Lestat Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde. Hi, Velothrux, Dat je een set 'an sich' beoordeelt tijdens een show en individuele componenten niet beoordeelt vindt ik terecht, maar om de Cambridge Audio Minx met deze set te vergelijken is ook heel wat, hoor....... Er zit toch wel een gat tussen deze twee weergevers... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde. Hi, Velothrux, Dat je een set 'an sich' beoordeelt tijdens een show en individuele componenten niet beoordeelt vindt ik terecht, maar om de Cambridge Audio Minx met deze set te vergelijken is ook heel wat, hoor....... Er zit toch wel een gat tussen deze twee weergevers... Greetz, Lestat Qua prijs een diep gapend gat, inderdaad. Qua prestaties maar een heel klein kuiltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 @velothrux kun je kort schetsen waarom het bij Daluso zo gekleurd klonk waar lag dat vooral aan, de luidsprekers, de amp, ... ? tanx Ik kan alleen de set als geheel beoordelen, want ik weet echt niet wat de speakers of de versterkers afzonderlijk doen. Dat kan je alleen beoordelen als je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 @velothrux kun je kort schetsen waarom het bij Daluso zo gekleurd klonk waar lag dat vooral aan, de luidsprekers, de amp, ... ? tanx Ik kan alleen de set als geheel beoordelen, want ik weet echt niet wat de speakers of de versterkers afzonderlijk doen. Dat kan je alleen beoordelen als je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 @velothrux kun je kort schetsen waarom het bij Daluso zo gekleurd klonk waar lag dat vooral aan, de luidsprekers, de amp, ... ? tanx Ik kan alleen de set als geheel beoordelen, want ik weet echt niet wat de speakers of de versterkers afzonderlijk doen. Dat kan je alleen beoordelen als je maar één component verandert in een bekende opstelling. Bij Harmonix had ik mijn oren als het ware extra goed open. Wanneer men begint over de coherentie van de speaker en de stand, de voetjes (en wat al niet meer) en men daar vervolgens extreme prijskaartjes aan hangt, gaat er bij mij al een (alarm)belletje rinkelen. Aardig overigens om te vermelden dat de stands € 3300 moeten kosten omdat ze speciaal bij de speakers zijn ontworpen. Als dan het resultaat dan zeer overtuigend is, dan leg ik mij daar graag bij neer. Bij Harmonix krijg ik echter wel sterk de indruk dat men meer geld maakt met het verhaal rond het product dan met de werking van het product. De muziek die vervolgens klonk bevestigde deze indruk. Het klonk naar mijn idee zeer gekleurd, compact en schel tegelijk. Ik kan de klank niet echt goed beschrijven, maar "goedkoop" komt er nog het dichtst bij. Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde. zo zie je maar Waar ik luisterde, klonk het totaal niet schel, gezien de ruimte (eerder klein) een mooi podium en de zang van Yves Montand, totaal niet mijn smaak, stond heel present en overtuigend. Als het "warme" in de sound betekent dat het gekleurd is en de sound in de kamer ernaast Von ... juist heel neutrall en totaal niet gekleurd klinkt, dan verkies ik een beetje kleuring Ja, echt schel was het niet. Ik kan gewoon even niet op de juiste woorden komen om de klank te beschrijven. Gekleurd was het zeker, maar ik ervaarde het niet als warm. Ik heb tijdens mijn studie een zaterdagbaantje gehad in een slijterij. Als je dan wijn of bier proefde, dan moest je soms hele vreemde woorden kiezen om smaak te omschrijven. Kersen, appel, banaan of hout kan je nog wel volgen bij een smaakomschrijving. Maar wat te denken van tabak, cola, aarde, nat karton, champignon, steen of roest? Toch werkt dat wel goed. Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken. Een beetje kleuring vind ik ook niet erg als er heel veel tegenover staat. Gisteren heb ik een paar Apogee Diva Signature speakers gehoord met een paar dikke Krell monoblokken erachter. Dat klonk ook iets warm. Maar wat een genot om naar te luisteren. Wat een realistische stage. Top! Het blijft toch heel persoonlijk. Ieder geeft zijn visie en dat is ieders goed recht. Daluso had inderdaad wel een "podium". Dat kon niet van elke demo gezegd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Wij waren afgelopen zondag met z Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken. Geweldig! Als dit de trend wordt in beschrijvingen, dan krijgen we nog heel wat moois te lezen. En kan ik me Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 @velo ik vind je beschrijving heel goed, ook die over wijn (is ook mijn dada ) tanx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken. Geweldig! Als dit de trend wordt in beschrijvingen, dan krijgen we nog heel wat moois te lezen. En kan ik me éindelijk er iets bij voorstellen Verfrissend, ja. Hopelijk gaan die ingedutte audio-recensenten eens wat nieuwe subjectieve termen bedenken! ...."Het midden maakte op mij een indruk als een tochtige koe, het hoog leek wat roestig alhoewel dat best lastig is met een titanium tweeter. Over het algemeen een gruizige weergave, de krassende kraai van de testelpee leek wel een verkouden ekster....." Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 de klank kwam op mij wat geobstipeerd over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Vreemd dat deze prachtige set verder niemand is opgevallen. Overigens had ik nooit eerder van het merk Raidho gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Sowieso een algemene tendens, veel tingeltangelmuziekjes zonder body, waardoor je nooit de potentie van een set kunt horen. Een keertje Metallica o.i.d. zou helemaal niet verkeerd zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 28 oktober 2010 Report Share Posted 28 oktober 2010 Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken. Geweldig! Als dit de trend wordt in beschrijvingen, dan krijgen we nog heel wat moois te lezen. En kan ik me éindelijk er iets bij voorstellen Verfrissend, ja. Hopelijk gaan die ingedutte audio-recensenten eens wat nieuwe subjectieve termen bedenken! ...."Het midden maakte op mij een indruk als een tochtige koe, het hoog leek wat roestig alhoewel dat best lastig is met een titanium tweeter. Over het algemeen een gruizige weergave, de krassende kraai van de testelpee leek wel een verkouden ekster....." Neem mij a.u.b. niet al te serieus. Ik lees teveel Toon Tellegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 29 oktober 2010 Report Share Posted 29 oktober 2010 Het voordeel van het statische deel vond ik dat je makkelijker met de standhouders in gesprek kon komen en blijven. Met alleen demo's is dat toch wat beperkter. Wel jammer dat sommige leveranciers elkaar probeerde te overtreffen met decibels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 29 oktober 2010 Report Share Posted 29 oktober 2010 Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde. Hi, Velothrux, Dat je een set 'an sich' beoordeelt tijdens een show en individuele componenten niet beoordeelt vindt ik terecht, maar om de Cambridge Audio Minx met deze set te vergelijken is ook heel wat, hoor....... Er zit toch wel een gat tussen deze twee weergevers... Greetz, Lestat Qua prijs een diep gapend gat, inderdaad. Qua prestaties maar een heel klein kuiltje. Bekend verschijnsel. Bij gebrek aan kwaliteit wil het immers altijd helpen om de kabels en knoppen wat dikker te maken. Dan klinkt het voor velen alweer een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 oktober 2010 Report Share Posted 29 oktober 2010 Bekend verschijnsel. Bij gebrek aan kwaliteit wil het immers altijd helpen om de kabels en knoppen wat dikker te maken. Dan klinkt het voor velen alweer een stuk beter. Hahaha... Of een zakje door Polynesische maagden bij volle maan bijeengeraapt linksdraaiend zand op de speaker leggen... Toch zijn deze verschijnselen steeds minder te zien, ik kan me nog die peperdure houten volumeknoppen herinneren die op je apparatuur moesten. Ik vond het bij Dimex trouwens wel gedurfd om die 'melkpakjes' (de Cambridge Audio Mix) af te wisselen met de echt heel andere Mythos speakers van Def. Technologies.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 30 oktober 2010 Report Share Posted 30 oktober 2010 Bekend verschijnsel. Bij gebrek aan kwaliteit wil het immers altijd helpen om de kabels en knoppen wat dikker te maken. Dan klinkt het voor velen alweer een stuk beter. Hahaha... Of een zakje door Polynesische maagden bij volle maan bijeengeraapt linksdraaiend zand op de speaker leggen... Toch zijn deze verschijnselen steeds minder te zien, ik kan me nog die peperdure houten volumeknoppen herinneren die op je apparatuur moesten. Ach, zolang er klandizie is voor dat soort spul, dan zou je wel gek zijn om het niet te proberen, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 oktober 2010 Report Share Posted 30 oktober 2010 Wat een onzin Remcojan en Lestat droom gewoon verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Verklaar je nader, FMJ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Ik heb nog walnoten in de tuin,wanneer klinkt de walnoot beter, oprapen overdag of bij volle maan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Ik heb nog walnoten in de tuin,wanneer klinkt de walnoot beter, oprapen overdag of bij volle maan Ik denk in het eerste kwartier, de 11de minuut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Verklaar je nader, FMJ? Misschien heeft FMJ net een vermogen uitgegeven aan houten knoppen en hele dikke kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 31 oktober 2010 Author Report Share Posted 31 oktober 2010 Het aanbod van de X-fi was voor mij zeer goed, waardoor ik de Av-Nu verder links heb laten liggen. Hierbij enkele impressies die ik graag wil delen. Goede ontvangst met een glaasje wijn! Bij Hanze Hifi was het geweldig. Twee draaitafels van weleer (Thorens 124 en een EMT) dienden als bron op HAT-electronica. De weergevers waren kleine Sonics van slechts 1k per. Desondanks klonk de set mooi gewogen, ruimtelijk met niet te veel laag. Een medewerker van Hanze Hifi legt uit dat in zijn visie de bron het belangrijkste is in de keten, daarna de elektronica. Er was dan ook veel aandacht voor de HAT voorversterker. Na nader onderzoek kan ik ook niet anders concluderen dat die HAT een erg leuk ding is, waarbij eigen wensen kunnen worden ingebouwd (aantal ingangen, interne bekabeling, volumeregelaar etc). Erg grappig was de voordracht over de kwaliteiten van de LP. Heel bijzonder was de EMT draaitafel, uitgerust met een mono-element en mono-platen spelend. Er werd iets van jazz gedraaid van een originele, maar erg oude plaat. Naast de opmerkelijk rust die deze mono-set liet horen, was er sprake van plaatsing en diepte. Erg leuk om zoiets eens te beluisteren! Er is hear al wat geschreven over de set bij Daluso. Zelf vond ik het goed klinken en eventuele kleuring viel op dat moment niet op. Veel details, een fraai 3D-plaatje en een verrassend dynamisch en krachtig geluid. De elektronica was van AMR, de draaitafel van Dr Feikert Analogue. De speakers waren niet heel voordelig, waar vooral de statiefjes debet aan waren. Voor een thuis met kinderen is dit niet de meest handige speaker, aangezien de weergever los op het statief staat. De Grand Prix Monaco draaitafel was voor mij een (de?) highlight van de show. Een erg goed ontwerp. De nieuwe Von Schweikert speakers vond ik hier niet meevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Ook goed: Penaudio speakers met Sonneteer. Verbazend dat die kleine (maar wel diepe) speakertjes zoveel bas konden produceren. In neem aan dat ze speelden met de standaard Sonneteer Alabaster op de kleine Charisma's? Die speakers zijn van heel fijne kwaliteit en kunnen nog wel een beste stap vooruit met betere versterking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 november 2010 Report Share Posted 3 november 2010 Wij waren afgelopen zondag met z’n drietjes naar de AV-Nu (van de andee show waren we niet op de hoogte helaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts