Johnhifi Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 Stefk ,ik wil je wel eventueel opkomen halen in Maastricht bij het station, voor mij is dat geen probleem. Nog mooier, scheelt ook weer een treinkaartje! Zo komen we er wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 ben alles een beetje aan het overlopen wat kan ivm uren voor de trein en praktisch in het gezin ik weet al dat ik normaal voor 20 euro heen en terug kan van brussel naar maastricht, gent brussel is gratis door mijn abonnement aanbiedingen om mij ergens op te pikken zijn heel leuk maastricht roermond maastricht is natuurlijk super ik kan dan wel de phono + voeding meebrengen deze week zal ik een topic aanmaken met de uren brussel maastricht en dan kan er concreet afgesproken worden @roger ik zou vr de goldring gaan, denon 103 hebben de meesten al wel gehoord denk ik merci guys stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 ben alles een beetje aan het overlopen wat kan ivm uren voor de trein en praktisch in het gezin ik weet al dat ik normaal voor 20 euro heen en terug kan van brussel naar maastricht, gent brussel is gratis door mijn abonnement aanbiedingen om mij ergens op te pikken zijn heel leuk maastricht roermond maastricht is natuurlijk super ik kan dan wel de phono + voeding meebrengen deze week zal ik een topic aanmaken met de uren brussel maastricht en dan kan er concreet afgesproken worden @roger ik zou vr de goldring gaan, denon 103 hebben de meesten al wel gehoord denk ik merci guys stef Dat die ollanders zoveel moeite doen om een Belg binnen hun gelederen te halen is toch wel heel bijzonder. Ga er dus vanuit je de 4e te spreken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 augustus 2010 Author Report Share Posted 21 augustus 2010 ben alles een beetje aan het overlopen wat kan ivm uren voor de trein en praktisch in het gezin ik weet al dat ik normaal voor 20 euro heen en terug kan van brussel naar maastricht, gent brussel is gratis door mijn abonnement aanbiedingen om mij ergens op te pikken zijn heel leuk maastricht roermond maastricht is natuurlijk super ik kan dan wel de phono + voeding meebrengen deze week zal ik een topic aanmaken met de uren brussel maastricht en dan kan er concreet afgesproken worden @roger ik zou vr de goldring gaan, denon 103 hebben de meesten al wel gehoord denk ik merci guys stef Wat een problemen allemaal. Ik weet niet of Gent Eindhoven met de trein een oplossing is, dan kan ik je daar ook wel oppikken. Jammer dat je de Rega niet mee kunt nemen. De Ace is toch wel een "standaard". Maar de Denon is dat ook. Daarom zou ik dus wanneer de Rega niet door kan gaan, voor de Denon kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 augustus 2010 Author Report Share Posted 21 augustus 2010 Het maakt mij niet uit welke muziek. Ik ga toch meer voor de gezelligheid en ouwe hoeren. Overigens is het een (te) druk program. 9 phono's die vergeleken moeten worden. Octave phonomodule ( +/- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Wat betreft muziek kan ik meenemen: David Sylvian - Secrets of the Beehive (veel mooie tracks, met name When Poets Dreamed of Angels) Robert Plant - The principle of Moments (Big Log) Marvin Gaye - What's Going On (nieuw, 180 grams versie) Steve Winwood - Arc of a Diver (While you see a Chance) Bauer - Baueresque (Nee, niet Frans! Mooi opgenomen alt.popmuziek met veel elektronische invloeden) Samael - Passage (Industrial/black metal. Leuk voor de afwisseling?) Latin Quarter - Modern Times (Radio Africa) Yello - Stella (Veel leuke nummers, Oh Yeah bijvoorbeeld) Steely Dan - Gaucho (alle nummers zijn mooi!) Ik zoek nog ff verder. Als er wat tussenzit voor jullie hoor ik het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 ..... Ik ga toch meer voor de gezelligheid en ouwe hoeren. Overigens is het een (te) druk program. 9 phono's die vergeleken moeten worden. ... Tis inderdaad veel. Maar met een strakke organisatie moet het wel lukken. Dus... op de dag, geen tijd verdoen met muziekkeuze en ander "geleuter". Tja, dat is lekker zeg. Geen koffie geleuter, geen plasgeleuter, geen rookgeleuter en geen geouwehoer geleuter. ik voel me even terug in mijn militaire tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 ..... Ik ga toch meer voor de gezelligheid en ouwe hoeren. Overigens is het een (te) druk program. 9 phono's die vergeleken moeten worden. ... Tis inderdaad veel. Maar met een strakke organisatie moet het wel lukken. Dus... op de dag, geen tijd verdoen met muziekkeuze en ander "geleuter". Tja, dat is lekker zeg. Geen koffie geleuter, geen plasgeleuter, geen rookgeleuter en geen geouwehoer geleuter. ik voel me even terug in mijn militaire tijd. Het belangrijkste verschil is dat je in Roermond niks moet. Je mist dan alleen e.e.a. Tis maar waar je voor kiest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2010 Members Report Share Posted 22 augustus 2010 En we hebben alweer wat tijd vrijgemaakt voor ''geleuter''... De Sutherland 20/20 heb ik nog steeds niet, mocht hij van de week nog arriveren vind ik een week toch te kort om in te spelen. Beter dus om die alsnog te schrappen. De tafel die nu in de ''kleine'' set-up gebruikt gaat worden, komt daar nu een MM of een MC element in? De Soundsmith MCP2 is alleen MC! Komt daar een MM element in vervang ik hem wel door de MMP3, die is alleen MM (kost ook maar de helft). Het Voice element in de ''grote'' set-up is MM (voor de duidelijkheid!). De EMT ga ik niet meenemen, die redt het gewoon niet tegen dit element. Mocht MC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Het belangrijkste verschil is dat je in Roermond niks moet. Je mist dan alleen e.e.a. Tis maar waar je voor kiest. Dus wat je ook doet, missen doe je altijd wat Hans. p.s.ik kom voor de gezelligheid (en voor "The Voice") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 En we hebben alweer wat tijd vrijgemaakt voor ''geleuter''... De Sutherland 20/20 heb ik nog steeds niet, mocht hij van de week nog arriveren vind ik een week toch te kort om in te spelen. Beter dus om die alsnog te schrappen. De tafel die nu in de ''kleine'' set-up gebruikt gaat worden, komt daar nu een MM of een MC element in? De Soundsmith MCP2 is alleen MC! Komt daar een MM element in vervang ik hem wel door de MMP3, die is alleen MM (kost ook maar de helft). Het Voice element in de ''grote'' set-up is MM (voor de duidelijkheid!). De EMT ga ik niet meenemen, die redt het gewoon niet tegen dit element. Mocht MC Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Heren, te langen leste (of is het ten lange leste?) toch weer aangemeld. Zo'n gezellig clubje DT-fanaten wil ik graag van nabij meemaken, en - je weet maar niet -, wat niet is kan nog komen: het virus kan ook bij mij toeslaan. T.z.t. ga ik mijn streamer rechtstreeks vergelijken met een toppie-woppie draaitafel, zodat mijn vooroordeel over draaitafels eens flink bijgesteld kan worden. Daarom verwacht ik een leuke, maar ook leerzame Heardag in Roermond. Uiteraard houd ik dan mijn mond, enige kennis jegens merken en types is mij vreemd. Gisteren trouwens Paranoid Eyes (van Pink Floyd - The Final Cut) gedraaid, maar was daar niet zo van onder de indruk (let wel, mijn installatie!). Wat evenwel echt en beslist zeer 3D is, is de opname van de Baka Pygmies - Heart of the Forest. Het nummertje Water Drums 1 laat zeer onderscheidend horen hoe water klinkt, maar ook of het met de 3D snor zit - de geitende jongetjes aan de kant behoor je rechts naast je te horen. Daarvan heb ik alleen de cd, wellicht bestaat er geen lp van. Gemiste kans dan! Echt 3D komt m.i. van natuur-opnamen (en klassiek en andere onversterkte muziek). M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Eroica LX of een Denon DL-103. De keuze is aan jullie. Tot nu toe staat het 2-1 voor de Goldring 3-1 voor de Goldring Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 ..... Ik ga toch meer voor de gezelligheid en ouwe hoeren. Overigens is het een (te) druk program. 9 phono's die vergeleken moeten worden. ... Tis inderdaad veel. Maar met een strakke organisatie moet het wel lukken. Dus... op de dag, geen tijd verdoen met muziekkeuze en ander "geleuter". Tja, dat is lekker zeg. Geen koffie geleuter, geen plasgeleuter, geen rookgeleuter en geen geouwehoer geleuter. ik voel me even terug in mijn militaire tijd. Het belangrijkste verschil is dat je in Roermond niks moet. Je mist dan alleen e.e.a. Tis maar waar je voor kiest. Ik mis niets, Hans. Want ik ga juist w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 En met Mumsoft er bij zitten we aan de 19 deelnemers. (Mits audiopaul komt tenminste). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 En we hebben alweer wat tijd vrijgemaakt voor ''geleuter''... De Sutherland 20/20 heb ik nog steeds niet, mocht hij van de week nog arriveren vind ik een week toch te kort om in te spelen. Beter dus om die alsnog te schrappen. De tafel die nu in de ''kleine'' set-up gebruikt gaat worden, komt daar nu een MM of een MC element in? De Soundsmith MCP2 is alleen MC! Komt daar een MM element in vervang ik hem wel door de MMP3, die is alleen MM (kost ook maar de helft). Het Voice element in de ''grote'' set-up is MM (voor de duidelijkheid!). De EMT ga ik niet meenemen, die redt het gewoon niet tegen dit element. Mocht MC écht noodzakelijk zijn, dan neem ik wel een Sussurro mee in de 12 inch arm. Die ziet wel graag een afsluitimpedantie tussen de 1000 en de 4750 Ohm, dat de phonotrappenleveranciers dit in het achterhoofd houden! Ik vind een MC topelement eiegnlijk noodzakelijk om phonotrappen goed te testen. Met hogere versterkingsfactoren gaat het n.l. makkelijker mis dan met kleine (ruis vervorming en zo). Mijn phonotrap is overigens iets minder ruisarm dan een normale Array. Er zitten n.l. koolweerstanden in (als toenmalig prototype). Voor de klank is dit kennelijk beter, voor de ruis echter niet. Het scheelt niet veel, maar toch. Afgelopen week bleek dat tenminste bij Hansko. Ik haal de Sutherland uit de lijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 ..... Ik ga toch meer voor de gezelligheid en ouwe hoeren. Overigens is het een (te) druk program. 9 phono's die vergeleken moeten worden. ... Tis inderdaad veel. Maar met een strakke organisatie moet het wel lukken. Dus... op de dag, geen tijd verdoen met muziekkeuze en ander "geleuter". Tja, dat is lekker zeg. Geen koffie geleuter, geen plasgeleuter, geen rookgeleuter en geen geouwehoer geleuter. ik voel me even terug in mijn militaire tijd. Het belangrijkste verschil is dat je in Roermond niks moet. Je mist dan alleen e.e.a. Tis maar waar je voor kiest. Ik mis niets, Hans. Want ik ga juist w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2010 Members Report Share Posted 22 augustus 2010 [...] Ik vind een MC topelement eiegnlijk noodzakelijk om phonotrappen goed te testen. Met hogere versterkingsfactoren gaat het n.l. makkelijker mis dan met kleine (ruis vervorming en zo). [...] Prima, de Sussurro komt op een 2e arm gewoon mee, een leuk experiment voor op de Phonomodul (heeft de Array ook meerdere ingangen voor phono btw?), het verschil tussen top MM en top MC... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 [...] Ik vind een MC topelement eiegnlijk noodzakelijk om phonotrappen goed te testen. Met hogere versterkingsfactoren gaat het n.l. makkelijker mis dan met kleine (ruis vervorming en zo). [...] Prima, de Sussurro komt op een 2e arm gewoon mee, een leuk experiment voor op de Phonomodul (heeft de Array ook meerdere ingangen voor phono btw?), het verschil tussen top MM en top MC... Nee, maar een ingang. De gain is mbv de afstandsbediening in stappen instelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 het verschil tussen top MM en top MC... Bijna een nog leuker vergelijk als de versterker trap . Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de Voice trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Natuurlijk is dat leuker, de phonotrappen hebben ook mijn interesse niet...ik ben reeds voorzien van een paar leuke trapjes en verandering zit daar niet aan te komen, wel aan de elementzijde daar gaat de Colibri het veld ruimen voor een SoundSmith "The Voice" en een EMT vdHul en misschien nog een mono elementje voor de hier aanwezige mono platen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 En met Mumsoft er bij zitten we aan de 19 deelnemers. (Mits audiopaul komt tenminste). Tubejack en Ivan10 komen ook... dus we zijn met 21. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Tubejack en Ivan10 komen ook... dus we zijn met 21. Al een aardig clubje zo gezellig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 De hoorbare prestaties van een specifiek element zijn afhankelijk van de arm, de draaitafel, de instellingen (naalddruk, dwarskrachtcompensatie), de aanpassing (ingangsgevoeligheid, afsluitimpedantie), de phono-voorversterker, de versterker, de luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 Zijn er al knopen doorgehakt omtrent de muziekkeuze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts