Jump to content

Hear meeting 2010 : phonotrappen, phonotrappen en phonotrappen

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat Miracle ook wel wil komen.

Hij kan niet antwoorden omdat hij nu op vakantie is.

Ik ben net terug van vakantie, maar had voor de vakantie al een paar keer in dit topic gelezen, maar niet gereageerd.

Ik denk dat een phonopr

Guest tubejack

Hangt denk ik een beetje af van wélke pre.

Ik heb niet idee dat dat ding van mij beter gaat spelen na 5 zeg 10minuten.

E.e.a. staat lineair en in klasse A :)

Maar ik ken ook mensen waar zoiets 7x 24uur aanstaat.

Wàt dacht je van een hotelletje boeken Miracle :rolleyes:

Groet,

Jack

Dus jij hebt voor de kat z'n krul die zilvermica's in je RIAA stage gesoldeerd? :D

Wat doet dat meettechnisch? Geen drol en dat weet jij ook.

Voor een goede meting heb je een onmisbaar meetinstrument nodig, dat heet een luidspreker. En daar moet je dan ook nog eens met hele ervaren oren naar kijken <_<

Oftewel meettechnisch wordt het nooit wat :P

Guest tubejack

Zilvermica :o Als het kàn in je riaa ..... B)

tip van het jaar 2010!

Minstens, nét zo' n grote upgrade als een duurder element :rolleyes:

n025.gif

Groet,

Jack

Dus jij hebt voor de kat z'n krul die zilvermica's in je RIAA stage gesoldeerd? :D

Voor een goede meting heb je een onmisbaar meetinstrument nodig, dat heet een luidspreker. En daar moet je dan ook nog eens met hele ervaren oren naar kijken <_<

dus eigenlijk heeft Kt nog groene oortjes :lol:

dus nu weet je het KT, gewoon luisteren en dan weet je of het goed is B)

Guest tubejack

ps

zilver is nooit een UPgrade :ph34r:

Update:

Voor "jou" misschien niet M44.

Het is wèl zo dat zilver als "vergrootglas" kan werken, wat slecht klinkt, kan nog beroerder klinken...

Wist niet, dat je platen draaide .... maar goed.

On-topic

Ik ga morgen naar een "stokoude" phonotrap luisteren

Audio is fun :)

Jack

Edited by tubejack

Guest KT88

Omgeving Alkmaar? Nee, ik dacht niet dat we Hear-ders hier hebben in de buurt. Ach, de zaterdag. Is ook gezellig, maar zal niets aan de reistijd veranderen.

Misschien als Tubejack ook komt, dat je met hem mee kan rijden?

Alkmaar-Zaandam moet per OV nog wel te doen zijn.....

Guest KT88

Jamaar......... ik heb vellen en die doen zo ongeveer alles fout volgens hen-die-er-verstand-van-hebben. :P:D

Ik heb nu ook weer ineens zo'n idiote synergie tussen dat Soundsmith element en een Audio Research SP9-II waar ik in 1e instantie echt niets van verwachtte......

Geluk zit soms in een heel ander hoekje dan waar je aan het zoeken bent.

(...) Ja maar......... ik heb vellen en die doen zo ongeveer alles fout volgens hen-die-er-verstand-van-hebben. :P:D

(...)

Beste KT88,

Nee hoor, het zijn in principe voortreffelijke weergevers.

Maar natuurlijk moet je ze wel (rondom hermetisch afgesloten) opnemen in een stevige scheidingswand, om akoestische kortsluiting (basverlies) en fase-ongewisse reflecties van achterkantgeluid uit te bannen. De ruimte achter de Maggies moet dan reflectievrij zijn.

En de stroomgeleiders moeten natuurlijk goed vastgelijmd zijn aan de membranen.

Heeft iemand al eens vastgesteld welke waanz

Guest KT88

Beste Spido,

Vooropgesteld dat ik je zeer respecteer waar het je algemene eruditie betreft (en je kennis van luidsprekers in het bijzonder!).

Edoch......de bedrading op het vlies vervangen door zilverfolie; gehaktballen (met of zonder jus?) en kurk op danwel onder de weergevers........

Ik vrees dat in ieder geval 2 van deze modificaties op praktische bezwaren stuiten wegens de onuitvoerbaarheid, de onbetaalbaarheid (flink wat zilver!) en de beperkte houdbaarheid van het gehakt, zeker bij deze zomerse temperaturen......

Het kurk zal geen problemen opleveren en dat zal ik dan ook zeker proberen.

Overigens heeft SOTA-Jerry (tegenwoordig veel te vinden op http://www.hififorum.nl ) zijn grote Acoustats inderdaad een soort van kast gegeven en volgens mensen die daar zijn geweest levert dat een zeer goede weergave op.

Als ik mijn benauwde Gooische huurhutje ooit nog eens mag verruilen voor een ruimbemeten Friesche woonboerderij, kan ik wellicht ook zoiets gaan proberen met de Maggies.

Ik ga er tenminste wel vanuit dat mijn huidige buren wel enig bezwaar zullen aantekenen als ik de tussenmuur uit zou hakken teneinde de ideale weergever te realiseren.

Deze beste mensen zijn ons regelmatig zeer behulpzaam en moeten ook al veelvuldig lijden onder mijn gewoonte om het volume steeds verder op te draaien naarmate de avond en mijn enthousiasme vordert.

ps

zilver is nooit een UPgrade :ph34r:

Update:

Voor "jou" misschien niet M44.

Het is w

Ik dacht dat deze draad over een Hear bijeenkomst ging...??

:confused::confused:

klopt

maar ik heb wel eens in een bus naar arnhem gezeten en die ging langs opheusden, zetten, kesteren en stopte daar zelfs ook nog...

rare wereld huh -_-

• Members

Hebben we eigenlijk al iets van Sodejuu gehoord?

Misschien wel handig om dat in ieder geval geregeld te hebben!

Volgens mij gebruikt hij ook een gebalanceerde phonokabel, dus moeten we nog een extra phonokabel meenemen denk ik zo. Mijn Phonomodul heeft ook gebalanceerd in, maar de meesten hebben dat denk ik niet (de Astin in ieder geval niet, die heeft alleen gebalanceerd uit).

Een andere mogenlijkheid is de Phonomodul ook als voorversterker te gebruiken (via cinch), deze heeft buiten 3 interne phonotrappen nog 2 line ingangen (1 x cinch en 1 maal XLR) zodat er hier ook nog 2 extra phonotrappen op kunnen worden aangesloten. Als we dat op die van Sodejuu nu ook doen, kan zijn Ayre met ingebouwde phono (gebalanceerd) ook meedoen en kunnen daar ook nog 2 of 3 phonopre's op worden aangesloten. Zo staat alles alvast aangesloten en is het alleen een kwestie van phonokabel omprikken en de einversterker schakelen tussen Balanced/Cinch!

Een kind kan de was doen...

PS, als ik hem nog op tijd hier kan krijgen probeer ik de Sutherland 20/20 ook mee te krijgen (speciaal voor Miracle!), dit is de nieuwe versie van zijn PH1. Kan ik alleen niet garanderen, officieel moet hij nog uitkomen (ik krijg er 1 van de 10 uit de eerste serie die handgemaakt zijn door Ron Sutherland zelf!). Deze phono is geheel dual mono opgebouwd met zelfs 2 powercords (geen batterijen dus dit keer), schakelbaar voor mono-elementen en nog wat van dat soort olijke gadget's. Maar nogmaals, allemaal onder voorbehoud...

9586ad62.jpg?t=1279632339

Hans heeft me gisteren een PM gestuurrd. Daar heb ik 'm 't volgende op geantwoord:

"Hoi Hans,

Tis idd wat rustiger aan het front hier. Ik lees wel mee, maar niet meer iedeere dag.

Ik heb de openingspost gelezen. Ik moet idd nog ff vragen maar zo ver ik weet zal het geen probleem zijn. Ik laat jullie deze week definitief weten of het lukt. Dat is dan voor 4 september, 's morgens en 's middags als ik het goed begrijp.

Ik kan mijn set daar wel neerzetten, of een andere (Yamaha C-60 met de 12W zelfbouw). De phonosectie van de Ayre is echter niet te gebruiken, omdat deze alleen gebalanceerd in heeft. Verloopjes heb ik niet. Derhalve kan de Fatbob ook niet meedoen, want die heeft een gebalanceerde interlink.

Ik kan wel mijn verbouwde Thorens TD-160B Mk2 met linn arm meebrengen, als ook een Denon DP-59L. In de Thorens zit dan een Goldring Eroica LX (in een Linn Basik Plus (= Akito) arm). De Denon heeft nu een Yamaha MC-9 erin zitten. Ik kan de Thorens wel voorzien van de Benz Wood, indien dat gewenst is.

Je hoort binnenkort van mij.

Greetz,

Roger "

Ik moet wel toegeven dat ik liever niet met de Fatbob sleep, ook al is het maar 150m. Ik ga vanavond vragen of op die datum de zaal beschikbaar is. vergeet echter niet dat er kosten aan verbonden zijn. Niet veel, maar toch. Wat wel weer een goedmaker is, er kan uitgebreid getafeld worden voor een habbekrats. De kaart is echter niet chique en/of uitgebreid.

Nou, ik heb gevraagd. Het blijft echter nog even een vraagteken, want ik ben de eigenaar van het zaaltje hier in het dorp tegengekomen en hij had natuurlijk de agenda niet bij zich. Er is wel iets te doen op vrijdag 3 september. Wat dat precies is wist ie niet. Als het een groot feest is, dan wordt het lastiger voor de 4e. Donderdag ga ik er ff naar toe.

Guest tubejack

zeg je nu dat zilver de afbeelding van geluid onnauurlijk groot maakt?

Wat vergroot het dan precies?

Nee dàt zeg ik helemaal niet. M.i. zijn top ontwerpers zoals van den Hul, van Willenswaard, van der Veen

eenzelfde mening toebedeeld.

Het is simpel :)

Zilver àlleen toepassen in top- apparaten en of componenten.

Doe je dat niet, dan zul je eventuele tekortkomingen (van het apparaat of component) duidelijker te horen

zijn dan met b.v. koper.

De spoelen van het pickup-element -die ik de komende 2 weken ga proberen- zijn ook van zilver...

Denk je nu echt dat ze dat zouden doen, als het gebruikte materiaal "onnatuurlijk" zou klinken...

@KT88 en Ivan10 Dèze "Hear dag" sla ik over ;)

Vriendelijke groet,

Jack

Jack ,geen onzin verkopen met je zilver mica,

in jouw systeem kan het een verbetering zijn, maar dat wil niet zeggen dat het voor andere systemen geldt,

daarom wordt er veel bla bla verteld :):D :D