Jump to content

Soundcare Of Linn?

stefk
 Share

Recommended Posts

dus de magneet word in beweging gebracht.de magneet zit aan een korf en die zit aan de kast.

voila

luidsprekers moeten stevig staan.

met je vingers kun ej dat niet goed voelen ,. tenminste das mijn beleving want als het goed is sta je sowieso al zelf te trillen als je naast een hard spelende luidspreker staat.

je bent tenslotte voornamelijk water Hans

jij ook ;)

dus de magneet word in beweging gebracht.de magneet zit aan een korf en die zit aan de kast.

voila

luidsprekers moeten stevig staan.

met je vingers kun ej dat niet goed voelen ,. tenminste das mijn beleving want als het goed is sta je sowieso al zelf te trillen als je naast een hard spelende luidspreker staat.

je bent tenslotte voornamelijk water Hans

jij ook ;)

Wanneer ik in dezelfde frequentie als de luidspreker mee tril is er dus geen probleem. :D

Die kracht is gelijk aan de kracht die er nodig is om de conus naar voor te bewegen. De boel is krachttechnisch dus in evenwicht. De enige kracht die overblijft is de luchtdruk aan de voorkant van de woofers. Ik betwijfel of die groot genoeg is om de 80 kg zware Watt/Puppy in beweging te krijgen. Ik kan het niet zien en niet voelen. Tenminste... niet op de volume's waar ik mee speel. Voor een PA systeem ligt het misschien anders. Al zie ik die grote line array's ook gewoon aan kettingen hangen.

:)

volgens jouw redenatie is er dus alleen maar lucht aan de voorkant van de woofer.

ik begrijp werkelijk niet hoe je dat wil rechtvaardigen.

de hele speaker is een pomphuis die beweegt. energie gaat NOOIT verloren, dat werkt door in de behuizing.

ik kan je in ieder geval garanderen dat je oor meer gevoelig is voor trillingen dan je vinger en ook dan de camera van miracle.

dus whatever Hans

als het voor jou goed klinkt...mooi

volgens jouw redenatie is er dus alleen maar lucht aan de voorkant van de woofer.

ik begrijp werkelijk niet hoe je dat wil rechtvaardigen.

de hele speaker is een pomphuis die beweegt. energie gaat NOOIT verloren, dat werkt door in de behuizing.

ik kan je in ieder geval garanderen dat je oor meer gevoelig is voor trillingen dan je vinger en ook dan de camera van miracle.

dus whatever Hans

als het voor jou goed klinkt...mooi

Waarom zou dat pomphuis bewegen..??

Er zijn wel luidsprekerkasten waar de WANDEN stevig trillen wanneer het laag op een hoog volume wordt weergeven. Dat kun je gewoon voelen en dus ook horen.

Mijn insteek is... hoe minder trillingen hoe beter het klinkt (echt dood is onmogelijk). Goede luidsprekers hebben een stevig "pomphuis", dat nauwelijks trilt. Wanneer die kast dan ook nog eens stil staat is er geen aantasting van het geluid. "Stil" moet je dan zien als "minder trillend dan de wanden".

:)

de hele speaker is een pomphuis die beweegt [.....]

"Pomphuis" ehhh wat van Spido geleerd M44 :blink::lol:

mijn pomphuis vervormd ;)

Mijn speakers (monitoren op stands) staan op zes Soundcare Superspikes omdat ik mijn speakers altijd moet verplaatsen om lekker te kunnen luisteren. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar wel verreweg de meest praktische op harde of houten vloeren. Een paar keer een spike naast een los schoteltje plaatsen "kost" meer. Vergeleken met vilt of bv. een stuk tapijttegel levert de Superspike in mijn kamer wel een betere klank op. Als je per speaker 3 spikes gebruikt, dan hoef je ook niet steeds te stellen. Ik vind de Superspikes prima dingen.

Mijn speakers (monitoren op stands) staan op zes Soundcare Superspikes omdat ik mijn speakers altijd moet verplaatsen om lekker te kunnen luisteren. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar wel verreweg de meest praktische op harde of houten vloeren. Een paar keer een spike naast een los schoteltje plaatsen "kost" meer. Vergeleken met vilt of bv. een stuk tapijttegel levert de Superspike in mijn kamer wel een betere klank op. Als je per speaker 3 spikes gebruikt, dan hoef je ook niet steeds te stellen. Ik vind de Superspikes prima dingen.

Welke type gebruik je en hoe zet je ze vast?

Ik zou vr de M6 of M8 schroefversie gaan omdat deze in de huidige spikegaten kunnen gedraaid worden en versteld.

Miracle heeft mij de ideale schotellink bezorgd. :)

Als ik alsnog de mogelijkheid heb om ze uit te proberen, dan doe ik het wel. Kunnen er maar uit leren natuurlijk ;)

Welke type gebruik je en hoe zet je ze vast?

Ik zou vr de M6 of M8 schroefversie gaan omdat deze in de huidige spikegaten kunnen gedraaid worden en versteld.

Miracle heeft mij de ideale schotellink bezorgd. :)

Als ik alsnog de mogelijkheid heb om ze uit te proberen, dan doe ik het wel. Kunnen er maar uit leren natuurlijk ;)

Ik gebruik de simpelste schroefversie (M8).