buizenbart Posted 27 juli 2010 Report Share Posted 27 juli 2010 Ik wilde gisteren een plaatje opleggen. Het lampje bij de set was kapot, dus het was er nogal donker.. Hoe ik het klaargespeeld heb gaat mijn verstand te boven, maar ik laat de plaat boven de DT vallen, en die schiet BENG! tegen de arm aan. En ja hoor, de naald stond op half zeven.. Ik heb nog geprobeerd om het terug recht te buigen, maar het cantilever is echt geknakt: de elementbody sleept nu over de plaat. Ik ben me gelijk beginnen inlezen, een nieuw element zou natuurlijk leuk zijn, maar dat is voor mij wel een hele uitgave -ik speelde met een Sumiko Blue Point Special (de ouwe) en ik wil er niet op achteruit gaan. Een nieuwe BPS Evo III gaat een Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 juli 2010 Report Share Posted 27 juli 2010 Dat is balen Bart. Ik heb nog geen ervaring met met het retippen maar ik heb wel ooit eens begrepen van ik dacht Miracle dat een Sumiko Blue het heel goed doet met een Vd Hul naald in het element. Misschien is dat ook een optie? Groetjes George En vel suc6 met de speurtocht naar een vervangen de naald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 juli 2010 Report Share Posted 27 juli 2010 Da's balen Bart. Jouw element is het zeker waard om te laten retippen, maar zoals Kappa aangeeft: Bij vd.Hul laten retippen is heel erg mooi, en volgens mij ook het mooiste wat je met dat element kunt doen, maar wel prijzig. Zelfs duurder dan een nieuwe. De retipservice van Audiosellers heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar weet wel dat je er gewoon een goede garantie op krijgt. Ik zou dat er op wagen, maar dan met jouw element wel met een Elliptical Diamond. Geen ronde (Spherical) naald dus. Voor een tientje meer heb je daarmee een veel beter sporend element. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 27 juli 2010 Report Share Posted 27 juli 2010 Ik weet wat het is Bart zelf laatst ook een naald gebroken , mooi klote,ik heb geen ervaring met retippen daar kan ik je niet mee helpen. Maar wanneer je toch besluit een nieuw element te kopen kijk op je gemak op internet want de prijs verschillen zijn enorm. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 juli 2010 Author Report Share Posted 27 juli 2010 Inderdaad, de prijsverschillen zijn enorm En het is een beetje verwarrend, maar het gaat dus niet om de diamant vervangen, maar het hele cantilever. Dan zit ik ook al aan de helft van de prijs van een nieuw element. Knaken kosten gaat het me in ieder geval, maar ik denk dat ik toch geen nieuw element ga kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 juli 2010 Report Share Posted 27 juli 2010 Das dikke pech zeg. Ik heb hier nog een nog wel een element liggen, dat meekwam met mijn Dual. Het is natuurlijk maar een eenvoudig MD-element, maar als ik je er even mee uit de brand kan helpen. Het is een DMS 240E met DN 241 naald. Kan me ook voorstellen dat je je neus ervoor ophaalt. Ouwe meuk, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 juli 2010 Author Report Share Posted 27 juli 2010 Das dikke pech zeg. Ik heb hier nog een nog wel een element liggen, dat meekwam met mijn Dual. Het is natuurlijk maar een eenvoudig MD-element, maar als ik je er even mee uit de brand kan helpen. Het is een DMS 240E met DN 241 naald. Kan me ook voorstellen dat je je neus ervoor ophaalt. Ouwe meuk, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 juli 2010 Report Share Posted 27 juli 2010 Beste Buizenbart, We leven echt met je mee! Wat een narigheid... Sterkte! De optie van "boron cantilever met naakte fine line diamant" ad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 Een kennis van mij heeft een Lyra Argo laten retippen bij Audiosellers. Die mensen hebben echt puik werk afgeleverd. Zeker een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 BENG! bel ook eens voor info met hifi-ilona.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 {.....] wat zouden jullie zelf doen? Eerst eens een nieuw lampje monteren ..... want hoelang, was die ook al weer stuk .... Daarna me afvragen: "was ik wel tevreden, over het element" wil ik wel met high-output MC blijven spelen? In deze prijsklasse is veel keus. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 Ik heb ook wel eens een element "gemold" (oude uitdrukking wie kent hem nog?)en dat gebeurt nu eenmaal wel eens. Dat retippen dat zal best goed kunnen gaan maar de cantilever vervangen lijkt me een heel wat gecompliceerdere operatie. Van de Hul knipt kennelijk vaak de cantiver eraf en schuift er dan een nieuwe cantilever in buisvorm overheen met nieuwe diamant. Volgens mij gaat dat invloed hebben op het geluid. Overigens heb ik nog een nagenoeg nieuwe Denon 304 met hangende cantilever. Ik heb er geen bestemming voor anders zou ik hem wel laten repareren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 juli 2010 Members Report Share Posted 28 juli 2010 [...] Van de Hul knipt kennelijk vaak de cantiver eraf en schuift er dan een nieuwe cantilever in buisvorm overheen met nieuwe diamant. Volgens mij gaat dat invloed hebben op het geluid. [...] Ik ga hier niet roepen wie dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 Ik ga hier niet roepen wie dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 Van vdH weet ik het niet, maar de goedkoopste retipmethode is idd een nieuwe holle alu cantilever over een nog goede cantilever te schuiven. Als de cantilever gebroken is, lukt dit dus niet meer. Ik weet dat Audiosellers deze optie ook aanbiedt. Het is zeker niet optimaal, maar het werkt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 juli 2010 Author Report Share Posted 28 juli 2010 Daarna me afvragen: "was ik wel tevreden, over het element" wil ik wel met high-output MC blijven spelen? In deze prijsklasse is veel keus. Jack Ja, ik was zeker tevreden over mijn element! Verder heb ik weinig ervaring met elementen, maar ik heb gisteren een AT11 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juli 2010 Report Share Posted 28 juli 2010 [....] ik slaap er nog een nachtje over Doe ik ook vaak Bart, meestal gaat er daarnà ....... een lichtje branden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 juli 2010 Members Report Share Posted 29 juli 2010 Hier gaan nog veel meer lichtjes branden... De komende hear meeting is een goed begin, de daaropvolgende ACF show een prima vervolg! Heel veel buis, draaitafels, phonostages en elementen. Gezien de vorige ACF show een ware aanrader... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 juli 2010 Author Report Share Posted 31 juli 2010 Gisteren het laatste element uit mijn voorraad gemonteerd, ooit gekregen bij een draaitafel omdat de verkoper vond dat er een element op moest zitten, maar daar zo min mogelijk geld aan wilde besteden. Er staat niet eens een merk op, het is een piepklein dingetje met een losse naald die in een groen doorzichtig plestik opschuifhouder zit. En daaronder nog een opklapbeugeltje om de naald te beschermen. Dat ding doet het dus verbazend goed! Het klinkt allemaal een beetje kunsstofachtig en minder genuanceerd, maar het heeft een bepaalde kwaliteit die ik bij mijn gesneuvelde element miste. Dat geeft te denken dat dat element toch een beetje opgebruikt was.. Helaas had ik voor het ongeluk net andere buizen in mn phonotrap gezet (JJ ECC83 i.p.v. Philips) dus da's weer lastig te vergelijken. Moet ik eerst weer die Philipsen erin prakken. Het houdt je lekker bezig, maar ik neig toch meer naar een compleet nieuw element.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts