Hans van Liempd Posted 24 augustus 2010 Author Report Share Posted 24 augustus 2010 Zijn er al knopen doorgehakt omtrent de muziekkeuze? Gisteravond bij Hansko nog een paar mooie opname gehoord die zeer geschikt zijn voor het vergelijk. We hebben eigenlijk maar 6 nummer nodig voor het vergelijk. Anders wordt het veel te langdradig. Een nummer met instrumenten en een met stemmen en dat voor elke groep. Ik zal beoordelings bladen maken zodat, we (wie dat wil) een oordeel kan geven. Misschien is hier later een waarde aan toe te kennen. Bij onze audioclub werkte dat in ieder geval erg goed. Geen lange verhalen, maar een punt voor twee eigenschappen b.v. dynamiek en klankleur. Kwa organisatie: Ik denk dat we een groep klaar moeten zetten, warmgedraaid en de draaitafel en voorversterker voorzien van voldoende lange interlinks. Zo kunnen we snel opsteken. Het is tussendoor natuurlijk niet de bedoeling om je mening te spuien en daarmee de anderen te beinvloeden. Alleen schrijven dus. Laat maar horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Ik had nog een slag om de arm gehouden maar ik kom definitief w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 augustus 2010 Author Report Share Posted 24 augustus 2010 Ik had nog een slag om de arm gehouden maar ik kom definitief w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik ben gisteren op de luisterlokatie geweest om te vragen of we er ook zouden kunnen eten. Helaas gaat dat niet. We moeten uiterlijk om 18:00u (opgeruimd en al) uit de zaal zijn, want 's avonds is er een andere activiteit. De "goedkope kaart" is dus van de kaart. Ik moet nu op zoek naar een andere eetgelegenheid. Ik heb wel een idee. We kunnen wat mij betreft kiezen uit deze lokaties: Maaszicht in Asselt of in Leeuwen M.i. is Maaszicht de betere optie, ondanks dat het iets verder van de luisterlokatie ligt. Maar de keuze is aan jullie. Laat aub even voor het weekend weten wat jullie voorkeur geniet, dan probeer ik het voor de 4e te regelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik ben gisteren op de luisterlokatie geweest om te vragen of we er ook zouden kunnen eten. Helaas gaat dat niet. We moeten uiterlijk om 18:00u (opgeruimd en al) uit de zaal zijn, want 's avonds is er een andere activiteit. De "goedkope kaart" is dus van de kaart. Ik moet nu op zoek naar een andere eetgelegenheid. Ik heb wel een idee. We kunnen wat mij betreft kiezen uit deze lokaties: Maaszicht in Asselt of Mijnheerkens in Leeuwen M.i. is Maaszicht de betere optie, ondanks dat het iets verder van de luisterlokatie ligt. Maar de keuze is aan jullie. Laat aub even voor het weekend weten wat jullie voorkeur geniet, dan probeer ik het voor de 4e te regelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik ben gisteren op de luisterlokatie geweest om te vragen of we er ook zouden kunnen eten. Helaas gaat dat niet. We moeten uiterlijk om 18:00u (opgeruimd en al) uit de zaal zijn, want 's avonds is er een andere activiteit. De "goedkope kaart" is dus van de kaart. Ik moet nu op zoek naar een andere eetgelegenheid. Ik heb wel een idee. We kunnen wat mij betreft kiezen uit deze lokaties: Maaszicht in Asselt of Mijnheerkens in Leeuwen M.i. is Maaszicht de betere optie, ondanks dat het iets verder van de luisterlokatie ligt. Maar de keuze is aan jullie. Laat aub even voor het weekend weten wat jullie voorkeur geniet, dan probeer ik het voor de 4e te regelen Rogier, jij kan het weten. Maaszicht lijkt me daarom. Leuke kaart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Zijn er al knopen doorgehakt omtrent de muziekkeuze? Gisteravond bij Hansko nog een paar mooie opname gehoord die zeer geschikt zijn voor het vergelijk. We hebben eigenlijk maar 6 nummer nodig voor het vergelijk. Anders wordt het veel te langdradig. Een nummer met instrumenten en een met stemmen en dat voor elke groep. Ik zal beoordelings bladen maken zodat, we (wie dat wil) een oordeel kan geven. Misschien is hier later een waarde aan toe te kennen. Bij onze audioclub werkte dat in ieder geval erg goed. Geen lange verhalen, maar een punt voor twee eigenschappen b.v. dynamiek en klankleur. Kwa organisatie: Ik denk dat we een groep klaar moeten zetten, warmgedraaid en de draaitafel en voorversterker voorzien van voldoende lange interlinks. Zo kunnen we snel opsteken. Het is tussendoor natuurlijk niet de bedoeling om je mening te spuien en daarmee de anderen te beinvloeden. Alleen schrijven dus. Laat maar horen. een drietal suggesties voor muziek: (Jazz en klassiek) Jazz: - The Monty Alexander Trio: live at the Montreux Festival. Track Feelings (5:20). Zeer dynamisch piano trio, alle registers worden gebruikt van hoog tot laag. Mooie opname. - Ann Burton: Bij myself alone. Track Yesterday & Yesterdays (2:53). Ook mooie opname met vrouwelijke zangstem en diverse instrumenten.(Piano, bas, drums, sax, gitaar) Klassiek (altijd lastig op zo'n bijeenkomst, maar wil ook zeker Mumsoft blij stemmen : - Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest. Ik zou zeker ook Jennifer Warnes draaien Hans, eerste nummer uit Famous Blue Raincoat. Neem hem wel mee (gewone persing) Zeer dynamisch en messcherp.(op een goede installatie) Sterkte met de selectie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik ben gisteren op de luisterlokatie geweest om te vragen of we er ook zouden kunnen eten. Helaas gaat dat niet. We moeten uiterlijk om 18:00u (opgeruimd en al) uit de zaal zijn, want 's avonds is er een andere activiteit. De "goedkope kaart" is dus van de kaart. Ik moet nu op zoek naar een andere eetgelegenheid. Ik heb wel een idee. We kunnen wat mij betreft kiezen uit deze lokaties: Maaszicht in Asselt of Mijnheerkens in Leeuwen M.i. is Maaszicht de betere optie, ondanks dat het iets verder van de luisterlokatie ligt. Maar de keuze is aan jullie. Laat aub even voor het weekend weten wat jullie voorkeur geniet, dan probeer ik het voor de 4e te regelen Rogier, jij kan het weten. Maaszicht lijkt me daarom. Leuke kaart. Gut, Roermond biedt blijkbaar niets? Maar Mijnheerkens valt denk ik af, voor groepen boven de 10 personen doen ze niets vegetarisch. Waar is nou die luisterlocatie precies? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 augustus 2010 Members Report Share Posted 25 augustus 2010 [...] Maar Mijnheerkens valt denk ik af, voor groepen boven de 10 personen doen ze niets vegetarisch. [...] Welnee, krijg jij mijn groente, neem ik jouw T-bone steak... Ons maakt het niet uit, als het maar niet ergens midden in een stad is. Mijn auto vol met kostbaar spul ergens in een binnenstad achterlaten is ook zo wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden in Roermond, maar Roermonds binnenstad is niet bepaald verkeersvriendelijk. Alle restaurants in het centrum zijn moeilijk bereikbaar met de auto. Je zou dus op een parkeerplaats moeten stallen en dan een stuk moeten lopen. Dat lijkt me voor Arden minder gewenst. Het voordeel van de 2 restaurants die ik heb gekozen is dat ze buiten het centrum liggen en je kunt er voor de deur parkeren. Bovendien zijn ze zeer eenvoudig te bereiken vanaf de luisterlokatie. De luisterlokatie zelf dan. het adres is: Café Aad Leeuwe Burg. Th. Wackersstraat 61 6041AK Roermond Voor mensen die met het OV komen, er loopt een bus(je) van af het station naar centrum Leeuwen, maar ik raad aan om HEAR iemand te vragen die je op het station op kan pikken of ff een belletje te geven zodat ik of iemand anders je daar op kan pikken. Het OV is buiten de randstad blijbaar geregeld door een randdebiel, gezien de magere verbindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik kom wel op de fiets, dan reis ik voor niets. @Arden: En als het nou gehakt is? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik ben gisteren op de luisterlokatie geweest om te vragen of we er ook zouden kunnen eten. Helaas gaat dat niet. We moeten uiterlijk om 18:00u (opgeruimd en al) uit de zaal zijn, want 's avonds is er een andere activiteit. De "goedkope kaart" is dus van de kaart. Ik moet nu op zoek naar een andere eetgelegenheid. Ik heb wel een idee. We kunnen wat mij betreft kiezen uit deze lokaties: Maaszicht in Asselt of Mijnheerkens in Leeuwen M.i. is Maaszicht de betere optie, ondanks dat het iets verder van de luisterlokatie ligt. Maar de keuze is aan jullie. Laat aub even voor het weekend weten wat jullie voorkeur geniet, dan probeer ik het voor de 4e te regelen Ik kies voor Maaszicht in Asselt. Keuze uit kleine en grote kaart. Meer keuze en stuk goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Ik ben gisteren op de luisterlokatie geweest om te vragen of we er ook zouden kunnen eten. Helaas gaat dat niet. We moeten uiterlijk om 18:00u (opgeruimd en al) uit de zaal zijn, want 's avonds is er een andere activiteit. De "goedkope kaart" is dus van de kaart. Ik moet nu op zoek naar een andere eetgelegenheid. Ik heb wel een idee. We kunnen wat mij betreft kiezen uit deze lokaties: Maaszicht in Asselt of Mijnheerkens in Leeuwen M.i. is Maaszicht de betere optie, ondanks dat het iets verder van de luisterlokatie ligt. Maar de keuze is aan jullie. Laat aub even voor het weekend weten wat jullie voorkeur geniet, dan probeer ik het voor de 4e te regelen Ik kies voor Maaszicht in Asselt. Keuze uit kleine en grote kaart. Meer keuze en stuk goedkoper. Ik heb de kaarten niet bekeken, het zal beide prima zijn, maar als Maaszicht goedkoper is heeft dat mijn voorkeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Maaszicht ziet er prima uit, doe die maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 augustus 2010 Author Report Share Posted 26 augustus 2010 Hie nog even geinformeerd bij iemand die in Swalmen woont. Hij heeft nooit bij Maaszicht gegeten, maar het restauarnt staat goed bekend. Bovendien heeft het een eigen parkeerplaats en ligt het bij een gehucht van enkele huizen. Veilig dus voor onze apparatuur. Ik zag op Google maps trouwens dat het restaurant Brand bier verkoopt... Wordt dat bier nog in Limburg gebrouwen..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Hie nog even geinformeerd bij iemand die in Swalmen woont. Hij heeft nooit bij Maaszicht gegeten, maar het restauarnt staat goed bekend. Bovendien heeft het een eigen parkeerplaats en ligt het bij een gehucht van enkele huizen. Veilig dus voor onze apparatuur. Ik zag op Google maps trouwens dat het restaurant Brand bier verkoopt... Wordt dat bier nog in Limburg gebrouwen..?? Tegenwoordig is het van Heineken, hoe kan het ook anders. brand bier brand bier 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 De Brand bierbrouwerij is dan wel van Hinniken (hier plaatselijk beter bekend onder de naam Mäërezeik), maar het bier is nog gewoon van Brand** en wordt nog altijd in Wijlre (spreek uit Wiel-re) gebrouwen. Dit in schril contrast met de Brugs Wit-brouwerij, die direct na overname door Heineuken gesloten is. Schandalig, want het is het beste Belgische witbier dat er te vinden is, maar als concurrent van het goedkoper geproduceerde Wiekse Witte uit dezelfde stal, zijn plaats niet mocht behouden. Mocht je het niet vertrouwen, bij Maaszicht hebben ze ook Warsteiner van het vat Ik zal morgen de reservering maken bij Maaszicht **) Een van de Brand-telgen heeft een brouwerij in Roermond. Zijn bier, gemaakt volgens het Duitse Reinheitsgebot, heeft de naam Christoffelbier en heeft een krachtigere smaak dan het bekende pilsener en is ook te koop in 2l beugelfles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Christoffelbier met Christoffelvlaai lijkt mij een uitstekend begin voor de meeting. Heerlijke combi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 augustus 2010 Author Report Share Posted 26 augustus 2010 Maar natuurlijk weet ik dat Brand nog in Limburg wordt gebrouwen (zie TV reclame).... Nu weer terug naar de muziekkeuze..?? Wanneer er nu behalve dat er muziek wordt aangedragen ook eens wordt gereageerd op dat wat anderen inbrengen komen we misschien verder... Waar zijn trouwens al die deelnemers... ik zie er hier maar 'n paar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Ja hallo,.... Hans. Jij stelde de vraag over Brand, hoor. Maar goed, on-topic dan maar weer. De muziek die aangedragen is mij prima. Het enige wat ik nog zou willen inbrengen is dat we ooit een Hear testcd hebben gemaakt, juist voor de Hear meetings. Ik kan mij voorstellen dat er vast wel hearders zijn en die komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 augustus 2010 Author Report Share Posted 26 augustus 2010 een drietal suggesties voor muziek: (Jazz en klassiek) Jazz: - The Monty Alexander Trio: live at the Montreux Festival. Track Feelings (5:20). Zeer dynamisch piano trio, alle registers worden gebruikt van hoog tot laag. Mooie opname. - Ann Burton: Bij myself alone. Track Yesterday & Yesterdays (2:53). Ook mooie opname met vrouwelijke zangstem en diverse instrumenten.(Piano, bas, drums, sax, gitaar) Klassiek (altijd lastig op zo'n bijeenkomst, maar wil ook zeker Mumsoft blij stemmen : - Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest. Ik zou zeker ook Jennifer Warnes draaien Hans, eerste nummer uit Famous Blue Raincoat. Neem hem wel mee (gewone persing) Zeer dynamisch en messcherp.(op een goede installatie) Sterkte met de selectie. Jennifer Warnes is dan wel een mooie opname maar ook redelijk vaak gedraaid. Met de rest ben ik het zeker eens, prachtige opname, b.v. voor de laatste sessie. @ Audiofreak: Dat stelde Hansko ook al voor. Hansko heeft de remaster versie n.l. ook op elpee. Gebruiken we die bij de eerste sessie..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 augustus 2010 Author Report Share Posted 26 augustus 2010 Openingspost is bijgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Klassiek (altijd lastig op zo'n bijeenkomst, maar wil ook zeker Mumsoft blij stemmen : - Shostakovich: Allegretto uit de 5e symfonie.(4:58) Referentie opname van de Cleveland met Maazel op Telarc. Alle registers open met een groot symfonie orkest. Da's mooi man, kort en krachtig. Ik denk dat de 5e mijn eerste LP van S. was die ik kocht, op mijn 18e. Of de 10e. Ik heb (op LP) een Melodia met het Moscow Philharmonic onder Kyril Kondrashin. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 @Hans, Ik vind het prima bij de 1e sessie, maar dan ook bij de laatste sessie. Dan kan je ook een luister verschil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Openingspost is bijgewerkt. Ik eet ook mee. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts