Pjotr Posted 1 juli 2010 Report Share Posted 1 juli 2010 https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum_code=HD015047800216 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Geen vinyl, dus ook geen vinyl-kwaliteit! Bovendien was het Johnny Cash alleen maar te doen om de... eh... cash. Daarom neukte hij zich de Carter family in. (Ach, als er een April was geweest, dan was June buiten schot gebleven.) Want zeg nou zelf: dat is toch geen zingen? Van die would-be cowboy? Met zijn citybought Statson? Van die would-be inmate? Van die would-be folksinger? Het is niet ècht. Het is zelfs niet echt geméénd. Het is vals. En zo klinkt het ook. Cash wàs het. En cash - pure cash - zal het blijven. Wij proberen hem te vergeten, wij, folks, die zich verzamelden bij de èchte Carter family, en bij Woody Guthrie en Alan Lomax. Die Leadbelly hoorden, Big Bill Broonzy, Brownie McGee, Sonny Terry, Pete Seeger, The Weavers, Vera Hall en Odetta. But it's hard, Oh Lord... It's hard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Zeg, Spido, dat het geen Vinyl-kwaliteit heeft omdat het digitaal is, is een achterhaald fabeltje. Zoals Tubejack al opmerkte speelt mijn digitale set extreem analoog. En daar heb ik zelfs geen "Audiophile 96khz/24bit" resolutie voor nodig. En uiteraard zonder tikken, ruis en vervorming! (Of is dat soms die geroemde vinyl-kwaliteit) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Hallo Marc, Ik was afgelopen dinsdag bij BG en het geluid wat hij uit een normale CD haalt is extreem goed. Maar.......vinyl, vond ik bij hem zeer realistisch Geen idee wat nu beter is..... de installatie "hoorde" je niet eens.... zo hoort het Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Hallo Marc, Ik was afgelopen dinsdag bij BG en het geluid wat hij uit een normale CD haalt is extreem goed. Maar.......vinyl, vond ik bij hem zeer realistisch Geen idee wat nu beter is..... de installatie "hoorde" je niet eens.... zo hoort het Jack Juist. Muziek is muziek, en het kan uit een cd komen, en uit een LP, zelfs ook van een bandrecorder, een harde schijf, een usb-stick en zo verder. Het kost alleen heel wat inspanning, getweak en gepruts, wil het met een cd-speler echt goed klinken. Meneer BG heeft samen met meneer Berret dat uitgevogeld, en van die kunde maak ik graag gebruik. Ik ben, wat je noemt, schatplichtig. En kijk eens wat een poepie-dure installatie daar bij hem staat. Ergo, duur hoeft het niet te zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2010 Author Report Share Posted 2 juli 2010 Geen vinyl, dus ook geen vinyl-kwaliteit! En als iets niet hoog is kan het ook geen hoge kwaliteit hebben. En kijk eens naar je Avatar: Een speaker in een verdord landschap zal ook wel verdord klinken dan volgens de Spido logica. Maarreh, mijn posting was niet bedoeld om ene Spido als een stier op een voor hem rode lap af te laten vliegen, maar gewoon een posting over historische opnamen die klinken zoals ze bedoeld waren. Trouwens ook niet om gehakt uit te venten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Tikt wel aan hoor $2.50 per song. Maar goed voor menig golddisk variant wordt ook dik betaalt door ons audio-neuroten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Trouwens ook niet om gehakt uit te venten Wees niet bevreesd, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2010 Author Report Share Posted 2 juli 2010 Tikt wel aan hoor $2.50 per song. Maar goed voor menig golddisk variant wordt ook dik betaalt door ons audio-neuroten Niet zeuren. Het hele album is $1,50 per track en als je Platinum klant bent heb je standaard nog 15% korting. Dus voor Gold-disk kwaliteit is het niet echt duur. Ze brengen daar steeds meer oud analoog materiaal uit in hi-res, goede zaak. Wat met DVD-A niet wilde lukken lukt hen wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Afgelopen woensdag was ik weer eens bij een plaatsgenoot om naar zijn gewijzigde set te luisteren. Twee jaar geleden: Avalon Classic Unison geintegreerde versterker (de duurste) Wadia CD speler Rega draaitafel (duurste type) Nu: Marten Design luidsprekers Unison Classik Linn Akkurat Twee jaar geleden was dit een van de mooiste sets die ik ooit hoorde. Nu vond ik het eigenlijk maar redelijk "gewoon" klinken. Wel mooi, maar niet die indruk die ik toen had. Dat kan aan twee dingen liggen: 1. Ik ben zelf verwend geraakt en ben niet meer zo gauw onder de indruk 2. Die streamer (en de rest van de wijzigingen) spreekt mij minder aan. De eigenaar van de set vond het nu veel beter klinken dan eerder... Tsja... wat moet je hier nou mee....? Een ander voorval.. twee weken geleden waren we met de audioclub bij de Energy studio in Mariaheide. Dat is de studio die vaak met Harry van Dalen high end opnames maakt. De mooiste opname vond hij... Take five van Dave Brubeck... Tsja... wat moet je daar nou mee....? Ik heb twee thuisdemo's voor groepjes van de audioclub verzorgt... Alle 8 bezoekers prefereerde de draaitafel ver boven de CD speler. Nadat ze eerst erg positief waren over de CD weergave. Tsja... wat moet je daar nou mee....? Voor mij is dit wel duidelijk...: Zolang de opname niet deugt wordt het nooit wat. Welke manier van weergave wordt gekozen maakt dan eigenlijk niet uit. Slechte opnamen maken van een goede set puin, en goede opnamen zijn zelfs op een matige set beter verteerbaar. Tsja... wat moet je daar nou mee....? Logisch toch... : Wanneer je wat vergelijkt, moet je wel zorgen dat je ALLE variabele op hun waarde moet in schatten. Anders is elk waarde oordeel waardeloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 ...................... Tsja... wat moet je daar nou mee....? ...................... Volg je eigen gehoor, en ga niet af op mooie verkooppraatjes. CD was begin jaren '80 volgens die praatjes beter dan wat dan ook. DVD-A en SACD was daar eind jaren '90 nog weer een verbetering op, volgens die zelfde mooie verkooppraatjes. Nu zou dat het high-res audio in .flac formaat zijn....... Nogmaals: Volg je eigen gehoor, en ga niet op die mooie verkooppraatjes af. $2,49 om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juli 2010 Author Report Share Posted 3 juli 2010 Ach eind jaren '50 begin jaren '60 had je diezelfde mooie verkooppraatjes met "Micro Groove" en nog wat van die dingen. En nu heb je allerlei mooie verkooppraatjes met "TDM lager" en draaitafel wonderolie. Dus ja er verandert eigenlijk niks, i.d.d. waar gaat het over en wat moet je er mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juli 2010 Report Share Posted 3 juli 2010 (edited) https://www.hdtracks...=HD015047800216 Pjotr, had jij niet al eens zelf opgemerkt dat die zgn high-defenition resoluties niet zo heel veel verschillen met cd-kwaliteit? Bij Bol vond ik een cd'tje met maar liefst 28 tracks: Greatest! & Now Here's Johnny Cash voor € 9,99 Zelf nog wel even rippen natuurlijk, nog geen 40 cent per track. Of is dat minderwaardig spul? Direct van de plaat opgenomen, met tikken & al, wie weet. M rc Edited 4 juli 2010 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juli 2010 Report Share Posted 3 juli 2010 (edited) Mooie muziek hebben ze, o.a. deze van John Abercrombie en Eddie Gomez. https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum_code=HD090368031761 Klinkt al op de hoofdtelefoon via mijn MacBook veel belovend. Het Album kost 17$98 = 14€34 zeg 15€ Op SACD vanaf 13,17 zie http://www.sa-cd.net/showtitle/4000 ex verzenden... Dus die HD-tracks is toch niet zo duur? of zie ik het verkeerd Jack Peter ik heb daar een account, ooit eens een test DVD-A gemaakt je kunt daar als buitenlander toch niet downloaden ? Edited 3 juli 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juli 2010 Author Report Share Posted 3 juli 2010 Peter ik heb daar een account, ooit eens een test DVD-A gemaakt je kunt daar als buitenlander toch niet downloaden ? Dat is al heel lang niet meer zo, denk dat ik daar al bijna een jaar albums koop. Gewoon betalen met Pay Pal. Wel even opletten wat je koopt want sommige albums zijn ook in 16/44.1 (of 16/48) te koop, dan zijn ze goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 juli 2010 Report Share Posted 4 juli 2010 Zeg, Spido, dat het geen Vinyl-kwaliteit heeft omdat het digitaal is, is een achterhaald fabeltje. Zoals Tubejack al opmerkte speelt mijn digitale set extreem analoog. En daar heb ik zelfs geen "Audiophile 96khz/24bit" resolutie voor nodig. En uiteraard zonder tikken, ruis en vervorming! (Of is dat soms die geroemde vinyl-kwaliteit) M rc Beste mumsoft, Bedoel je dat jouw set geen verschil laat horen tussen digitale en analoge geluidsbronnen? En dat vat je op als een kwaliteitskenmerk? Overigens raakte ik vooral van de kook doordat die fakefolk van Sjonnie Contant als "goed" wordt verkocht. Zulke rotzooi is geen goede opname waard, en ook geen goede weergave. Nee, dan waren er wel andere artiesten - Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juli 2010 Report Share Posted 4 juli 2010 Zeg, Spido, dat het geen Vinyl-kwaliteit heeft omdat het digitaal is, is een achterhaald fabeltje. Zoals Tubejack al opmerkte speelt mijn digitale set extreem analoog. En daar heb ik zelfs geen "Audiophile 96khz/24bit" resolutie voor nodig. En uiteraard zonder tikken, ruis en vervorming! (Of is dat soms die geroemde vinyl-kwaliteit) M rc Beste mumsoft, Bedoel je dat jouw set geen verschil laat horen tussen digitale en analoge geluidsbronnen? Nee hoor, de analoge weergave blijft een stuk achter bij wat mijn set met cd'tjes presteert. Analoog valt er zeker nog een wereld te winnen. En dat vat je op als een kwaliteitskenmerk? Nee dus. Mocht echter de analoge weergave bij mij in de buurt komen van de digitale, dan heb ik daarin ook topkwaliteit. Ik vrees dat het me nooit zal lukken. Overigens raakte ik vooral van de kook doordat die fakefolk van Sjonnie Contant als "goed" wordt verkocht. Zulke rotzooi is geen goede opname waard, en ook geen goede weergave. Nee, dan waren er wel andere artiesten - Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 (...) Ben het niet me je eens. Ik dacht vroeger tamelijk min over die muziek, maar sinds ik er meer mee in aanraking ben gekomen heb ik er meer waardering voor gekregen. Beste mumsoft, Wat leuk is dat! Bij mij ging dat juist andersom: naarmate ik meer goede, dus èchte folkmusic hoorde, kreeg ik steeds minder waardering voor Johnny Cash. (Dat zit 'm niet in de naam, hoor. Mama Cash* vind ik nog altijd super... al is dat geen folk. Hoewel... Nou ja.) Ik draai het niet veel, maar die zelfgebreide "Dans voor de lente"-hippies die zich Magna Carta noemen nog veel minder. Geef me dan maar die nep-cowboy. Als Magna Carta je niet bevalt, dan weet je toch wel wat je te doen staat? - Harder afspelen en/of - Bassen opdraaien en/of - Hoge tonen opdraaien en/of - Wat nagalm toevoegen... * Mama Cash: fonds voor economische hulp aan ondernemende vrouwen in werelddelen waar mannen traditioneel lanterfanten. Maar eigenlijk bedoelde ik natuurlijk Mama Cass Elliot (September 19, 1941 – July 29, 1974), born Ellen Naomi Cohen), naar wie de naam van bovengenoemd fonds verwijst: de heerlijke, volvette zwoelheid van the Mama's & the Papa's ("California Dreamin'", "I Call Your Name", "Straight Shooter", "Monday, Monday", "Dream a Little Dream of Me" e.v.a.) Tenslotte (althans voorlopig): Wanneer een digitale set "extreem analoog" klinkt, is er iets verschrikkelijk mis. Digitaal kan goed klinken. Analoog kan óók goed klinken. But NEVER the twain shall meet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 sure they did Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Tenslotte (althans voorlopig): Wanneer een digitale set "extreem analoog" klinkt, is er iets verschrikkelijk mis. Waarom? dat is toch ons streven? zo' n écht mogelijk geluid Jammer dàt je niét bestaat anders wist ik nog wel een bijzonder luisteradresje. Maar Klaas is vast welkom De man heeft "afgezaagde" Driades en een UCD versterkertje in een 19" kastje. Simpele snoertjes ...... Bij een 1e blik kwam bij mij op : " ik durf dit nog niet eens naar de kringloop te brengen " Echter als je beter kijkt, een mooie draaitafel en goede CD-speler. En véél mooie muziek Eigenlijk is er alleen maar muziek, de installatie is haast onzichtbaar... Kijk, dan maakt het ook niet uit.... hoe het er uitziet.... toch? Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Tikt wel aan hoor $2.50 per song. Maar goed voor menig golddisk variant wordt ook dik betaalt door ons audio-neuroten Niet zeuren. Het hele album is $1,50 per track en als je Platinum klant bent heb je standaard nog 15% korting. Dus voor Gold-disk kwaliteit is het niet echt duur. Ze brengen daar steeds meer oud analoog materiaal uit in hi-res, goede zaak. Wat met DVD-A niet wilde lukken lukt hen wel. Dat is dan iets acceptabeler inderdaad. Als mijn smaak er tussen zit en de kwaliteit echt goed is, een reden te meer om toch eens serieus te gaan kijken naar een harddisk als bron (na mijn verhuizing dan wel). Andere reden is de set iets te downsizen (iets minder aawezig te laten zijn) en eenvoudiger in de bediening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Als Magna Carta je niet bevalt, dan weet je toch wel wat je te doen staat? - Harder afspelen en/of - Bassen opdraaien en/of - Hoge tonen opdraaien en/of - Wat nagalm toevoegen... [...] Tenslotte (althans voorlopig): Wanneer een digitale set "extreem analoog" klinkt, is er iets verschrikkelijk mis. Digitaal kan goed klinken. Analoog kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts