Ruud Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Vanavond komt er trouwens een muzikant op bezoek. Ik ben benieuwd of hij het ook zo "slecht" vindt. Andermans oren Hans...als je het zelf goed vindt laat het lekker zo. Mocht er iemand kritiek hebben en het heeft enige fundatie kun je er over nadenken of je je werkelijk daarin kunt vinden, zoniet alles laten, zoja wat kun je eraan doen, worden er "oplossingen" aangedragen waar je wat mee kunt of anders zelf actie ondernemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 is het ook niet zo dat we allemaal verschillend luisteren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Waarom 'kakt' het gemiddelde niveau van de frequentiecurve tussen de 1 en 2 khz zo in en blijft vervolgens op het lagere niveau (ca 5 - 8 dB)? Als ik Toine's verhaal zo lees, zijn die speakers wel in orde, ongemodificeerd, in originele staat etc? Toine laat wel een heel ander "geluid" horen dan Hans aanvankelijk deed met wat kleine probleempjes in het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2010 Author Report Share Posted 30 december 2010 Waarom 'kakt' het gemiddelde niveau van de frequentiecurve tussen de 1 en 2 khz zo in en blijft vervolgens op het lagere niveau (ca 5 - 8 dB)? Als ik Toine's verhaal zo lees, zijn die speakers wel in orde, ongemodificeerd, in originele staat etc? Toine laat wel een heel ander "geluid" horen dan Hans aanvankelijk deed met wat kleine probleempjes in het laag. Ik vind dat t.o.v. de 0 lijn (is -80db) wel meevallen. Boven de 5 khz zakt het wel in. Toen we het meetpunt 0,5 m naar achter legde werd dat plotseling weer rechtgetrokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Mogelijke strijkstokken (en zere benen): scheidingstrafo, Ik gebruik een trafo per apparaat (niet de eindtrap) en dan deze: http://nl.farnell.co...00va/dp/1131599 Doet bij mij veel meer dan een netsnoer wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2010 Author Report Share Posted 30 december 2010 Vanavond komt er trouwens een muzikant op bezoek. Ik ben benieuwd of hij het ook zo "slecht" vindt. Andermans oren Hans...als je het zelf goed vindt laat het lekker zo. Mocht er iemand kritiek hebben en het heeft enige fundatie kun je er over nadenken of je je werkelijk daarin kunt vinden, zoniet alles laten, zoja wat kun je eraan doen, worden er "oplossingen" aangedragen waar je wat mee kunt of anders zelf actie ondernemen. Ik vind het zeker niet slecht klinken en m'n gast van vanavond ook niet. Toch vond hij de vorige luidsprekers beter klinken. Minder opdringerig en beter laag. Van de andere kant... het stereobeeld vond hij prachtig, evenals de klank van de klarinet van Woody Herman en enkele vrouwenstemmen. De piano bij een nummer van Stephane Grapelli vond hij zelfs aan de heldere kant. Ik heb de luidsprekers willekeurig verschoven (ze staan nu op vilt) en laten horen wat een andere plaats (25 cm verschoven) anders kan klinken. Hij vond de nieuwe plaats overigens beter dan de oorspronkelijke, ook al was het laag er slechter mee. Al met al... veel positiever dan Toine. Meten en schuiven gaat nog even duren... De software is nog niet kompleet en wil niet werken. De "hardware" staat al wel klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Mogelijke strijkstokken (en zere benen): scheidingstrafo, Ik gebruik een trafo per apparaat (niet de eindtrap) en dan deze: http://nl.farnell.co...00va/dp/1131599 Doet bij mij veel meer dan een netsnoer wisselen. Als je mijn post goed leest staat daar ook dat je bij een dergelijke situatie als die waarin Hans nu verkeert beter 'back to basic' kunt gaan. Van daaruit kan blijken dat een scheidingstrafo een goede bijdrage kan leveren, maar ik ben van mening dat een audioset ook zonder alle hulpmiddelen en tweaks van zichzelf gewoon goed moet kunnen klinken. Het is niet ongebruikelijk dat tweaks die op zichzelf prima werken elkaar in combinatie gaan tegenwerken. Ook zonder zo'n trafo moet je kippenvel kunnen krijgen en moet het geluid ver de ruimte in 'geslingerd' worden, zogezegd. Een mooie ruimtelijkheid is er niet van afhankelijk, maar kan er in het gunstigste geval misschien wel n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2010 Author Report Share Posted 30 december 2010 Mogelijke strijkstokken (en zere benen): scheidingstrafo, Ik gebruik een trafo per apparaat (niet de eindtrap) en dan deze: http://nl.farnell.co...00va/dp/1131599 Doet bij mij veel meer dan een netsnoer wisselen. Als je mijn post goed leest staat daar ook dat je bij een dergelijke situatie als die waarin Hans nu verkeert beter 'back to basic' kunt gaan. Van daaruit kan blijken dat een scheidingstrafo een goede bijdrage kan leveren, maar ik ben van mening dat een audioset ook zonder alle hulpmiddelen en tweaks van zichzelf gewoon goed moet kunnen klinken. Het is niet ongebruikelijk dat tweaks die op zichzelf prima werken elkaar in combinatie gaan tegenwerken. Ook zonder zo'n trafo moet je kippenvel kunnen krijgen en moet het geluid ver de ruimte in 'geslingerd' worden, zogezegd. Een mooie ruimtelijkheid is er niet van afhankelijk, maar kan er in het gunstigste geval misschien wel n Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ik vind de suggestie van Toine zeker goed maar ik zou het daarna toch bij een totaal andere LS zoeken en dan niet in de High End sector. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2010 Author Report Share Posted 30 december 2010 Ik vind de suggestie van Toine zeker goed maar ik zou het daarna toch bij een totaal andere LS zoeken en dan niet in de High End sector. Eerst alles proberen om het 100% te krijgen... Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog downgraden.. maar dan vrees ik dat het luisteren op m'n zolder geen hobby meer zal zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 ... kan ik me niet voorstellen. Daarom is dit ook een deel van het probleem! Met voorstellingsvermogen is het net als met praatjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Weet je Hans ik denk dat die High End spullen vaak leiden tot de situatie van die reclame van die vent die met zijn nieuwe Ferrari vastloopt op de eerste en beste verkeersdrempel. Met een B&W of desnoods een Porsche lukt je dat wel. Ik denk dat je een Ferrari hebt gekocht. En je moet ook luisteren naar je forumgenoten die goede adviezen geven over experimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ik vind de suggestie van Toine zeker goed maar ik zou het daarna toch bij een totaal andere LS zoeken en dan niet in de High End sector. Eerst alles proberen om het 100% te krijgen... Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog downgraden.. maar dan vrees ik dat het luisteren op m'n zolder geen hobby meer zal zijn.. Wat jij downgraden(ik neem aan dat je bedoelt, goedkopere speakers) noemt kan ook als een upgrade uitvallen, goedkoper hoeft niet slechter te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ik vind de suggestie van Toine zeker goed maar ik zou het daarna toch bij een totaal andere LS zoeken en dan niet in de High End sector. Eerst alles proberen om het 100% te krijgen... Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog downgraden.. maar dan vrees ik dat het luisteren op m'n zolder geen hobby meer zal zijn.. Is het nu een hobby dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Kan dit nog wel beoordeeld worden als een watt/puppy? Als ik lees -andere kabel -scheidingstrafo (weg dynamiek in het laag) -kogels Het ontwerp is al goed zat. Probeer het eerst eens orgineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Matchen tot kunst verheffen betekent allereerst het achterlaten van conditioneringen... De enige match die van invloed zou kunnen zijn is die tussen versterkers en luidspreker, nu lijken de versterkers vreselijk goed te kunnen presteren op geschikte - beter aanstuurbare - speakers, dat heb ik ooit mee mogen maken, zou het gewoon niet zo kunnen zijn dat deze WP's domweg meer bruut vermogen eisen ? Overigens ondanks alle lofuitingen heb ik ze nog nooit muziek horen maken, ook niet met een aansturing door grote Amerikaanse powerbakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Zo door het topic lezende: -zijn de WWP's geen kleintjes -zijn ze niet direct geschikt voor elke ruimte -vragen ze misschien eerder om een ruimte vh type landhuis -is er een heus probleem die niet 100% gerelateerd is aan de ruimte -zou HvL zijn vlechtwerk eens overboord kunnen gooien -en dan ook terug naar de basis met 2x4mm2 luidsprekerkabel -dropveters als interlink -computer netspanningssnoer -al was het maar ter test; het moet met standaard spul óók goed zijn! Succes Hans, sterkte ook. We beseffen dat het probleem niet zo groot is als dat het hier wellicht opgeblazen wordt, maar goed, er is een probleem, jij hebt een machtige set en bent voor 90% tevreden. Da's 10% te weinig. PS John Dipp (B&W) heeft 'slechts' de B&W 804's in z'n kamer staan, terwijl hij makkelijk de Diamond 800's kan kiezen. Zijn luisterruimte is daarvoor niet geschikt. Zelfs niet voor een 802 of 803. (Music Emotion nr. 1-2011) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Dit is wel heel erg sterk afgeleid van Spido... Denk wel dat je gelijk hebt. Vind zelf de Puppies geen fijne speakers. Maakt geen muziek, zoals Jitze ook zegt. Maar heel veel mensen, waaronder Hans op de VAD, vinden ze toch goed klinken en horen wel muziek. Ik vrees dat Hans deze luidsprekers nooit echt lekker aan het klinken krijgt, maar dat zijn mijn oren. Dus terug naar de basis en ook eens een andere speaker en andere versterker er neer zetten om je eigen oren te calibreren danwel ter vergelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Smaken verschillen, ik zou niet zo snel iets anders willen. Daarbij zijn ze echt niet zo groot in vergelijking met andere vloerstaande luidsprekers, ze hebben absoluut niet veel ruimte nodig om tot hun recht te komen en met de juiste match versterker/kabel (in mindere mate) kunnen ze volgens mij niet minder klinken dan welke andere luidspreker in dezelfde ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Smaken verschillen, ik zou niet zo snel iets anders willen. Daarbij zijn ze echt niet zo groot in vergelijking met andere vloerstaande luidsprekers, ze hebben absoluut niet veel ruimte nodig om tot hun recht te komen en met de juiste match versterker/kabel (in mindere mate) kunnen ze volgens mij niet minder klinken dan welke andere luidspreker in dezelfde ruimte. S@m, ben jij nou degene bij wie Hans de WWP's goed gehoord heeft? Mrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2010 Author Report Share Posted 31 december 2010 Smaken verschillen, ik zou niet zo snel iets anders willen. Daarbij zijn ze echt niet zo groot in vergelijking met andere vloerstaande luidsprekers, ze hebben absoluut niet veel ruimte nodig om tot hun recht te komen en met de juiste match versterker/kabel (in mindere mate) kunnen ze volgens mij niet minder klinken dan welke andere luidspreker in dezelfde ruimte. S@m, ben jij nou degene bij wie Hans de WWP's goed gehoord heeft? Mrc S@m is de vorige eigenaar van mijn speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 S@m is de vorige eigenaar van mijn speakers. Ik wist het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Ik wist het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Ik wist het. Je bent natuurlijk blij dat je ze kwijt bent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Je bent natuurlijk blij dat je ze kwijt bent? Nou en of, niet aan het zingen te krijgen die krengen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts