Jump to content

Hear meeting 2010 : phonotrappen, phonotrappen en phonotrappen

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Yes mijn afspraak van zaterdag heeft af gezegd in ik kan dus toch komen.

Als er nog mensen zijn die willen mee rijden dan is dat geen probleem.

Of ik mee ga eten weet ik nog niet.

Dat hangt af van waar we gaan eten.

Als het iets simpels is (niet te duur) dan eet ik mee.

Ik kan mijn Phono Dude mee nemen ik ben erg benieuwd naar wat deze doet met de Soundsmith.

Eventueel mag ook de Thorens mee met de lucht arm als daar tenminste interesse voor is.

Groetjes George

Hoi George, ik zou wel graag met je mee rijden, woon zelf in Zwolle, ik kan dus zo naar Ermelo rijden.

Ik heb jullie er allebei bij gezet...

:)

tanx again ...

vrijdag verdwijnt de plaaster :rolleyes:

hopelijk valt het dan allemaal mee en is de kine niet te zwaar en pijnlijk ...

@hans

hopen, kans is groot, dat ik kan autorijden 4 sep

anders moet ik verstek laten gaan

heb de arm toch een beetje verlaagd en de naalddruk heringesteld op 2g

heb toch een ander geluid vind ik, bassen zijn minder dominant naar mijn gevoel

gr

stef

Hopelijk valt 't allemaal mee...

Mbt de draaitafel, vreemd, dat je laag minder dominant is nadat de arm LAGER is gezet. Meestal resulteert dit in een rustiger geluid met minder hoog. Het laag zou dan in verhouding dus juist harder klinken.

Wim blijft waarschijnlijk ook eten maar weet dat nog niet zeker.

Een andere leuke ontwikkeling is, dat Chris (de ontwerpen van de Array phonotrap) indien hij tijd heeft, ook meekomt.

We hebben dan twee ontwerpers (KT 88 is de andere) van de phonotrappen op die dag. Hopelijk kunnen die ook wat vertellen over de ontwerpfilosofie.

Of is dat beinvloeden van het luisterpanel..?? Misschien achteraf dan.

Hoe gaan we het doen met de muziekkeuze en het vastleggen van luisterresultaten.???

Om in het wilde weg wat muziek te kiezen is volgens mij absoluut de verkeerde manier. Om alle phonotrappen met dezelfde muziek te beluisteren ook. Wie heeft er ide

Komt er nog reactie, of moeten we het zelf maar invullen..??

:confused:

Hans hoi,

anders moeten we een themalijstje maken

rock jazz instrumentaal barok, ik noem maar wat op

mijn platenkast is niet de jouwe, niet die van marco, niet die van hansko ... er zijn wel raakvlakken

mij lijkt het interessant muziek te nemen die op zn minst goed gekend is dr enkele mensen (of meer) van de groep. zo krijg je diversiteit + degelijke feedback

mij moet je niet vragen om iets over chopin te zeggen uitgevoerd dr filharm X, of diana krall, heb dr de feeling en kennis niet voor om de weergave goed te beoordelen, wel over wilco of the dead weather of iron maiden of lou reed enz enz :);)

wat doen we?

hoe willen we beoordelen, volgens genre muziek of type?

jazz funk rock/pop klassiek ...

of eerder, zang, elec guitar, blaasinstrumenten, instrumentaal ...

Gr stef

• Members

Enkele voorstellen:

*Diana Krall (ja, ik weet het), Live in Paris, Devil may care, dynamisch, intro met piano en een drumsolo tussendoor, toch wel heel erg mooi

*Elvis Presley, Fever van de Living Stereo persing Elvis is Back, erg basic maar daardoor zeer goed materiaal

*Janis Ian, Breaking Silence van het dito genoemde album, waanzinnig dynamisch, strakke drums

*Bruce springsteen, Goast of Tom Joad eveneens van het dito genoemde album, enorme dynamiek in de mondharmonica

*Johnny Cash, weet het nummet ff niet, wat Miracle de vorige keer meenam? Tastbaar, enorm ''echt''

Ik heb ook nog wat gevonden:

1. I've got the music in me, Thelma Houston op Sheffield. heeft denk ik geen verdere toelichting nodig.

2. Theme from "side street" Chuck Mangione. Dynamisch instrumentaal nummer met blazers.

3. Easy Money, Ricky Lee Jones. Mooi doorzichtig opgenomen en bekend van de vorige sessie in Roermond.

4. Jojo, Gino Vannelli. "gedragen" nummer met strak laag.

5. First we take Manhattan. Leonard Cohen. Voor Cohen een uptempo nummer met mooi laag en veel details.

6. Fly to high, Janis Ian. Disco achtig nummer iedereen wel bekend (denk ik).

Ik heb het dus een beetje gezocht in de bekende nummers.

Misschien nog eens wat langer zoeken.

Ik heb overigens ook Ray Brown & Laurindo Almeida direct gesneden op Jeton. Mijn element krijgt hem alleen niet gevolgd. Het laag komt er tenminste soms wat krakerig uit. Ik denk dat er heel hoge snijsnelheden op staan. Het zou ook kunnen dat de vorige eigenaar er met een spijker in gezeten heeft :(

Van de Van den Hul plaat is het eerste nummer met Hans Dulfer misschien ook wel wat.

Hans heel even off topic: in dit draadje vraag ik om mooie bas-opnamen. Mij wordt geadviseerd jou te vragen naar een, en ik citeer: "bloedmooie opname van een gitaar en contrabas". Ik neem aan dat jij dan weet waar Kermit het over heeft? Zo ja, zou je het mij ook kunnen vertellen? :)

Dat is waarschijnlijk dus de door mij aangehaalde Ray Brown & Laurindo Almeida ik heb dat ook een paar stukje van op CD. de laatste bedoelde Kermit (denk ik). Hopelijk is de plaat nog goed en ligt het aan mijn element dat ik "hem niet kan volgen".

Hans heel even off topic: in dit draadje vraag ik om mooie bas-opnamen. Mij wordt geadviseerd jou te vragen naar een, en ik citeer: "bloedmooie opname van een gitaar en contrabas". Ik neem aan dat jij dan weet waar Kermit het over heeft? Zo ja, zou je het mij ook kunnen vertellen? :)

Dat is waarschijnlijk dus de door mij aangehaalde Ray Brown & Laurindo Almeida ik heb dat ook een paar stukje van op CD. de laatste bedoelde Kermit (denk ik). Hopelijk is de plaat nog goed en ligt het aan mijn element dat ik "hem niet kan volgen".

Hoi hans,

We hebben hem al eens beluisterd op een andere draaitafel en het ligt aan de plaat. Van die spijker klopt denk ik.

Zal van de week ook nog wat uitzoeken en aan je laten horen.

Enkele voorstellen:

*Diana Krall (ja, ik weet het), Live in Paris, Devil may care, dynamisch, intro met piano en een drumsolo tussendoor, toch wel heel erg mooi

*Elvis Presley, Fever van de Living Stereo persing Elvis is Back, erg basic maar daardoor zeer goed materiaal

*Janis Ian, Breaking Silence van het dito genoemde album, waanzinnig dynamisch, strakke drums

*Bruce springsteen, Goast of Tom Joad eveneens van het dito genoemde album, enorme dynamiek in de mondharmonica

*Johnny Cash, weet het nummet ff niet, wat Miracle de vorige keer meenam? Tastbaar, enorm ''echt''

Mag ik hier aub commentaar op geven? Om eerlijk te zijn vind ik hier slechts 1 nummer enigszins van te pruimen en dat is het nummer van The Boss (en zelfs dat geniet niet bepaald mij voorkeur.

Elvis kan voor mij gestolemn worden (echt erg) en dat nummer van Jan Contant is helemaal niet aan mij besteed (vond ik in Leiden ook al een last)

Het nummer van Thelma Housten in Hans' voorstel is ook niet bepaald een favoriet van mij.

Om niet alleen maar negatief te zijn ;), zal ik vanavond een paar nummers doorgeven die ik eerder zou kiezen :rolleyes:

marco, ik zou toch faith no more eens draaien

die heruitgave op 3000 exemplaren die je hebt, is toch heel heel goed

om de rockers iets te bieden :) en de niet rockers te laten horen hoe swingend het kan zijn

roger, morphine dat je mij liet horen, zou ik op jouw shortlist zetten

en dan bad news

ben terug van de radioloog + dokter

het verloopt niet zo best met de aangroei

vanavond een nieuwe gips vr 2 weken

kans is nu heel groot dat er niet zal zijn

heel heel jammer

ook voor mijn materiaal dat ik met plezier ter beschikking ging stellen

ook jammer omdat ik voor mezelf veel ging te weten komen ivm phono

sorry guys

i'll take care, very muchos :)

greetz

stef

Ik hoor hier qua muzieksmaak niet thuis :(. De Hugh is witgedraaid op elke show en ik vind het niet om aan te horen. En het is echt veel te lang. Als je dat nummer 9x moet aanhoren is de middag voorbij en heb je nog niks uitgevogeld.

Voorstel: Geen gepriegel wat je al op elke show of demo naar je hoofd geslingerd krijgt en geen al te audiofiel plingplokgeneuzel. :ph34r:

En niks van beneden de 45e breedtegraad noord :D :D B)

Ik hoor hier qua muzieksmaak niet thuis :(. De Hugh is witgedraaid op elke show en ik vind het niet om aan te horen. En het is echt veel te lang. Als je dat nummer 9x moet aanhoren is de middag voorbij en heb je nog niks uitgevogeld.

Voorstel: Geen gepriegel wat je al op elke show of demo naar je hoofd geslingerd krijgt en geen al te audiofiel plingplokgeneuzel. :ph34r:

En niks van beneden de 45e breedtegraad noord :D :D B)

Ik zal vanmiddag eens in mijn (beperkte maar gestaag groeiende) vinylverzameling duiken, misschien kom ik nog wel wat leuks tegen. David Sylvian misschien? Herbert Grönemeyer? Steely Dan? Pink Floyd? Marvin Gaye? Dimmu Borgir? :D

• Members

Mag ik hier aub commentaar op geven?

[...]

Jij wel... :rolleyes:

Van mij mag van alles en nogwat (jouw Alanis misschien?), de pest is alleen dat je de grote verschillen altijd het snelst gaat terughoren met die tingel-tangel meuk. Echt lekkere (populaire-)muziek is vaak (dus niet altijd he) minder opgenomen, de verschillen zijn dan ook vaak niet snel te ontdekken in zo'n kort tijdsbestek waarbij de apparatuur ook pas een paar uurtjes staat te draaien. Die Barbers en Krallen, wat je er ook van kan vinden, ze zijn vaak wel perfect opgenomen. Hansko had trouwens de vorige keer een erg lekkere jazzplaat meegenomen, ik ben bang dat het toch meer dat genre zal moeten gaan worden wil je dit alles in een middag voor elkaar gaan krijgen.

Die Paranoid Eyes van Floyd staat denk ik echter wel (heb je hem niet, aanschaffen! Aanrader!)?

Nou ja, als het maar gezellig wordt...