Jump to content

Platenspelers

Haudio
 Share

Recommended Posts

Eergisteren een DPS platenspeler aangesloten, met een Graham arm en daarin gebouwd een Lyra Delos aan een Phono versterker Goldenote Phampilli naar een Accuphase versterker 550 klasse pure A deze stuurd aan een paar Isophone Cassiano D Mk 2, veel muzikaler en beter kan het niet volgens ons, natuurlijk wel prijziger.

MvG Haudio

• Members

En nu de prijs Haudio voor Sneek's meest muzikale set ooit? ;)B)

Met wat gegoogle zou je waarschijnlijk het volgende vinden (had ff niets te doen):

*Accuphase E-560 (want de 550 is niet meer)

The plinth is of the same material used on the floors of Germany's high-speed trains

Wat ze toch allemaal verzinnen.. :rolleyes: Kan net zo goed ordinair multiplex zijn, maar het klinkt wel heel high-tech.. :D

Ik heb toevallig de afgelopen maanden veel aan treinen gewerkt. Nou ja, aan 1 type trein dan (de DDAR), en dat is niet hetzelfde als een ICE, maar toch. Ik kan je melden dat zo'n trein alles behalve high tech is. Wellicht is een ICE iets meer high tech, maar dat gaat 'm vast niet in het gebruikte materiaal van de vloer zitten, denk ik... ;)

Ordinair multiplex zal het overigens niet zijn, want dat is te brandgevaarlijk. Zal dus op z'n minst 'behandeld multiplex' zijn. Of dat nou weer zo nuttig is voor een platenspeler, is weer ander verhaal... ;)

Ik heb via Hear de laatste tijd eens wat sites van fabrikanten e.d. bekeken, en het viel me telkens op dat aspekten of eigenschappen zwaar uit hun verband gerukt werden voor een sappig verkoopverhaal.

Zo weet ik er ook nog wel een:

"Het netsnoer aan mijn versterker is hetzelfde als wat de NASA gebruikt voor hun computers"..

Wedden dat het klopt? :rolleyes:

Eentje die mij zeker kon bekoren was de volgende

Accuphase 560 blijft, alhoewel ik zeer benieuwd ben naar de manley 300B mono in combi met onderstaande luidsprekers

Avant Garde Duo G2

Draaitafel Kuzma REF2 + Stogi REF 313 VTA met Denon 103R

Phonoamp??? ik dacht 47Labs

Draaitafel klonk voor mij heel heel mooi, vol emotie

Iemand de Woodpecker draaitafel al gehoord?

Gr

Stef

Ordinair multiplex zal het overigens niet zijn, want dat is te brandgevaarlijk. Zal dus op z'n minst 'behandeld multiplex' zijn. Of dat nou weer zo nuttig is voor een platenspeler, is weer ander verhaal... ;)

Als je wist hoe heet zo'n draaitafel kan worden met zo'n naald op dat vinyl. Vanwege brandgevaar heb ik dan ook maar een aluminium draaitafel gekocht.

Overigens koop je zo'n set ook niet in een keer bij elkaar. Daarbij vind ik die Isophons met diamantentweeter toch wel erg veel geld.

Als je wist hoe heet zo'n draaitafel kan worden met zo'n naald op dat vinyl. Vanwege brandgevaar heb ik dan ook maar een aluminium draaitafel gekocht.

Nou, die hitte is dan wel heel plaatselijk, en verandert constant van plek bovendien. Lijkt me niet dat dat in de fik gaat vliegen...

Ja daarom is het ook belangrijk dat er smeermiddel toegepast wordt! De as zou witgloeiend worden van de wrijving en de hitte kan van daar de motor bereiken. Dan wordt die hitte voortgezet in je bedrading! Kan je versterker opsmoren! Om nog maar te zwijgen over brandend rubber dat op het Perzische tapijt druppelt... <_<

:lol: RastaPhil

Je moet natuurlijk vooral voorzichtig zijn met de Rituele Vuurdans uit "El Amor Brujo" van Manual de Falla!

Sinds de AES-publicaties van Hirsch en Loescher (bijv. AES Conv. 47, maart 1974, E-5) weten we allemaal dat de naaldpunt vreselijk heet wordt bij droog afspelen, en dat de groef daardoor al net zo vreselijk vervomt.

Bij nat afspelen worden de naald en de plaat gekoeld. Door een soort aquaplaning wordt wrijving (en dus hittevorming) sterk verminderd.

Ergo: nat afspelen!

(Nat luisteren is overigens óók sterk aan te bevelen, maar hierover bestaat nog geen betrouwbare literatuur...)

Door een soort aquaplaning wordt wrijving (en dus hittevorming) sterk verminderd.

Ja klopt. En de naald raakt volkomen de grip op de plaat kwijt en zwabbert stuurloos in de rondte. Het is dat de groefwanden als vangrail dienen waar de naald dan nog een beetje tussen blijft stuiteren. Met de muziek in de plaat heeft hij alle contact verloren.

Straks een uitleg over speciale regennaalden ?

;)

@Henrie: Mat64, das pas mooi uber degelijk en pretentieloos

Pretentieloos zeker. En mooi om te zien misschien ook wel. Maar ik heb ze nooit erg fijn gevonden om mee te reizen. Oncomfortabele banken (vooral in Plan V) en een hoop herrie. En geen airco natuurlijk...

Ik vind de verbouwde ICM eigenlijk het fijnst, al zijn de banken in de 1e klas niet echt geweldig. Maar wel een mooi interieur, voldoende bergruimte, airco en comfortabel rijgedrag. De VIRM schommelt wat te veel, al is de nieuwste versie (VIRM 4) wel beter. VIRM 4 heeft ook erg fijne stoelen in de 1e klas... De verbouwde DDAR (wordt DDZ) wordt ook mooi. Is nu al een comfortabel rijdende trein, alleen de stoelen zijn wat matig (2e klas tenminste) en er is nu nog geen airco aan boord. Maar dat gaat allemaal verbeteren...

PS. dit is wel erg off topic... ;)

Inderdaad, en dat gebeurd met veel topics...het gelul van de bovenste plank is niet meer weg te denken hier (ja, zo schrijf je hier en niet hear zoals zovelen hier doen)

Beetje jammer dat haast elk topic verzand in een boel onzin of dat enkele het nodig vinden om anderen te schofferen.