stefk Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Hoi , Mn maste stands staan op spikes, en deronder heb ik een voorlopig een blokje mdf met vilt. Het is toch dat niet, het wiebelt, punt gaat in het mdf enz. Het schuift wel gemakkelijk !! De vloer is van hout en wiebelt en een ligt beetje ongelijk Een zware steen is toch geen optie omdat het toch ook een gefoefel blijft om deze pas en stabiel te hebben. Ik dacht aan 2 produkten + ik weet niet of ze een verschil in klank geven tov elkaar Uitproberen is niet gemakkelijk wegens geen demo exemplaren. Prijs is ongeveer hetzelfde 1) Soundcare superspiked kijk bij design 2) Linn skeet floor protector Tanx Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Ik zit thuis ook met een houten wiebelvloer, heb enorm zware stands gebruikt (gevuld met lood) met spikes. Dat geheel staat op blokjes ala Linn floor protection. Werkt goed bij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Hoi , Mn maste stands staan op spikes, en deronder heb ik een voorlopig een blokje mdf met vilt. Het is toch dat niet, het wiebelt, punt gaat in het mdf enz. Het schuift wel gemakkelijk !! De vloer is van hout en wiebelt en een ligt beetje ongelijk Een zware steen is toch geen optie omdat het toch ook een gefoefel blijft om deze pas en stabiel te hebben. Ik dacht aan 2 produkten + ik weet niet of ze een verschil in klank geven tov elkaar Uitproberen is niet gemakkelijk wegens geen demo exemplaren. Prijs is ongeveer hetzelfde 1) Soundcare superspiked kijk bij design 2) Linn skeet floor protector Tanx Stef Beste Stef, spikes zijn bedoeld om door de vloerbedekking heen te prikken zodat wat er op staat stabiel met de ondergrond verankert. Spikes op MDF klosjes op vilt heeft weinig nut en verankert helemaal niet. Kun je net zo goed direct vilt onder je speakers plakken. Enige wat spikes dan kunnen doen, mits ze verstelbaar zijn, is je speakers perfect waterpas zetten. Maar of dat nou zoveel zoden aan de dijk zet? Op een houten (wiebel)vloer: Paar zware beton-tuintegels en daarop je stands. Of als je het mooi wilt: Zware marmeren tegels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2010 Author Report Share Posted 10 september 2010 Peter, door het ongelijke van de vloer, moet ik wel spikes toepassen, die verstelbaar zijn vilt rechtstreeks was ook geen optie, allemaal geprobeerd mdf en vilt heb ik gedaan om de vloer niet verder te beschadigen + dan kan ik schuiven. Zeg nu zelf, een nieuwe speaker staat niet van de 1e keer goed ik wil de luidsprekers graag stabieler zetten, standvastiger dan nu. Maar ik wil ook de mogelijkheid behouden om te kunnen schuiven. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Ha Stef, Ik had zelf ook dat probleem. Ik heb bij zo'n bedrijf in sierbestrating/tegels twee marmeren tegels gehaald van 50 cm x 50 cm bij 6 cm dik. En daaronder vilt geplakt, dat bruine meubelvilt van de Gamma. Dat is vrij hard, beschadigd de vloer niet en kan het toch schuiven. Tegels waren niet eens duur, Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2010 Author Report Share Posted 10 september 2010 Ben al niet alleen met mn probllem In het midden heb je een beetje een bult,en dan is uitpassen van zo'n steen geen sinecure De steen dnast een beetje. Als je de hoeken gaat uitpassen, by the way ik heb nog nevimavilt dat ik gebruik, zodat enkel deze de vloer raken, kan je net zo goed verstelbare voetjes/spikes onder de luidsprekers zetten is mijn idee. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Dikkere viltjes gebruiken? De truc is ook om 3 viltjes te gebruiken en geen 4. 2 op de hoeken en 1 in het midden van de tegenoverliggende lange zijde (bij mij de achterzijde). Wiebelt nooit. Zo'n zware steen dempt ook prima de trillingen van de speaker naar de vloer zodat de vloer niet als extra klankkast gaat werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Ben al niet alleen met mn probllem In het midden heb je een beetje een bult,en dan is uitpassen van zo'n steen geen sinecure De steen dnast een beetje. Als je de hoeken gaat uitpassen, by the way ik heb nog nevimavilt dat ik gebruik, zodat enkel deze de vloer raken, kan je net zo goed verstelbare voetjes/spikes onder de luidsprekers zetten is mijn idee. Gr Stef Precies, vilt onder de voetjes en waterpas zetten. Dikke plak Blue-Tack (buddies) tussen de box en stand en het staat als een huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 lijkt mij om het even stef.. allebei geldklopperij als je het mij vraagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Hoi Stef, Wim heeft gewone betonnen tegels van 60 x 40 cm met zwarte latex geverfd. Onder de tegels heeft hij de Hema doppen met kogels. Om de kogels te laten rollen heeft hij een klein stukje staalplaat boven de kogels onder het beton geplakt. De speakers staan met de spikes op het beton. Kost weinig en ziet er keurig uit. Bovendien staat het mooi stabiel. je kunt natuurlijk ook een paar hardstenen tegels op elkaar plakken met bisonkit of siliconenkit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2010 Author Report Share Posted 10 september 2010 Dikke plak Blue-Tack (buddies) tussen de box en stand en het staat als een huis. Er zit een plak bitumen (geen lood) op de stand, monitor kleeft als de beste aan de stand Hoi Stef, Wim heeft gewone betonnen tegels van 60 x 40 cm met zwarte latex geverfd. Onder de tegels heeft hij de Hema doppen met kogels. Om de kogels te laten rollen heeft hij een klein stukje staalplaat boven de kogels onder het beton geplakt. De speakers staan met de spikes op het beton. Kost weinig en ziet er keurig uit. Bovendien staat het mooi stabiel. de kogel rolt toch op de grond, en daar de eierdop over staal heb je nodig vr een glad oppervlak bezie ik het juist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Dikke plak Blue-Tack (buddies) tussen de box en stand en het staat als een huis. Er zit een plak bitumen (geen lood) op de stand, monitor kleeft als de beste aan de stand Hoi Stef, Wim heeft gewone betonnen tegels van 60 x 40 cm met zwarte latex geverfd. Onder de tegels heeft hij de Hema doppen met kogels. Om de kogels te laten rollen heeft hij een klein stukje staalplaat boven de kogels onder het beton geplakt. De speakers staan met de spikes op het beton. Kost weinig en ziet er keurig uit. Bovendien staat het mooi stabiel. de kogel rolt toch op de grond, en daar de eierdop over staal heb je nodig vr een glad oppervlak bezie ik het juist? De eierdop staat rechtop op de vloer, en de kogel ligt daarin. Hierop komt het stukje staalplaat onder de tegel. Mijn Watt/Puppy's staan nu ook zo, maar dan met hardsteen i.p.v. beton (en zonder staalplaatjes). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2010 Author Report Share Posted 10 september 2010 Hans, is dat onder je apparatuur ook zo, zoals je dernet beschreef met de stands? Ik dacht dat daar de kogel onder de eierdop zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Aurios Pro Max Bearings, ben je van al de discussies af. Gewoon het beste wat er te koop is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Hans, is dat onder je apparatuur ook zo, zoals je dernet beschreef met de stands? Ik dacht dat daar de kogel onder de eierdop zat De CD speler en draaitafel staan zo, bij de rest van de apparaten anders om. Kijk anders even bij de foto's van de Watt/Puppys die ik net geplaatst heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Aurios Pro Max Bearings, ben je van al de discussies af. Gewoon het beste wat er te koop is. Is ook heel goed mogelijk... alleen nogal wat duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2010 Author Report Share Posted 10 september 2010 Hans, is dat onder je apparatuur ook zo, zoals je dernet beschreef met de stands? Ik dacht dat daar de kogel onder de eierdop zat De CD speler en draaitafel staan zo, bij de rest van de apparaten anders om. Kijk anders even bij de foto's van de Watt/Puppys die ik net geplaatst heb. heb het dernet gezien, voor ik hier laq de WP zien er very impressive uit !! machtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Ik neem niet veel van Hans over, maar die eierdoppies zijn perfect. Houten vloer, niks recht hier in huis, drie dopjes per speaker. Als Hans nou zo handig is om van mij iets over te nemen gaat het bij hem FANTASTISCH klinken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 Het is wel de bedoeling om de ondergrond waarop de eierrdopjes staan waterpas te maken zodat ze kunnen "schommelen". Zoals jij het zegt vrees ik dat ze 1 kant "ophangen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 september 2010 Report Share Posted 10 september 2010 MDF blokjes vervangen door DEZE, en je bent van elle problemen af. Eierdoppen met kogels erin maken monitoren op stands (maar ook zware vloerstaanders) onnodig wankel, en zorgen dat de speakers op de basstonen van voor naar achter gaan bewegen. Mss niet met het blote oog waar te nemen, maar zet er maar eens een high-speed camera naast, zoom voldoende in en bekijk de beelden vertraagt terug. Verbaast u (of niet, als u logisch na kan denken) over de beweging van de speakers. Zelfde geld voor de Aurios gevallen. Een speaker moet onwrikbaar aan de grond staan om goed te werken, en niet anders. Een stand op spikes, wanneer u uw vloer niet wilt beschadigen, heeft enkel een schotel nodig om de spike op te vangen. Mvg. Miracle. P.S. Wilt u de trillingen naar de vloer verminderen, omdat uw (on)derburen hier last van hebben: Masterbase onder de schotels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 september 2010 Report Share Posted 11 september 2010 idd miracle logisch nadenken leidt tot maar 1 conclusie. de speakers gaan heen en weer bewegen. dat verklaart ook altijd dat men de bas "strakker" ervaart. het is gewoon minder. @ Stef het meeste van dempingspullen kocht ik bij de doe het zelf zaak. rubber tegels, dempers voor wasmachines, isolatie etc. dat hoeft echt geen 100 euro te kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 september 2010 Author Report Share Posted 11 september 2010 MDF blokjes vervangen door DEZE, en je bent van elle problemen af. Hey Michel, Wel zo'n dingen zoek ik. Ben in Gent in 2 winkels geweest + de mediamarkt (you never now) Niemand had het, behalve die linn protectors dan Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 september 2010 Report Share Posted 11 september 2010 http://www.hifisuppl...0000061〈=NL 5 euro 40 voor 4 stuks. Oops, zelfde link als Miracle Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2010 Report Share Posted 11 september 2010 Mss niet met het blote oog waar te nemen, maar zet er maar eens een high-speed camera naast, zoom voldoende in en bekijk de beelden vertraagt terug. Verbaast u (of niet, als u logisch na kan denken) over de beweging van de speakers. Het wachten is nog altijd op wat aanschouwelijk onderwijs. Maar je zou best gelijk kunnen hebben. Geheel onaudiofiel heb ik een plant op een van de speakers staan (Ruud, ze staan toch wel rechtop gelukkig), en bij zeer luide volumes zie ik de blaadjes trillen. Maar goed, dat kan ook van de luchttrillingen komen, he. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 september 2010 Report Share Posted 12 september 2010 Mss niet met het blote oog waar te nemen, maar zet er maar eens een high-speed camera naast, zoom voldoende in en bekijk de beelden vertraagt terug. Verbaast u (of niet, als u logisch na kan denken) over de beweging van de speakers. Het wachten is nog altijd op wat aanschouwelijk onderwijs. Maar je zou best gelijk kunnen hebben. Geheel onaudiofiel heb ik een plant op een van de speakers staan (Ruud, ze staan toch wel rechtop gelukkig), en bij zeer luide volumes zie ik de blaadjes trillen. Maar goed, dat kan ook van de luchttrillingen komen, he. M rc Ik begrijp niet waar dat verhaal van die bewegende luidsprekers op gebaseerd is. Met je vingers kun je een beweging van enkelen hondersten van een mm voelen. Bij bij de Infinity's en bij de Watt/Puppy's voel ik helemaal niks. De massa van de speaker is gewoon te groot om in beweging te komen. Vergeet niet, dat wanneer de konus naar voor wordt geduwd, de magneet deze kracht levert. De boel is dus gewoon in evenwicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts