carl Posted 25 september 2002 Report Share Posted 25 september 2002 Hallo HiFi Freunde, Enthousiast geworden door de discussie over de Van de Hul Colibri kocht ik weer eens de Stereoplay. Er zat een CD bij waar 8 elementen (!!!) op worden getest. Die Duitsers hebben een opname gemaakt van die elementen en op CD gezet. In de tekst geven ze toe dat er verlies is, maar dat de karakterverschillen duidelijk te herkennen zijn. In ieder geval is er behoorlijk verschil te horen. Ik heb een avondje geluisterd en persoonlijk vind ik de Colibri (4250 euro) echt het mooist (bij het gebruikte muziekstuk). De Grado Statement (3500 euro) is schitterend maar misschien iets te warm (voor mij). Wat zou ik nu nemen. Ik denk (op basis van deze CD dat de Kolibri niet neutraal is. Daarvoor wijkt die toch te veel van de andere elementen af. Daarbij klopt de opmerking van Stereoplay dat die een bijgeluid maakt. De "goedkopere" Black Beauty (3650 euro)zou voor mij de eerste keus zijn. "Geheimtip" vond ik de Dynavector (775 euro). Klinkt wat minder gepolijst/ruwer, maar ik vraag me af of die eigenlijk niet realistischer is dan de rest. Jammer dat ze niet ook wat stemmen hebben opgenomen dan had ik het beter geweten. Ik zal de LP van Sheherazade (schitterende muziek) eens kopen en het met mijn combinatie vergelijken. Jammer dat ik net een bestelling bij Ars gedaan heb. Gruss e Wat hebben die Duisres zijn s Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 september 2002 Author Report Share Posted 27 september 2002 Hai allen, Leest niemand de Steroplay (als er een CD bij zit)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Carl, Gute nacht Freunde (es wird zeit ...) Ik lees en luister de Stereoplay als er een CD bij zit. Helaas kan ik morgen (zaterdag) pas tijd vrijmaken om de nieuwste editie te kopen. Maarten PS. Ik koop iedere maand twee audiobladen gemiddeld. Welke laat ik een beetje van de onderwerpen afhangen; omdat twee van de Duitse bladen door dezelfde uitgever worden gemaakt heb je vaak binnen twee maanden dezelfde test door minstens twee van de drie grote Duitse bladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Geplaatst door carl:Hai allen, Leest niemand de Steroplay (als er een CD bij zit)? Maar rustig Carl , Ik heb de cd afgelopen zaterdag bewonderd. Niet via de hoofdtelefoon, zoals ze voorstellen, maar gewoon op mijn installatie. De verschillen zijn inderdaad enorm, ook tussen de vdH's onderling. Mij beviel de Colibri ook het beste. Beter dan de Grado Statement die Stereoplay als referentie aanhoudt. de Colibri klinkt veel gedetailleerder en heeft toch de rust en ruimte die je nodig hebt. Ik vond de Grado iets gematigd in het midden. Gelukkig kan ik van mijn Goldring Eroica genieten. Het is zeker niet het beste element maar voldoet prima. Tzt zal er wel een ander element door Haudio in de Syncro gebouwd worden. Ik denk dan bv aan een Benz-Micro L2. Deze staat echter niet op de cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 3 oktober 2002 Report Share Posted 3 oktober 2002 Lijkt een beetje op een natuurfilm bekijken op de TV en een colibri zien vliegen.. Colibri's in het echt zijn heel indrukwekkend, juist door hun formaat. Ben met vakantie naar de Dominicaanse Republiek geweest, en daar vliegen er heel veel ! ( dacht eerst dat ik grote bromvliegen zag ) Wel een leuk idee van de Stereoplay. grtz van een vogelaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts