Hans van Liempd Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 (edited) Ondertussen is deze dag achter de rug, Zie LINK Hier het overzicht van de bijeenkomst. Aanmelden blijft mogeljk, de zaal is groot genoeg. Mocht er overigens iets niet kloppen in onderstaande, laat het dan even per PM weten. Het aanbieden van apparatuur. We hebben n.l. een set, twee draaitafels (waarvan één met twee armen en elementen) en 8 phonotrappen. Dit lijkt mij royaal voldoende. Datum: Zaterdag 4 september 2010 Plaats: Café Aad Leeuwe Burg. Th. Wackersstraat 61 6041AK Roermond Programma: 10:00 opbouwen 11:00 start met koffie 11:30 eerste sessie, de phonotrappen van ong € 600,-. Dit, met de draaitafel van Stefk of de Thorens van Sodejuu. Hier kiezen we de beste uit en laten deze eens draaien met de dure draaitafel. Deze phonotrap draait ook mee in de volgende serie., n.l. 12:45 pauze met broodjes 13:15 tweede sessie, de € 1000,- klasse en spelen we met de dure draaitafel. Hier kiezen we de beste uit en laten deze eens draaien met Stefk of Sodejuu z'n draaitafel. De beste uit deze serie mag meedoen bij de laatste sessie. 14:30 pauze 15:00 derde sessie, phonotrappen van € 2000,- en duurder (met de dure draaitafel). De beste hiervan laten we ook eens draaien met de draaitafel van Stefk. 16:15 nog wat tijd voor het draaien van muziek 17:30 opruimen 18:00 vertrek naar restaurant 18:30 eten bij: Eetcafe en zalenlocatie "De Mert" Markt 1 6071 JD Swalmen Tel. 0475-504391 Voor elke groep hebben we 1:15 uur, dat ZAL wel lukken. Niks moet, roken buiten en bijkletsen in de kroeg. Muziek: Voor elke set hebben we één klassiek, één jazz en één popstuk. We draaien die niet helemaal, maar een paar minuten zal wel genoeg zijn. set 1 klassiek. Bach/Janos Starker cellomuziek (Sodejuu) Jazz, Theme from "side street" Chuck Mangione. Dynamisch instrumentaal nummer met blazers. (HansvL) Pop, Janis Ian, Breaking Silence van het dito genoemde album, waanzinnig dynamisch, strakke drums (Arden) set 2 klassiek, Mozart, concert voor twee piano's (Hansko) Jazz, Ann Burton: Bij myself alone. Track Yesterday & Yesterdays (2:53). Ook mooie opname met vrouwelijke zangstem en diverse instrumenten.(Piano, bas, drums, sax, gitaar) (Hansko) Pop Beatles Because (Hansko) set 3 klassiek Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest. (Hansko) Jazz The Monty Alexander Trio: live at the Montreux Festival. Track Feelings (5:20). Zeer dynamisch piano trio, alle registers worden gebruikt van hoog tot laag. Mooie opname. (Hansko) Pop Rebecca Pidgeon (Chesky records) met bv. Spanish Harlem . (DHfreakie) Kosten: € 14,- voor zaalhuur, inclusief Koffie, broodjes en vlaai. Eten na afloop wordt geregeld door Sodejuu, aanmelden via e-mail Meeeters: Arden Glenn Sander Sodejuu Hansko HansvL Johnhifi Audiofreak Pioniertje Audiopaul Mumsoft Chris Deelnemers vergelijk: KT88, Audiofreak, Arden Sodejuu Hansko Wol Wim Stefk Richard (Ritsjie) Johnhifi Pioniertje Maggie 1.5 Dhfreakie Mumsoft TubeJack Ivan10 Audiopaul Chris (broer van Hans) Tom (broer van Pioniertje) Hans van Liempd Set: Van Sodejuu, Voorversterker: Ayre K3-R-P (of Yamaha C-60?, of DENON, PRA-2000Z ) Eindversterker: Bryston 4B-ST of 12W zelfbouw Luidsprekers: Wilson Watt (zonder puppy) of Sonus Faber Guarneri Homage. Draaitafels: ''Impact'' met Jelco 750 en Soundsmith ''voice'' (KT88) met extra armboard met een 12 inch arm met EMT TSD-15 MC 1 BC (Arden) Thorens TD-160B Mk2/Linn Basik Plus/Goldring Eroica LX (Sodejuu) Rega P25 met RB600, Benz Ace Low, Achroplatter, Kuzma clamp en Heed Orbit II voeding (Stefk) (oov) Phonotrappen: Soundsmith MMC2 ( € 679 ) (Arden) Bluenote Phono 1 (€ 599) (Stefk) Supa 2.0G phono (€ 139) (Sodejuu) Astin AT8000 ( € 1.000) (Arden) Sphinx Phono Equaliser (€ 1000)(johnhifi) Octave phonomodule ( +/- €4.500 ) (Arden) Array Obsydian PH 2 ( +/- €2.250 ) (Hansvl) Roksan Phono Reference DXP SE ( +/- € 2.250) (Audiopaul) Phase checker: Oehlbach Phaser (Audiopaul) Edited 5 september 2010 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Jammer is vanaf Alkmaar moeilijk te doen met het openbaar vervoer. Maar de plek ziet er gezellig uit. Welke phono-trappen komen mee, naast: - Van den Hul - The Grail - Array ... En wat willen we er naast testen? 1. Nog een remaster LP versus het origineel? 2. Platenmatten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Yes! weer een Hear dag altijd gezellig. Natuurlijk kan ik mijn Phono Dude mee nemen als daar interesse naar is. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 'k Zal het toppic volgen; zeker de moeite waard om weer eens zo'n audiodag bij te wonen, misschien met spullen. Maar de afstand is redelijk groot vanuit het hoge noorden en mijn agenda moet ook ruimte bieden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 (edited) Ik zit hier de laatste tijd zo weinig dat ik niet weet waar de quote vandaan komt, maar als er phonotrapjes vergeleken worden dan wil ik daar best bij zijn Elders (pag 11) heb ik aangegeven dat er een mogelijkheid om te eten is. Als het geen horde volk is, kan het in de gelegenheid waar we de meeting houden. Bij meer toeloop zullen we waarschijnlijk iets anders moeten zoeken. Ik zal dit navragen en anders een geschikte lokatie zoeken, want er zijn gelegenheden zat in de buurt. Ik zal hier bijhouden wie er wil blijven eten: (Gelieve via e-mail aan te melden.) Roger (Sodejuu) Marco (Arden) en Glenn Sander (KT88) Onno (Audiofreak) Hans (hansko) Eric (Pioniertje) Tom (johnhifi) Hans (Hans van Liempd) Ruud Marc (mumsoft) Edited 22 augustus 2010 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Wordt zo'n vergelijking niet erg ingewikkeld? Sommige phonotrappen zijn geschikt voor bepaalde elementen, maar veel minder voor andere elementen. En andere phonotrappen zijn helemaal niet geschikt voor de elementen, waarvoor andere phonotrappen wèl kunnen worden ingezet. De allerbeste MC-elementen (low output, low impedance) hebben een zeer lage inwendige weerstand. Zo is de spoelenweerstand van Ortofon types "MC A90" en "Windfeld" slechts 2 x 4 Ohm. Aanbevolen afsluitimpedantie: > 10 Ohm. Maar weinig phonotrappen kunnen zulke elementen laagohmig afsluiten en de volle gelegenheid geven hun muzikale kwaliteiten te laten horen. (In principe kùn je ze zwaarder afsluiten, maar dan komen ze niet tot hun recht.) Verder is natuurlijk de aanpassing aan de versterkeringang ook van groot belang. Nee, zomaar phonotrappen verwisselen in een gegeven audioset zou de beste elementen ernstig te kort doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Wordt zo'n vergelijking niet erg ingewikkeld? Sommige phonotrappen zijn geschikt voor bepaalde elementen, maar veel minder voor andere elementen. En andere phonotrappen zijn helemaal niet geschikt voor de elementen, waarvoor andere phonotrappen w Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Ik kan mijn Ming Da buizen phono wel meebrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Ik meld mij ook aan, maar wanneer gaat het plaatsvinden. (i.v.m. vakantie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juni 2010 Author Report Share Posted 23 juni 2010 28 augustus of 4 september b.v.?? Een datum is wel handig wanneer we een ruimte moeten afspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Ik zit hier de laatste tijd zo weinig dat ik niet weet waar de quote vandaan komt, maar als er phonotrapjes vergeleken worden dan wil ik daar best bij zijn Ha Roger, Heb je die Aleph Ono ooit nog gebouwd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 juni 2010 Members Report Share Posted 23 juni 2010 Ergens eind augustus - begin september?(Hans was me voor) Voor ons begint september het seizoen weer, dus liever niet later. De 4 september optie van Hans zou dus prima zijn. Voor wat betreft een opzet, voor de pauze een aantal pre's tot zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Stef mag je ook onder voorbehoud toevoegen ... hangt af van de gezinsplanning en familie zoals jullie weten ... Zonder probleem kan ik mn gemodde Bluenote Phono 1 meebrengen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juni 2010 Author Report Share Posted 23 juni 2010 Ik heb even gebeld met cafe Vingerhoeds. Mits er geen feest is, kunnen wij er terecht voor dezelfde prijs als wanneer we met de audioclub komen. N.l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 28 augustus of 4 september b.v.?? Een datum is wel handig wanneer we een ruimte moeten afspreken. Beiden datums kan wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Vergelijken Als het goed is, klinken ze allemaal zo' n beetje hetzelfde. http://en.wikipedia.org/wiki/RIAA_equalization Afwijkingen van 2dB zijn niet of nauwelijks hoorbaar... pas bij 3..... Groet, Jack P.s. m.i. zijn de verschillen tussen cartridges v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Vergelijken Als het goed is, klinken ze allemaal zo' n beetje hetzelfde. http://en.wikipedia.org/wiki/RIAA_equalization Afwijkingen van 2dB zijn niet of nauwelijks hoorbaar... pas bij 3..... Groet, Jack P.s. m.i. zijn de verschillen tussen cartridges véél groter.... Dus jij hebt voor de kat z'n krul die zilvermica's in je RIAA stage gesoldeerd? Wat doet dat meettechnisch? Geen drol en dat weet jij ook. Net als tuners, CD spelers en versterkers, die meten ook allemaal vrijwel hetzelfde. Ik denk zelf trouwens dat de "match" element-phonostage bepalend is, en daarvan is veel gewoon meetbaar. Maar soms, heeeeeel soms, heb je een combinatie die "magisch" is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 juni 2010 Members Report Share Posted 23 juni 2010 En wat dacht je van het subsonic filter? D Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Beide data akkoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioniertje Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Laat ik nu net voor het najaar een phono voortrap op mijn wenslijstje hebben staan; ik kom dus graag luisteren. Altijd gezellig, zo'n stel luistergekken bij elkaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Dus jij hebt voor de kat z'n krul die zilvermica's in je RIAA stage gesoldeerd? Wat doet dat meettechnisch? Geen drol en dat weet jij ook. Sssssstttt spelbreker Net als tuners, CD spelers en versterkers, die meten ook allemaal vrijwel hetzelfde. Nou dáár zijn de meningen verschillend over, sommige zeggen dat ze hetzelfde klinken. In een ABX gaan de meeste "nat" Gelukkig kan ik het een eigen sound geven MyFi.... Ik denk zelf trouwens dat de "match" element-phonostage bepalend is, en daarvan is veel gewoon meetbaar. Maar soms, heeeeeel soms, heb je een combinatie die "magisch" is. Die match van mij was ook "mazzel", maar nu snij je een héél belangrijk punt aan. Net als met alles je kunt 2 perfecte dingen/mensen hebben maar als het niet matched kun je het wel schudden. De phono-pre met de meest mogelijke pre-sets maakt dus grote kans om als "beste" uit de test te komen. Terwijl een pre, die exact op een type of merk cardridge is afgestemd wellicht, het uiterste uit een relatief eenvoudige element kan halen.... Mooi voorbeeld is b.v. Benz Lukaschek PP1.... Dus phono amps vergelijken heeft m.i. meer zin, als je eerst een mooi element kiest en daarna een phono-pre. Groet, Jack P.s. dus waarom niet een draaitafel met een makkelijk MM of High-output MC element en dáármee de verschillende pre' s testen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 En aan wat voor een makkelijk MM of High-output MC element denken we dan aan? Een Denon bijvoorbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Lijkt me een leuk element. Een vriend van mij heeft er ook een (type weet ik ff niet) maar samen met een aangepaste versie van de Phonodude klinkt het prachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 juni 2010 Members Report Share Posted 24 juni 2010 In mijn Dynavector arm past zo ongeveer ieder element, hij zit op een demotafel (nee, niet die boortoren), die kan wel worden gebruikt. Dan hoeft niemand zijn zorgvuldig getunde tafel te gaan vervoeren. Vind tegen die tijd maar uit welk element er in moet, dan is dat alvast geregeld. Als Hans voor de verdere set kan zorgdragen zit er gelijk al weer aardig schot in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juni 2010 Author Report Share Posted 24 juni 2010 Ik ga bellen voor 4 september als eerste keus. Tweede wordt dan 28 augustus. Openingspost bijgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts