WanFie Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Ik heb eergisteren bij KPN internet, TV en bellen via de in mijn huis liggende glasvezelkabel besteld. Mijn bedoeling is om hier het vervolg van de installatie te beschrijven. 18-06-2010 Omdat het de laatste mogelijkheid was om voor 20 juni bij KPN gratis HDTV Harddisk recorder (voor één jaar) te krijgen een bezoekje aan Glashard gebracht. Er zijn hier twee andere aanbieders, waarvan de ene veel te duur is en de andere met een zielige "tuner" op de proppen komt. Die andere is Ons Brabantnet die welliswaar een iets goedkoper pakket heeft, maar dan geen digitale TV heeft. Het volgende pakket heeft dat wél en is iets sneller dan KPN, maar heeft alleen digitale aansluitingen voor de TV (Bij HDTV). Er is dus geen mogelijkheid om het geluid van de TV via mijn stereoset te laten lopen. Er zit ook geen cijferdisplay op het kastje, zodat je bij radiogebruik altijd de TV moet aanzetten om de gekozen zender te zien. Bij Ons Brabantnet moet ik ook nog telefoonkosten betalen, tenzij het abonees van Ons Brabantnet zijn, die ik wil bellen. Ik heb daarom gekozen voor het KPN Brons pakket wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Zeker niet oninterssant. Ik betaal puur alleen voor internet al 55 euro (XS4All), komt nog bij vaste KPN telefoon aansluiting en Ziggo kabel abbo voor tv. Zeker 100 euro per maand denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Zeker niet oninterssant. Ik betaal puur alleen voor internet al 55 euro (XS4All), komt nog bij vaste KPN telefoon aansluiting en Ziggo kabel abbo voor tv. Zeker 100 euro per maand denk ik. Wordt het dan niet eens tijd om naar een andere provider te gaan kijken je betaald nu wel de hoofd prijs voor alleen een internet abo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Ben beroepsmatig wel afhankelijk van een goede (stabiele) verbinding, dus echte prijsvechters hoeft van mij niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Ik ook daarom heb ik hear het meest stabiele netwerk en betaal het minst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Zeker niet oninterssant. Ik betaal puur alleen voor internet al 55 euro (XS4All), komt nog bij vaste KPN telefoon aansluiting en Ziggo kabel abbo voor tv. Zeker 100 euro per maand denk ik. Misschien XS4All Only overwegen? Basic kost ook 55,- maar is sneller (20 Mb/1 Mb) en je kunt er een VOIP abonnementje nemen en KPN laten opzeggen. XS4all regelt alles voor je, je houdt je oude tel.nr en je krijgt er gratis een prima VOIP router (wireless en bekabeld) bij. (Fritz!Box). Ik heb een VOIP-abo van 5,- per maand en heb nu alleen nog een factuur van XS4all. Bellen doe ik toch meestal via Voipbuster en/of mobiel. Ik hecht ook waarde aan een betrouwbare provider vanwege m'n werk maar heb hiermee flink bespaard en ben zeer tevreden over de router en de VOIP-mogelijkheden. Bij ons ligt ook al glas tot in de meterkast. Ik wacht de aanbiedingen nog even af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Misschien XS4All Only overwegen? Basic kost ook 55,- maar is sneller (20 Mb/1 Mb) en je kunt er een VOIP abonnementje nemen en KPN laten opzeggen. XS4all regelt alles voor je, je houdt je oude tel.nr en je krijgt er gratis een prima VOIP router (wireless en bekabeld) bij. (Fritz!Box). Ik heb een VOIP-abo van 5,- per maand en heb nu alleen nog een factuur van XS4all. Bellen doe ik toch meestal via Voipbuster en/of mobiel. Ik hecht ook waarde aan een betrouwbare provider vanwege m'n werk maar heb hiermee flink bespaard en ben zeer tevreden over de router en de VOIP-mogelijkheden. Bij ons ligt ook al glas tot in de meterkast. Ik wacht de aanbiedingen nog even af. Kun je doen maar zo betrouwbaar is Xs4all nou ook weer niet overal. Sinds ik ben overgestapt op Xs4all only heeft mijn ADSL verbinding er 4x uit gelegen afgelopen half jaar, soms een paar uur, soms een dag. 1x heeft het ze een week en mij iets van 15 telefoontjes gekost voordat ze het gefixt hadden. Heel vervelend als je thuis werkt via een VPN tunnel. Blij dat ik nog gewoon een vaste telefoon aansluiting heb via KPN. Met ADSL van KPN heb ik daarvoor in jaren geen storing gehad. Misschien dat jij nooit problemen met Xs4all hebt maar hier (en elders in de buurt) houdt het niet over met ze. Hou me ten goede, Xs4all is als provider op zich top maar hun netwerk is niet overal wat ze beloven. Btw Paul, ik heb vorige week nog bij ze geïnformeerd hoe het zit met glas. Ze zijn daar bij Xs4all nog helemaal niet mee bezig kreeg ik als antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Da's mooi balen, Peter. Als ik zoveel storingen had was ik beslist niet lovend over deze club geweest. Ik heb net even de eventlogs van m'n router en m'n huisalarm (is ook deels afhankelijk van een internetverbinding) even doorgespit tot begin dit jaar maar kan nog geen hik vinden. Voor zover ik me herinner was er eervorig jaar een keer een korte storing maar verder ook niets. Die glasverbinding is al neergelegd tijdens de bouw van ons huis. Ik neem aan dat meerdere partijen, zoals UPC of KPN/XS4All, een snelle verbinding over die verbinding mogen gaan aanbieden. Ik heb er ook nog niets van vernomen dus afwachten maar. Van XS4all heb ik er ook nog niks van gehoord hoewel ze van het voorjaar wel grote plannen hebben aangekondigd met digitale televisie en (kosteloze) snelheidsverhogingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Even een tussentijdse aanvulling op pagina 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Hoi Paul, Als je al glas tot in de meterkast hebt EN je ADSL en telefoon ook daarover loopt, ook al is dat in huis verder gewoon draad, zul je idd weinig problemen hebben. Maar als het er al ligt biedt KPN het dan niet aan? Hier is het nog vanaf de wijkcentrale naar huis koper. En ik zit 5 km van de wijkcentrale af. Dan wordt het tricky-er. Maar goed voorheen was het KPN en nooit een storing, is toch dezelfde wijkcentrale en hetzelfde koperdraad in de straat zou je zeggen. Alhoewel die storing van een week een mankement van de Xs4all modem in de wijkcentrale bleek. Geeft niet maar ik ben wel dagenlang door de helpdesk van het kastje naar de muur gestuurd (letterlijk). Het zijn n.l. altijd de spullen van een ander die niet deugen. Pas na 4 dagen kwam er iemand aan de telefoon, nadat ik behoorlijk boos werd omdat ik voor de zoveelste keer het standaard deuntje had gehoord, die echt kennis van zaken had en de juiste stappen ondernam. Dat is wel zo bij Xs4all, de kennis zit er wel maar het duurt even. Dat is bij veel andere providers veel rampzaliger. Nee, als glas goed werkt neem ik het onmiddellijk. Maar daarvoor zijn nog helemaal geen plannen in deze streek. @Hans, Ben wel heel benieuwd hoe dat verder loopt en of het je uiteindelijk bevalt. Glas is wel de toekomst en zijn we ook van het monopoly van de kabelaars af wat TV betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Zeker niet oninterssant. Ik betaal puur alleen voor internet al 55 euro (XS4All), komt nog bij vaste KPN telefoon aansluiting en Ziggo kabel abbo voor tv. Zeker 100 euro per maand denk ik. Misschien XS4All Only overwegen? Basic kost ook 55,- maar is sneller (20 Mb/1 Mb) en je kunt er een VOIP abonnementje nemen en KPN laten opzeggen. XS4all regelt alles voor je, je houdt je oude tel.nr en je krijgt er gratis een prima VOIP router (wireless en bekabeld) bij. (Fritz!Box). Ik heb een VOIP-abo van 5,- per maand en heb nu alleen nog een factuur van XS4all. Bellen doe ik toch meestal via Voipbuster en/of mobiel. Ik hecht ook waarde aan een betrouwbare provider vanwege m'n werk maar heb hiermee flink bespaard en ben zeer tevreden over de router en de VOIP-mogelijkheden. Bij ons ligt ook al glas tot in de meterkast. Ik wacht de aanbiedingen nog even af. Dat heb ik allemaal hoor (alleen geen voip) Gelukkig ook niet de probs van Peter. Een keer (toen ik nog fanatiek gamede) had ik last van een hoge ping. Een mailtje en het was binnen een dag opgelost. Er zal best wel eens een storing geweest zijn, maar ik heb er danniets van gemerkt (werk pas het laatste jaar vrijwle full time vanaf huis). Ik ga binnenkort verhuizen, dus kan beter wachten tot ik op de nieuwe stek zit. Mijn interesse ging meer uit naar de digitale tv optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Wees maar blij Duck. Het drukt je behoorlijk op de realiteit hoe afhankelijk je kunt zijn van internet. Een week nauwelijks kunnen werken en veel gezanik om keer op keer hetzelfde aan de helpdesk uit te moeten leggen is erg frustrerend. Overigens vrijwel alle telefoon verkeer met mijn werk gaat (gratis) via Skype. Al dan niet met beeld. Gewoon geweldig dat je collega elders je via remote desktop kan laten zien wat ie bedoeld en vv. Nog een reden om geen VoIP te nemen hier zijn de regelmatige stroomstoringen. De grote storing in Sassenheim een half jaar geleden heeft dan wel de krant gehaald maar die andere 3 afgelopen jaar van vergelijkbare duur (eentje zelfs behoorlijk langer) niet. Zonder netstroom ook geen IP telefoon meer en ook geen mobiel meer na een uurtje. De oude KPN telefoon blijft het dan nog wel doen. Ach, je leert er mee leven en je went er aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Ik vind glasvezel tot aan de deur danwel de meterkast grote flauwekul. Zelfs over 10 jaar hebben we dat niet nodig. De gewone kabel kan tot 480 mbit /sec. Het glasvezel ligt tot aan het kastje van de kabel ergens in de buurt van een stoep. Die laatste tientallen meters gaan prima over coax, met naar elk huis een eigen stukje kabel. Kabel biedt mij alles wat ik wens, tegen acceptabele kosten. De snelheid is super en constant. Coax is uiteraard superieur aan tweedraads koperdraad. Zal dat altijd blijven. Na 10 jaar ADSL en diverse providers met telkens goede ervaringen kan ik zeggen dat die techniek naar huidige maatstaf verouderd is, ten opzichte van kabeltechniek. Ook de opvolger van adsl zal niet kunnen concurreren met kabel. (is hooguit interessant voor buitenwijken waar ze nog via schotels tv kijken) Ziggo is dan ook de nieuwe KPN wat mij betreft. (wat betreft geleverde techniek - niet wat betreft administratie en bereikbaarheid) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Ziggo is dan ook de nieuwe KPN wat mij betreft. (wat betreft geleverde techniek - niet wat betreft administratie en bereikbaarheid) Ook niet wat techniek betreft hoor. Digitale TV van Ziggo is gewoon behoorlijk duur en daarnaast is het kwalitatief soms niet wat het zijn moet: Geluid loopt af en toe behoorlijk a-synchroon met beeld. Is op zich een technisch probleem wat niet hoeft maar Ziggo neemt dat niet zo nauw. De digitale kabel TV is one way en dat betekent dat alle kanalen parallel door dat mooie coaxje moeten. En dat begint aardig vol te raken zo langzamerhand. Het zenderaanbod is het laatste jaar aardig ingekrompen bij Ziggo om plaats te maken voor HD kanalen. En wil je die ontvangen dan moet je daarvoor weer extra gaan betalen. Glasvezel is IP TV en daarbij hoeft er maar 1 kanaal tegelijk er doorheen. Dat kan natuurlijk met coax ook maar daarvoor is de infrastructuur nu niet geschikt en dat zal nog wel lang duren voordat dat verandert. Grote voordeel wat ik in glas zie is dat er meerdere aanbieders zijn. Op de kabel heeft 1 provider het monopoly omdat die ook beheerder is en kan doen en vaak laten, wat ie wil. Die monopolist zal geen concurrenten toelaten tenzij mettertijd een wet hem daartoe dwingt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 juni 2010 Author Report Share Posted 22 juni 2010 Ziggo is dan ook de nieuwe KPN wat mij betreft. (wat betreft geleverde techniek - niet wat betreft administratie en bereikbaarheid) Ook niet wat techniek betreft hoor. Digitale TV van Ziggo is gewoon behoorlijk duur en daarnaast is het kwalitatief soms niet wat het zijn moet: Geluid loopt af en toe behoorlijk a-synchroon met beeld. Is op zich een technisch probleem wat niet hoeft maar Ziggo neemt dat niet zo nauw. De digitale kabel TV is one way en dat betekent dat alle kanalen parallel door dat mooie coaxje moeten. En dat begint aardig vol te raken zo langzamerhand. Het zenderaanbod is het laatste jaar aardig ingekrompen bij Ziggo om plaats te maken voor HD kanalen. En wil je die ontvangen dan moet je daarvoor weer extra gaan betalen. Glasvezel is IP TV en daarbij hoeft er maar 1 kanaal tegelijk er doorheen. Dat kan natuurlijk met coax ook maar daarvoor is de infrastructuur nu niet geschikt en dat zal nog wel lang duren voordat dat verandert. Grote voordeel wat ik in glas zie is dat er meerdere aanbieders zijn. Op de kabel heeft 1 provider het monopoly omdat die ook beheerder is en kan doen en vaak laten, wat ie wil. Die monopolist zal geen concurrenten toelaten tenzij mettertijd een wet hem daartoe dwingt. Ziggo heeft hier ook glasvezel liggen tot het eind van de straat. Blokbeelden zie ik tegenwoordig niet meer. Ook het geluid en beeld niet synchroon is ook minder dan 4 jaar geleden, maar nog steeds aanwezig. Ik hoop dat KPN dit beter doet. Ik heb overigens ook voor KPN gekozen omdat deze, gratis bellen met alle vaste nummers (7 dagen van 7) in het bronspakket hebben zitten. Ziggo alleen met nummers van Ziggo abonnees en Ons Brabantnet alleen met Ons Brabantnetabonnees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Hoi Hans, Hier heeft het ook jaren goed gelopen maar de laatste maanden is dat a-synchroon lopen af en toe weer bar. Lees het Ziggo forum er maar op na, het regent klachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 De zogenaamde lipsync problemen worden meestal door de flatpanel tv veroorzaakt. Speel het geluid maar eens rechtstreeks af via je versterker. Meestal is het probleem dan opgelost. Pjotr, er is ruimte zat op de kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 De zogenaamde lipsync problemen worden meestal door de flatpanel tv veroorzaakt. Speel het geluid maar eens rechtstreeks af via je versterker. Meestal is het probleem dan opgelost. Wat raar, ik heb het ook op een analoge beeldbuis TV die rechtstreeks op de decoder aangesloten zit via scart (RGB). Zal de losse decoder ook wel niet in orde zijn. En wat ook raar is dan is dat het meestal heel lang goed gaat en dan weer af en toe niet. Overigens de toevoeging "zogenaamde" suggereert dat ik lieg. En met mij vele anderen die hetzelfde hebben. Werk jij bij Ziggo of zo? Lipsync problemen zijn lipsync problemen en dat is af en toe meer dan een halve seconde. Of dat nu zo aangeboden wordt door Ziggo of door de decoder veroorzaakt wordt of niet maakt toch niet uit? Het blijft bagger en heel irritant af en toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juni 2010 Author Report Share Posted 23 juni 2010 De zogenaamde lipsync problemen worden meestal door de flatpanel tv veroorzaakt. Speel het geluid maar eens rechtstreeks af via je versterker. Meestal is het probleem dan opgelost. Wat raar, ik heb het ook op een analoge beeldbuis TV die rechtstreeks op de decoder aangesloten zit via scart (RGB). Zal de losse decoder ook wel niet in orde zijn. En wat ook raar is dan is dat het meestal heel lang goed gaat en dan weer af en toe niet. Overigens de toevoeging "zogenaamde" suggereert dat ik lieg. En met mij vele anderen die hetzelfde hebben. Werk jij bij Ziggo of zo? Lipsync problemen zijn lipsync problemen en dat is af en toe meer dan een halve seconde. Of dat nu zo aangeboden wordt door Ziggo of door de decoder veroorzaakt wordt of niet maakt toch niet uit? Het blijft bagger en heel irritant af en toe. Bij mij dus precies zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Ik herinner mij de lipsync problematiek al sinds dat de commerciële zenders jaren geleden (>10 jaar) overschakelden op digitale technieken. Dat was in de tijd van de analoge kabeltv. (eigenlijk moet ik hier zeggen; de schoteltechniek ging over naar digitalisering, kabelaars plukken het signaal ook van de satelliet) Toen leek elk muziekprogramma, maar ook het Journaal, wel een play-back show! Dat probleem is groter, opvallender, geworden toen àlle zenders overschakelden op digitale technieken. Vervolgens ging de huiskamer over op digitale kabeltelevisie én heeft men ook nog eens een plat scherm aangeschaft, waarbij er ook een aantal milliseconden afwijking is tussen beeld en geluid (beeld gaat ook nog eens door een processor en komt te laat op het scherm). De lipsync problemen hebben zich dus opgestapeld. 100 Hz beeldbuis tv's hebben het ook, trouwens. Maar het heeft niets met de aanbieder Ziggo ansich te maken. De problemen ontstaan al onderweg in het proces. Analoge tv techniek had hier geen last van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 juni 2010 Author Report Share Posted 24 juni 2010 Zie update openingspost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 juni 2010 Report Share Posted 29 juni 2010 De problemen met synchronisatie zijn bij Ziggo pas ontstaan nadat de HD-recorder van Humax een update kreeg. Daarvoor nooit een centje pijn. Dus m.i. ligt het niet an Ziggo maar aan Humax (en ook aan Ziggo, want die zouden die digitale recorder hebben getest). Het probleem doet zich overigens pas voor bij terugspoelen in een lopende uitzending. Niet bij gewoon tv-kijken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 juni 2010 Report Share Posted 30 juni 2010 De problemen met synchronisatie zijn bij Ziggo pas ontstaan nadat de HD-recorder van Humax een update kreeg. Daarvoor nooit een centje pijn. Dus m.i. ligt het niet an Ziggo maar aan Humax (en ook aan Ziggo, want die zouden die digitale recorder hebben getest). Het probleem doet zich overigens pas voor bij terugspoelen in een lopende uitzending. Niet bij gewoon tv-kijken. M rc Marc, misschien ben je niet kritisch genoeg. Sluit eens een versterker op je Humax aan, en laat het geluid via tv + versterker de kamer in komen. Je zult merken dat er een echo ontstaat. (veroorzaakt door de vertraging in de platte TV) Tenzij je een 50 Hz tv hebt, dan heb je de grootste kans dat er geen vertraging is. Zoals ik al vermeld heb, is het woord lipsync al enige jaren geleden uitgevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 juli 2010 Report Share Posted 1 juli 2010 Analoge tv techniek had hier geen last van onzin. waarvoor hadden ze ook al weer al die "delay-lijnen" onder het "mediapark" gelegd...? @Hans glas is leuk, voor mij vooral vanwege de enorme upload snelheid. Neen niet voor de torrent downloads, maar om fatsoenlijk je eigen servers te draaien die je weer onafhankelijk van de "cloud" maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 juli 2010 Report Share Posted 1 juli 2010 De problemen met synchronisatie zijn bij Ziggo pas ontstaan nadat de HD-recorder van Humax een update kreeg. Daarvoor nooit een centje pijn. Dus m.i. ligt het niet aan Ziggo maar aan Humax (en ook aan Ziggo, want die zouden die digitale recorder hebben getest). Het probleem doet zich overigens pas voor bij terugspoelen in een lopende uitzending. Niet bij gewoon tv-kijken. M rc Marc, misschien ben je niet kritisch genoeg. Sluit eens een versterker op je Humax aan, en laat het geluid via tv + versterker de kamer in komen. Je zult merken dat er een echo ontstaat. (veroorzaakt door de vertraging in de platte TV) Tenzij je een 50 Hz tv hebt, dan heb je de grootste kans dat er geen vertraging is. Zoals ik al vermeld heb, is het woord lipsync al enige jaren geleden uitgevonden. Goodtube, ik had natuurlijk moeten vermelden dat het geluid bij ons altijd via de versterker loopt. Dat is al een jaar of 20, 30 zo, dus was ik die bijzonderheid vergeten te vermelden. Ik geloof je wel. Dus, met versterker erbij was er TOT de update van de Humax (verhip, ik schreef Mumax!) niks te merken/klagen over lipsync-problemen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts