Guest Posted 27 november 2012 Report Share Posted 27 november 2012 H.Heide schat ik hoog in .ik heb een aantal proeven gedaan en het was een verbetering in het geluid ,alleen ik vond het wel een beetje griezelig . En bij Marc is de enigste set waar ik geen speakers of versterker hoor,alleen maar muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 november 2012 Report Share Posted 27 november 2012 Dank je, Wol. Henri v.d. Heide verdient een standbeeld, zoals M44 al eens schreef. En dat voor een paar randverschijnselen M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 november 2012 Report Share Posted 28 november 2012 Het volgende experiment lijkt me wel wat: [...] Reken maar! dat twee simpele maar goede speakers in een goede ruimte met goede muziek je een magische ervaring kunnen geven. Na und? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2012 Report Share Posted 29 november 2012 Ik heb de van den Hul Third wel eens vergeleken met mijn vlechtsels. De eigenaar van de Thirds heeft nu ook vlechtsels... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 29 november 2012 Report Share Posted 29 november 2012 Of het gaat lukken betwijfel ik ook wel, gezien mijn eerdere ervaringen met conventionele sets, die in de grond helemaal niet zo conventioneel waren waren, eerder audiofiel indrukwekkend. Henri v.d. Heide verdient een standbeeld, zoals M44 al eens schreef. En dat voor een paar randverschijnselen Na und? Treshold beschreef de essentie: Als de techniek in orde is (en dat kan desgewenst met héél eenvoudige en goedkope middelen) dan zijn alleen de kwaliteit van de opname en de mindset van de luisteraar nog bepalend voor het (subjectieve) resultaat en de mindset van een luisteraar kun je eenvoudig manipuleren. Als je nu bij mij langskomt om naar mijn set te luisteren in de hoop dat je daarmee kunt achterhalen wat ik bedoel met het beheersen van de mindset ga je bedrogen uitkomen. Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik jou op dit moment duidelijk kan maken wat ik bedoel en daar gaat het toch om. Daarbij gaat mijn huiskamer de komende weken op de schop en er wordt van mij verwacht dat ik het een en ander ga klussen, laten we het uitstellen naar januari of februari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 november 2012 Report Share Posted 29 november 2012 Het volgende experiment lijkt me wel wat: Bij een beurs in een hotel doe je vooraf een uitgebreid onderzoek naar de akoestiek van de diverse ruimtes. Je kiest vervolgens de beste die je eventueel nog wat (onzichtbaar) behandelt met extra zware gordijnen etc. Daarin opgesteld een paar hele goede maar niet te opvallende speakers. Die sluit je aan op een NAD versterkertje en CD spelertje met een paar lampensnoertjes en standaard interlinks. Vervolgens maak je de mensen wijs dat je de kabels hebt behandeld met gehakt. Je gaat demonstreren met hele goede opnames. Het fantastische geluid wordt door het publiek ook vast toegeschreven aan het gehakt. Terwijl het gewoon de goed ontworpen luidspreker is in een goede akoestische omgeving. Reken maar! dat twee simpele maar goede speakers in een goede ruimte met goede muziek je een magische ervaring kunnen geven. Daar ben ik wel met je eens Treshold maar daar gaat de discussie toch niet over. De vraag is of je in die gegeven situatie de zaak nog behoorlijk kan upgraden zodat de magische ervaring van nog hoger niveau wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 november 2012 Report Share Posted 29 november 2012 Juist, dat zei ik ook al... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 december 2012 Report Share Posted 3 december 2012 Hier op: [....] De geleidbaarheid van grafiet komt inderdaad doordat het bestaat uit 'vellen' met ringstructuren, waardoor electronen tussen de ringen kunnen verplaatsten. Het aardige daaraan is dat grafiet in verschillende richtingen een verschillende geleidbaarheid heeft. In de richting van de lagen is die tamelijk hoog, maar loodrecht erop niet. [.....] Als ik het goed lees. bestaat dat grafiet uit diverse laagjes die in deze toepassing in de lengte richting geleiden en haaks niet. Volgens mij wil je dat met afscherming bereiken. Daarboven hebben ze nog een gewone afscherming van gevlochten koper. De claim van de fabrikant: covered with conductive carbon for ultra-low applications lijkt me daarom ook niet overdreven. http://prefer-upc.co...-screened/mgk-6 Probeer de MGK-18 eens, Jack, Die heeft dezelfde eigenschappen, klinkt iets minder dun dan de MGK-6 en kost maar een euro meer per meter . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 december 2012 Report Share Posted 3 december 2012 Probeer de MGK-18 eens, Jack, Die heeft dezelfde eigenschappen, klinkt iets minder dun dan de MGK-6 en kost maar een euro meer per meter . Dank je voor de tip Ik heb de MKG-18 momenteel tussen de draaitafel en buizen voorversterker. Mooi afgemonteerd met Neutrik Pro, gaat heel fijn. Maar ik moet er inderdaad verder mee experimenten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzeppos Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 wie kan me in kontact brengen met mensen die meer over 'koolstof' weten ? kzeppos@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzeppos Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 wie kan me in kontact brengen met mensen die meer over 'koolstof' weten. Ik heb zelf een paar interessante audio ontdekkingen er mee. kzeppos@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Goed zo. Maar haal dat email-adres hier weg, of je krijgt maanden lang spam. Kijk verder eens op audiofreaks in de gehakt-topics. Die zijn er zat, hear zal het er verder saaaaaaaai over blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 of mr van den Hul ? http://www.vandenhul.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 wie kan me in contact brengen met mensen die meer over 'koolstof' weten. Ik heb zelf een paar interessante audio ontdekkingen er mee. kzeppos@yahoo.com Dan heb je wellicht wel belangstelling in mijn onderstaande versterker, die ik te koop heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Dan heb je wellicht wel belangstelling in mijn onderstaande versterker, die ik te koop heb Hangt er een meating in de lucht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Zo te zien staat het vuur te laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Hij moet nog warm draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Zouden mijn hersenen er zo uit zien? (mogelijk inkoppertje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Als je ze al zou hebben, waarschijnlijk wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Zouden mijn hersenen er zo uit zien? (mogelijk inkoppetje) Ik denk dat er in dat gehakt meer hersenen zit dan in jouw koppie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Ik denk dat er in dat gehakt meer hersenen zit dan in jouw koppie Ohoh, dat ga ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 't Gaat hier alweer nèrgens over! Pantenten bestáán niet eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 't Gaat hier alweer nèrgens over! Pantenten bestáán niet eens... Jawel hoor, ik had er ééntje, die is gestolen, op de camping. Het was een steelpantent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Ohoh, dat ga ik zeggen. , vraag er dan niet om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Jawel hoor, ik had er ééntje, die is gestolen, op de camping. Het was een steelpantent. Dat klopt, want ik heb zelf ook een steelpantent. Die van mij heb ik eens gevonden op een camping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts