Jump to content

Programma Av-Nu 2010


BellaVista
 Share

Recommended Posts

Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde.

Hi, Velothrux,

 

Dat je een set 'an sich' beoordeelt tijdens een show en individuele componenten niet beoordeelt vindt ik terecht, maar om de Cambridge Audio Minx met deze set te vergelijken is ook heel wat, hoor....... :D:ph34r:

Er zit toch wel een gat tussen deze twee weergevers...

Greetz,

Lestat

Link to comment
Share on other sites

Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde.

Hi, Velothrux,

 

Dat je een set 'an sich' beoordeelt tijdens een show en individuele componenten niet beoordeelt vindt ik terecht, maar om de Cambridge Audio Minx met deze set te vergelijken is ook heel wat, hoor....... :D:ph34r:

Er zit toch wel een gat tussen deze twee weergevers...

Greetz,

Lestat

Qua prijs een diep gapend gat, inderdaad. Qua prestaties maar een heel klein kuiltje. :D

Link to comment
Share on other sites

@velothrux

 

kun je kort schetsen waarom het bij Daluso zo gekleurd klonk

waar lag dat vooral aan, de luidsprekers, de amp, ... ?

 

tanx

Ik kan alleen de set als geheel beoordelen, want ik weet echt niet wat de speakers of de versterkers afzonderlijk doen. Dat kan je alleen beoordelen als je maar

Link to comment
Share on other sites

@velothrux

 

kun je kort schetsen waarom het bij Daluso zo gekleurd klonk

waar lag dat vooral aan, de luidsprekers, de amp, ... ?

 

tanx

Ik kan alleen de set als geheel beoordelen, want ik weet echt niet wat de speakers of de versterkers afzonderlijk doen. Dat kan je alleen beoordelen als je maar

Link to comment
Share on other sites

@velothrux

 

kun je kort schetsen waarom het bij Daluso zo gekleurd klonk

waar lag dat vooral aan, de luidsprekers, de amp, ... ?

 

tanx

Ik kan alleen de set als geheel beoordelen, want ik weet echt niet wat de speakers of de versterkers afzonderlijk doen. Dat kan je alleen beoordelen als je maar één component verandert in een bekende opstelling.

Bij Harmonix had ik mijn oren als het ware extra goed open. Wanneer men begint over de coherentie van de speaker en de stand, de voetjes (en wat al niet meer) en men daar vervolgens extreme prijskaartjes aan hangt, gaat er bij mij al een (alarm)belletje rinkelen. Aardig overigens om te vermelden dat de stands € 3300 moeten kosten omdat ze speciaal bij de speakers zijn ontworpen.

Als dan het resultaat dan zeer overtuigend is, dan leg ik mij daar graag bij neer. Bij Harmonix krijg ik echter wel sterk de indruk dat men meer geld maakt met het verhaal rond het product dan met de werking van het product. De muziek die vervolgens klonk bevestigde deze indruk. Het klonk naar mijn idee zeer gekleurd, compact en schel tegelijk. Ik kan de klank niet echt goed beschrijven, maar "goedkoop" komt er nog het dichtst bij. Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde.

 

zo zie je maar

Waar ik luisterde, klonk het totaal niet schel, gezien de ruimte (eerder klein) een mooi podium en de zang van Yves Montand, totaal niet mijn smaak, stond heel present en overtuigend. Als het "warme" in de sound betekent dat het gekleurd is en de sound in de kamer ernaast Von ... juist heel neutrall en totaal niet gekleurd klinkt, dan verkies ik een beetje kleuring :)

Ja, echt schel was het niet. Ik kan gewoon even niet op de juiste woorden komen om de klank te beschrijven. Gekleurd was het zeker, maar ik ervaarde het niet als warm. Ik heb tijdens mijn studie een zaterdagbaantje gehad in een slijterij. Als je dan wijn of bier proefde, dan moest je soms hele vreemde woorden kiezen om smaak te omschrijven. Kersen, appel, banaan of hout kan je nog wel volgen bij een smaakomschrijving. Maar wat te denken van tabak, cola, aarde, nat karton, champignon, steen of roest? Toch werkt dat wel goed.

Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken.

 

Een beetje kleuring vind ik ook niet erg als er heel veel tegenover staat. Gisteren heb ik een paar Apogee Diva Signature speakers gehoord met een paar dikke Krell monoblokken erachter. Dat klonk ook iets warm. Maar wat een genot om naar te luisteren. Wat een realistische stage. Top!

 

Het blijft toch heel persoonlijk. Ieder geeft zijn visie en dat is ieders goed recht. Daluso had inderdaad wel een "podium". Dat kon niet van elke demo gezegd worden.

Link to comment
Share on other sites

Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken.

 

Geweldig! Als dit de trend wordt in beschrijvingen, dan krijgen we nog heel wat moois te lezen. En kan ik me

Link to comment
Share on other sites

Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken.

 

Geweldig! Als dit de trend wordt in beschrijvingen, dan krijgen we nog heel wat moois te lezen. En kan ik me éindelijk er iets bij voorstellen :D

Verfrissend, ja.

Hopelijk gaan die ingedutte audio-recensenten eens wat nieuwe subjectieve termen bedenken! :D

 

...."Het midden maakte op mij een indruk als een tochtige koe, het hoog leek wat roestig alhoewel dat best lastig is met een titanium tweeter.

Over het algemeen een gruizige weergave, de krassende kraai van de testelpee leek wel een verkouden ekster....."

Link to comment
Share on other sites

Bij Harmonix dacht ik aan krassen, verstopte neus, tocht, steengruis, eksters. Meer kan ik er ook niet van maken.

 

Geweldig! Als dit de trend wordt in beschrijvingen, dan krijgen we nog heel wat moois te lezen. En kan ik me éindelijk er iets bij voorstellen :D

Verfrissend, ja.

Hopelijk gaan die ingedutte audio-recensenten eens wat nieuwe subjectieve termen bedenken! :D

 

...."Het midden maakte op mij een indruk als een tochtige koe, het hoog leek wat roestig alhoewel dat best lastig is met een titanium tweeter.

Over het algemeen een gruizige weergave, de krassende kraai van de testelpee leek wel een verkouden ekster....."

:lol:

Neem mij a.u.b. niet al te serieus. Ik lees teveel Toon Tellegen.

Link to comment
Share on other sites

Het geluid dat mij er later erg aan deed denken hoorde ik op de AV-NU toe ik een paar "melkpakjes" van Cambridge hoorde met een sub die niet integreerde.

Hi, Velothrux,

 

Dat je een set 'an sich' beoordeelt tijdens een show en individuele componenten niet beoordeelt vindt ik terecht, maar om de Cambridge Audio Minx met deze set te vergelijken is ook heel wat, hoor....... :D:ph34r:

Er zit toch wel een gat tussen deze twee weergevers...

Greetz,

Lestat

Qua prijs een diep gapend gat, inderdaad. Qua prestaties maar een heel klein kuiltje. :D

 

Bekend verschijnsel. Bij gebrek aan kwaliteit wil het immers altijd helpen om de kabels en knoppen wat dikker te maken. Dan klinkt het voor velen alweer een stuk beter.

Link to comment
Share on other sites

Bekend verschijnsel. Bij gebrek aan kwaliteit wil het immers altijd helpen om de kabels en knoppen wat dikker te maken. Dan klinkt het voor velen alweer een stuk beter.

Hahaha... Of een zakje door Polynesische maagden bij volle maan bijeengeraapt linksdraaiend zand op de speaker leggen...

Toch zijn deze verschijnselen steeds minder te zien, ik kan me nog die peperdure houten volumeknoppen herinneren die op je apparatuur moesten. :D

 

Ik vond het bij Dimex trouwens wel gedurfd om die 'melkpakjes' (de Cambridge Audio Mix) af te wisselen met de echt heel andere Mythos speakers van Def. Technologies....

Link to comment
Share on other sites

Bekend verschijnsel. Bij gebrek aan kwaliteit wil het immers altijd helpen om de kabels en knoppen wat dikker te maken. Dan klinkt het voor velen alweer een stuk beter.

Hahaha... Of een zakje door Polynesische maagden bij volle maan bijeengeraapt linksdraaiend zand op de speaker leggen...

Toch zijn deze verschijnselen steeds minder te zien, ik kan me nog die peperdure houten volumeknoppen herinneren die op je apparatuur moesten. :D

 

Ach, zolang er klandizie is voor dat soort spul, dan zou je wel gek zijn om het niet te proberen, toch?

Link to comment
Share on other sites

Het aanbod van de X-fi was voor mij zeer goed, waardoor ik de Av-Nu verder links heb laten liggen. Hierbij enkele impressies die ik graag wil delen. Goede ontvangst met een glaasje wijn!

 

Bij Hanze Hifi was het geweldig. Twee draaitafels van weleer (Thorens 124 en een EMT) dienden als bron op HAT-electronica. De weergevers waren kleine Sonics van slechts 1k per. Desondanks klonk de set mooi gewogen, ruimtelijk met niet te veel laag. Een medewerker van Hanze Hifi legt uit dat in zijn visie de bron het belangrijkste is in de keten, daarna de elektronica. Er was dan ook veel aandacht voor de HAT voorversterker. Na nader onderzoek kan ik ook niet anders concluderen dat die HAT een erg leuk ding is, waarbij eigen wensen kunnen worden ingebouwd (aantal ingangen, interne bekabeling, volumeregelaar etc). Erg grappig was de voordracht over de kwaliteiten van de LP. Heel bijzonder was de EMT draaitafel, uitgerust met een mono-element en mono-platen spelend. Er werd iets van jazz gedraaid van een originele, maar erg oude plaat. Naast de opmerkelijk rust die deze mono-set liet horen, was er sprake van plaatsing en diepte. Erg leuk om zoiets eens te beluisteren!

 

Er is hear al wat geschreven over de set bij Daluso. Zelf vond ik het goed klinken en eventuele kleuring viel op dat moment niet op. Veel details, een fraai 3D-plaatje en een verrassend dynamisch en krachtig geluid. De elektronica was van AMR, de draaitafel van Dr Feikert Analogue. De speakers waren niet heel voordelig, waar vooral de statiefjes debet aan waren. Voor een thuis met kinderen is dit niet de meest handige speaker, aangezien de weergever los op het statief staat.

 

De Grand Prix Monaco draaitafel was voor mij een (de?) highlight van de show. Een erg goed ontwerp. De nieuwe Von Schweikert speakers vond ik hier niet meevallen

Link to comment
Share on other sites

Ook goed: Penaudio speakers met Sonneteer. Verbazend dat die kleine (maar wel diepe) speakertjes zoveel bas konden produceren.

 

In neem aan dat ze speelden met de standaard Sonneteer Alabaster op de kleine Charisma's? Die speakers zijn van heel fijne kwaliteit en kunnen nog wel een beste stap vooruit met betere versterking.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...