Jump to content

Hear meeting 2010 : phonotrappen, phonotrappen en phonotrappen

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Jack ,geen onzin verkopen met je zilver mica,

in jouw systeem kan het een verbetering zijn, maar dat wil niet zeggen dat het voor andere systemen geldt,

daarom wordt er veel bla bla verteld :):D :D

Beste Wol over.. "blabla"

Het zou je sieren als je eerst eens nadacht voordat je dingen uit zijn verband trekt.

Zilvermica condensatoren zijn de meest nauwkeurige en meest zuivere condensatoren die ik ken.

Eigenschappen die je juist "wilt" met name in een riaa-filter van een phono-pre.

Het zijn echter dure onderdelen en condensatoren met een grotere capaciteit dan zeg 10 nano farad

zijn moeilijk te krijgen.

Maar nét zo als àlles moet je het niet te pas en onpas gebruiken.... dan kan het tegen je werken.

Ook dat heb ik onderzocht en zélf ervaren.

Want inderdaad "blabla" is er genoeg .....

Met vriendelijke groet,

Jack

Jac, die zilver mica ken ik al 12 jaar maar die kun je niet in elk apparaat er inzetten en

duur heeft niks te betekenen :) en zilver is ook niet alles :D

Guest tubejack

Jac, die zilver mica ken ik al 12 jaar maar die kun je niet in elk apparaat er inzetten en

duur heeft niks te betekenen :) en zilver is ook niet alles :D

Beste Wol,

Ik beperk me slechts tot riaa-filters van phonotrappen.... niet meer en niet minder

Zwart-wit is het natuurlijk niet :rolleyes: maar in grote lijnen zeggen we precies

hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Jack

Zet mij er maar onder voorbehoud bij. Door m'n werk en allerlei privé-afspraken en bezigheden kan ik op dit moment nog niet goed overzien of het gaat lukken maar een phonotrap met meerdere aansluitingen én uiteraard klankmatig superieur aan m'n Roksan staat hoog op het verlanglijstje. Eventuele serieuze kandidaten (ik heb er twee op het oog) zullen vanzelfsprekend bij mij thuis worden beluisterd maar een gezellige luisterdag sla ik natuurlijk nooit af.

Als ik kom kan de Roksan Phono Reference DXP SE (mondjevol :D ) eventueel mee. Deze zit in de prijsklasse van de Array. Ook neem ik dan een Oehlbach Phaser mee zodat alle apparaten correct gepoold worden. Mijn phonotrap heeft enige opwarmtijd nodig om los te komen, hopelijk is daar dan voldoende tijd voor.

zeg je nu dat zilver de afbeelding van geluid onnauurlijk groot maakt?

Wat vergroot het dan precies?

Nee d

Guest tubejack

[k begrijp helaas niks van deze zin

laten we er maar over ophouden jack.. dit soort discussies doen onze verhoudingen geen goed leert het verleden ;)

Hmmm, nee hoor... laat ik het eens anders zeggen, als je zilver niet goed past, heb je kans, dat het genadeloos de tekortkomingen

van je b.v. CD-speler laat horen. Het maskeert m.i. minder dan

Guest tubejack

Jac ,blijf eens met de voeten op de grond :)

Als de Gotfather in de vijver springt ga je hem natuurlijk achterna :):D :D

Zeg Wol, het is niet erg als je een ander mening of visie hebt..... alleen maar goed.

Maar zullen we dit topic verder clean houden.

Vertel ik straks, hoe mijn phono-trap klinkt .

:)

@KT88 en Ivan10 Dèze "Hear dag" sla ik over ;)

Jammer, alleen deze keer, dus de volgende keer ben je er gewoon bij?

Wat voor element ga je beluisteren met zilver spoelen. Een beetje meer spam kan geen kwaad. En ben je je eigen phono-trap aan het bouwen, lees ik dat nu door de regels door?

[k begrijp helaas niks van deze zin

laten we er maar over ophouden jack.. dit soort discussies doen onze verhoudingen geen goed leert het verleden ;)

Hmmm, nee hoor... laat ik het eens anders zeggen, als je zilver niet goed past, heb je kans, dat het genadeloos de tekortkomingen

van je b.v. CD-speler laat horen. Het maskeert m.i. minder dan

Guest tubejack

succes en welgemeend veel plezier ermee.

ik mot er echter niks van hebben ;)

Dank je Robin, het aardige is... op het moment dat jij de buizenversterker krijgt, waarvan je droomt. Dat zomaar

allerlei dingen

De zaal is gereserveerd voor 4 september ;)

Heel goed... dan is het vanaf nu definitief in Roermond.

Details krijgen we nog te horen neem ik aan..??

Denk je er ook nog even aan, om je spullen wat duidelijker op te geven, dan kan ik dat in de openingspost verwerken.

:)

Op zich wel leuk om naar deze meeting te komen,alleen het is z,n rot end, Roermond. Moet nog even verzinnen.

Gr henkes

• Members

Op zich wel leuk om naar deze meeting te komen,alleen het is z,n rot end, Roermond. Moet nog even verzinnen.

Gr henkes

Ach joh, een beetje trucker...

Voor ons is het ook 190 km, je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook wat (in ieder geval een dag lol hoop ik...)!

Guest KT88

:D Ik dacht exact hetzelfde......

Voor mij iets van 160 km denk ik, best te doen.

Is het niet beter als er maar platenspeler gebruikt wordt. Ik denk als je meerdere platenspelers met verschillende elementen gaat gebruiken dat je dan teveel variabelen introduceert. Het zal dan vast wel een leuke middag worden maar of het een echt vergelijk wordt weet ik niet.

Wat ook zou kunnen 1 type platenspelen met 1 type arm maar met verschillende elementen. Wat dan mooi zou zijn is een speler waar je gemakkelijk een andere arm in hangt zodat je een 2 tal armen hebt klaarliggen met daaraan een element zo kan je de variabelen nog een beetje beperken.

Arden die Sutherland 20/20 ziet er zeer interessant uit, enig idee wat daar de richtprijs van gaat worden?

Gr henkes

Voor ons is het ook 190 km, je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook wat (in ieder geval een dag lol hoop ik...)!

Heel gek maar als ik er voor betaald krijg is geen afstand teveel. :D

Maar KT88 en Arden ik laat me niet kennen <_< Ik ga graag mee op 4 sep. Mijn vrouw en vriendin gaan mee,het schijnt dat in Roermond goed winkelen is maar dat weet sodejuu wel ? Gr henkes.

Ruud gaat ook naar Roermond :o Neemt hij dan nog een stapel lp,s mee voor verkoop ?. Zou mooi zijn :) Of ben je al uit verkocht Ruud ?.

Gr henkes

Is het niet beter als er maar platenspeler gebruikt wordt. Ik denk als je meerdere platenspelers met verschillende elementen gaat gebruiken dat je dan teveel variabelen introduceert. Het zal dan vast wel een leuke middag worden maar of het een echt vergelijk wordt weet ik niet.

Wat ook zou kunnen 1 type platenspelen met 1 type arm maar met verschillende elementen. Wat dan mooi zou zijn is een speler waar je gemakkelijk een andere arm in hangt zodat je een 2 tal armen hebt klaarliggen met daaraan een element zo kan je de variabelen nog een beetje beperken.

Arden die Sutherland 20/20 ziet er zeer interessant uit, enig idee wat daar de richtprijs van gaat worden?

Ik denk dat twee draaitafels met ieder een goed afgesteld element ons het beste uitkomt. Het gaat tenslotte om de phonotrappen en niet om de draaitafels.

Ik denk dan aan een lichtere draaitafel met een middenklasse element (ong

• Members

Weet ik nog niet, in Amerika zou hij retail $2.200 ex btw moeten worden, dan zal dat hier wel ergens rond hetzelfde bedrag in euro's uitpakken. Ik ken verder het hele apparaat ook nog niet, volgens Ron Sutherland ga ik aangenaam verrast zijn. We zijn dus benieuwd!

[...]

Ik denk dan aan een lichtere draaitafel met een middenklasse element (ong