Jump to content

Kan iemand me zeggen, welke type Siltech kabel dit is ?

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Kan iemand me zeggen, welke type Siltech kabel dit is. ZIE FOTO

Op de kabel zelf staat niks, kan nog wel een stuk tekst lezen "Pure Silver"

Kabels zijn in ca. 1999 nieuw gekocht en kosten toendertijd zo,n 600 tot 800 gulden

De pluggen zijn metalen Neutrick met NC*FX

De doos op de foto is de vermoedelijke orginele verpakking waarin ze geleverd zijn.

Op de doos staat ook geen verder informatie

Ik heb wel vergelijkbare afbeeldingen kunnen vinden op het net met de aanduiding

Siltech SQ80 en/of SQ28 of 4/56

slitechxlr456.jpg

Kan iemand me zeggen, welke type Siltech kabel dit is. ZIE FOTO

Op de kabel zelf staat niks, kan nog wel een stuk tekst lezen "Pure Silver"

Kabels zijn in ca. 1999 nieuw gekocht en kosten toendertijd zo,n 600 tot 800 gulden

De pluggen zijn metalen Neutrick met NC*FX

De doos op de foto is de vermoedelijke orginele verpakking waarin ze geleverd zijn.

Op de doos staat ook geen verder informatie

Ik heb wel vergelijkbare afbeeldingen kunnen vinden op het net met de aanduiding

Siltech SQ80 en/of SQ28 of 4/56

slitechxlr456.jpg

De doos die je daar hebt werd gebruikt in de generatie 3 siltechs. Een generatie als 4/56 e.d. hadden destijds een houten doos. Gelet op de kabelopbouw zou ik daarom zeggen dat er sprake is van een SQ of ST serie. Een FTM valt eigenlijk direct af omdat deze een andere buitenkant heeft. Verder lijkt het te gaan om een SQ omdat de kabel getwist lijkt. Het lijkt me verder een wat dikkere kabel dus ik zou dan sneller denken aan een SQ 58 of hoger. Maar als er dan alleen op de kabel staat dat het "pure silver" is dan zou dit juist weer duiden op een generatie van 4/56 e.d. De latere generatie (vanaf generatie 3) gebruiken zilver en goud en op die kabels staat "pure silver and gold", zoals op de doos. Het spreekt elkaar daarom wat tegen.

Vreemd is dat er geen typeaanduiding opstaat. Ik weet dat er ook imitatie siltechs in omloop verkeren. Ik hoop voor je dat je die niet hebt getroffen. Waarom vraag je Siltech zelf niet om opheldering??

Ook de SQ G3-serie werd eind jaren '90 in een houten kistje geleverd. Ik heb zelf drie SQ80 G3 kabels gehad, alledrie met houten kistje. De powercords en wellicht andere interlinks uit die tijd werden al wel met een doos als op de foto geleverd.

Te zien aan de dikte en uitvoering zou het een SQ80B G3 of de iets dunnere SQ58B G3 kunnen zijn. De B staat uiteraard voor balanced. De kleur komt echter niet geheel overeen met de SQ80 zoals ik 'm ken maar is wat donkerder. Kan uiteraard ook door de belichting komen. Een SQ80 G3 kostte in die tijd Fl. 900,- voor 80 cm.

Allen nog bedankt voor de reactie/info

Vreemd is dat er geen typeaanduiding opstaat. Ik weet dat er ook imitatie siltechs in omloop verkeren. Ik hoop voor je dat je die niet hebt getroffen. Waarom vraag je Siltech zelf niet om opheldering??

Die kans acht ik uitgesloten, deze kabels zijn alle ca. 11 jaar geleden bij Mijn Hifi gekocht

De SQ-serie is het in ieder geval niet omdat er een andere tekst op de kabels staat. Ik heb nog even wat foto's opgeduikeld van mijn Siltechs en die hebben een duidelijk een type-aanduiding in gouden opschrift.

siltech1.jpg

siltech2.jpg

Omdat mijn documentatie uit die jaren vrij compleet is ben ik er inmiddels vrij zeker van dat het om de 5-60 S gaat. Deze was samen met de 5-60 Gold de enige gebalanceerde kabel in het assortiment (t/m 1997) van Siltech en is "Pure Silver", de 4-56S is nooit officieel als gebalanceerde kabel geleverd. De 5-60 S kostte destijds Fl. 1198,- voor 60 cm. met Neutrik pluggen. In 1999 was de kabel al enkele jaren uit het programma en is waarschijnlijk voor een lagere prijs verkocht als "new old stock".

Zet de schuifmaat er maar even op, als de diameter 7.5 mm. is dan zit je goed met de 5-60 S.

Waarom vraag je Siltech zelf niet om opheldering??

Bij dergelijke bedragen voor kabels zou je zeker wat service mogen verwachten.

En een met fluweel belegd houten kistje natuurlijk... :rolleyes:

Ben trouwens wel benieuwd wat er in die 'Siltech cable manual' staat... :D

Waarom vraag je Siltech zelf niet om opheldering??

Bij dergelijke bedragen voor kabels zou je zeker wat service mogen verwachten.

En een met fluweel belegd houten kistje natuurlijk... :rolleyes:

Ben trouwens wel benieuwd wat er in die 'Siltech cable manual' staat... :D

Van zo'n reclamebureau dat Siltech heet mag je inderdaad wel wat meer service verwachten.

1198,- :lol::lol: Als je zulke knollen voor citroenen kunt verkopen, dan moet je wel goed zijn!

The Audio Critic zei ooit eens, dat de enige kabel die ze testten die niet goed was, die dus iets deed met het signaal, de " Siltech from the Netherlands" was.

.......wat schiet de topicstarter hiermee op mannen? <_<

TS schiet hier niet zo veel mee op, die heeft zijn centen al uitgegeven. Ieder ander zou zich kunnen afvragen welke mooie muziek hij allemaal voor dat bedrag zou kunnen kopen. Maar zoals alles is dit ook een kwestie van prioriteit; de een geeft zijn spaarcenten uit aan kabeltjes, de ander aan muziek en weer een ander gaat er lekker mee op vakantie. Er zijn zelfs mensen die dit allemaal kunnen doen.

Iedereen met een attentiespan groter dan die van een goudvis weet dat Vanzomereng een aantal apparaten en kabels verkoopt uit een nalatenschap.

Hij probeert slechts te achterhalen welk type kabel het is om zodoende de juiste informatie te geven bij verkoop.

In plaats daarvan ontstaat weer de zoveelste welles/nietes kabeldiscussie met "leuke" opmerkingen.

Ik ben zelf ook van de dropveters maar ben die "discussies" gewoon enorm beu. <_<

Is dit een audioforum of een afzeikforum?

er word ook vaak gezegd dat ipv die dure kabel je ook cd's had kunnen kopen.

Ik denk als je geld hebt voor een kabel van 1200,- je ook wel geld genoeg hebt voor cd's

laten we het anders zeggen

ik wou dat ik dat soort kabels kocht ;)

Ik denk als je geld hebt voor een kabel van 1200,- je ook wel geld genoeg hebt voor cd's

Nagel op de kop !!

Zucht .... is het weer zover? Overigens, de genoemde prijs is in guldens.

Dat maakt niet uit. CD's zijn half zo duur geworden sinds het guldentijdperk, dus je kunt er nog altijd evenveel cd's voor kopen ;):P

Ga jij nou maar lekker cd'tjes kopen, zulke kabels zijn aan jou toch niet besteed. :P;)

Nagel op de kop !!

BLAM! ;)

Er zijn blijkbaar nogal een aantal forumleden hier die menen, dat de TS

(ondergetekende) veel geld aan deze kabels heeft uitgeven. :o

En verder de opmerking waarom er van Siltech geen service is gegeven :o

Dit terwijl m.b.t. bovenstaande er door ondergetekende, totaal geen

aanwijzingen zijn gegeven of informatie is verstrekt die uberhaupt

tot deze conclusies zou kunnen leiden.

Of het betreft hier een aantal helderzienden (maar dan wel met een slechte dag)

of forumleden met een volledig gebrek aan een kritische grondhouding :angry:

Enfin voor de mensen die wel geinteresseerd zijn:

Siltech had ik inmiddels ook al een mail gestuurd en hierop heb ik netjes reactie gekregen, dat met de beschikbare info het voor hen ook zeer moeilijk is het type te achterhalen maar dat ze de mail later nog verder in behandeling zullen nemen, i.v.m

het feit dat een aantal mogelijke kenners nu op vakantie zijn. Verder achten ze de

kans niet aangesloten, dat de kabel is gemodificeerd / gedeeld etc.

Ik ben geinteresseerd in het type, omdat ik een complete installatie (in delen)

voor een kennis aan het verkopen ben,i.v.m. een sterfgeval.

En het is wel zo practisch als je gaat adverteren e.d en er komen reactie op,

dat je weet wat je verkoopt.

Inmiddels ook de toenmalige winkel geinformeerd en deze bleken nog een over een

klantendossier te beschikken, van waaruit ze voorzichtig de volgende conclusie

hebben getrokken:

"Welk exacte type kabel dit is kan ik u niet met zekerheid melden.

Deze kabels zijn niet nieuw door ons aan Dhr. XXXXX geleverd.

Ik heb kunnen terugvinden in ons klantenbestand dat hij Siltech 4/72 kabels

gekocht had bij Hobo-hifi, welke later zijn opgedeeld in twee sets via ons(bij Siltech)

Hoogstwaarschijnlijk betreft het hier dus die 4/72 kabels."

Inmiddels kan ik mededelen, dat deze kabels voor een mooie prijsje

verkocht zijn aan een lid van het blauwe forum :rolleyes:

Ja, leuk weer. :mad2:

Iemand vraagt gewoon om informatie over een product, maar krijgt van de welbekende forumtrollen weer de zelfde reacties als die ze iedere keer geven. :mad2:

Aan die trollen: HOUD DAAR TOCH EENS MEE OP!!!!! MENSEN WORDEN DAAR KOTSMISSELIJK VAN!!!!!

Aan het forumbeheer: Gooi zulke kwallen nu eens voor altijd van dit forum af. Ze zijn DE oorzaak van het leeglopen van dit forum.

Ook DE oorzaak dat ook ik hear geen enkele bevinding van mijzelf meer plaats.

Heel mooi gezegd van zomering. En eigenlijk ben ik het ook wel met Miracle eens dat de manier waarop door sommigen gereageerd wordt ronduit bederfelijk werkt voor het forumplezier. Je eigen mening als absoluut stellen getuigt niet van sociaal inzicht en inzicht in de hobby die muziek en muziekweergave heet. Andermans spullen afzeiken is gewoonweg beneden de gordel.