mumsoft Posted 29 augustus 2010 Report Share Posted 29 augustus 2010 Voor de muziekkeuze en klassiekliefhebbers, ik heb Bach/Janos Starker hier liggen. Kun je er iets meer over vertellen. Ik ken de muziek n.l. niet. Dat zijn natuurlijk die beroemde Cello-suites, of Suites voor Cello solo, BWV 1007-1012. Ik ben nog lang niet aan Bach toe (met rippen), maar deze heb ik als de wiedeweerga op mijn streamer gezet. Onovertroffen zijn m.i. de uitvoeringen van Rostropowitsj. Maar elke zich respecterende cellist heeft deze op de plaat/cd gezet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2010 Author Report Share Posted 29 augustus 2010 Voor de muziekkeuze en klassiekliefhebbers, ik heb Bach/Janos Starker hier liggen. Kun je er iets meer over vertellen. Ik ken de muziek n.l. niet. Het zijn puur cello opnames. Niks meer en niks minder, dus zonder groot orkest. De opnamekwaliteit is subliem. Meer info: http://www.vinylvinyl.nl/bach-j-s-janos-starker_411.html Maar.. ehh... is 't dan wel geschikt als testmateriaal. Ik bedoel... er is maar een instrument. Wanneer je iets wil vergelijken heb je eiegnlijk toch wat meer nodig, zeker wanneer we maar weinig platen per phonotrap draaien. Ik zat daar vandaag nog eens aan te denken. Misschien is het goed wanneer we drie stukjes (en dan maar wat korter) per phonotrap gaan draaien. N.l. Een stukje pop, een stukje jazz of blues en een stukje klassiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 29 augustus 2010 Report Share Posted 29 augustus 2010 Voor de muziekkeuze en klassiekliefhebbers, ik heb Bach/Janos Starker hier liggen. Kun je er iets meer over vertellen. Ik ken de muziek n.l. niet. Het zijn puur cello opnames. Niks meer en niks minder, dus zonder groot orkest. De opnamekwaliteit is subliem. Meer info: http://www.vinylvinyl.nl/bach-j-s-janos-starker_411.html Maar.. ehh... is 't dan wel geschikt als testmateriaal. Ik bedoel... er is maar een instrument. Wanneer je iets wil vergelijken heb je eiegnlijk toch wat meer nodig, zeker wanneer we maar weinig platen per phonotrap draaien. Ik zat daar vandaag nog eens aan te denken. Misschien is het goed wanneer we drie stukjes (en dan maar wat korter) per phonotrap gaan draaien. N.l. Een stukje pop, een stukje jazz of blues en een stukje klassiek. Vind ik een goed idee. Qua geschikte pop zal er toch wel iets in het lijstje dat ik eerder postte te vinden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 augustus 2010 Author Report Share Posted 30 augustus 2010 Voor de muziekkeuze en klassiekliefhebbers, ik heb Bach/Janos Starker hier liggen. Kun je er iets meer over vertellen. Ik ken de muziek n.l. niet. Het zijn puur cello opnames. Niks meer en niks minder, dus zonder groot orkest. De opnamekwaliteit is subliem. Meer info: http://www.vinylvinyl.nl/bach-j-s-janos-starker_411.html Maar.. ehh... is 't dan wel geschikt als testmateriaal. Ik bedoel... er is maar een instrument. Wanneer je iets wil vergelijken heb je eiegnlijk toch wat meer nodig, zeker wanneer we maar weinig platen per phonotrap draaien. Ik zat daar vandaag nog eens aan te denken. Misschien is het goed wanneer we drie stukjes (en dan maar wat korter) per phonotrap gaan draaien. N.l. Een stukje pop, een stukje jazz of blues en een stukje klassiek. Vind ik een goed idee. Qua geschikte pop zal er toch wel iets in het lijstje dat ik eerder postte te vinden zijn? Zeker wel, ik zal binnenkort een lijstje maken (voorstel) van de mogelijkheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 Ik denk dat een enkel instrument juist wel een prima track is om iets te vergelijken. Dat ene ding wordt dan nl niet verstoord door iets anders en zo kun je de detailweergave prima testen. Hans, Maak de lijst maar. Ik zal sowieso nog een stapel albums meenemen a.s. zaterdag (Kari Bremnes, Pink FLoyd, K&D, Depeche Mode, Kings Of Leon, Jeff Buckley (niet remasterd), Alanis Morisstte (voor Arden), etc). Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 Ik denk dat een enkel instrument juist wel een prima track is om iets te vergelijken. Dat ene ding wordt dan nl niet verstoord door iets anders en zo kun je de detailweergave prima testen. Hans, Maak de lijst maar. Ik zal sowieso nog een stapel albums meenemen a.s. zaterdag (Kari Bremnes, Pink FLoyd, K&D, Depeche Mode, Kings Of Leon, Jeff Buckley (niet remasterd), Alanis Morisstte (voor Arden), etc). Eens dat je met een solo instrument prima kan vergelijken. Gaat mijn voorkeur wel uit naar een piano, gezien de dynamiek en het grote bereik van dat instrument. Die Bach/Starker lp is trouwens wel een kanjer hoor, zowel qua opname als uitvoering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 Is er nog behoefte aan het in een na-borrel uitproberen van de Marantz SX72 anti-tik-en-kraak-machien? Ik heb die binnengekregen en het is beslist verrassend hoe oude, slechte platen hiervan opknappen. De aantasting van het geluidsbeeld valt alleszins mee overigens. In ieder geval weegt het verlies dat het tussenschakelen van dit apparaat geeft, voor mij wel op tegen de tikken en krassen van veel ouwe kringloop-platen (en daar heb ik er nogal een zootje van). Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 @ KT88, Platen wassen helpt ook. @ Hans en Hansko, Moet ik die Beatles lp (remaster) met het nummer Because (die van de Hear testcd) nou meenemen of neem Hansko die ook mee? @ Sodejuu, Ik heb hier de geremasterde van Jeff Buckley van Vinyl on music (van de haarlem boys). Zal ik die ook meenemen en gaan vergelijken kwa persing en mastering? Misschien ook wel leuk op het einde van de dag ivm het andere topic over deze nieuwe heruitgaven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 @ Sodejuu, Ik heb hier de geremasterde van Jeff Buckley van Vinyl on music (van de haarlem boys). Zal ik die ook meenemen en gaan vergelijken kwa persing en mastering? Misschien ook wel leuk op het einde van de dag ivm het andere topic over deze nieuwe heruitgaven. Dat heb ik hier al eens gedaan. Grace origineel en remastered naast elkaar. Jurjen was erbij. Beiden gaven we de voorkeur aan de ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 @ Sodejuu, Ik heb hier de geremasterde van Jeff Buckley van Vinyl on music (van de haarlem boys). Zal ik die ook meenemen en gaan vergelijken kwa persing en mastering? Misschien ook wel leuk op het einde van de dag ivm het andere topic over deze nieuwe heruitgaven. Dat heb ik hier al eens gedaan. Grace origineel en remastered naast elkaar. Jurjen was erbij. Beiden gaven we de voorkeur aan de ori zo'n vergelijk kan denk ik wel leerrijk zijn 1) is er verschil? 2) is het verschil klein of groot? 3) is die MOV nu echt slecht ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 Klinkt raar wat ik nu ga zeggen. Maar sinds ik mijn 'relatief dure' kwalitatieve losse phono voorversterker heb klinken remasters of heruitgaven overdreven. Dit had ik weer niet gezegd, als ik gewoon naar mijn ingebouwde phono voorversterker had geluisterd. Dan had de re-release de voorkeur gekregen. Ofwel als de kwaliteit stijgt van je phono voorversterker blijkt dat je heel makkelijk uit de voeten kunt met de originele albums. Ik wil nog wel wat U2 meenemen (Unforgettable Fire) of Michael Jackson's Off the Wall (MOV) vs. origineel of Thriller. Ok, geen hoogdravende audiofiele muziek, maar wel herkenbaar. Misschien kunnen we het ook wel niet meer, goede platenpersen Maar Jeff Buckley lijkt me ook leuk. Ken zijn albums niet, dus als 'verse muziek' raak je misschien wat gerichter op het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 augustus 2010 Author Report Share Posted 30 augustus 2010 Ik denk dat een enkel instrument juist wel een prima track is om iets te vergelijken. Dat ene ding wordt dan nl niet verstoord door iets anders en zo kun je de detailweergave prima testen. Hans, Maak de lijst maar. Ik zal sowieso nog een stapel albums meenemen a.s. zaterdag (Kari Bremnes, Pink FLoyd, K&D, Depeche Mode, Kings Of Leon, Jeff Buckley (niet remasterd), Alanis Morisstte (voor Arden), etc). Is allemaal prima, wanneer we maar niet eindeloos gaan discussieren over welke nummers we gaan gebruiken. Dat kunnen we beter hier doen. Ik zal alle aangeboden nummer bij elkaar zetten en een voorstel maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 augustus 2010 Author Report Share Posted 30 augustus 2010 Overigens komt Chris (de ontwerper van Array) definitief mee en eet ook mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 augustus 2010 Author Report Share Posted 30 augustus 2010 Muziek genoeg, behalve bij het klassieke hoofdstuk. Klassiek: 1. Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest. 2. Bach/Janos Starker cellomuziek Jazz 1. Diana Krall (ja, ik weet het), Live in Paris, Devil may care, dynamisch, intro met piano en een drumsolo tussendoor, toch wel heel erg mooi 2. Theme from "side street" Chuck Mangione. Dynamisch instrumentaal nummer met blazers. 3. Hugh Masekela Coal Train Live 4. The Monty Alexander Trio: live at the Montreux Festival. Track Feelings (5:20). Zeer dynamisch piano trio, alle registers worden gebruikt van hoog tot laag. Mooie opname. 5. Ann Burton: Bij myself alone. Track Yesterday & Yesterdays (2:53). Ook mooie opname met vrouwelijke zangstem en diverse instrumenten.(Piano, bas, drums, sax, gitaar) Pop 1. Janis Ian, Breaking Silence van het dito genoemde album, waanzinnig dynamisch, strakke drums 2. Elvis Presley, Fever van de Living Stereo persing Elvis is Back, erg basic maar daardoor zeer goed materiaal 3. Bruce springsteen, Goast of Tom Joad eveneens van het dito genoemde album, enorme dynamiek in de mondharmonica 4. Johnny Cash, weet het nummet ff niet, wat Miracle de vorige keer meenam? Tastbaar, enorm ''echt'' 5. I've got the music in me, Thelma Houston op Sheffield. heeft denk ik geen verdere toelichting nodig. 6. Easy Money, Ricky Lee Jones. Mooi doorzichtig opgenomen en bekend van de vorige sessie in Roermond. 7. Jojo, Gino Vannelli. "gedragen" nummer met strak laag. 8. First we take Manhattan. Leonard Cohen. Voor Cohen een uptempo nummer met mooi laag en veel details. 9. Fly to high, Janis Ian. Disco achtig nummer iedereen wel bekend (denk ik). 10. Paranoid Eyes van Pink Floyd (Final Cut)! 11. Eric Clapton Unplugged 12. Rebecca Pidgeon (Chesky records) met bv. Spanish Harlem . 13. Birdy van Peter Gabri Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 Hans, Moet er misschien een stukje oorlog orgel bij, klassiek dan? Daar heb ik wel e.e.a. van, maar ik hoop dat ik geen LP's hoef mee te sjouwen. M rc (die net naar The Planets van Holst luistert, dan krijg je dat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 augustus 2010 Author Report Share Posted 30 augustus 2010 Hans, Moet er misschien een stukje oorlog orgel bij, klassiek dan? Daar heb ik wel e.e.a. van, maar ik hoop dat ik geen LP's hoef mee te sjouwen. M rc (die net naar The Planets van Holst luistert, dan krijg je dat) Ik denk dat we eerder een klassiek stuk met synfonie-, kamerorkest of piano moeten hebben. Een orgel gebruiken als testmuziek op monitoren lijkt me niet echt handig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 Hans, Moet er misschien een stukje oorlog orgel bij, klassiek dan? Daar heb ik wel e.e.a. van, maar ik hoop dat ik geen LP's hoef mee te sjouwen. M rc (die net naar The Planets van Holst luistert, dan krijg je dat) Ik denk dat we eerder een klassiek stuk met synfonie-, kamerorkest of piano moeten hebben. Een orgel gebruiken als testmuziek op monitoren lijkt me niet echt handig... Ik ben echt niet thuis in klassieke muziek en ik heb welgeteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 augustus 2010 Report Share Posted 30 augustus 2010 @ KT88, Platen wassen helpt ook. Niet tegen krassen en tikken. Als jij zo'n wonderwasser in de aanbieding hebt zou ik die graag overnemen. Mijn Hanns Acoustic kan er wat van met zijn 1200 watt afzuiging, maar krassen gaan er toch echt niet mee weg. Ik dacht dat het misschien wel aardig zou zijn het effect van zo'n apparaat eens te laten horen, maar er is geen animo voor zie ik. Best, laat ik 'm thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 @ KT88, Platen wassen helpt ook. @ Hans en Hansko, Moet ik die Beatles lp (remaster) met het nummer Because (die van de Hear testcd) nou meenemen of neem Hansko die ook mee? @ Sodejuu, Ik heb hier de geremasterde van Jeff Buckley van Vinyl on music (van de haarlem boys). Zal ik die ook meenemen en gaan vergelijken kwa persing en mastering? Misschien ook wel leuk op het einde van de dag ivm het andere topic over deze nieuwe heruitgaven. Hoi Onno, Ik neem die Beatles wel mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 Ik vind alles prima, zolang ik die Hugh Masekela maar niet meer hoef aan te horen. BTW, Yello en K&D (Kruder & Dorfmeister) is lounge. Kings Of Leon is gewoon rock. Jeff Buckley is Singer/Songwriter en is vooral bekend van zijn uitvoering van Leonhard Cohen's Haleluya. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 Ik vind alles prima, zolang ik die Hugh Masekela maar niet meer hoef aan te horen. BTW, Yello en K&D (Kruder & Dorfmeister) is lounge. Kings Of Leon is gewoon rock. Jeff Buckley is Singer/Songwriter en is vooral bekend van zijn uitvoering van Leonhard Cohen's Haleluya. Yello zou ik toch eerder electronic of synth pop noemen dan lounge. Kruder&Dorfmeister zit veel dichter tegen lounge aan maar wordt eerder als trip-hop omschreven. Ik kan hun muziek zeker waarderen, heb ook wat cd's van Dorfmeister met een andere producer onder de groepsnaam "Tosca". Als je die nog niet kent wil ik wel een cd'tje meenemen, de cd "Suzuki" is erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 Ik vind alles prima, zolang ik die Hugh Masekela maar niet meer hoef aan te horen. BTW, Yello en K&D (Kruder & Dorfmeister) is lounge. Kings Of Leon is gewoon rock. Jeff Buckley is Singer/Songwriter en is vooral bekend van zijn uitvoering van Leonhard Cohen's Haleluya. Yello zou ik toch eerder electronic of synth pop noemen dan lounge. Kruder&Dorfmeister zit veel dichter tegen lounge aan maar wordt eerder als trip-hop omschreven. Ik kan hun muziek zeker waarderen, heb ook wat cd's van Dorfmeister met een andere producer onder de groepsnaam "Tosca". Als je die nog niet kent wil ik wel een cd'tje meenemen, de cd "Suzuki" is erg goed. Dank je wel voor de correctie Paul . Van Tosca heb ik ook een paar albums dus dat is zeker niet onbekend bij mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 augustus 2010 Author Report Share Posted 31 augustus 2010 Tom, de broer van Pioniertje is er ook bij, maar eet niet mee. Ik heb vandaag een eerste aanzet gemaakt voor het formuliertje. Ik kwam er toen achter dat we met de 2 "winnaars" er bij 11 phonotrappen op drie nummers moeten laten spelen. Ik denk dat de fragmenten korter worden. 33 nummers helemaal draaien halen we nooit. Maar met twee minuten van elk fragment worden we denk ik ook al weer veel wijzer. Er alleen de muziek draaien kost dan maar 66 minuten... Kan iemand zo'n rekje van de disco antistat meenemen. Dan hoeven we de platen niet telkens in de hoes te stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 Hans als je in totaal 10 nummers laat draaien is meer als voldoende van 33 nummers word je toch tureluur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 Kan iemand zo'n rekje van de disco antistat meenemen. Dan hoeven we de platen niet telkens in de hoes te stoppen. Heb ik wel eentje. Komt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts