Guest tubejack Posted 11 april 2011 Report Share Posted 11 april 2011 Hans is toch anders Da's een sterke "voetnoot" Hans Maar gefeliciteerd, met je hernieuwe eindversterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2011 Report Share Posted 11 april 2011 Sluit ik me bij aan. Marc is trouwens ook anders, maar anders anders. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 april 2011 Report Share Posted 12 april 2011 Hans 80% van je versterker is toch anders Is ook, alleen ik moest toen de versterker vervangen vanwege het laagprobleem. Daar is dus tonaal weinig aan verandert. Ik schrijf dat in m'n verhaal ook, maar juist dat laat hij weg. Je kunt ook op woordniveau quoten.. dan kun je zelf zinnen maken. Zoals.. Hans is toch anders Ik zou er nog iets anders van maken Hans anders Misschien toch aan een brilletje toe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 april 2011 Report Share Posted 13 april 2011 En dat hoor je... enkele kreten van mensen die de Watt Puppy's op de nieuwe versterkers hier beluisterden.- Stemmen klinken nu nog beter dan ik eerder hoorde op mijn referentie de Magnepan 20.1. - Wat een dynamiek en kracht. - Zelfs de kleinste details in ruimte en stereo beeld hoor je nu. - Dat er nog meer op die plaat staat kan ik me echt niet voorstellen. Gisteren avond weer eens bij Hans geluisterd en ik kan alleen maar bovenstaande opmerkingen bevestigen. De M-10 Array mono's zijn inderdaad een mooie upgrade. Resolutie is altijd een sterk punt geweest van Array, maar de verfijning en muzikaliteit waarmee dit wordt gecombineerd is opvallend. De oude versie klonk volgens sommigen te analytisch en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Nu is daar geen sprake meer van. Zeer natuurlijk, open en vloeiend, terwijl de dynamiek duidelijk is toegenomen. Ook de controle in het laag naar mijn mening, want ik heb eigenlijk niets meer gemerkt van het laag probleem. Zou kunnen liggen aan meer demping in de kamer, kortere ls kabels en afgeschermde interlinks, maar ik vermoed dat de nieuwe M-10 daar ook een steentje aan heeft bijgedragen. Hans, gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst en mijn advies: Geen gepruts meer aan je set, nu alleen nog maar luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2011 Author Report Share Posted 13 april 2011 Tja klaar... Gewoon genieten en verder overal van af blijven... Moeilijk hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 13 april 2011 Report Share Posted 13 april 2011 Ook de controle in het laag naar mijn mening, want ik heb eigenlijk niets meer gemerkt van het laag probleem. Zou kunnen liggen aan meer demping in de kamer, kortere ls kabels en afgeschermde interlinks, maar ik vermoed dat de nieuwe M-10 daar ook een steentje aan heeft bijgedragen. Ahum... (Maw, wat er met andere versterking allemaal mogelijk is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 april 2011 Report Share Posted 13 april 2011 Tja klaar... Gewoon genieten en verder overal van af blijven... Moeilijk hoor... Een echte audiofiel is nooit klaar met de set . Er is ook een gezegde : stilstand is achteruitgang. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 april 2011 Report Share Posted 13 april 2011 Tja klaar... Gewoon genieten en verder overal van af blijven... Moeilijk hoor... Een echte audiofiel is nooit klaar met de set . Er is ook een gezegde : stilstand is achteruitgang. gr hj Dan ben ik geen audiofiel meer. Heerlijk rustig en alleen maar genieten van de muziek. Moet ik me dan ook uitschrijven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2011 Author Report Share Posted 13 april 2011 Ook de controle in het laag naar mijn mening, want ik heb eigenlijk niets meer gemerkt van het laag probleem. Zou kunnen liggen aan meer demping in de kamer, kortere ls kabels en afgeschermde interlinks, maar ik vermoed dat de nieuwe M-10 daar ook een steentje aan heeft bijgedragen. Ahum... (Maw, wat er met andere versterking allemaal mogelijk is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2011 Author Report Share Posted 13 april 2011 Moet ik me dan ook uitschrijven? Hoeft niet hoor... Ik blijf gewoon doorgaan met vanalles uit te proberen om beter inzicht te krijgen. Zo wil ik de aarde van m'n scheidingstrafo nog eens beter krijgen, zodat m'n CD speler daar ook weer op kan. Wanneer de CD speler niet aan aarde hangt, schakelt het display soms uit wanneer ik het deksel op til. Kennelijk een schakelklik die de boel verstoord. Ook wil ik nog eens nieuwe netkabels maken met echte stekkers. Maar beter hoeft het er allemaal niet meer van te gaan klinken. Zo is 't perfect genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2011 Author Report Share Posted 22 november 2011 Ik heb ondertussen e.e.a. gelezen over basstraps. het lijkt heel simpel, Plak een staalplaat van 2 mm dik op zacht schuim van 10 of 15 cm dik en de basstrap is klaar. De meeste verhalen mét waterval grafieken lieten een aanzienlijke verbetering zien. Misschien kan ik dan weer in de lengt van m'n kamer gaan zitten..?? Wie weet. Binnenkort eens een paar platen laten knippen en een paar goedkope matrassen kopen. Een licht materiaal werk kennelijk het best. Heeft er trouwens hier iemand ervaring met deze plateabsorbers.?? Liefst met wat meetresultaten. Het gaat in mijn geval hoofdzakelijk om een piek bij 45 Hz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 november 2011 Report Share Posted 27 november 2011 Beste Hans, Waar heb jij gelezen over die basstraps volgens het procédé "(...) Plak een staalplaat van 2 mm dik op zacht schuim van 10 of 15 cm dik en de basstrap is klaar. De meeste verhalen mét waterval grafieken lieten een aanzienlijke verbetering zien. (...)" ? Ik ben er benieuwd naar hoe die absorbtie-platen worden afgestemd op de juiste frequentie en tevens op de juiste mate van verzwakking, en of de locatie van de plaat (c.q. platen) in de luisterruimte kritisch is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 27 november 2011 Report Share Posted 27 november 2011 In een duits hifi-blad (ik meende Audio) hadden ze laatste een set van een lezer eruit gelicht en deze speelde ook met Wilson Watt Puppy (als extra speakers als dipool opgesteld) naast zijn Wilson Alexandria Maxx-II M.a.w. de Wilson Watt Puppy stonden aan de binnenzijde (maar 180gr. gedraaid) opgesteld naast de Wilson Alexandria Maxx-II Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2011 Author Report Share Posted 27 november 2011 Beste Hans, Waar heb jij gelezen over die basstraps volgens het procédé "(...) Plak een staalplaat van 2 mm dik op zacht schuim van 10 of 15 cm dik en de basstrap is klaar. De meeste verhalen mét waterval grafieken lieten een aanzienlijke verbetering zien. (...)" ? Ik ben er benieuwd naar hoe die absorbtie-platen worden afgestemd op de juiste frequentie en tevens op de juiste mate van verzwakking, en of de locatie van de plaat (c.q. platen) in de luisterruimte kritisch is. Hier is een link naar RPG, die deze dingen als Modexplate verkoop. http://www.rpginc.com/products/modexbroadband/Modex-Broadband.pdf Maar zoek maar eens op plate absorber en Fraunhofer. Basotect is een melamineschuim van Basf en lijkt op de schuursponsjes. Er zijn meerdere fabrikanten die dit product maken. Kennelijk werken ze erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 november 2011 Report Share Posted 28 november 2011 Waar heb jij gelezen over die basstraps volgens het procédé "(...) Is in deze draad al eens eerder aan de orde geweest: draad in een duits forum en een paper (pdf). Het leuke van deze constructie is dat je er een heel erg breedbandige absorber mee kunt maken, door ook de andere zijde van de plaat van absorberend materiaal te voor zien. En je breedbandige absorptie moet je eerst op orde hebben voor je je druk gaat maken over pieken en dalen. Een teveel aan hoogafname is later relatief eenvoudig op te lossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 november 2011 Report Share Posted 28 november 2011 en hear een zeer recente draad met mooie watervalletjes en een redelijk indrukwekkend resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 november 2011 Author Report Share Posted 28 november 2011 en hear een zeer recente draad met mooie watervalletjes en een redelijk indrukwekkend resultaat. Ik heb een topic hiervoor geopend. http://www.hear.nl/forums/topic/13865-basstraps/page__fromsearch__1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2012 Author Report Share Posted 7 december 2012 Zoals het er nu uitziet. Vandaag m'n apparatuuropstelling gewijzigd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 december 2012 Report Share Posted 7 december 2012 Mooi joh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2012 Author Report Share Posted 7 december 2012 't is natuurlijk maar lapwerk met panoramamaker, maar het geeft wel een aardig beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2012 Report Share Posted 7 december 2012 Zoals het er nu uitziet. Vandaag m'n apparatuuropstelling gewijzigd. Eindelijk ! Ziet er veelbelovend uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2012 Author Report Share Posted 7 december 2012 een betere van alleen de apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 december 2012 Report Share Posted 7 december 2012 Mooi Hans, het heeft wel iets weg van een kerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2012 Author Report Share Posted 7 december 2012 Mooi Hans, het heeft wel iets weg van een kerk. Het enorme "altaar" is anders behoorlijk verkleint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2012 Author Report Share Posted 7 december 2012 Eindelijk ! Ziet er veelbelovend uit. Niet de luidsprekers en eindversterkers... die staan al bijna 'n jaar zo. Het rek is vandaag gehalveerd en de draaitafel staat nu helemaal los van de rest van de apparatuur. De zuil die er onder staat, stond een paar jaar geleden onder onze eettafel. Het rek is nog net zo zwaar als eerder, het is alleen in elkaar geschoven. Hierdoor zijn alle planken dubbel geworden. De CD speler en dac staan nu zelf op zo'n 20 cm dik massief Tabaca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts