Jump to content

Programma Av-Nu 2010

BellaVista
 Share

Recommended Posts

[(...) Denemarken rouleert op speakerunit gebied. (...)

Beste Duck-Twacy,

Bedoel je wellicht zoiets als "Denmark rules"?

:lol: Je had náást me moeten staan, Duck-Twacy, toen ik het éne na het andere beroemde Deense en Noorse merk van p'sies dezelfde productieband zag rollen.

In Dendermonde, België (Vlaanderen).

Bij Philips®, dus.

En veel van wat uit Scandinavië lijkt te komen, fabriceert men in feite stukken beter in Taiwan (èn goedkoper) of in Israël (èn duurder)!.

Soms in licentie...

Maar soms ook daar buiten!

[(...) Denemarken rouleert op speakerunit gebied. (...)

Beste Duck-Twacy,

Bedoel je wellicht zoiets als "Denmark rules"?

:lol: Je had náást me moeten staan, Duck-Twacy, toen ik het éne na het andere beroemde Deense en Noorse merk van p'sies dezelfde productieband zag rollen.

In Dendermonde, België (Vlaanderen).

Bij Philips®, dus.

En veel van wat uit Scandinavië lijkt te komen, fabriceert men in feite stukken beter in Taiwan (èn goedkoper) of in Israël (èn duurder)!.

Soms in licentie...

Maar soms ook daar buiten!

Beste Spido, bedoel je nu dat de C-3 in Belgie gemaakt wordt? Overigens niet zo gek hoor, globalisering heet dat. Mn nieuwe keuken komt ook uit Belgie :)

Anyway forget de Kaam. Heeft iemand de Devialet gehoort?

http://www.hifi.nl/nieuws/42323/Devialet-nu-in-Nederland-verkrijgbaar.html

http://www.hifi.nl/blog/544/AV-NU-verslag-Devialet.html

http://www.6moons.com/audioreviews/devialet/1.html

http://www.devialet.com/download/hifi2010.pdf

Schijnt nogal baanbrekend te zijn.

Guest tubejack

Anyway forget de Kaam. Heeft niemand de Devialet gehoort?

Schijnt nogal baanbrekend te zijn.

Nog niet, maar zoveel techniek voor muziekweergave :unsure:

Doe mij maar een setje 6550, dat is "live" genoeg :)

Jack

Wat werkelijk baanbrekend is zijn de versterkers van Sonoresound. Afgelopen vrijdag weer eens wezen luisteren, buitengewoon mooi. Buiten dat de prijs is ten opzichte van alle andere topversterkers een lachertje...overigens nog steeds een boel geld, dat is waar.

Sonoresound Class D in een duur jasje :) bedoel je dat!

Devialet is dat baanbrekend!

Ziet er wel leuk uit ,als ik dit ziet moet ik denken aan de jaren ,80,Sony PWM 888B ook heel plat :)

Er was eens ongeveer 10 jaar geleden precies weet ik ook niet meer,

had een duitste firma zoiets in het klein ingebouwd, half digitaal half analoog in de cd speler ik dacht TA ;) is dit een vervolg er op.

Ruud,iedereen vindt zijn eigen versterker goed,

er bestaat geen versterker die voor alles goed is, die bestaat niet ,en die zal ook nooit bestaan,

het mag voor jouw uitmuntend zijn maar voor een ander kan het waardeloos zijn ;)

Heeft de productieband invloed op de kwaliteit van de speakers?

De productieband zelf niet, maar waar hij loopt wel.

Philips haalt de productie van zijn shavers voor europa al weer terug uit het verre oosten. Vanwege het milieu, CO2 en logistiek, maar ook (het gebrek aan voldoende) kwaliteit speelt hierbij een rol. En dat is geen alleenstaande ontwikkeling. Mijn link

Ruud,iedereen vindt zijn eigen versterker goed,

er bestaat geen versterker die voor alles goed is, die bestaat niet ,en die zal ook nooit bestaan,

het mag voor jouw uitmuntend zijn maar voor een ander kan het waardeloos zijn ;)

Mee eens. Als ik een versterker zoek die mijn spieren moet versterken, dan moet-ie loodzwaar zijn. Zomaar een voorbeeld. Mijn LFD voldoet op dat punt absoluut niet. :D

Maar voor muziek heb je voldoende aan eentje die als rechte draad werkt, en dat claimt Sonore toch?

Vind alleen de claim van Ruud wat overtrokken.

M :ph34r: rc

Philips haalt de productie van zijn shavers voor europa al weer terug uit het verre oosten. Vanwege het milieu, CO2 en logistiek, maar ook (het gebrek aan voldoende) kwaliteit speelt hierbij een rol. En dat is geen alleenstaande ontwikkeling. Mijn link

Kwestie van tijd. Nu kunnen de Chinezen nog leven van gigantische productievolumes, op een gegeven moment wordt ook daar kwaliteit belangrijk(er). Verder krijg je natuurlijk waar je voor betaald als je gaat offshoren. Er zijn zat fabrieken in China (en andere Aziatische landen) die kwaliteit leveren waar we in Europa nog wat van kunnen leren (zo goed zijn we hier nu ook niet). Maar daar hangt een prijskaartje aan.

Kwestie van tijd. Nu kunnen de Chinezen nog leven van gigantische productievolumes, op een gegeven moment wordt ook daar kwaliteit belangrijk(er). Verder krijg je natuurlijk waar je voor betaald als je gaat offshoren. Er zijn zat fabrieken in China (en andere Aziatische landen) die kwaliteit leveren waar we in Europa nog wat van kunnen leren (zo goed zijn we hier nu ook niet). Maar daar hangt een prijskaartje aan.

Er komen nu oopk al kwaliteits producten uit China, Prima Luna bijvoorbeeld. Maar treug naar de speaker units. Ik hoor mensen niet klagen over de kwaliteit van dure speaker bouwers. De productie band waar Spido het over had staat in Dendermonde België.

Hoezo, hij schrijft tocht dat het het beste is wat hij ooit gehoord heeft. Dat t dan ook duur is, tja.

Zou me niet verbazen als je een iets goedkopere Hegel product gebruik (H100 of H200 en gewoon goede kabels), dat dan voor 15K minder het vrijwel even goed klinkt.