mordante Posted 15 augustus 2010 Report Share Posted 15 augustus 2010 Laatst kwam ik XTZ luidspekers tegen op een site. Heeft iemand daat ooit van gehoord. Ze schijnen alleen via internet verkocht te worden. http://www.intosurround.nl/eshop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=804&category_id=183&option=com_virtuemart&Itemid=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 17 augustus 2010 Report Share Posted 17 augustus 2010 Ze schijnen alleen via internet verkocht te worden.Dus alleen ongehoord te kopen? Dan kun je beter luidsprekers uit een wit busje kopen, dan weet je in ieder geval wat je krijgt. De gebruikte units zijn in ieder geval in orde, maar zelfs met uitstekende units kun je een matig klinkende luidspreker bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 augustus 2010 Report Share Posted 17 augustus 2010 Check die site nu gewoon, ze hebben een luisterkamer ergens in het land. Gewoon een afspraak maken of bellen, wat je kan verwachten van dit merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 augustus 2010 Author Report Share Posted 17 augustus 2010 Ze schijnen alleen via internet verkocht te worden.Dus alleen ongehoord te kopen? Dan kun je beter luidsprekers uit een wit busje kopen, dan weet je in ieder geval wat je krijgt. De gebruikte units zijn in ieder geval in orde, maar zelfs met uitstekende units kun je een matig klinkende luidspreker bouwen. Het viel mij namelijk ook op dat deze speakers best goede units hebben. Meestal worden deze units in duurdere speakers gebruikt. Maar de gebruikte unitshoeft weinig te zeggen over de kwaliteit van de speaker. Mijn intresse was echter wel gewekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 augustus 2010 Report Share Posted 17 augustus 2010 Op Ht Forum lopen er diverse draadjes over http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99526.0 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80982.0 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94382.0 Zoiets als dit voor 375/stk is natuurlijk wel aantrekkelijk. Daar kun ja als diy niet tegenop kwa kostprijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 augustus 2010 Report Share Posted 17 augustus 2010 Als je weet hoe vaak de losse unit prijzen over de kop gaan zo gauw ze in een kastje gezet worden, niets op tegen hoor maar als er dan eens een merk komt die met minder marge genoegen (kan) nemen hoeft dat niet bij voorbaat rotzooi te zijn. Ik gun iedereen zijn boterham maar soms lijkt het wel of deze met een dikke laag kaviaar besmeerd moet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delea Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 ik moet zeggen ik heb nog geen ervaring met de luidsprekers, maar ik heb laatst de klasse a versterker en cd speler gehoord.en dat klinkt, voor die prijs geweldig, geen flauwekul. goed opgebouwd . als die luidsprekers met de Zelfde zorg zijn gebouwd, kun je er wel van uitgaan dat ze goed klinken, maar ja smaken verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 29 augustus 2010 Report Share Posted 29 augustus 2010 Ze schijnen alleen via internet verkocht te worden.Dus alleen ongehoord te kopen? Dan kun je beter luidsprekers uit een wit busje kopen, dan weet je in ieder geval wat je krijgt. De gebruikte units zijn in ieder geval in orde, maar zelfs met uitstekende units kun je een matig klinkende luidspreker bouwen. Het viel mij namelijk ook op dat deze speakers best goede units hebben. Meestal worden deze units in duurdere speakers gebruikt. Maar de gebruikte unitshoeft weinig te zeggen over de kwaliteit van de speaker. Mijn intresse was echter wel gewekt. Ik draai al een tijdje met de XTZ 99.38 , deze gebruiken idd Seas 10 inch en 6, 5 inch woofer en bas/midden. Voor het hoog een bandtweeter van Fountek type cd3.0. Deze wordt ook in de Monitor Audio Platinum PL200 en 300 gebruikt. vooral de Seas 6,5 inch Magnesium bas/midden unit is erg mooi opgebouwd, en is drect afgeleid van de Seas Excel serie. Deze luisprekers hebben met de aan de zijkant geplaatste 10 inch aluminium woofers wel wat ruimte nodig. Ik stuur ze aan met een 2 x 35 watt buizenversterker, en dat gaat prima in mijn 30m2 luisterruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 augustus 2010 Author Report Share Posted 29 augustus 2010 Ze schijnen alleen via internet verkocht te worden.Dus alleen ongehoord te kopen? Dan kun je beter luidsprekers uit een wit busje kopen, dan weet je in ieder geval wat je krijgt. De gebruikte units zijn in ieder geval in orde, maar zelfs met uitstekende units kun je een matig klinkende luidspreker bouwen. Het viel mij namelijk ook op dat deze speakers best goede units hebben. Meestal worden deze units in duurdere speakers gebruikt. Maar de gebruikte unitshoeft weinig te zeggen over de kwaliteit van de speaker. Mijn intresse was echter wel gewekt. Ik draai al een tijdje met de XTZ 99.38 , deze gebruiken idd Seas 10 inch en 6, 5 inch woofer en bas/midden. Voor het hoog een bandtweeter van Fountek type cd3.0. Deze wordt ook in de Monitor Audio Platinum PL200 en 300 gebruikt. vooral de Seas 6,5 inch Magnesium bas/midden unit is erg mooi opgebouwd, en is drect afgeleid van de Seas Excel serie. Deze luisprekers hebben met de aan de zijkant geplaatste 10 inch aluminium woofers wel wat ruimte nodig. Ik stuur ze aan met een 2 x 35 watt buizenversterker, en dat gaat prima in mijn 30m2 luisterruimte. Een aan de zijkant geplaatste woofer is voor mij eigenlijk geen optie. Ik denk dat speaker bouwers dat doen om de speakers smaller te houden. Maar ik vind het geen mooie/goede optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 augustus 2010 Report Share Posted 29 augustus 2010 goede drivers. kasten zien er gelikt uit. ik heb niet direct argwaan als ik dit zo zie. volgens mij niet echt te vergelijken met die omni audio of audio acoustic of hoe heten ze ook al weer? luisteren dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts