Duck-Twacy Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Ruilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2010 Author Report Share Posted 22 juli 2010 Je mag het hebben. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Is het toch een nuttig draadje geworden... Duck, die kabel van mij kost geen poep, en doet 3D. En is ook nog es zeer geschikt voor uhmme... dinges (Maar ik heb ook nog 2 x 3 meter Black and White LF 1102 over, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Je mag het hebben. M rc Mafkees Je moet t gewoon een ad op HTForum zetten (en ander 2e hands rubrieken). De marktwaarde van zo'n kabel is minstens 100 euro (of je ruilt m om voor een mooie CD box of een doos goede wijn of zoiets). Maar heel aardig aangeboden overigens http://cgi.ebay.de/inakustik-black-white-Referenz-LS-1102-2x3m-Hohlbananas-/220518463832?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3357ecb958 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Daar ben ik dan mooi de sigaar met mn "shotgun" (gescheiden kabel voor + en -) bedrading Als je die + en - apart oprolt zeker. Als je ze samen oprolt kan het meevallen. Overigens wel een punt met die "losse" draden: De eigen zelfinductie van een kabel wordt mede bepaald door het omsloten (lucht) oppervlak van de heen en teruggaande draad. Leg je die draden ver uit elkaar krijg je een behoorlijk hoge zelf inductie. Ik kan mij nog een demo herinneren van dat 47-Labs teflon apenhaar: Dat gaf toen een terughoudend hoog (wat overigens wel goed uit kwam bij de toen gebruikte speakers). Ja dank je de koekoek, de draden lagen zover uit elkaar (een tiental cm) dat de daardoor ontstane hoge zelfinductie van de kabel dermate hoog was dat het een mooi hoorbaar laagdoorlaat filter vormde. Te koop 2*3.3 m shotgun bedrading, made in de joe es of ee (eigenlijk gewoon Canare). Moet in mn nieuwe huis toch wat anders ivm verhoogde waf eisen Mooie kabels, Duck, gewoon houden. Ik gebruik Sign Audio Technology ls-kabels in shotgun-uitvoering maar vooral vanwege de grotere afstand (2x8 meter). Ze liggen overigens wel netjes naast elkaar langs de plint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2010 Author Report Share Posted 22 juli 2010 Ho, daar zit iemand een aankomend handeltje te verzieken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Ho, daar zit iemand een aankomend handeltje te verzieken. M rc Dan ben jij een slechte handelaar als je je eigen kabels gratis en voor niks weggeeft .... Die LS-1102 is trouwens best een aardige kabel, ik heb ze zelf ook nog liggen. Veel waar voor je, in jouw geval weggegeven, geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 ik denk dat musoft net als ik al heel blij is met wat hij gratis kreeg. Iets teruggeven aan een ander is dan een kleine stap. zo werkte het voor mij in ieder geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2010 Author Report Share Posted 22 juli 2010 Zoals M44 het stelt, zo is het. Voor niks gaat de zon op. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 ik denk dat musoft net als ik al heel blij is met wat hij gratis kreeg. Iets teruggeven aan een ander is dan een kleine stap. zo werkte het voor mij in ieder geval Leuk dat je het voor een ander opneemt maar wil je even op de smileys letten, mijn reactie was als grapje bedoelt. Dat Marc die kabels voor niks heeft gekregen wist ik natuurlijk niet en dan is weer weggeven ook vanzelfsprekend. Je "wijze" les is dus een beetje misplaatst en overbodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2010 Author Report Share Posted 22 juli 2010 ik denk dat musoft net als ik al heel blij is met wat hij gratis kreeg. Iets teruggeven aan een ander is dan een kleine stap. zo werkte het voor mij in ieder geval Leuk dat je het voor een ander opneemt maar wil je even op de smileys letten, mijn reactie was als grapje bedoelt. Dat Marc die kabels voor niks heeft gekregen wist ik natuurlijk niet en dan is weer weggeven ook vanzelfsprekend. Je "wijze" les is dus een beetje misplaatst en overbodig. Nee Paul, hier dreigen misverstanden te ontstaan. Die kabels heb ik gewoon nieuw gekocht, 3 jaar geleden. Wat ik gratis, of voor zowat niets heb gekregen is die opwaardering waarover men liever zwijgt hear, maar die evenwel mijn set een gouden randje heeft gegeven. En dat laaste heb ik gemeen met M44. groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 ik denk dat musoft net als ik al heel blij is met wat hij gratis kreeg. Iets teruggeven aan een ander is dan een kleine stap. zo werkte het voor mij in ieder geval Leuk dat je het voor een ander opneemt maar wil je even op de smileys letten, mijn reactie was als grapje bedoelt. Dat Marc die kabels voor niks heeft gekregen wist ik natuurlijk niet en dan is weer weggeven ook vanzelfsprekend. Je "wijze" les is dus een beetje misplaatst en overbodig. idd zoals mum al zegt. Ik weet dat ie ze gewoon gekocht heeft was geen poging je de "les "te lezen hoor. geenzins dat vind ik bij jou niet nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Ik houd mijn ls kabels altijd even lang, mijn waarneming is nl. dat bij de verschillende lengtes die ik eerst gebruikte (2 en 5 meter) KLANKverschillen optraden. Mijn eerste indruk was dat de ene speaker wat harder klonk dan de andere, het bleek toch om klankmatige verschillen te gaan. Het heeft vlgs. mij te maken met het feit dat lage en hoge frequenties niet dezelfde "reistijd" hebben in een kabel waarbij ook de dikte van de kabel een rol speelt. Er wordt toch ook niet voor niets ge- bi- en tri-wired en composietkabel van verschillende diameters gebruikt? Reakties??? Graag!!!! Je bent erin getrapt! Wat je hoofd -foutief- heeft voorspelt, namelijk dat er invloed zou zijn, dat hebben je hersenen subjectief 'geloofd'. Je denkt een verschil te horen. Luister er eens langer dan een paar weken naar. Hoor je dan nog verschil? Reistijd? een signaal door een kabel van hear naar de maan, zal er iets meer dan 1 seconde over doen. Die 3 meter verschil tussen jouw kabels ga je echt niet in nanoseconden vaststellen. Wanneer je hele slechte kabel hebt, zou je verschil kunnen horen. Maar dan moet je wel hele slechte kabel gebruiken. Hele inductieve, capacitieve of resistieve kabel dus. just my 2 cents Sorry, ik ben er niet ingetrapt. Ik was net verhuisd en had i.v.m. een grotere kamer etc. nieuwe kabels nodig. Vanwege krap budget en toch willen spelen goedkope kabel gekocht (1,50 guldens/meter) en na aansluiten hoorde ik verschil tussen de beide speakers. Heb na een paar maand Monstercable aangeschaft van toen zo'n 22 guldens/meter en toen pas heb ik de vraag gesteld over volumeverschillen. De rest is bekend. Trouwens, dit lezende:"I.i.g. als je LS kabel gaat inkorten gaat de zelfinductie EN de capaciteit dramatisch meer veranderen (evenredig met de lengte) dan bij oprollen" vraag ik u af of dit een oorzaak van klankverschil kan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Zoals M44 het stelt, zo is het. Voor niks gaat de zon op. M rc Nogmaals bedankt voor je aanbod Marc, maar ik zou mezelf hebberig vinden als ik het aannam, terwijl ik het niet echt hard nodig heb. Als je er vanaf wilt voor nop of weinig, is er vast we iemand anders die je er heel blij mee kunt maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 vraag ik u af of dit een oorzaak van klankverschil kan zijn. Als het nodig is om verschillende lengte luidsprekerkabels te gebruiken kan je concluderen dat de opstelling van de luidsprekers in de luisterruimte niet symmetrisch is. Waarschijnlijk ligt daar een grotere kans op het verschil tussen de luidsprekers. Bijvoorbeeld de ene staat naast een harde muur, de andere naast een venster met gordijnen. Of de ene staat naast een kast en de andere vrij in de ruimte. Als je al verschillen hoort veroorzaakt door verschillende lengtes kabels dan heb je eerder extreem gevoelige apparatuur of extreem gevoelige oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 vraag ik u af of dit een oorzaak van klankverschil kan zijn. Als het nodig is om verschillende lengte luidsprekerkabels te gebruiken kan je concluderen dat de opstelling van de luidsprekers in de luisterruimte niet symmetrisch is. Waarschijnlijk ligt daar een grotere kans op het verschil tussen de luidsprekers. Bijvoorbeeld de ene staat naast een harde muur, de andere naast een venster met gordijnen. Of de ene staat naast een kast en de andere vrij in de ruimte. Als je al verschillen hoort veroorzaakt door verschillende lengtes kabels dan heb je eerder extreem gevoelige apparatuur of extreem gevoelige oren. Oneens. Luidsprekers symmetrisch opgesteld maar de apparatuur in een van de hoeken is een veel voorkomende opstelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 Juist Goodtube, zo is het bij mij ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts