Jump to content

Hear meeting 2010 : phonotrappen, phonotrappen en phonotrappen

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik zit hier de laatste tijd zo weinig dat ik niet weet waar de quote vandaan komt, maar als er phonotrapjes vergeleken worden dan wil ik daar best bij zijn :)

Ha Roger, Heb je die Aleph Ono ooit nog gebouwd?

Hey Ronald,

De PCB's zijn iig niet meer maagdelijk ;) Ik ben eraan begonnen, maar hij is nog niet af. Ik moet nog een leverancier vinden voor de FET's die gematcht moeten worden. Schuro kan ze idd tegen een aanvaardbare prijs leveren. De rest vraagt absurde bedragen. Ik moet eigenlijk eens zien of ik misschien de IRF510 en IRF9510 (ipv IRF610 en IRF9610) kan gebruiken, want die heb ik hier en masse liggen. Daar heb ik me nog niet in verdiept.

@Hans,

Beide data zijn wat mij betreft OK. de 28e begint mijn vakantie :D

Ik heb hier ook wel zin in, en wil bij interesse ook wel mijn Pearl+ meenemen, low output MC elementen zijn geen probleem, grootste verschil met de Ono is het XLR circuit wat de Pearl niet heeft.

Ik zet je erbij....

@ allen

Maar ehh... hoe nou verder..??

:)

Ik heb hier ook wel zin in, en wil bij interesse ook wel mijn Pearl+ meenemen, low output MC elementen zijn geen probleem, grootste verschil met de Ono is het XLR circuit wat de Pearl niet heeft.

Ik zet je erbij....

@ allen

Maar ehh... hoe nou verder..??

andere data

Voorstel voor een andere ruimte dan??

Of kan je aangeven welke data er nog wel beschikbaar zijn?

Anders kan ik hier misschien wat regelen.

welkom-image2.jpg

Het is wel een houten gebouw maar de akoestiek is redelijk door dat het wel aangeklede ruimtes zijn.

Horeca zal zelf voor gezorgd moeten worden.

Je hebt dan wel de beschikking over meerdere ruimtes dus je kan hier meerdere sets tegelijk opstellen.

Groetjes George

welkom-image2.jpg

Het is wel een houten gebouw maar de akoestiek is redelijk door dat het wel aangeklede ruimtes zijn.

Je hebt dan wel de beschikking over meerdere ruimtes dus je kan hier meerdere sets tegelijk opstellen.

Groetjes George

Dat lijkt me ook een heel bruikbaar alternatief, maar ik zie op zaterdag, NA 16:00 uur. Of zijn er andere mogelijkheden.??

Ik dacht ook aan iEear in Tilburg. Daar werkt Ad Koppenol die het indertijd bij Hobo zo keurig geregeld heeft. Ik weet dat iEar een grote demoruimte tot de beschikking heeft.

pand.JPG

• Members

Ik vind zowiezo het gebruiken van demoruimtes in een winkel aan te raden, over het algemeen zal de akoestiek beter zijn als lege zaaltjes welke niet of slecht zijn aangekleed. Dit betekend ook meestal dat er niet met luidspekers hoeft te worden gezeuld (ik zie Master, Tannoy, Dynaudio en B&W op de pakketlijst staan). i-Ear lijkt me dus een goed alternatief, daarbij zal Tilburg voor velen goed te doen zijn lijkt me?

welkom-image2.jpg

Groetjes George

Dat lijkt me ook een heel bruikbaar alternatief, maar ik zie op zaterdag, NA 16:00 uur. Of zijn er andere mogelijkheden.??

Ik dacht ook aan iEear in Tilburg. Daar werkt Ad Koppenol die het indertijd bij Hobo zo keurig geregeld heeft. Ik weet dat iEar een grote demoruimte tot de beschikking heeft.

pand.JPG

Meestal is het na 12:00 uur op zaterdag al wel beschikbaar maar ik dacht eerder aan een zondag dan zijn de ruimtes de hele dag beschikbaar.

Maar jou voorstel is natuurlijk ook niet verkeerd.

Je hebt dan inderdaad de beschikking over hardware en de akoestiek dat zit dan ook wel goed.

Groetjes George

Ik vind zowiezo het gebruiken van demoruimtes in een winkel aan te raden, over het algemeen zal de akoestiek beter zijn als lege zaaltjes welke niet of slecht zijn aangekleed. Dit betekend ook meestal dat er niet met luidspekers hoeft te worden gezeuld (ik zie Master, Tannoy, Dynaudio en B&W op de pakketlijst staan). i-Ear lijkt me dus een goed alternatief, daarbij zal Tilburg voor velen goed te doen zijn lijkt me?

Zal ik dinsdag bellen.? Maandag zullen ze wel dicht zijn.

• Members

Zal ik dinsdag bellen.? Maandag zullen ze wel dicht zijn.

Lijkt me een goed plan! Het kan maar geregeld zijn.

De rest vullen we later wel in...

PS, je berichtenbox is vol!

Wordt dit nou het enige onderwerp op de volgende Hear-dag? Of is het gewoon een onderonsje.

Ik weet anders nog wel een paar leuke andere onderwerpen. <_<

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Mijn Pre-amp en ik vallen dan waarschijnlijk af.

Geoptimaliseerd voor Benz elementen en dan ook nog de 0,8mv versie...

En platen zijn bij mij, het mooiste medium.

Volgende keer beter,

Jack

(...) All appeared to be well conceived and well made, with no audible gain irregularities between channels and no hum or noise. Best of all, the new step-up transformers played music consistently well, and embodied those qualities that seem now to distinguish all modern transformers from their active counterparts: superior flow and momentum, superior scale (and "scale dynamics"), and an altogether more natural, organic sense of touch. (...)

http://www.stereophile.com/artdudleylistening/1007listen/index4.html

Waarom zo eenzijdig gericht op (actieve) phono-voorversterkers? Met name wanneer het om de beste elementen (low-imp/ low-output) gaat?

Zijn (passieve) step-up trafo's (gelet op de minieme resistieve belasing van de geluidsbron) niet sowieso superieur?

Ik heb zojuist gebeld met iEar en moet nu wachten op een antwoord. Ad Koppenol was erg enthousiast, maar de anderen moesten het ook zien zitten. Bovendien zijn de door ons voorgestelde data problematisch i.v.m. gezinsuitbreiding van een van de IEar mensen en de vakantie van Ad.

Wanneer het in Tilburg zou kunnen, is het wel een prachtige gelegenheid. Er is allerlei apparatuur beschikbaar (er werd weer gedacht aan Master speakers). Bovendien op loopafstand vanaf het station en de binnenstad, zodat we daar na afloop wat kunnen gaan eten.

@ Spido

natuurlijk mag een setje trafo's ook meedoen. Het zou juist leuk zijn om die ook in het vergelijk te betrekken. Misschien heeft jou vriend Klaas ook zin om te komen..??

Volgende keer beter,

Jack

Waarom valt je dan af..?? Misschien hebben we wel een Ace ter beschikking. Dit is toch een veel verkocht element. Erg geschikt als "bron" lijkt mij.

Wordt dit nou het enige onderwerp op de volgende Hear-dag? Of is het gewoon een onderonsje.

Ik weet anders nog wel een paar leuke andere onderwerpen.

Een streaming battle tussen DAC's lijkt me voor een volgende Hear Dag leuk. En dan eventueel een vergelijk op uitgangen of kabels. Misschien nog een ouderwetse WAV versus FLAC contest, of het aantal bits van het bestand (16 bits versus 24 bits). En een leuke PC/laptop/DAC oplossing versus een all-in-one audio-solution (PS Audio, NAIM etc.). Ideeën te over!

Voor nu vind ik een phono vergelijk erg leuk, en misschien nog een LP vergelijk heruitgave - origineel. Ik zou als het Tilburg wordt bijvoorbeeld U2 - Unforgettable Fire mee kunnen nemen (origineel, origineel 180 grams, remaster 180 grams). Althans ik geloof dat de plaat zo heet of was het nu het eerste nummer... :blink:

• Members

Volgende keer beter,

Jack

Waarom valt je dan af..?? Misschien hebben we wel een Ace ter beschikking. Dit is toch een veel verkocht element. Erg geschikt als "bron" lijkt mij.

Een Ace kan idd interessant zijn, ik heb nog een phono die over de ''Lukaschek-instelling'' beschikt, maar dan standaard al voorzien van een goede voeding.

En voorversterker met intern een pre kan net zo goed meedoen, daar neem ik er namelijk zelf ook 1 van mee...

Ik weet anders nog wel een paar leuke andere onderwerpen.

Een streaming battle tussen DAC's lijkt me voor een volgende Hear Dag leuk. En dan eventueel een vergelijk op uitgangen of kabels. Misschien nog een ouderwetse WAV versus FLAC contest, of het aantal bits van het bestand (16 bits versus 24 bits). En een leuke PC/laptop/DAC oplossing versus een all-in-one audio-solution (PS Audio, NAIM etc.). Idee