Andre Kel Posted 31 augustus 2010 Author Report Share Posted 31 augustus 2010 Zo wordt het natuurlijk nooit wat. Was ik er net een beetje uit.... komen jullie weer.... Maar ok, een belangrijk ding is wel eerder verteld en dat is: als je er geen last van hebt waarom dan doen, Mij ging het om de mogelijke verbetering. Ik kijk wel eens, Heb mijn nieuwe luidspreker kabels aangesloten. Daarover binnenkort meer. Tot nu toe, tevreden. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 september 2010 Report Share Posted 1 september 2010 (...) een kind die wat slechter kon leren maar wilskracht had kreeg van mij ook een goed cijfer (...) Beste Wol, Is dat niet een erg riskante manier van doen? Stel je voor dat zo'n wilskrachtig iemand - die weinig weet, die weinig kan, en die waarschijnlijk zelfs zijn taal niet eens goed beheerst - op die manier bijvoorbeeld een leraarsbevoegdheid zou kunnen verkrijgen! Dat zou ertoe kunnen leiden dat we brabbelende leer"krachten" voor de klas krijgen, die niet kunnen rekenen, niet kunnen spellen en niet kunnen stellen... (Van die sufferds die bijvoorbeeld zouden schrijven: "Een kind die...", in plaats van: "Een kind dat...") Dat zou toch vréselijk zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Oeff Spido, Het was mij ook opgevallen en er ontbreken ook nogal wat komma's in het stukje van Wol, maar dit vind ik toch te hard. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 iemand beoordelen op basis van zijn spelling is uiterst primair en mag ik zeggen, bekrompen? wie dat dan ook moge zijn, qua gever danwel ontvanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 iemand beoordelen op basis van zijn spelling is uiterst primair en mag ik zeggen, bekrompen? Nou, dat ligt er een beetje aan. Iemand die leraar is op een basisschool, of leraar Nederlands in het voortgezet onderwijs, mag je rustig beoordelen op z'n spelling. Dat hoort zo iemand te beheersen. Een wiskundeleraar mag je toch ook beoordelen op z'n rekenvaardigheden? Overigens vind ik dat iedereen best een beetje z'n best mag doen om fatsoenlijk Nederlands te schrijven. Dat je af en toe een fout maakt, is niet zo erg, maar ik zie soms dingen op (met name) internetfora, dat is echt te erg. Complete posts zonder punten, komma's en hoofdletters. Of de vreemdste werkwoordvervoegingen, die uberhaupt niet eens bestaan ('zij lachd' of 'ik beantwoort' of 'hij heeft vermoort' of 'jij werdt', enz, enz.). En je maakt mij niet wijs dat al die mensen allemaal woordblind zijn, of nooit goed onderwijs gehad hebben in de Nederlandse taal. Het kan natuurlijk zijn dat je er nooit wat van hebt begrepen (een taal is vaak ook niet erg logisch), maar het komt zo vaak voor dat het op mij vaak nogal slordig en gemakzuchtig overkomt (of is dat primair en bekrompen van mij?). Als je er wat van zegt, wordt er dan vaak gereageerd met de opmerking 'je begrijpt toch wel wat ik bedoel?'. Nou ja, misschien klopt dat wel, maar het onderschrijft wel dat diegene dus nogal gemakzuchtig is. En een beetje moeite doen om een en ander leesbaar te houden, kan geen kwaad toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 over het algemeen merk ik dat voornamelijk vrouwen zich bezig houden met de vorm van communicatie. communiceren over communiceren is typisch een vrouwen trekje. en idd een leraar nederlands mag op zijn spelling beoordeeld worden. tenminste terwijl hij zijn vak uitoefend of een officiele brief schrijft. op een forum spelling bekritiseren is echter bekrompen. danwel getuigen van neurotische trekjes. Of mag ik zeggen autistiform? het gebeurd vaak wanneer we iemand inhoudelijk niet baas kunnen, dan kun je altijd nog de persoon achter de inhoud aanvallen danwel zijn vorm van communiceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 (...) het gebeurd vaak wanneer we iemand inhoudelijk niet baas kunnen, dan kun je altijd nog de persoon achter de inhoud aanvallen danwel zijn vorm van communiceren. Beste m44, Als Wol ooit iets inhoudelijks te melden had, zou ik graag inhoudelijk met hem communiceren. Maar het is met hem al bijna net zo erg als met jou: er is vrijwel alleen sprake van ongefundeerd, onbeargumenteerd antagonisme. Voor jou, als onbevoegd pseudo-psycholoog, voeg ik er aan toe: vermoedelijk compulsief, op basis van educatieve frustatie. Overigens: het moet zijn "het gebeurt" in plaats van "het gebeurd". En: "uitoefent", in plaats van "uitoefend". Verder is het "officiële", in plaats van "officiele". Terug naar de Basisschool, m44! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 over het algemeen merk ik dat voornamelijk vrouwen zich bezig houden met de vorm van communicatie. communiceren over communiceren is typisch een vrouwen trekje. en idd een leraar nederlands mag op zijn spelling beoordeeld worden. tenminste terwijl hij zijn vak uitoefend of een officiele brief schrijft. op een forum spelling bekritiseren is echter bekrompen. danwel getuigen van neurotische trekjes. Of mag ik zeggen autistiform? Nou, dan zal ik wel autistische trekjes hebben. Of vrouwelijke trekjes... Maar ik kan op de een of andere manier niet of nauwelijks over spelfouten heen lezen. Ik merk ze gewoon meteen op. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik zelf foutloos typ overigens, dat is weer wat anders. Maar bij het lezen valt het me vrijwel meteen op als er ergens een spelfout staat. Ik zal degene die de fout(en) heeft gemaakt daar overigens niet snel over aanspreken. Of het moet echt onleesbaar zijn, zoals wanneer er een bericht van honderden/duizenden woorden is gepost, zonder ook maar 1 leesteken (dat zie ik hier overigens vrijwel nooit, maar op andere fora wel). Maar het valt me wel meteen op, en ergens stoort het me dan dus ook... het gebeurd vaak wanneer we iemand inhoudelijk niet baas kunnen, dan kun je altijd nog de persoon achter de inhoud aanvallen danwel zijn vorm van communiceren. Als je in een hevige discussie ineens iemand ziet reageren met: 'het gebeurt is met een 't' op het eind' ja dan zijn kennelijk de argumenten op. Ben ik met je eens. Maar iemand in alle oprechtheid wijzen op storende spelfouten, heeft weinig/niks met primair of bekrompen reageren te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 ik heb jou dat dan ook maar weinig zien doen Henrie neem het niet persoonlijk op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 ik heb jou dat dan ook maar weinig zien doen Henrie neem het niet persoonlijk op. Doe ik ook niet Ik vond alleen dat je een beetje kort door de bocht ging, met je opmerking over dat het 'primair en bekrompen is' als je iemand aanspreekt op z'n spelling. That's all... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 Ik vind het jammer dat Dick Jansen Hear het bijltje er bij neer heeft gelegd en mis zijn snedige taallessen wel. Heb daar vaak erg om moeten lachen. Ik kan mij nog wel herinneren hoe hij regeerde toen ik Het Kruidvat omschreef als Het Kruitvat. Maar ondanks Dick zijn correctie destijds blijft mijn spellingchecker Het Kruidvat nog steeds een kruitvat vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 ik heb jou dat dan ook maar weinig zien doen Henrie neem het niet persoonlijk op. Doe ik ook niet Ik vond alleen dat je een beetje kort door de bocht ging, met je opmerking over dat het 'primair en bekrompen is' als je iemand aanspreekt op z'n spelling. That's all... persoonlijk vind ik dat wij daarover van mening mogen verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 Over de taallessen Hear: Het hangt er ook van af hoe. Dick Jansen deed dat met respect, onderhoudend en met humor. De meeste anderen doen het meer om te katten of de les te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 8 september 2010 Author Report Share Posted 8 september 2010 Goh... en dit alles omdat ik vraag of het nut heeft om luidsprekerkabels af te schermen..... Maar met de hond gaat het goed. Dank je Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2010 Report Share Posted 9 september 2010 Eh... o ja, André... nog even dit: Het heeft geen enkele zin om luidsprekerkabels af te schermen! Alleen volslagen gekken doen dat, of overwegen dat te doen... Eh, jouw hond... dat is toch niet toevallig een Mexicaanse? http://nl.wikipedia.org/wiki/Mexicaanse_hond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 september 2010 Author Report Share Posted 9 september 2010 Spido, HAHAHAHA neeeee, gewoon een kruising met een Belg (mechelse herder) en een Zwitser (bernersenne).... Die stoort niet op de radio, hooguit door zijn gesnurk.... Maar mannen, ga lekker ergens anders zo tegen elkaar tekeer i.p.v. op "mijn" topic. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 september 2010 Author Report Share Posted 25 september 2010 Mocht hier ooit nog iemand iets lezen.... Even een korte review over mijn nieuwe luidspreker kabel. Als ik de klank in een woord moet omschrijven (let wel, het zijn details) dan is het opgeruimder. Alles lijkt wat beter geplaatst, het is wat helderder-doorzichtiger. Niet dat het voorheen slecht was, maar het is anders. In een ander topic schrijft iemand, anders is niet per definitie beter. Tot nu toe zeg ik wel prettiger. Het totale beeld is wat rustiger maar toch completer. Sjonge zeg, is moeilijk om zoiets te omschrijven zonder wazig en idioot te klinken. Maar dan hebben jullie een beeld. Kabels heb ik in Frankrijk op vakantie gekocht, dus dat is ook wel weer leuk. Zal snel een foto plaatsen. Groet, Andre Oja met de hond gaat het nog steeds goed, alleen zeikt ie altijd tegen zijn eigen voorpoot aan, raar toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 (...) Oja met de hond gaat het nog steeds goed, alleen zeikt ie altijd tegen zijn eigen voorpoot aan, raar toch? Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 7 oktober 2010 Author Report Share Posted 7 oktober 2010 Spido, nee eigenlijk altijd wel hahaha. Het is gewoon een dominante eikel die zo hoog mogelijk tegen de bomen probeert te pissen ( is een van de tekenen van dominant gedrag). Maarja hij is geopereerd aan zijn rechter achter poot daardoor komt ie wat minder hoog en zeikt ie over zijn poot.... Verder is het een super lief dier voor ons allen maar ook voor andere honden, zolang deze maar niet proberen dominant te zijn. Hij zal niet beginnen, maar gaat niks uit de weg, dus neemt elke uitnodiging aan, om het zo te zeggen. Maar goed ik moet nog altijd een foto plaatsten van mijn nieuwe kabels. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 oktober 2010 Report Share Posted 9 oktober 2010 Mocht hier ooit nog iemand iets lezen.... Even een korte review over mijn nieuwe luidspreker kabel. Als ik de klank in een woord moet omschrijven (let wel, het zijn details) dan is het opgeruimder. Alles lijkt wat beter geplaatst, het is wat helderder-doorzichtiger. Niet dat het voorheen slecht was, maar het is anders. In een ander topic schrijft iemand, anders is niet per definitie beter. Tot nu toe zeg ik wel prettiger. Het totale beeld is wat rustiger maar toch completer. Sjonge zeg, is moeilijk om zoiets te omschrijven zonder wazig en idioot te klinken. Maar dan hebben jullie een beeld. Kabels heb ik in Frankrijk op vakantie gekocht, dus dat is ook wel weer leuk. Zal snel een foto plaatsen. Groet, Andre Oja met de hond gaat het nog steeds goed, alleen zeikt ie altijd tegen zijn eigen voorpoot aan, raar toch? dat is je dan ook niet gelukt maar mooi dat het wat lekkerder klinkt. als je je kabels op vakantie hebt gekocht hoef je ze ook niet in te spelen. die zijn gelijk al ontstresst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 oktober 2010 Author Report Share Posted 9 oktober 2010 Klopt, voel me net een psy pleeg...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 oktober 2010 Report Share Posted 9 oktober 2010 Klopt, voel me net een psy pleeg...... je set klinkt zo relaxt als een pammetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Waar blijft die foto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts