de kliko vrees ik. Die zal wel 100.000 keer op een koffergrammofoon met stalen naalden zijn afgespeeld.. Ik heb er nu een paar andere gedaan met de nieuwe mega-zuigkop, en die zijn heerlijk stil geworden, ik ben tevreden. Het is best een leuk werkje om te doen, maar niet je hele collectie achter elkaar. Meer even voordat je die plaat gaat beluisteren.

Opgeruimd staat netjes :)

Die ene lp die ik wanhopig schoon probeerde te krijgen kan in de kliko vrees ik. Die zal wel 100.000 keer op een koffergrammofoon met stalen naalden zijn afgespeeld.. Ik heb er nu een paar andere gedaan met de nieuwe mega-zuigkop, en die zijn heerlijk stil geworden, ik ben tevreden. Het is best een leuk werkje om te doen, maar niet je hele collectie achter elkaar. Meer even voordat je die plaat gaat beluisteren.

Opgeruimd staat netjes :)

Misschien nog eens met Cillit Bang ontvetter proberen... Wie weet...??

Maar ik ben bang dat het ingeperst vuil is. helaas komt ook dat voor.

:(

Misschien nog eens met Cillit Bang ontvetter proberen... Wie weet...??

Maar ik ben bang dat het ingeperst vuil is. helaas komt ook dat voor.

:(

Sommige stukken groef lijken een 'witte bodem' te hebben ja.. :huh: Ach, een keertje Cillit Bang kan dan ook geen kwaad..

5. Wat voor platenspeler is het? Komt me niet heel bekend voor behalve dat het een Rega arm heeft.

Formeel is het een Transrotor Murano, maar feitelijk is het een tweede-generatie

Michell Syncro, met daarop de motor van een Michell GyroDec.

Hier is een originele Syncro:

syncro_2.jpg

Later verving Michell de Syncro door de Mycro: een Syncro met zwart-acryl plateau

en een kleinere versie van het geinverteerde lager van de GyroDec.

Transrotor verkocht die versie onder de naam Black Murano.