Jump to content

arm upgrade thorens td 320

conqubite
 Share

Recommended Posts

Ivan ,op die site staat gewoon een disco box te rammen is Spido hardrock fan :)

Ramstein zal wel even rammen :D

Valt tegen wol.

Bij Klaas staat haast geen hardrock te "rammen", vooral omdat de akoestiek van de ruimte dat absoluut niet aan kan, maar de installatie daar ook zeker niet op berekend is.

Zelfs Melissa Etheridge live klinkt daar al verschrikkelijk. (Eigen ervaring)

Jazz, softrock, soft rock n' roll en voorzichtige pop klinken heel behoorlijk, maar altijd nog behoorlijk hol en met een behoorlijke boost in het laag (kan aan de ruimte liggen, maar ik heb mijn berekeningen eens los gelaten op die speakerunits + de ongevere inhoud van de kast + de 1ste orde filters + de verhoudingen van de units, en kwam tot de conclusie dat het niet alleen aan de ruimte kon/moest liggen.). Zoveel dat het druk op de oren geeft (ook bij lage volumes(onder de 90Db)), wat ik bij live optredens nooit heb.

De "monitoren" bij Jack, in een al heel wat betere akoestiek, maar zeker nog lang niet ideaal, doen dat niet, maar zijn ook zeker niet berekend op hardrock.

Ook hier klinkt het met rustige muziek heel behoorlijk, zeker als je het budget in ogenschouw neemt, maar wat mij betreft niet geschikt voor hardrock, rock 'n roll en metal.

Mijn installatie is alweer zoveel ànders dan je laatste bezoek Michel.

De "kastjes" zien er nòg wél hetzelfde uit ;)

De "kastjes" zullen vast ook nog het zelfde zijn, maar zoals ik gelezen heb staan ze nu wat hoger (of vergis ik me nu), wat volgens mij best een positief effect zal geven op de hoge tonen en plaatsing.

Echter verwacht ik weinig tot geen verbetering in de snelheid/stijgtijd van de speakers, tenzij de controle op de speakers ernstig verbeterd is, en daar kan ik zonder te luisteren uiteraard geen oordeel over vellen. ;)

Ik kom in de toekomst zeker nog eens bij je luisteren, en verder roddelen/ouweneelen Jack, om ook bij jou de vorderingen eens te horen.

De uitnodiging voor een tegenbezoek staat ook nog steeds hè.

(Kom je eens verbazen hoe goed Melissa Etheridge Live kan klinken. :))

(= Mijn referentie. De meeste installaties maken hier een brei van, een echt goede installatie weet het wel te ontrafelen.

Menig installatie, ja, ook die van enkele tonnen, is hiermee op zijn bek gegaan, dus ik verbaasde mij ook niet dat dat bij Klaas, jou, en op de voorlaatste hear-meeting niet klonk. B) )

Mvg. Miracle.

[(...) Zelfs Melissa Etheridge live klinkt daar al verschrikkelijk. (Eigen ervaring) (...)

Beste Miracle,

(...) Melissa Etheridge became one of the most popular recording artists of the '90s due to her mixture of confessional lyrics, pop-based folk-rock, and raspy, Janis Joplin/Rod Stewart-esque vocals. (...)

http://www.artistdirect.com/artist/melissa-etheridge/428303

Melissa Etheridge is known for her high-energy music, craggy vocals, and for being one of the first rock stars to be openly gay.(...)

http://www.who2.com/melissaetheridge.html

Het ziet er naar uit, dat je voor het eerst hebt gehoord hoe beroerd ("raspy", "craggy") haar stemgeluid is! :lol:

Ja, het 'tunen' laten we ook over aan Klaas Feenstra! Spido kan dat helemaal niet als virtuele persoonlijkheid :D

The Perfect Performer luidsprekers zijn voortdurend onderhevig aan pogingen tot verdere verbetering. Met name hierdoor kan het te leveren product enigszins afwijken van de hier beschreven uitvoering(en).

Zie: http://www.perfectperformer.nl/

Beste Ivan10,

Spido is inderdaad een virtuele persoonlijkheid.

En die heeft toevallig (?) dezelfde luidsprekers als Klaas Feenstra.

(Maar, als het hem zo uitkomt, heeft hij ook heel andere speakers.)

Het ziet er naar uit, dat je voor het eerst hebt gehoord hoe beroerd ("raspy", "craggy") haar stemgeluid is! :lol:

Helaas Spiekerboertje, ik hoor haar stemgeluid zeker niet voor het eerst.

Ik hoorde haar in 1988 in The Roxy Theatre on the Sunset Strip, in West Hollywood, California voor het eerst, live, waar ook de opnamen zijn gemaakt die ik bij Klaas heb geprobeerd te beluisteren.

Daar stond ik zo dicht op het podium dat ik haar werkelijke stem boven de PA installatie uit hoorde.

Daarna heb ik haar nog menigmaal live mogen beluisteren, ja, ook zonder versterking, in kleine zalen in Paris, Berlin en London.

Het is overigens niet haar stem welke een (niet 100% uigewogen) installatie niet fatsoenlijk weer kan geven, maar het geheel van de muziek.

De meeste versterkers zijn al te traag om de snelheid van alle instrumenten bij te kunnen houden, en speakers hebben daar al helemaal moeite mee.

Enkel de écht goed ontworpen en gebouwde speakers, met de juiste verhoudingen, filtercomponenten en speakerunits, welke allemaal tezamen deze snel- en felheid bij kunnen houden, zullen deze muziek goed weer kunnen geven, wanneer deze door een versterker en bron aan worden gedreven die dat ook op de juiste manier aan die speakers door kan geven.

(...) De meeste versterkers zijn al te traag om de snelheid van alle instrumenten bij te kunnen houden, en speakers hebben daar al helemaal moeite mee. (...)

Beste Miracle,

Sneller dan 20 kHz is echt niet nodig, hoor.

En met die haardos van jou... 15 kHz, schat ik. Dan houdt het wel op.

Was jij trouwens niet dat warhoofd dat tegen Klaas zei (ja, Spido hoort en weet alles!) dat hij kon horen hoe in zijn (Klaas') grote luisterruimte een bastoon werd opgebouwd vanaf de muur achter de speakers? En dat dit he-le-maal fout was?

Geheimpje: zo worden bastonen ALTIJD opgebouwd!

Nòg een geheimpje: dat kùn je niet horen, en kùn je dus ook niet weten, want je hoort (bas)tonen altijd pas nadàt ze zijn opgebouwd!

Spido,hifi is illusie zo simpel is dat en wat Miracle zegt-- de meeste versterkers zijn al te traag om de snelheid van alle instrumenten bij te kunnen houden--, ;)

Ik wil nog verder gaan er is niemand die op deze aardkloot die een versterker kan bouwen waar het verschil niet waarneembaar is,en dat geld ook voor cd spelers ,platenspelers,luidsprekers enz. :D

Zoals Spido een illusie als naam is voor Klaas Fenstraa :lol:

Ik wil nog verder gaan er is niemand die op deze aardkloot die een versterker kan bouwen waar het verschil niet waarneembaar is,...

Quad maakte daar in de jaren '70 reclame mee. Of was het de importeur TransTec? Dus ga daar eens kijken.

Ik heb zelf de proef op de som genomen eind jaren '70 en het was waar :D

;)

Hoe beroerder je apparatuur is

des te meer is hifi voor jou een illusie.

(Mijn "jaren 80 budget apparatuur" - m.n. CD 80, PRA 1200, POA 2800: mijn draaitafel cum annexis is nòg antieker - werd me aangeraden door mensen als Jerry en Bas.

Ik ben ze nog steeds zeer dankbaar voor hun adviezen.

Duurder kan wel, maar beter niet.

Jerry en Bas weten tenminste waar ze het over hebben...

Zulke mensen zijn hear zéér zeldzaam geworden, helaas.)

Spido,hifi is illusie zo simpel is dat en wat Miracle zegt-- de meeste versterkers zijn al te traag om de snelheid van alle instrumenten bij te kunnen houden--, ;)

Ik wil nog verder gaan er is niemand die op deze aardkloot die een versterker kan bouwen waar het verschil niet waarneembaar is,en dat geld ook voor cd spelers ,platenspelers,luidsprekers enz. :D

Zoals Spido een illusie als naam is voor Klaas Fenstraa :lol:

Elk versterkertje en elk CD-of àllesspelertje is tegenwoordig hardstikke recht van 20 Hz tot 20 kHz.

En elk goedkoop speakertje in een houten trilkastje kan tegenwoordig tot minstens 20 kHz. weergeven - als er maar een dometweeter in zit.

Aan snelheid geen gebrek, dus.

Het probleem is voornamelijk, dat die rommel naklinkt.

Door de vertraagde resonanties. De na-ijlingen. De kasttrillingen.

Snelheid is geen kwestie van starten, maar van stoppen.

(Who the f*ck is Klaas Fenstraa ??)

(Who the f*ck is Klaas Fenstraa ??)

Dat is die man, die al 25 jaar zijn TD 126 vergeten heeft om de plint van speksteen te vernieuwen en daarom luistert die nog altijd naar zijn gekleurde houten slecht klinkende platenspeuler :lol:

Ik zou er wel eens een extra armpje, de tp 63, bij willen hebben. Iemand een idee wat de waarde van zo'n tp 63 arm is? Kun je zoiets blind kopen of moet je nog ergens op letten?? Bekabeling misschien, maar waar moet je dan op letten hoe weet je dat het goed is of niet (afgezien van beluisteren)? Zijn er verschillende types of is het one sice fits all?

Ik zou er wel eens een extra armpje, de tp 63, bij willen hebben. Iemand een idee wat de waarde van zo'n tp 63 arm is? Kun je zoiets blind kopen of moet je nog ergens op letten?? Bekabeling misschien, maar waar moet je dan op letten hoe weet je dat het goed is of niet (afgezien van beluisteren)? Zijn er verschillende types of is het one sice fits all?

Een vriend van mij heeft er een te koop, compleet met schroefjes, afstandstukjes, spiegeltje, bewaarcase en mal. Hij kan 'm niet meer gebruiken nu hij overgestapt is van een TD147 naar een TD2001. Interesse? PM me dan.

De prijzen voor dergelijke armstukken zijn helaas niet mals. Voor een niet complete, dus alleen het armpje (vaak zonder schroefjes en vingerhendel), worden prijzen van