Nitwit Posted 19 augustus 2010 Report Share Posted 19 augustus 2010 Ik ben constant op zoek naar nieuwe Cd's en ik kan niets meer vinden. De trefwoorden van mijn muzieksmaak zijn, denk ik: melodieus en "rustig aan". Ik hou van: (De dames) Melody Gardot Lizz Wright Norah Jones Madeleine Peyroux Diana Krall Jennifer Warnes (de heren) Michael Bublé Peter Cincotti Leonard Cohen John Pizzarelli Paolo Conte (en instrumentaal) Joe McBride Kenny G. Govi Uiteraard is deze lijst niet uitputtend. Naar welke namen moet ik beslist eens luisteren, welke artiest is (gezien de smaak) een must-have. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 augustus 2010 Report Share Posted 19 augustus 2010 Naar welke namen moet ik beslist eens luisteren, welke artiest is (gezien de smaak) een must-have. Alles van GRP, veelal instrumentaal. Dave Grusin, Lee Ritenour, Don Grusin, Dave Valentin, David Benoit enz. enz. Ben je wel even zoet mee. Vocaal: Trijntje Oosterhuis, Sade, Diana Krall, Eva Cassidy enz. enz. De wereld aan "slappe fusion" zoals ik dat noem. Heel af en toe vind ik dat wel lekker als ik wil gaan slapen. Zitten wel goeie muzikanten tussen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 augustus 2010 Report Share Posted 19 augustus 2010 Ik ben constant op zoek Jane Olivor Emmylou Harris Linda Ronstadt Celine Dion Cassandra Wilson Laura Nyro Ray Charles Carole King Roberta Flack Aretha Franklin Rickie Lee Jones Tom Waits Billy Joel Nina Simone Joni Mitchell Oleta Adams Vivian Green Yolanda Adams Natalie Cole Basia Jill Scott Anita Baker Angie Stone Bilal Chiara Civello Jamie Cullum Peter Grant Matt Dusk David Campbell Steve Tyrell Billy Joel Harry Connick Jr Steely Dan Biréli Lagrène Howard Alden Frank Vignola Tony Bennett Joe Mooney Mel Tormé ...of probeer eens iets heel anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 19 augustus 2010 Author Report Share Posted 19 augustus 2010 Zeer veel dank. Ik ben wel even bezig voorlopig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 augustus 2010 Report Share Posted 19 augustus 2010 Misschien is het dan ook wel leuk om juist een keer, voor de afwisseling, wat minder 'rustig aan'-muziek te proberen? Ik vind het persoonlijk in ieder geval wel lekker om wat te kunnen afwisselen... Maar goed, in jouw rijtje past wellicht ook: Mark Hollis (helaas slechts 1 album) Beth Gibbons (ook slechts 1 album) Ane Brun Damien Rice Fleet Foxes Krakow Lilium Midlake Rufus Wainwright Shearwater Maar wellicht vind je het ook niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 19 augustus 2010 Author Report Share Posted 19 augustus 2010 Misschien is het dan ook wel leuk om juist een keer, voor de afwisseling, wat minder 'rustig aan'-muziek te proberen? Ik vind het persoonlijk in ieder geval wel lekker om wat te kunnen afwisselen... Maar goed, in jouw rijtje past wellicht ook: Mark Hollis (helaas slechts 1 album) Beth Gibbons (ook slechts 1 album) Ane Brun Damien Rice Fleet Foxes Krakow Lilium Midlake Rufus Wainwright Shearwater Maar wellicht vind je het ook niks... De minder rustige muziek heb ik ook wel. Maar hoe ouder ik word... Dank voor de aanvulling. Ik zie een heleboel namen waar ik nog nooit van gehoord heb, dus dat is prima. Ga ik allemaal opzoeken en beluisteren, ben ik de komende weken wel weer zoet mee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 augustus 2010 Report Share Posted 19 augustus 2010 probeer eens "beardfish" ? erg leuk en fris en een keer wat anders. eric bibb? wende snijders verder heb ik een te veel afwijkende smaak. maar daar zijn nog tonnen muziek in te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofa2007 Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Probeer eens: http://www.last.fm/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 20 augustus 2010 Author Report Share Posted 20 augustus 2010 Probeer eens: http://www.last.fm/ Goeie tip! Dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofa2007 Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Probeer eens: http://www.last.fm/ Goeie tip! Dank Deze is ook wel leuk: http://www.music-map.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 @ sofa2007 Zeker een leuke site. Als je joan as police woman neer zet wordt het erg druk gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Terry Callier - What Colour Is Love Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Gewoon van klassiek gaan houden - dan kom je nooit meer met zo'n vraag! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Een echte kak die Marc en dan de lp,s en cd,s verstuiven met trollen snot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Nog maar wat namen dan (of dit in de smaak valt...... ): Aina Ayreon Rory Block (Blues) Era Erci Johnson Type O negative Steve Vai Niet de meest voor de hand liggende namen, en bijna allemaal in het rock/metal genre (op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 augustus 2010 Report Share Posted 20 augustus 2010 Uiteraard is deze lijst niet uitputtend.Soms zijn er muziekstijlen waar je nog nooit (wat) van hebt gehoord die je opeens ontdekt en die je ook geweldig vindt. Zelf ontdek ik veel via de radio, websites als MusicMeter en Wiki. Mensen die op dergelijke websites hoge punten geven aan muziek die jij ook geweldig vindt geven misschien ook hoge punten aan verwante muziek die jij nog niet kent en mogelijk toch goed bij je in de smaak kan vallen. Met wat Googlen en YouTube kun je voorbeelden vinden van die muziek en zo snel beoordelen of het ook werkelijk wat voor jou is. En klassiek, dat is ook een enorme te ontdekken wereld. Het hoeft niet eens stoffig en oud te zijn. Door hedendaagse componisten wordt ook geweldige muziek geschreven die in dit genre vallen. Dan heb je nog programmamuziek, let bij het bekijken van films op de muziek die wordt gebruikt. Als aansprekende muziek je begint op te vallen ontdek je op de aftiteling ook vaak namen die je vaker bent tegen gekomen. Je loopt zo wel het risico dat je op den duur wat meer in de uithoeken van het muzikale spectrum terecht komt. Wat je zoekt vindt je dan niet meer bij Free Record Shop en Van Leest (twee van hetzelfde). Dan kun je altijd nog je heil zoeken in de meer obscure platenzaakjes naast de coffeeshop of een bezoek aan de echt grote zaken waar ze (bijna) alles hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 Weleens iets van het hadouk Trio gehoord? http://www.didiermalherbe.com/trioe.html ik heb deze van hullie: Live Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 22 augustus 2010 Author Report Share Posted 22 augustus 2010 Nogmaals allemaal dank. Onbegonnen werk op iedere post afzonderlijk te reageren, maar alles wordt gelezen en ik zie veel nuttige tips en ook tips waar ik niets mee kan. Even een greep: Dank Henry voor de tip Midlake. De Cd "Courage of Others" staat inmiddels op mijn verlanglijstje bij BOL. Klassiek: heb ik wel het e.e.a. van, iets voor de zondagochtend, maar niet te vaak. Fusion: ik heb wat van Thom Rotella en dat is wel genoeg. Metal: niet mijn idee van melodieus en "nice & easy"... (Zelfs niet mijn idee van muziek... ) De aangeraden zoekmethodes pas ik wel zo'n beetje toe, maar ondanks dat vind ik weinig. Via sites als Concord jazz heb ik een aantal goede Cd's gevonden. (Kenny G, Peter Cincotti, Joe McBride). Zelfs via de Sterreclame heb ik artisten gevonden. (Paole Conte, Israel Kamikawiwo'ole) Ook zoek ik via Bol.com en dan steeds maar doorklikken naar "kopers die dit product kochten, kochten ook...". En dan worden al die artiesten geluisterd op You Tube. Ondanks dit alles blijft het heel lastig en vind ik weinig muziek die ik echt goed vind. Vaak zet ik iets op een verlanglijstje en gaat het er na een paar dagen en nogmaals luisteren er weer af. Maar: ik ga dapper door en ga al de namen die genoemd zijn beluisteren en alle sites bezoeken. De genoemde site last.fm is top. Helaas heb ik zitten klooien en ik kom er niet meer in Maar dat los ik op. Edit: opgelost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
delea Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 loreena mckennitt., andreas vollenweider,rebecca pidgeon,kari bremnes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts