fmjwillems Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Even voor mijn beurt 22KΩ Dank je Jack. Ik zal het eens gaan uitproberen. Speel namelijk ook met een Bluenote Phono 1 mk2 met Benz Ace low. Welke weerstand wordt er gebruikt? Ik heb wel eens ergens gelezen dat een koolweerstand het mooiste is? Klopt dat? Groetjes Ps Mooie foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Hey frenske Er zit een 100Ω weerstand als load voor het MC element, vlak bij de uitgang. Die is vervangen door 22kΩ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Stef ,graag gedaan en je was lekker op tijd thuis Frenske ,du hubst toch weer get gemist,dat woar ene voottocht noor Roermung weerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Het blijf me verbazen: d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 september 2010 Members Report Share Posted 7 september 2010 [...] De Octave phonomodule is eigenlijk een voorversterker met ingebouwde phonovoorversterker dus niet helemaal een eerlijk vergelijk. Maar wat speelde deze mooi! Heel dynamisch, een strak stereo geluid met alle instrumentale 'grapjes' mooi los geprojecteerd van de speaker. [...] Hier toch nog even een kleine nuancering, de Phonomodule is echt 'gewoon'' een phonotrap. Door middel van diverse opties (modules) valt hij echter volledig op te ''moduleren'' naar volwaardige voorversterker. Vandaar ook de optie op het gebruikte model om er nog 2 lijnbronnen op aan te sluiten. Niet iedereen zal deze opties benutten. De keuzes bestaan uit 3 verschillende phono's (MM, MC, MC balanced) Deze kunnen in wat voor configuratie dan ook met maximaal 3 opties ingebouwd worden. Mijn versie (1 x MM, 1 x MC cinch en 2 lijningangen -cinch en gebalanceerd wat ook 1 module is-) werd dan ook puur als phono gebruikt (MC met een vaste uitgang). Ook voor de uitgangstrap kan nog worden gekozen tussen buis of transistor, welke daarna nog steeds de optie bied deze als bijna ''passief'' (0 dB gain) of aktief (+14 dB) te gebruiken. Het phono gedeelte is echter geheel buis met step-up voor MC. Hoe minder opties, hoe betaalbaarder hij wordt. Een betere benaming als Phonomodule had ik zelf ook niet kunnen bedenken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik vond het een leuke en een leerrijke dag en daar gaat het om, ik heb niks op geschreven wat je kunt geen oordeel velgen over de MC.s wat je kunt het apparaat niet, zo simpel is dat Het is gewoon een tijds moment,je zult het gewoon thuis moeten uitproberen en anders nergens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Bedankt voor de positieve reacties omtrent het verslag. Hier 1 foto met wat Hear-mannen er op: Ik verwijder 'm meteen als 1 van de hoofdrolspelers er niet blij mee is. Mmm als je op de foto klikt wordt'ie wat groter en scherper. Handige functie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik zie er toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 september 2010 Author Report Share Posted 7 september 2010 Bedankt voor de positieve reacties omtrent het verslag. Hier 1 foto met wat Hear-mannen er op: Ik verwijder 'm meteen als 1 van de hoofdrolspelers er niet blij mee is. Mmm als je op de foto klikt wordt'ie wat groter en scherper. Handige functie. Hansko,Ivan10, Chris, Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 september 2010 Author Report Share Posted 7 september 2010 Het blijf me verbazen: d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Bedankt voor de positieve reacties omtrent het verslag. Hier 1 foto met wat Hear-mannen er op: [...] Ik verwijder 'm meteen als 1 van de hoofdrolspelers er niet blij mee is. Mmm als je op de foto klikt wordt'ie wat groter en scherper. Handige functie. Hansko,Ivan10, Chris, Wol Hansko, dhFreaky, jouw broer, Wol M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Bedankt voor de positieve reacties omtrent het verslag. Hier 1 foto met wat Hear-mannen er op: Ik verwijder 'm meteen als 1 van de hoofdrolspelers er niet blij mee is. Mmm als je op de foto klikt wordt'ie wat groter en scherper. Handige functie. Hansko,Ivan10, Chris, Wol Jij mag nooit weer raden, je kan er niks van Hansko, dhFreaky, jouw broer, Wol M rc Bingo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik zou de geoefende en niet geoefende luisteraar willen adviseren niet al te veel waarde te hechten aan de meningen van de aanwezige luisteraars. Jammer zo' n opmerking Velen van ons zijn al jaren zoniet praktisch ons hele leven met muziek en audio bezig Nu zouden we niet kunnen luisteren? Vind je het erg, dat ik dit niet serieus neem Een goed oordeel is alleen mogelijk als alle onderdelen van de analoog keten optimaal zijn afgesteld en afgestemd op elkaar. Juist bij analoog luistert dit heel nauw. Ik weet dat uit eigen ervaring en alle analoog liefhebbers zullen dit herkennen. De set was m.i. prima en met zorg op elkaar afgestemd. Ayre K-3-RP voorversterker en een Bryston 4B-ST eindversterker samen met fraaie Sonus Faber: De Guarneri Homage. Daarnaast 2 prima draaitafels een Thorens TD160B Mk II met Linn Ittok arm en een Goldring Eroica LX. De 2e een top draaitafel een Acoustic Signature met een super element een Soundsmith Sussuro (+/- 4300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 ... Daarnaast 2 prima draaitafels een Thorens TD160B Mk II met Linn Ittok Basik Plus arm en een Goldring Eroica LX. ... Kleine correctie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 september 2010 Author Report Share Posted 7 september 2010 Over "nauwkeurig gesproken"......w Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Hey frenske Er zit een 100Ω weerstand als load voor het MC element, vlak bij de uitgang. Die is vervangen door 22kΩ. roger, hij doelt op het soort weerstand zilvermica of vishay of ... zoals jullie al eens schreven dat het van 100 naar 22000 ging, wist ik natuurlijk wel hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Astin Trew: veel te vet laag, zelfs wollig te noemen. Dat gaf ern een "buizen"sausje aan niet mijn ding - Octave Phonomodul: Klasse!!!!! Wat een lucht en souvereiniteit. Alles klopte. Geen zwakheden wat mij betreft. Zo hoort analoog te klinken Ik kan dit niet volgen, de Octave is een buizen ontwerp en de Astin Trew niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Mij valt op dat op de meetingdag zelf er (haast) nooit discussie plaats vindt over de gehoorde resultaten. Mij valt op dat er op (bijna) alle meetings altijd discussie achteraf plaats vindt. Mij valt op dat alle topics die gaan over de (alle) verslagen van de meeting(s) men elkaar bestrijdt of z'n gelijk wilt halen of andere zaken erbij haalt. De enige keer (zover ik mij nu herinner) dat er geen (grote) discussie plaatsvond was met het voorversterker vergelijk. Toen maakten de meetresultaten die door Dekkersj waren gemaakt een heleboel duidelijk. Heren, waar gaat het nu om met zo'n meeting ? 1- om (vooral) een leuke dag te hebben met elkaar. 2- om elkaar beter te leren kennen en de persoon achter de forumnaam te zien en te spreken. 3- om weer eens een oude bekenden te zien en te spreken die je lang niet gezien of gesproken had in real life. 4- om apparatuur te horen die je niet eerder hebt gehoord of onder ander omstandigheden te horen. 5- om het (hoofd)programma zo serieus te nemen, dat je erna heel veel discussie over kan voeren met anderen. 6- om het (hoofd)programma serieus te nemen, dat je een indruk ervan hebt gekregen en niet meer dan dat. Zeg het maar om welke van de 6 punten het nu uiteindelijk om zou moeten gaan. Hoe kan het dat verleden jaar een (prive) phonokabel vergelijk is gehouden met een aantal hearders en die het unaniem met elkaar eens waren welke de beste was en erna geen enkele discussie plaatsvond over de uitslag. Oh ja, er was wel een (verhitte) discussie achteraf, maar dat was door hearders die er niet bij waren geweest en allerlei niet ter doende zaken gingen bijhalen om het phonokabelvergelijk onderuit te halen. Mijn inziens kwam er geen discussie achteraf onder die hearders die er toen bij waren, omdat men gewoon die uitslag en de gehoorde resultaten duidelijk waren en men voor dat moment gewoon als indruk zag. Mede door die indruk heeft 1 van de aanwezige hearder een nieuwe phonokabel aangeschaft en is daar nog steeds heel blij mee. Wat ik ermee wil zeggen is dat met de afgelopen meeting er wellicht hearders zijn die na het phonopre/amp vergelijk een andere indruk hebben gekregen over een bepaalde phonopre/amp en mede door de meeting overtuigd zijn geraakt dat men die bepaalde phonopre/amp thuis wil horen in de eigen set en wellicht uiteindelijk tot aanschaf over gaat. En dit laatste is waar het mijn inziens om zou moeten gaan. En dus niet om achteraf te verzanden in een discussie over dat het gehele vergelijk niet deugde, vanwege verkeerde instellingen enz enz. ik wilde dit even kwijt, omdat het mij gewoon erg opvalt steeds na (bijna) elke meeting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik stop ook met dit "sub onderwerp", door mij aangekaart, maar alleen omdat ik me wat verbaasde over de zeer explicite mening van sommigen over de trappen. Het is zeker niet bedoeld als "natrappen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik stop ook met dit "sub onderwerp", door mij aangekaart, maar alleen omdat ik me wat verbaasde over de zeer explicite mening van sommigen over de trappen. Ja, maar dat is typisch audiofiel, sorry, Nederlands. Dat kun je ons niet kwalijk nemen. Zeker geen volk, waar 1 miljoen stemvolk achter Wilders staat. Want die weten het ook allemaal zo goed! Maak je daar druk om Jammer genoeg geen Array versterker gehoord. Is het wat om versterkers, die met een bepaalde designfilosofie zijn gebouwd te vergelijken? Maar dan de extremen! Bijvoorbeeld een Array tegen een 47 Labs tegen een Sonore Sound. Dan weten we tenminste waarom we elkaar uit de tent slaan, virtueel gezien he! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik stop ook met dit "sub onderwerp", door mij aangekaart, maar alleen omdat ik me wat verbaasde over de zeer explicite mening van sommigen over de trappen. Het is zeker niet bedoeld als "natrappen" Ja lekker makkelijk, is het zo moeilijk om sorry te zeggen? Ik heb er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Astin Trew: veel te vet laag, zelfs wollig te noemen. Dat gaf ern een "buizen"sausje aan niet mijn ding - Octave Phonomodul: Klasse!!!!! Wat een lucht en souvereiniteit. Alles klopte. Geen zwakheden wat mij betreft. Zo hoort analoog te klinken Ik kan dit niet volgen, de Octave is een buizen ontwerp en de Astin Trew niet Hoi Robert, Dat is de reden waarom ik buizen tussen aanhalingstekens gezet heb. Ik weet ook dat een buis ook perfect kan klinken. En jij weet ook dat ik dat weet. Wat de AT deed was een sound produceren in het laag dat alom omschreven wordt als een "buizengeluid". Dat is dus niet mijn ding. De Octave liet horen dat het eigenlijk niet uit hoeft te maken of je torren, fets of buizen moet gebruiken om een goeie trap te bouwen. De klank van de Octave niet veel afwijken van mijn Ayre. Ietwat meer punch bij de Octave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik stop ook met dit "sub onderwerp", door mij aangekaart, maar alleen omdat ik me wat verbaasde over de zeer explicite mening van sommigen over de trappen. Het is zeker niet bedoeld als "natrappen" Hans, Het maakt mij niet uit wie iets heeft aangekaart en of het meerdere waren die iets aankaarten. Het was meer voor mij dat het mij opviel dat er discussies gevoerd worden over wat jij nu noemt "sub-onderwerpen" en gezien het topic het "sub-onderwerp het "hoofd-onderwerp" wordt. Mijn inziens kan dat niet de bedoeling zijn van zo'n leuke dag, die we met z'n allen hebben gehad. Ik vond het juist boeiend hoe verschillend de indrukken (en ik zie dat niet als een mening) waren onderling. Dat sommige indrukken haaks op mijn eigen indruk stond, kan ik heel goed meeleven. Want een ieder heeft recht op zijn eigen indruk. Immers, we hebben allemaal een andere manier van horen en ergens naar luisteren. Dan heb ik nog niet eens over waar een ieder voor zichzelf op let tijdens het luisteren of bijvoorbeeld waarde hecht aan bepaalde klank eigenschappen. Een "sub-onderwerp" moet altijd een "sub-onderwerp" blijven, mijns inziens. Natrappen heb ik dan ook niet zo opgevat en ik weet dat je dat ook niet zo had bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 Ik stop ook met dit "sub onderwerp", door mij aangekaart, maar alleen omdat ik me wat verbaasde over de zeer explicite mening van sommigen over de trappen. Het is zeker niet bedoeld als "natrappen" Hans, Het maakt mij niet uit wie iets heeft aangekaart en of het meerdere waren die iets aankaarten. Het was meer voor mij dat het mij opviel dat er discussies gevoerd worden over wat jij nu noemt "sub-onderwerpen" en gezien het topic het "sub-onderwerp het "hoofd-onderwerp" wordt. Mijn inziens kan dat niet de bedoeling zijn van zo'n leuke dag, die we met z'n allen hebben gehad. Ik vond het juist boeiend hoe verschillend de indrukken (en ik zie dat niet als een mening) waren onderling. Dat sommige indrukken haaks op mijn eigen indruk stond, kan ik heel goed meeleven. Want een ieder heeft recht op zijn eigen indruk. Immers, we hebben allemaal een andere manier van horen en ergens naar luisteren. Dan heb ik nog niet eens over waar een ieder voor zichzelf op let tijdens het luisteren of bijvoorbeeld waarde hecht aan bepaalde klank eigenschappen. Een "sub-onderwerp" moet altijd een "sub-onderwerp" blijven, mijns inziens. Natrappen heb ik dan ook niet zo opgevat en ik weet dat je dat ook niet zo had bedoeld. OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 september 2010 Report Share Posted 7 september 2010 @ audiofreak. nr 1 tm 4 je hebt mij ook nooit kunnen betrappen op een felle mening NA de hearmeeting OVER de hearmeeting. sterker nog ook OP de hear meeting ben ik niet zo uitgesproken over de kwaliteit van apparatuur. ik heb er een hekel aan als men apparatuur afkraakt. wel kan ik me voorstellen ( hallo ik ben M44 ) dat iets "jouw ding niet is" maar zeggn dat iets slecht is.... nou ja ...zilver dan wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts