Jump to content

Hear meeting 2010 : phonotrappen, phonotrappen en phonotrappen

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ziet er goed uit Arden!

Met de vraag om nog klassiek piano materiaal ik heb deze plaat nog liggen hier.

Ik heb deze nog even door de knostie gehaald en is erg goed te genieten.

Misschien is het wel verstandig om ook een platen wasmachine mee te nemen?

crop0001TU.jpg

Groetjes George

Ziet er goed uit Arden!

crop0001TU.jpg

Groetjes George

Is een mooie opname en omdat er nog twee klassieke lp's nodig waren stel ik voor hier aan toe te voegen een Mozart lp met het concert voor twee piano's (symfonie orkest met solisten) ,een oudere Philips opname uit de begin jaren zestig en klinkt erg fris en open (zoals zoveel Philips opnamen uit die tijd.)

kan er helaas niet bij zijn.moet morgen lossen

In Oostenrijk en ben zaterdag dan pas thuis

Jammer het is niet anders .ik volg het wel

Op het forum.veel plezier.Gr. Henkes

Verstuurd met iPhone

@ Paul,

Gecondoleerd en sterkte

@Henkes,

Zaterdag gewoon op de "naar huis"-rit via de A9, A6, A61 en A52 naar Roermond rijden en dan aansluiten bij de meeting ;)

@Ruud,

Dak? Het gaat toch niet regenen voor a.s. dinsdag

:)

@ KT88,

Platen wassen helpt ook.:P;)

Niet tegen krassen en tikken.

Als jij zo'n wonderwasser in de aanbieding hebt zou ik die graag overnemen.

Mijn Hanns Acoustic kan er wat van met zijn 1200 watt afzuiging, maar krassen gaan er toch echt niet mee weg.

Ik dacht dat het misschien wel aardig zou zijn het effect van zo'n apparaat eens te laten horen, maar er is geen animo voor zie ik.

Best, laat ik 'm thuis.

Ik kan geen Okki Nokki meenemen. Interessant het Marantz apparaat KT88. Maar goed, het liefst willen we geen tikken in ons vinyl.

Heren,

Ik moet zaterdag helaas verstek laten gaan vanwege een begrafenis.

Jammer want ik keek uit naar zaterdag, ik was benieuwd hoe mijn Ming Da zich zou gedragen t.o.v. de concurrentie. :blink:

Gecondoleerd Paul en sterkte.

Hans, 33 nummers op 11 voortrappen dan moet je toch een zeer hoge IQ factor hebben, dat is alleen weggelegd voor hoog begaafde mensen met een superieure geheugen :D

Daarom doen we telkens 3 trappen met 3 nummers. Bovendien maak ik briefjes waarom je wat kunt schrijven. Dan hoef je het niet te onthouden.

;)

kan er helaas niet bij zijn.moet morgen lossen

In Oostenrijk en ben zaterdag dan pas thuis

Jammer het is niet anders .ik volg het wel

Op het forum.veel plezier.Gr. Henkes

Verstuurd met iPhone

Jammer,

volgende keer beter, of anders... gewooon een beetje doorrijden, dan kun je er 's middags nog bij zijn.

Helaas hangt het er bij mij ook om of ik kan. Morgen moet het dak dicht, lukt dat niet zal er helaas zaterdagochtend nog gewerkt moeten worden. Morgenmiddag weet ik meer.

Gewoon stug doorwerken..., morgen is het goed weer.

Ziet er goed uit Arden!

crop0001TU.jpg

Groetjes George

Is een mooie opname en omdat er nog twee klassieke lp's nodig waren stel ik voor hier aan toe te voegen een Mozart lp met het concert voor twee piano's (symfonie orkest met solisten) ,een oudere Philips opname uit de begin jaren zestig en klinkt erg fris en open (zoals zoveel Philips opnamen uit die tijd.)

Er is nog 'e'en klassieke opname nodig, maar de andere moet je zeker meebrengen. Ik ga voor de LP van Hansko. Ik heb die hier gisteravond gehoord en is in mijn oren perfect voor een vergelijk. Het komt er dan zo uit te zien. Ik heb gelijk de namen van de "LP meebrengers" er maar achter gezet.

Klassiek:

1. Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest.

2. Bach/Janos Starker, cellomuziek

3. Mozart, concert voor twee piano's

4. Beethoven, Sonates.

Jazz

1. Diana Krall (ja, ik weet het), Live in Paris, Devil may care, dynamisch, intro met piano en een drumsolo tussendoor, toch wel heel erg mooi

2. Theme from "side street" Chuck Mangione. Dynamisch instrumentaal nummer met blazers.

3. Hugh Masekela Coal Train Live

4. The Monty Alexander Trio: live at the Montreux Festival. Track Feelings (5:20). Zeer dynamisch piano trio, alle registers worden gebruikt van hoog tot laag. Mooie opname.

5. Ann Burton: Bij myself alone. Track Yesterday & Yesterdays (2:53). Ook mooie opname met vrouwelijke zangstem en diverse instrumenten.(Piano, bas, drums, sax, gitaar)

Pop

1. Janis Ian, Breaking Silence van het dito genoemde album, waanzinnig dynamisch, strakke drums

2. Elvis Presley, Fever van de Living Stereo persing Elvis is Back, erg basic maar daardoor zeer goed materiaal

3. Bruce springsteen, Goast of Tom Joad eveneens van het dito genoemde album, enorme dynamiek in de mondharmonica

4. Johnny Cash, weet het nummet ff niet, wat Miracle de vorige keer meenam? Tastbaar, enorm ''echt''

5. I've got the music in me, Thelma Houston op Sheffield. heeft denk ik geen verdere toelichting nodig.

6. Easy Money, Ricky Lee Jones. Mooi doorzichtig opgenomen en bekend van de vorige sessie in Roermond.

7. Jojo, Gino Vannelli. "gedragen" nummer met strak laag.

8. First we take Manhattan. Leonard Cohen. Voor Cohen een uptempo nummer met mooi laag en veel details.

9. Fly to high, Janis Ian. Disco achtig nummer iedereen wel bekend (denk ik).

10. Paranoid Eyes van Pink Floyd (Final Cut)!

11. Eric Clapton Unplugged

12. Rebecca Pidgeon (Chesky records) met bv. Spanish Harlem .

13. Birdy van Peter Gabriël???

14. Sting (nothing like the sun/dream of the blue turtles)

15. Touch Yello

16. David Sylvian - Secrets of the Beehive (veel mooie tracks, met name When Poets Dreamed of Angels)

17. Robert Plant - The principle of Moments (Big Log)

18. Marvin Gaye - What's Going On (nieuw, 180 grams versie)

19. Steve Winwood - Arc of a Diver (While you see a Chance)

20. Bauer - Baueresque (Nee, niet Frans! Mooi opgenomen alt.popmuziek met veel elektronische invloeden)

21. Samael - Passage (Industrial/black metal. Leuk voor de afwisseling?)

22. Latin Quarter - Modern Times (Radio Africa)

23. Yello - Stella (Veel leuke nummers, Oh Yeah bijvoorbeeld)

24. Steely Dan - Gaucho (alle nummers zijn mooi!)

25. Jennifer Warnes draaien Hans, eerste nummer uit Famous Blue Raincoat. Neem hem wel mee (gewone persing) Zeer dynamisch en messcherp.(op een goede installatie)

26. joe jackson

27. R.E.M.

28. the smiths

29. Beatles Because

30. Kari Bremnes,

31. Pink FLoyd,

32. Alanis Morisstte

33. Depeche Mode,

Stijl mij niet bekend

1. Kruder & Dorfmeister

2. Kings Of Leon,

3. Jeff Buckley (niet remasterd),

Klassiek is makkelijk, daar komen we er zelfs nog een te kort.

Jazz en pop, ik stel de hieronder genoemde voor.

Ik heb opnamen gekozen die ik ken en waarvan ik weet dat ze op een hoog niveau zijn opgenomen.

Bovendien niet al te drukke muziek, omdat ik vrees dat de akoestiek daarmee aan de haal gaat.

Maar andere suggesties zijn welkom.

set 1

klassiek.

Bach/Janos Starker cellomuziek (Sodejuu)

Jazz,

Theme from "side street" Chuck Mangione. Dynamisch instrumentaal nummer met blazers. (HansvL)

Pop,

Janis Ian, Breaking Silence van het dito genoemde album, waanzinnig dynamisch, strakke drums (Arden)

set 2

klassiek,

Mozart, concert voor twee piano's (Hansko)

Jazz,

Ann Burton: Bij myself alone. Track Yesterday & Yesterdays (2:53). Ook mooie opname met vrouwelijke zangstem en diverse instrumenten.(Piano, bas, drums, sax, gitaar) (Hansko)

Pop

Beatles Because (Hansko)

set 3

klassiek

Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest. (Hansko)

Jazz

The Monty Alexander Trio: live at the Montreux Festival. Track Feelings (5:20). Zeer dynamisch piano trio, alle registers worden gebruikt van hoog tot laag. Mooie opname. (Hansko)

Pop

Rebecca Pidgeon (Chesky records) met bv. Spanish Harlem . (DHfreakie)

Dat word voor mij aanpoten ikke een nummer weten Beatles Because :lol: ,dat heb je als beginnend platen liefhebber en als verslaafd cd gebruiker :D

Rogee, mot der hifi niet ingeziggend wurde durch de pastoer :D