Jump to content

Musicus Willem Breuker overleden

edwin16
 Share

Recommended Posts

R.I.P. Hij was al een tijdje ziek.

Heb destijds erg genoten van de live concerten, soms swingde het de pan uit, soms was het fascinerend experimenteel zoals een concert voor 4 drummers, Harry Sparnaay op basklarinet

was dat een beetje vage man die wat exentrieke muziek maakte.

ooit te gast bij dat vpro programma op zondagochtend ...vrije geluiden of zoiets. ik heb hem daar niet al te lang geleden nog gezien dan. jaartje ofzo?

ooit te gast bij dat vpro programma op zondagochtend ...vrije geluiden of zoiets. ik heb hem daar niet al te lang geleden nog gezien dan. jaartje ofzo?

cultuur barbaar

cultuur barbaar

Ja, en hij houdt toch wel van herrie :lol: Ach laat 'm maar ;)

cultuur barbaar

wie?

willem?

is dat het antwoord op mijn vraag?

cultuur barbaar

Waarom? Is zo makkelijk om dat te roepen. En het slaat nergens op, want zo kan ik dat ook wel roepen als er een muziekant is overleden die jij niet kent. Peter Steele (vrij recent) bijvoorbeeld, ken jij vast niet(?), of Dimebag Darryll (Darryl Abbot)... En die kent m44 zeker wel...

Ik denk Henrie, dat het meer te maken heeft met m44 zijn manier om zich "popie" uit te drukken, waardoor je een disrespectloze impressie krijgt. Het zit 'm in het woordje "vage". Maar het zijn maar woorden en hij bedoelt het vast niet zo. Het stikt hier namelijk van de vage mannen, die iets excentrieks met muziek en heifei doen...

On topic: Hij ruste in vrede. Jammer, hij heeft nog gevochten voor zijn collectief, maar laat toch een muzikale ontwikkeling achter in de Nederlandse muziekgeschiedenis. Ik denk altijd dat muzikanten niet snel ziek worden, door de helende werking van klanken en muziek, maar nee, ze gaan ook gewoon ten onder, misschien wel de stress. En de late uurtjes, wie zal het weten. Rot ziektes. Alleen de vooroordelen blijven.

cultuur barbaar

Waarom? Is zo makkelijk om dat te roepen. En het slaat nergens op, want zo kan ik dat ook wel roepen als er een muziekant is overleden die jij niet kent. Peter Steele (vrij recent) bijvoorbeeld, ken jij vast niet(?), of Dimebag Darryll (Darryl Abbot)... En die kent m44 zeker wel...

M44 geeft een beschrijving van W. Breuker. Daar spreekt geen respect uit voor iemand die zoveel heeft betekend voor de Nederlandse muziek. Ken je een muzikant niet, dan geef je geen commentaar.

blijkbaar herken jij hem er wel in dan..

ik zit me gewoon iets af te vragen, graaf in mijn geheugen en typ dat neer.

je had ook kunnen zeggen dat je denkt dat ik de juiste persoon in gedachten heb maar dat jij dat zelf anders ziet/anders zou formuleren.

ik ben tenminste niet te trots om toe te geven dat ik iemand niet direct ken zodra ik de naam hoor. ik ga niet bij ieder onbekend woord wikipedia op om mijzelf slimmer te laten lijken.

Sociaalbarbaar....

Als je echt wilt weten over wie of wat het gaat is met Google en op YouTube meer dan zat te vinden over Willem Breuker.

Krijg je ook een antwoord op je vraag of het een vage man was die excentrieke muziek maakte. Overigens hebben wij geen weet van wat jij vaag en excentriek vindt.

;)

het was niet dezelfde man als ik dacht.

die speelde percussie geloof ik.

Deze mijnheer is niet vaag en exentriek, wel expressief en gedreven.... vol passie denk ik.

de muziek kan ik weinig mee helaas.

altijd jammer wanneer een muziekliefhebber of een "maker van klank" van ons heengaat.

die klank maakt het zo leuk namelijk.

Morgen wordt er in Reiziger in Muziek aandacht aan hem geschonken:

Zondagochtend 10.30 uur kunt u op Ned 1 kijken naar een herhaling van 'Reiziger in Muziek' van uit de tuin van het Singer museum met het Willem Breuker collectief.

Zie: http://vpro.dmd.omroep.nl/x/?S7Y1Nfufa2tmAqSKbA0NLE0NDQEJ72

M :ph34r: rc

het was niet dezelfde man als ik dacht.

die speelde percussie geloof ik.

Deze mijnheer is niet vaag en exentriek, wel expressief en gedreven.... vol passie denk ik.

de muziek kan ik weinig mee helaas.

altijd jammer wanneer een muziekliefhebber of een "maker van klank" van ons heengaat.

die klank maakt het zo leuk namelijk.

Heb je toch een beetje cultuur opgedaan :D

Waar het forum al niet goed voor is.

Morgen wordt er in Reiziger in Muziek aandacht aan hem geschonken:

Zondagochtend 10.30 uur kunt u op Ned 1 kijken naar een herhaling van 'Reiziger in Muziek' van uit de tuin van het Singer museum met het Willem Breuker collectief.

Zie: http://vpro.dmd.omroep.nl/x/?S7Y1Nfufa2tmAqSKbA0NLE0NDQEJ72

M :ph34r: rc

Wat eerder (vannacht dus) om 0:30 uur een Uur van de Wolf docu over Willem Breuker.

http://www.nps.nl/page/programma/238/het-uur-van-de-wolf/