Jump to content

Heardag 2010 Roermond Phonotrappen


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

welke kleur heeft wol zijn trui,blouse,jack?

 

ik wil hem ook even spotten.

 

audiopaul is dat ventje met zijn vinger in zijn neus toch :P;)

 

Dat moet Wol zelf maar vertellen, àls hij dat wilt ;)

Bovendien als er iemand zich stoort aan de foto's ..... met 2 muisklikken zijn

ze weg... Zal ze binnenkort 800X600 maken... nu kun je ze nog eventueel

hi-res downloaden...

 

 

Groet,

 

Jack

Edited by tubejack
Link to comment
Share on other sites

..........

Waar het uiteindelijk omgaat is de match van de apparaten.

Zeker, maar dan moeten de samenstellende delen wel puik in orde zijn en ook 100% gematcht zijn. Krijg toch wel de indruk uit de verslagen dat dat laatste beter kon in een aantal gevallen m.b.t. element - phonopre.

[...]

 

Ben ik volledig met je eens. Maar...

 

Zodra je met een MC element gaat spelen zul je dus met dergelijke ''akkefietjes'' te maken krijgen. Daarom was mijn allereerste voorstel om ook met MM te spelen. Dit kan zéér zeker ook op hoog niveau, daarbij heb je ook niet meer te maken met verschillende settings. Negen van de 10 keer zal dat dan 43 dB gain met 47,5 kOhm worden en tackle je deze hindernis inclusief te grote gainverschillen. Misschien nog eens een keer iets voor een vervolg? Makke hierbij is natuurlijk wel dat het gros op HEAR met een MC element speelt, de animo hiervoor zal waarschijnlijk een stuk kleiner worden. Het probleem matching basis-set en de deelnemende producten zal echter altijd een issue blijven.

 

Opmerking in deze nog voor die 47,5 kOhm afsluiting bij MM, mijn ervaring is nu weer dat als je nóg hoger afsluit het eigenlijk nog een stuk transparanter kan waardoor er juist weer meer interesse voor MM zou kunnen ontstaan...

Denk niet dat een MM soelaas biedt hierin. Een MM is juist weer erg gevoelig voor de juiste afsluitcapaciteit. Is die te klein dan krijg je teveel hoog en zelfs kun je een scherp hoog krijgen. Is hij te groot dan gaat het weer muf of te warm klinken. Bovendien is mijn indruk dat MM gevoeliger is voor de gebruikte kabel dan MC.

 

Het blijft gewoon lastig. Als je zoiets helemaal goed wilt doen moet je met ieder test exemplaar ruim van te voren de tijd nemen om te matchen en tijdens de luistersessie per set-up die instellingen weer gebruiken. Ik denk persoonlijk dat dat eigenlijk veel te veel gaat worden. Je krijgt dan toch weer dat het ene element beter matcht met een bepaalde pre dan het andere.

 

De verslagen lezend was de dag zoals nu zeer geslaagd en blijf je altijd deze moeilijkheid houden. Het heeft iig de pret allerminst gedrukt.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Denk niet dat een MM soelaas biedt hierin. Een MM is juist weer erg gevoelig voor de juiste afsluitcapaciteit. Is die te klein dan krijg je teveel hoog en zelfs kun je een scherp hoog krijgen. Is hij te groot dan gaat het weer muf of te warm klinken. Bovendien is mijn indruk dat MM gevoeliger is voor de gebruikte kabel dan MC.

 

Een MM heeft zijn resonantie icm. de kabel- en afsluitcapaciteit doorgaans in de audioband liggen.

Wat je met R en C dus doet is die resonantie elders leggen en/of de opslingering dempen of omhoog halen.

Een grotere C kan dus subjectief tot "meer hoog" leiden, ligt ook een beetje aan de vorm van de resonantiecurve.

 

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/load_the_magnets_e.html

Link to comment
Share on other sites

Idd Sander dat kan ook nog, maar gaat voornamelijk op bij de oudere elementen. Het hangt helemaal van het gebruikte element af i.c.m. de afsluitweerstand. Bij een modern MI element ligt het weer anders en eigenlijk ga ik op dit niveau van die elementen uit.

 

;)

 

Edit

 

Uit dat linkje blijkt eigenlijk dat het matchen van een MM nog meer werk is dan een MC.

Link to comment
Share on other sites

De zelfinductie van de MM spoeltjes ligt nu eenmaal (fors) hoger dan van een MC, daar ontkom je niet aan.

De Soundsmith MI zit er zowat tussenin, kun je vergelijken met een high output MC.

 

Inderdaad is het lood om oud ijzer, MM is net zoveel werk.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben natuurlijk wel een wijsneus(je) Jack en ik wil zeker geen kritiek leveren. Maar zonder gelijke volumes kan je moeilijk eerlijk vergelijken.

 

M.i. was daar best aandacht voor Carl Een paar keer is door Sodejuu en mij gevraagd het volume

iets aan te passen.

 

Als je

Link to comment
Share on other sites

 

Maar dan gaat wel de snelheid uit het vergelijk.

 

:)

 

Precies, en nu was het een strak geregiseerde maar wel heel gezellige dag met volop ruimte voor discussie en een heerlijk zonnetje. Wat wil een mens nog meer?

De uitkomst had anders kunnen zijn als er meer aandacht aan de afstelling, afregeling, opstelling enz. was geweest. Als bijv. mijn set er had gestaan had er wellicht een heel andere uitkomst geweest.

Het "korrelige" en "rommelige" als opmerkingen bij de Roksan herken ik zelf niet, maar thuis staat 'ie ook permanent onder spanning, aan een compleet andere setup en een heel andere akoestiek. Misschien had een PS Audio PPP ook wat korreligheid kunnen wegpoetsen. Die neem ik een volgende keer wel mee.

Ik denk dat we het er in ieder geval over eens kunnen zijn dat niet een phonotrap écht slecht presteerde. Ze hebben allemaal hun kwaliteiten.

Link to comment
Share on other sites

 

Maar dan gaat wel de snelheid uit het vergelijk.

 

:)

 

Precies, en nu was het een strak geregiseerde maar wel heel gezellige dag met volop ruimte voor discussie en een heerlijk zonnetje. Wat wil een mens nog meer?

De uitkomst had anders kunnen zijn als er meer aandacht aan de afstelling, afregeling, opstelling enz. was geweest. Als bijv. mijn set er had gestaan had er wellicht een heel andere uitkomst geweest.

Het "korrelige" en "rommelige" als opmerkingen bij de Roksan herken ik zelf niet, maar thuis staat 'ie ook permanent onder spanning, aan een compleet andere setup en een heel andere akoestiek. Misschien had een PS Audio PPP ook wat korreligheid kunnen wegpoetsen. Die neem ik een volgende keer wel mee.

Ik denk dat we het er in ieder geval over eens kunnen zijn dat niet een phonotrap

Link to comment
Share on other sites

Als we alles goed hadden willen doen, dan hadden we veel meer voorwerk moeten doen. Zoals de installatie de avond ervoor neerzetten en alle phonopre's, maar dat kon niet. We hadden het beruchte kastje van Jacco ertussen moeten doen. We hadden alles goed moeten matchen met elkaar, We hadden de ruimte moeten doormeten en de akoestiek moeten aanpassen, We hadden de luisterplek maar tot 3 rijen moeten neerzetten. We hadden weet ik veel zoveel kunnen doen. Maar is het echt belangrijk. Nee denk ik dan. Want perfect zal je het nooit krijgen in zo'n korte tijd en ook niet naar ieders zin.

Wat we wel goed voor elkaar hadden, was de gezelligheid,

Link to comment
Share on other sites

Heren, maak jullie toch niet zo moe. Dat de Supa fout stond wist ik. Ik had geen zin om de load te wijzigen, dus heeft ie zo meegedaan. Dat de load van de Octave fout stond voor de Goldring heb ik in overleg met Marco ook gewoon door laten gaan. Zo'n vergelijk is er om indrukken op te doen. Het kan nooit perfect gaan. Een geoefend luisteraar kan dergelijke misaanpassingen "eruit filteren" en alsnog bepalen wat goed en minder goed is. Iemand die dat niet kan,. kan aan de hand van zijn waarnemingen en een aantal postings in dit topic zijn kennis bijschaven.

 

We hebben het allemaal naar eer en geweten zo goed mogelijk proberen te doen. Volgens mij is dat aardig gelukt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik vond het gewoon een hele leuke en geslaagde hear-dag, dat staat voorop.

 

Dat de verschillen die we toch konden horen niet alleen sec aan de phonotraps zijn toe te schrijven, maar ook aan de afstelling en de match met de rest, vind ik toch ook heel illustratief.

Hetzelfde geldt voor de reactie van Stef op de modificatie van Sander, waarvan helaas net geen foto gemaakt is. (ik bedoel de modificatie, niet de reactei!)

 

Je zult dus toch eerst de aanpassing van je element optimaal moeten (zien te) krijgen, voor je besluit dat e.e.a. vervangen zou moeten worden.

Dat is voor mij dan de belangrijkste les.

 

Dat laat onverlet dat de Octave hier de show stal.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Disclaimer: alles is geschreven op basis van eigen oren, ofwel strikt subjectief. Daarnaast ben ik niet al te blij met de foto's. Maar daarover misschien later meer. Voor nu maar eens een verslag:

 

Op naar.... Tubejack

Jack had me een lift aangeboden naar de Hear dag 2010! En als forumlid wilde ik graag zo'n Hear dag eens van dichtbij meemaken. Dat niet alleen er stond ons ook een phono voorversterker vergelijk in het vooruitzicht gesteld! Dus de keuze was snel gemaakt. De Hear-dag begon voor mij met een treinreis en ik kwam uit in Zaandam. In de ochtend was het een oase van rust, zo ook bij huize Tubejack. Jack is een ontspannen man, een mensen-mens, die zijn gast op zijn gemak stelt en hem maar meteen voor zijn stereoset op de bank zette. Terwijl Jack dus de laatste voorbereidingen trof kon ik op 'zacht' volume niveau de set van Jack bewonderen, maar daarover later meer.

 

DSC_0017.jpg

 

Mia & Koffie

Het was tijd voor vertrek en Jack rijdt als een speer naar Limburg. Veilig, maar als een speer! Hij heeft zijn kaartenvoorlees-mevrouw Mia al ingesteld staan. Maar dat apparaatje heeft hij helemaal niet nodig. Jack kent het Nederlandse wegennet namelijk uit zijn hoofd. Een lichte aanpassing van de geplande route door Jack leverde tijdwinst op en al snel reden wij Roermond binnen. Het verlossende "U heeft uw bestemming bereikt" vulde de auto en het cafe was gevonden. In de feestzaal zaten we al snel aan een bak koffie omringd door de alom 'gevreesde' Hear-leden. Die in het echt gewoon een gezellige club mannen blijkt te zijn. De rijen stoelen stonden klaar voor de deelnemers en ik nam snel plaats om mijn camera uit te pakken met nog een snelle blik in de Nikon-handleiding.

DSC_0023.jpg

 

Spelregels

De organisatie was uitstekend iedere deelnemer kreeg een lijst om aantekeningen te maken over de phono-voorversterker, die hij gehoord had. Per versterker werden er gemiddeld 3 nummers gedraaid om een indruk te krijgen. Er zouden 3 sessies volgen, en iedere winnaar ging mee naar de volgende ronde. Iedere sessie bestond uit een drietal phono voorversterkers uit dezelfde prijsklasse. Aan het einde van de sessie werd de winnaar gekozen door het tellen van de stemmen. Je stak gewoon je hand op als de versterker werd genoemd waaraan jij de voorkeur gaf. Simpel doch doelmatig en dit alles onder de leiding van Hans van Liempd, die ook de LP's draaide en, eventueel met assistentie, de apparatuur omwisselde.

 

Ronde 1

De eerste ronde was in handen van de Soundsmith MCP2 (€ 679) van forumlid Arden. De Bluenote Phono 1 (€ 599) van Stefk en de Supa 2.0G Phono (€ 139) van Sodejuu.

De Bluenote won deze ronde. Ik was nog drukdoende met mijn camera, de enige aantekening die ik dus heb gaat over de Supa 2.0G, er staat: "dun". Het geluid zelf viel in de zaal eigenlijk reuze mee. De zaal zelf was mooi ruim met achterin een bar en aan de rechterzijde stond een tafel met koffie klaar.

 

DSC_0029.jpg

 

De Set

Er stonden 2 platenspelers klaar, waarvan 1 een mooie Thorens TD160B Mk II met Linn Basik Plus arm.

 

DSC_0030.jpg

 

Luidsprekers

De weergevers kwamen van Italiaanse huize Sonus Faber: De Guarneri Homage.

 

DSC_0026.jpg

 

Platenspeler

In de 2e sessie zouden we onderstaande platenspeler gaan gebruiken: een Acoustic Signature Impact

 

DSC_0035.jpg

 

Een indrukwekkend gevaarte met 3 motoren en 2 Jelco armen, een 9 inch en zelfs een 12 inch arm. Ofwel het was een analoge hoorn des overvloeds....

 

DSC_0038_1.jpg

 

Ronde 2

Dit vergelijk ging tussen de winnaar van de eerste ronde de Bluenote (€ 599) van Stefk, de Astin Trew AT8000 (€ 1000) van Arden en de Sphinx phono equaliser (€ 1000) van Johnhifi. De Astin Trew deed me niet zoveel, het geluid had gemak, was los en ruimtelijk, maar ik liep er niet mee weg. De Spinx vond ik ietwat meer aan de luidspreker plakken, maar het was mooi vol, met een accent op het midden en het laag. Mijn persoonlijke voorkeur, qua geluid. De phono voorversterker gaf nog een extra dimensie aan de vocale track van de Beatles, die de anderen niet lieten horen. Voor mij was dus de Sphinx de winnaar, maar de groep verkoos met "verpletterende meerderheid" de Astin Trew. En daar konden ze nog wel eens gelijk in hebben....

 

DSC_0033.jpg

 

 

De set (vervolg)

De analoge bronnen en luidsprekers waren dus van topniveau, maar wat was nu het hart van deze set? Dat bleken een Ayre K-3-RP voorversterker te zijn en een Bryston 4B-ST eindversterker.

 

DSC_0039.jpg

 

Alles stond aangesloten met mooie bekabeling van Audioquest en Siltech. Maar op een gegeven moment ontmoet high-end toch de werkelijkheid, ofwel High-end meets Lo-end:

 

DSC_0046_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Coulissen

Alle phono voorversterkers stonden geruime tijd onder spanning om ze een eerlijke start te geven bij het vergelijk. Achter de coulissen stonden de sterren van de volgende sessie dus al te wachten en dit waren niet de minste machines, zoals daar waren: De Array Obsydian PH2.

 

DSC_0047.jpg

 

De geheimzinnig uitziende Octave phonomodule, bleek bij nadere inspectie over buizen te beschikken:

 

DSC_0051_1.jpg

 

Deze bekende uit de audiobladen is de Roksan Phono Reference DXP SE. Het apparaat krijgt altijd goede recensies en we zouden ook te horen krijgen waarom.

 

DSC_0052.jpg

 

Elementen van de Geluidsmit

Alle verpakkingsmaterialen lagen achter waaronder 1 van de belangrijkste onderdelen, de elementen van het merk Soundsmith, dit merk was ingebouwd in de 2 Jelco armen:

 

DSC_0055.jpg

 

Platenwasmachine

Tegen de kant van de muur stond een juweeltje van een platenwasmachine, de Hanss RC-20. Ik ben alleen bekend met de Okki Nokki en mij vielen 2 dingen op: 1. De arm draait makkelijker de plaat op en zakt naar beneden, dat gaat bij de Okki soms wat grondstoffelijk, alsof de veer van de Okki te hard is. En 2. het materiaal rondom de zuigmond is van een zachter en dikker materiaal. Iets wat bij de Okki wat stugger en dunner overkomt. Een gedachte kwam in mij op, om de borstelstrip van Hanss eens op een Okki Nokki vacuum buis te plakken. Zou dat kunnen?

 

DSC_0061.jpg

 

Ronde 3

De 3e sessie zou een veldslag zijn tussen de Array Obsydian PH2 (€ 2.250) van Hans van Liempd, de Octave phonomodule (€ 4.500) van Arden en de Roksan Phono Reference DXP SE (€ 2.250) van Audiopaul. Natuurlijk deed ook de winnaar mee van de 2e ronde ofwel de Astin Trew AT8000 (€ 1000). De Octave zou de spits afbijten!

 

DSC_0088.jpg

 

Beoordeling

De Octave phonomodule is eigenlijk een voorversterker met ingebouwde phonovoorversterker dus niet helemaal een eerlijk vergelijk. Maar wat speelde deze mooi! Heel dynamisch, een strak stereo geluid met alle instrumentale 'grapjes' mooi los geprojecteerd van de speaker. De Array klonk mooi rond, niet over-neutraal wat ik verwacht had, maar 'gewoon' en niet saai. Alleen viel het wat achter bij de andere versterkers, qua indruk, het blonk niet uit, maar deed gewoon zijn werk. In de juiste set kon ik me voorstellen dat het op zijn plaats is, maar hier was even geen synergie te halen. De Roksan stond meteen als een huis, het geluid was stevig aangezet, mooi los van de speaker. Het klonk 'gewoon goed', dynamisch, waarbij me opviel dat de mannenstem, beter waarneembaar was ten opzichte van de Array. Hierna kwam de Astin Trew waar ik niet blij mee was de eerste keer. Maar in vergelijking met zijn mede-spelers kwamen de eigenschappen naar boven als dat van zijn duurdere collega's: ruimtelijk en veel klein detail. De Astin Trew kon rustig meedoen. Alleen de schaal leek beperkter van het klassieke orkest, maar dat lag misschien aan de opname. Audiofreak waarschuwde me al dat je de Astin Trew snel kunt onderschatten. Je dient wat langer naar deze speler te luisteren. De Astin Trew wordt voor mij gekenmerkt door zijn 'gemak', het klinkt allemaal lichtvoetig, maar het apparaat geeft wel alle noten de ruimte. Uiteindelijk won de Octave, de Roksan volgde kort daarop. De Array werd jammer genoeg als minst goede ervaren en de Astin Trew AT8000 werd als de "Best Buy" door het Hear-forum-panel verkozen.

 

Disc Jockey

Hans was de snelle, doch gedegen platendraaier van de dag:

 

DSC_0072.jpg

 

Overzicht van de zaal en de set waarmee gespeeld werd:

 

DSC_0092.jpg

Link to comment
Share on other sites

De platenspeler was uitgerust met een 9 inch arm, deze werd pas na de luistersessies ingezet:

 

DSC_0075.jpg

 

In de headshell zat een Soundsmith element, model The Voice:

 

DSC_0076.jpg

 

En ja dat staat er netjes op, zonder dat het modelnummer of type ergens verstopt zit: The Voice

 

DSC_0111.jpg

 

Laatste sfeerplaatje van dit element in actie:

 

DSC_0100.jpg

 

De wedstrijdsessies waren gespeeld met de 12 inch arm:

 

DSC_0103_1.jpg

 

Het 'wedstrijd-element' was de Soundsmith Sussurro:

 

DSC_0081.jpg

 

De Thorens vergezeld met een audio-testplaat ofwel Yello's album Touch.

 

DSC_0094.jpg

 

Het kleine phono-kastje van Soundsmith:

 

DSC_0097.jpg

Link to comment
Share on other sites

De middag was bijna ten einde, maar Hans had nog een verrassing in petto! Hij had zijn Wilson Audio Watt monitoren meegenomen:

 

DSC_0107.jpg

 

Deze jongens glimmen je tegemoet! Maar waar zijn de Puppy's, Hans?

 

DSC_0106.jpg

 

Terwijl er nog werd nagepraat, want naast luisteren kunnen audiofielen ook heel veel en lang praten, werd 1 forumlid verblijd met een kleine upgrade. Klaar terwijl u wacht.

 

DSC_0119.jpg

 

Bovenstaande toestel van het merk XXXX werd voorzien van een nieuwe XXXX, door XXXX, deze wilde niet herkenbaar in beeld, daarom deze foto. Hij maakte er in ieder geval het Belgisch staatsburger XXX zeer blij mee!

 

Terugreis

De terugreis nam al snel zijn aanvang en de rit met Jack aan het stuur ging voorspoedig. Thuis bij Jack aangekomen kreeg ik nogmaals de kans om naar zijn set te luisteren. Zijn stereo bestaat uit een Menno van der Veen buizenversterker, een set Perfect Performers en zijn belangrijkste bron een Thorens TD-2001 met het nieuwe element: de Lyra Delos. Natuurlijk heeft Tubejack ook een tuner in zijn stereomeubel staan, zijn specialisme, dat staat buiten kijf! Maar daarnaast heeft hij ook een streamer, een CD-speler en een DVD-speler. Let op alles is 'getuned' door Jack zelf! Ofwel gebalanceerd en afgestemd, deze vorm van perfectie is terug te horen. Het is moeilijk uit te leggen. Het geluid is direct zonder hard te zijn. Alle lagen worden weergegeven, ieder instrument, iedere stem of klank met nuance en zonder stress. Een miraculeuze gewaarwording. Het geluid is zo harmonieus alsof je luistert naar een mono-opname, maar het is een volledig samengaan van 2 afzonderlijke kanalen tot 1 geluidsbeeld. Als ik steekwoorden dien te gebruiken, dan zijn het deze: effortless & compromisloos. Alsof je naar een mastertape luistert. Waarbij ik dien aan te geven, dat ik dit laatste nog nooit gedaan heb, maar zo moet het dus klinken in de studio. Het vallen van de geluidseffecten in de ruimte kwam overeen met de phono-voorversterker van de dag, de Octave. Leuk dus, om dat 2 keer op een dag te mogen meemaken. Het is de eerste keer dat ik een buizensysteem heb gehoord, dat een positieve indruk heeft achtergelaten.

 

Fenomenaal

Als ik tegen het einde van de dag in mijn bed lig en het jubileumnummer van Music Emotion (2010, nummer 9) nog even doorblader, denk ik aan de set van Tubejack en komt er maar een woord in gedachten: Fenomenaal! Jo Mullers schrijft in zijn jubileumstukje "Behagen & verwennen", op bladzijde 47: "En als we het toch over buizen hebben vind ik dat iedereen die dit blad leest een keer naar een mooie buizenset moet hebben geluisterd [...]". Waarbij ik iedereen van harte uitnodig om dat dan maar bij TubeJack te komen doen, is het meteen goed, want tja, what's in a name?

 

Dankwoord

Mijn dank gaat allereerst uit aan Tubejack, want zonder zijn uitnodiging had ik deze dag niet kunnen meemaken! Bedankt ook mevrouw Tubejack voor een uitstekende groentesoep & koffie! Natuurlijk ook alle Hear-leden die hun phono-module hebben durven uitlenen om ze in de Hear-arena los te laten. Ik hoop dat allen zonder kleerscheuren thuis zijn gekomen. Verder natuurlijk alle dank aan Arden, Hans en Sodejuu & alle helpers, die de organisatie zo prima op orde hadden!

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Tja Ivan ik word helemaal een beetje verlegen e010.gif

Maar weet je wat het m.i. is ....

 

Net als met alles .... moet je audio een beetje liefde en aandacht geven.

Dan komt het goed ..... Kijk maar naar je verslag, harstikke mooi toch ;)

 

Ik ga weer even solderen...

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Hééé, ik blijk (volgens de tekst bij de foto's) opeens bij de stuurlui te horen i.p.v. het werkvolk. Daar denkt mijn baas toch heel anders over...

Maar ik veronderstel dat men doelt op het feit dat ik redelijk passief was die dag. Ja, dat is waar, en Roger kennende zal hij de eters echt wel verteld hebben waarom dat het geval was...helaas.

 

Ik heb idd vanalles over je verteld, maar ik hoefde niet te vertellen dat je nog wat lichamelijk ongemak had. We hadden zo al genoeg gespreksstof ;)

 

Ik vond het weer een razend gezellige dag en het onderscheid tussen de diverse phonotrappen was groter dan ik verwacht had.

De Bluenote én de Astin vond ik voor hun prijs absolute aanraders; in het hoge segment zou ik kiezen voor de Roksan. Alleen......2.250 euro voor een phonotrap is toch nog steeds een sloot geld..

Mijn broer Tom (die andere stuurman), de grootste analoogscepticus die je je kunt voorstellen, was daarna redelijk om. Leuk!

 

Belangrijk onderdeel van zo'n dag is ook het sociaal contact: het is uiterst plezierig eens goed bij te kletsen met mede-forummers.

Het pluimage is enorm divers...maar dat maakt het juist zo leuk.

 

Dus ja, het was redelijk vermoeiend..maar ik heb er geen minuut spijt van gehad.

Voor herhaling vatbaar. En Sodejuu: dank je voor het slepen met je hifi-set. Daarna alles weer met pro-gold schoon gemaakt en geconditioneerd?

De set staat weer en alles is weer clean :D. Ik moet nog 1 ding doen en dat is een pokkewerk, nl alle elastiekjes van de luidsprekerfronten opnieuw spannen. Die dingen kunnen slecht tegen vervoer. Sommigen hangen nu slap te bungelen :(

 

@Ivan,

Weer een puik verslag B)

Link to comment
Share on other sites

Wederom een prachtig verslag met prachtige foto's, Ivan !!

Complimenten.

 

Ik moet ook maar aan een goed statief, want jouw foto's zijn van bijzondere hoge kwaliteit.

Zo mooi lukt mij niet uit de hand.

 

sluit ik mij volkomen bij aan !! zeer mooi verslag ivan

 

en ja onno, een goed statief doet veel, dito camera ook hoor :);)

Link to comment
Share on other sites

Ivan ,Paul en Onno bedankt voor d emooie foto's

 

geeft een goede indruk van die dag :)

 

Graag gedaan. Dat "ventje" wrijft trouwens even aan z'n neus, hij zit er niet in! :D

 

Ivan, mooi verslag! Ik zet van de week ook nog een korte foto-impressie van deze dag op Audiopaul.nl. Omdat ik niet aan de luistersessies heb meegedaan zal ik voor de luisterindrukken naar deze topic verwijzen.

Link to comment
Share on other sites

Ivan ,Paul en Onno bedankt voor d emooie foto's

 

Ik heb nog geen foto geplaatst :blink: en wordt nu al bedankt. :o:D

 

@ pioniertje,

 

Sodejuu was niet af te stoppen en we moesten nog noodgedwongen ernaar luisteren tijdens het eten.

Tot andere gesprekken en andere gesprekstof zijn we niet meer aan toegekomen.

Ik moet wel zeggen dat je aardig wat stof heb doen opwaaien.

Beterschap !

Link to comment
Share on other sites

Ivan ,Paul en Onno bedankt voor d emooie foto's

 

Ik heb nog geen foto geplaatst :blink: en wordt nu al bedankt. :o:D

 

@ pioniertje,

 

Sodejuu was niet af te stoppen en we moesten nog noodgedwongen ernaar luisteren tijdens het eten.

Tot andere gesprekken en andere gesprekstof zijn we niet meer aan toegekomen.

Ik moet wel zeggen dat je aardig wat stof heb doen opwaaien.

Beterschap !

 

Precies, het was Pioniertje v

Link to comment
Share on other sites

Ha Arden,

 

Tussen 100 ohm en 2500 ohm is het verschil veel merkbaarder.

 

 

kan ik praktijkgericht over meepraten

mn bluenote is naar huis gekomen met 22K ipv de 100 ohm, nogmaals many many tanx sander :)

het verschil vind ik, na 1 luisterdag, enorm groot ... gigantisch is too much honor

 

nogmaals, ik heb genoten, heel sterk genoten

ik lees de verslagen met plezier, de kanttekeningen zijn verhullend om lezen

 

de phonomodule, komt deze niet als losse phono op de markt? ;)

 

Gr

stef

Stef zit er nu 22 Kohm in of 2,2Kohm inplaats van 100 Ohm?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...